Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 05:36

Lieffiefi fijn dat de jongens goed gaan en nu in Gouda liggen
Hoe is de oudste eronder?

Isabel heerlijk zo zonder kwaaltjes!!

yvje86 fijn dat de baby al is ingedaald en dat je nu verlof hebt om lekker uit te rusten

Merileth lekker bezig met het kamertje en al aan het aftellen

Fritsfrats ook lekker aan het rusten

Kiimm_ datum bekend, lijkt me ook een gek gevoel om ergens naar toe te leven!

xClaudiaaL fijn dat het goed gaat en jij ook lekker aan het genieten van je verlof

_Lorette_ oeh dat is schrikken. Gelukkig uiteindelijk alles goed. Hopelijk valt het met je suiker mee.
Dikke knuffel :(:)

Mandyy ook aan het aftellen

Kylan fijn dat het beter gaat met je bloeddruk! En fijn dat je je ook beter voelt nu

Carika fijn dat de versie is gelukt en het mee viel

Veel grote en eigenwijze stuit baby's

Hier een heerlijke laatste vakantie met zn drieën gehad, sinds gisteren weer aan het werk.
Ik ben ook wel klaar met alle kwaaltjes na 7 maanden tobben, maar goed, nog even doorbijten. (Bij vlagen veel last van mn bekken en misselijk, maar rust doet ook goed, dus moet zelf ook betere keuzes maken ;) ). Slapen is wel echt een drama. Ik ben 100x wakker (soms van het plassen, meestal van de pijn) en weet soms echt niet meer hoe ik moet liggen.
Nog 3 weken werken en dan verlof.

Vanmiddag komen mijn ouders om samen met Nola en mij de kleertjes uit te zoeken. Daardoor gaat het wel meer leven.
Naam hebben we nog niet, dat vind ik wel lastig maar was de vorige keer ook :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:40

Och, die namen! Wat een ellende. Of mijn man vindt het niks of de naam komt al te vaak voor in de directe omgeving.

Slapen is inderdaad een feest. Ik snap niet waarom dat zo moet. Ik slaap beter met een pasgeboren baby, omdat je dan tussendoor lekker kunt liggen, ook al ben je om de haverklap aan het voeden en verschonen. Alleen met de 1e konden we soms nog even wat langer blijven liggen en straks met een bijna 2-jarige zal dat zeker niet het geval zijn. :=

Sterkte de laatste weken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:28

_Lorette_ schreef:
Och, die namen! Wat een ellende. Of mijn man vindt het niks of de naam komt al te vaak voor in de directe omgeving.

Herkenbaar _O-

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:09

Carika fijn dat de versie gelukt is!!

Slapen is hier ook drama. Bloedheet, vaak plassen en wakker worden van de bekkenpijn of rugpijn. En dan ligt er nog regelmatig een kind of twee aan weerszijden naast me 8)7
Nu heeft er eentje een gebroken pols en hij wordt vaak wakker van de pijn en ongemak. Echt super sneu natuurlijk, maar niet bevorderlijk voor een goede nachtrust :Y)

Gelukkig ben ik vanaf nu met verlof! Echt zo’n heerlijk gevoel :):)

_Liv

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:49

Net terug uit het ziekenhuis. Ook hier is de versie gelukt! Nu hopen dat ie niet gaat terugdraaien.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:20

Ik duim voor jullie! Was het te doen, _Liv?

De suikertest was hier een ochtendvullend programma. Ik ben niet gebeld en dat zou moeten betekenen dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:56

Het was niet prettig, soms echt wel pijnlijk. Maar duurde niet lang gelukkig. En als ie blijft liggen zo wel de moeite waard :D

Fijn Lorette dat de suikertest goed was!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:16

Liv fijn dat de versie gelukt is!!
En Lorette ook goed nieuws!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:40

_Liv schreef:
Het was niet prettig, soms echt wel pijnlijk. Maar duurde niet lang gelukkig. En als ie blijft liggen zo wel de moeite waard :D

Fijn Lorette dat de suikertest goed was!

Wat fijn dat het gelukt is. Ik duim dat ie niet terug draait.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:31

Fijn dat de versie gelukt is bij jullie allebei!
En Lorette gelukkig heb je de suikertest achter de rug.

Wij hadden vanmorgen de placenta controle. Dat was gelukkig helemaal goed opgetrokken. De groei van onze dame loopt een stukje voor en ik heb ook vrij veel vruchtwater. Dat verklaart wel dat mijn buik zo enorm is :7 Volgende week mag ik dus alsnog voor de suikertest en met 35 weken krijgen we een extra groei echo, gewoon om het even in de gaten te houden allemaal.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:51

We kunnen elkaar de hand schudden, haha. Hopelijk valt de suikertest je mee. En top dat de placenta goed mee omhoog was gekomen.

Mijn verloskundige zei dat ze mijn buik nog wel normaal vond en in het ziekenhuis gaven ze juist aan dat ik behoorlijk groot was. En hoewel ik ook ruim vruchtwater heb, doen ze vooral alsof ik een reus aan het maken ben. Ik kan verder niet veel met die info, want ik kan het toch niet echt sturen/beïnvloeden.

De 1e was meer dan 4 kg (met 40+0), lang en heeft de hele borstvoedingsperiode boven de groeicurve gezeten met lengte en gewicht. Hij is nu nog steeds groot voor zijn leeftijd. Kan prima zijn dat het bij ons de genen zijn. Ik maak me wel enige zorgen over de bevalling als het deze keer een nog grotere baby is. Geen trek in een inleiding of keizersnee, al kijk ik er ook niet naar uit om een reus uit te moeten persen. :+

Alle babyspullen liggen nog op onze vliering. Zelf kom ik er niet handig bij, maar als m'n man nog veel langer wacht om ze eraf te halen, dan ga ik toch iets ondernemen. Straks moet ik wel eerder bevallen en dan hebben we nog helemaal niks klaar. :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:31

Dames, hoe gaat het?

Hier was de laatste controle met groeiecho zo goed dat er geen extra checks meer nodig zijn (gekke veranderingen voorbehouden).

Baby is groot en meet bijv. met de benen duidelijk boven de groeicurve. Maar alles in proportie. Met doorrekenen kwam de verloskundige niet boven de 4.5 kg uit en aangezien er al een kind van ruim 4 kg uit is gekomen, zien ze niet meteen een probleem.

Mijn waardes zijn allemaal keurig. Dus alles lijkt goed en het lijkt gewoon aan onze genen te liggen dat de baby royaal is. Baby is ingedaald en ligt goed. Dat was met de 1e anders. Ik voel me verder ook prima.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:39

Wat fijn! Dat scheelt een hoop, geen extra checks.

Hier is de baby gelukkig goed blijven zitten na de versie en is nu ook een beetje ingedaald. Dus de verloskundige verwacht niet dat ie nog draait. Na een dag of 2 ook geen last meer van mijn buik. Dus nu gaat het wel helemaal prima als voorheen!

Ik kan alleen nog niet echt rust vinden in mn verlof. Zoveel thuis zitten ben ik niet goed in...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 07:28

Liv mooi dat de versie gelukt is en dat je kleine nu lijkt te hebben besloten goed te blijven liggen.

Fijn dat bij jouw alles goed is Lorette! Scheelt een hoop gedoe aan extra checks :) ik weet er helaas alles van...
Ik had donderdag de suikertest. Dat was geen pretje, ik was best misselijk van dat drankje en ondertussen had de kleine een grote party in mijn buik van de suikerkick dus dat was een fijne combi :+ Helaas was de waarde na 2 uur te hoog, dus ik word nu doorgestuurd naar de diëtist in de hoop dat de bloedsuikerspiegel onder controle te krijgen is met aangepast dieet. Dus dat wordt een poosje dagcurves prikken en goed opletten met eten. Als dat niet voldoende werkt is insuline de volgende stap maar dat schijnt niet vaak nodig te zijn. Daarnaast is er een groei echo ingepland. Op basis van uitwendig voelen gaf de verloskundige gisteren wel weer aan dat de groei duidelijk voor loopt.
We zullen zien hoe dit verder gaat...
Verder vind ik deze warmte echt niet fijn!! Niet te doen om te slapen en zo veel vocht in mijn vingers dat het pijn doet := gelukkig is het morgen weer wat koeler.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 09:48

Fijn dat het goed gaat Loretta, hier ook een lange baby (volgens de echo dan). En dat verbaast me niets want wij zijn beide ook lang.

Liv, fijn dat ze baby nog steeds op zijn plek zit en niet terug is gedraaid.
Ik vind het verlof zó hard gaan. Ben morgen uitgerekend en er zitten dus al 4 weken verlof op. Ergens voelt het verlof wel een beetje als zonde van mijn tijd want ik doe letterlijk nagenoeg niets op een beetje schoonmaken en slapen/uitrusten na.

Kylan, nee! Dat is vervelend zeg. Ik was heel bang voor die suikertest mede omdat ik overgewicht heb en bijna een jaar geleden bloed heb laten prikken en toen in het voorstadium van diabetes zat. Het heeft me toen veel stress gegeven. Gelukkig kwam ik die suikertest goed door maar wens je veel sterkte met het opvolgen van het dieet advies. Hoop niet dat je veel ongezonde zwangerschapscravings hebt :o

Hier morgen dus uitgerekend en voel me nog heel prima. Gisteren nog even op de fiets naar de stad geweest voor de laatste baby dingetjes. Ook moet ik nog steeds mijn vluchtkoffer pakken maar ik hanteer de struisvogel politiek.... ik wil niet naar het ziekenhuis :x
Verder rust is veel en slaap ik veel, gisteren bij de vk was alles weer in orde en werd mij gevraagd of ik eventueel ingeleid wil worden als ik de 40 weken gepasseerd ben. Schijnbaar is dat tegenwoordig mogelijk, ik ben zelf het erg van de hands-off bevalling en zo min mogelijk medisch handelen als het niet nodig is dus ik heb bedankt en ga nu kijken (en hopen) dat het via de natuurlijke weg begint een dezer dagen.
Dames sterkte met de warme en houd het hoofd koel {:}

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:42

Ik voel me sinds 1,5 week opeens een stuk beter. Minder misselijk, minder last van mijn bekken en daardoor slaap ik ook beter. Dus dat is heel fijn! Ik heb het gevoel dat de kleine flink aan het dalen is, dus ben benieuwd naar de groenecho woensdag.
Verder liggen alle kleertjes klaar, ga ik zo alvast de vluchtkoffer klaarleggen.
Alleen deze week nog werken, maar dat stelt niet veel meer voor want veel is al overgedragen.

Daenerys hopelijk slaap je inmiddels wat beter :(:)

Liv fijn dat de versie is gelukt! En dat ze niet verwachten dat het nog gaat veranderen!
Hopelijk vind je snel wat rust!

Loretta fijn geen zwangerschapsdiabetes!
Irritant he die mannen die een stuk lakser zijn :)) Ik ben ook geneigd om een aantal dingen gewoon zelf te doen (bij ons zit het op dit moment nog meer in andere dingen; bv cadeau regelen voor de oudste, maar hij moet nog ergens naar kijken)
Fijn dat je je goed voelt en de baby is ingedaald

Kylan wat fijn dat de placenta is opgeschoven!
Wat balen van je suikers en dat je zo'n last hebt van de warmte :(:)

Yvje inmiddels dus uitgerekend, spannend! En heerlijk die struisvogel politiek :))
Lekker veel rusten en aansterken <3 Fijn dat je je eigen pad kiest!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 17:00

Ik heb wel van iedereen bijgelezen, maar niet de energie momenteel om op iedereen persoonlijk te reageren. Fijn in ieder geval om te lezen dat het bij de meesten goed gaat! Balen van de zwangerschapsdiabetes :\ . Spannend dat het voor nog meer hier nu echt dichtbij komt.

Ik liep bij een andere verloskundige voor de groei echo's (mijn eigen doet die niet), maar omdat daar op de laatste echo de buikomtrek en het volledige percentiel daarmee flink gedaald waren, heeft mijn verloskundige me toch naar het ziekenhuis doorverwezen voor een extra check. De doorbloeding van placenta, navelstreng en hersenen zijn goed. Voor nu is ze lang en dun (net als mijn man en ik bij geboorte). Ik blijf wat betreft groei echo's nu onder controle van het ziekenhuis.

Voor mij nu ook de laatste loodjes, nog een week werken en dan verlof. Met de aankomende weersverwachting heel erg blij dat ik voor 6 weken van tevoren heb gekozen. Ik merk dat ik het nu toch wel heel erg pittig vind worden. Vandaag een erg actief meisje, het doet soms gewoon echt aardig pijn #) . Heel hard, maar ook heel ver duwen zeg maar. Vooral heel erg moe, ik hoop dat het een beetje bij trekt als ik met verlof ben, en meer kan rusten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:08

Hier lukt het op het moment ook niet om uitgebreid op iedereen te reageren. Hoop er deze week even tijd vrij voor te kunnen maken. :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:25

@Yvje86, hopelijk gaat het goed bij jou! En mag je al lekker baby knuffelen.

Voor de rest lees ik vooral veel positieve dingen, versie die gelukt is en lichamen die weer wat beter mee gaan werken *\o/* en veel verlof dat eraan komt, heerlijk!

Hopelijk komt iedereen straks de warmere dagen ook gewoon weer soepel door.
Hier komt vandaag het zwembad binnen, dus die kan morgen gelijk op, voor de rest trek ik de warmte erg goed, als ik maar niet teveel doe :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:54

Hier vandaag een goede groeiecho gehad. Ligt qua groei op de lijn met Nola en ligt verder goed. Bescheiden buik volgens de verloskundige maar zo voelt het niet :)) Gelukkig weinig extra last van de warmte en nog steeds een lage bloeddruk.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:24

Positieve berichten hier, fijn! Lekker dat voor velen het verlof in de buurt komt :)

Hier liep het even niet optimaal met de doorverwijzing naar de diëtist, maar het is inmiddels gelukt en vanmorgen hebben we een telefonisch opstartgesprek gehad. Als het goed is komt mijn glucose meter ook vandaag binnen dus dan kan ik curves gaan bijhouden. Lijkt me fijn om beter inzicht te hebben of ik het goed doe qua eten.
Omdat meer bewegen ook wel echt wordt aanbevolen en ik slecht kan lopen door bandenpijn/bekkenpijn heb ik vandaag maar eens het buitenzwembad een dorp verderop uitgeprobeerd. Zwemmen ging nu eigenlijk best goed, een stuk beter dan een paar weken terug, dus zeker met het warme weer zal ik daar de komende tijd wel vaker heen gaan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:46

SplashIsLief ben je al (bijna) met verlof?

Daenerys hoe is het nu met de gebroken pols bij je kindje?

Liv fijn dat de versie is gelukt.

Kylan fijn een goede placenta controle!
Zijn de spullen al van de vliering?
Hebben de gehele dag pijn in je vingers van het vocht?
Ik heb het alleen met wakker worden maar als ik in beweging ben blijft het vocht maar doet het geen pijn meer.
Ik pas alleen bijna geen schoenen/slippers meer dus dat vind ik vooral onhandig (met autorijden).
Met dit weer geen straf om buiten te zwemmen. Fijn dat dat zo goed ging.

Yvje86 herkenbaar! Ik heb nu twee weken verlof en de tijd gaat keihard voorbij!
Dat je zo lang kunt wachten met vluchttas inpakken! Zou mij heel veel stress geven :o

Merileth bijna met verlof!

xClaudiaaL staat het zwembad al? :D

Hier zijn nu twee weken verlof voorbij. De tijd vliegt! Ben nog druk met klusjes en tussendoor ook leuke dingen aan het doen. Merk wel dat sinds ik verlof heb ik pas echt voel hoe moe ik ben (al kan ik me daar nog niet aan toegeven) en dat lopen een stuk minder fijn gaat.
Ben zo blij met dit weer tijdens m’n verlof! <3

Vanavond liggingsecho bij de verloskundige.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:57

Nou hier ook voor de suikertest, as maandag.. heb te veel vruchtwater.
Als m’n vliezen breken moet ik gelijk liggen en wachten op de verloskundige.

Over twee weken nog een echo om de hoeveelheid vruchtwater op dat moment te beoordelen.

Hebben verder een heel schattig filmpje waarop de baby aan het duimen is <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:15

Is het zo'n risico als je vliezen nu zouden breken? Zo gek veel weken van een normale termijn (37 weken) zit je toch niet af? Oprechte vraag!

Het is hier wel wat met die suikertesten zo laat in de zwangerschap. :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:21

Vandaag 36 weken. Als mijn vliezen breken met deze hoeveelheid vruchtwater kan door de stroming een deel placenta naar buiten komen.