Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:15

fijn dat je nu eindelijk serieus geholpen wordt... hier had je toch niet tot oktober mee door kunnen lopen?!

Wanneer is de operatie? moet je in het ziekenhuis blijven tot je geopereerd kan worden?

heel veel sterkte :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 15:31

Wanneer de operatie is weet ik nog niet. De Uroloog zei dat eerst de ontsteking in m'n nier weg moet, anders werd ik helemaal erg ziek. Maar ik hoef niet tot de operatie in het ziekenhuis te blijven.

Als ik het goed begrepen heb, moet ik eerst gewoon goed kunnen drinken. Ik heb nu nog een infuus met vocht. En ik krijg nu ook de antibiotica via het infuus. Dacht dat de Uroloog zei dat we eerst het weekend maar eens aan moesten kijken..

Lig nu nog op de acute opname, met hele lieve oudere kamergenoten. Maar heb al te horen gekregen dat ik vandaag nog naar Urologie ga. Dus ga nog even proberen te slapen, dat heb ik sinds ik hier ben nog geen minuut gedaan :z

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:37

Dat je je nu zoveel beter voelt is omdat ze de nierstuwing verholpen hebben? Hoe gaat er nu voorkomen worden dat die niersteen weer stuwing veroorzaakt? Want die katheter is er nu weer uit?

Sjonge, wat hebben ze jou lang laten lopen zeg, gelukkig nu eindelijk beeldvormende diagnostiek en daarmee behandeling.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 15:44

Ik had eerst een verblijfskatheter, dus van m'n blaas naar een zak. Omdat de Uroloog zeker wou weten dat als het infuus flink doorliep, dat er niet steeds urine met bacteriën in m'n blaas achter zou blijven.

Maar nu heb ik een dubbel j katheter, die loopt vanaf de nier naar m'n blaas. Die zorgt er dus voor dat urine langs de steen kan en er geen stuwing meer kan komen. En nu mocht de katheter met zak er gewoon uit blijven.

Dit heb ik nu:
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:59

Daphne, hoe ellendig ook allemaal; ik ben blij voor je! Blij dat je nu gehoord wordt en geholpen wordt.
Ik zou hierover, als je weer opgeknapt bent, wel een gesprekje met jouw huisarts over hebben. Wat idioot dat ze je zo door hebben laten lopen.

Ik heb een enorme galsteen gehad. Vanaf vrijdagmiddag t'm maandagochtend overgegeven en vreselijke pijn gehad. Ik wilde de HAP niet voor niets bellen. Mijn huisarts verklaarde me voor gek en vertelde dat ik hier absoluut meteen rechtstreeks naar de HAP had kunnen gaan of zelfs een ambu had kunnen bellen.
Zo kan een huisarts dus ook reageren.

Hoe dan ook; ik hoop dat je nu snel opknapt. Heb je wat gezelschap van familie oid?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:34

Daphne het klinkt nu alsof je echt goed geholpen wordt en dat geeft wel meer vertrouwen. Zeker geen druk gaan uitoefenen om snel naar huis te mogen. Ontsteking moet nu echt beter worden en jij uit gaan rusten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:46

Blij te lezen dat er nu eindelijk iets wordt gedaan maar wat heb jij lang moeten doorlopen met je klachten en wat hebben ze slecht naar je geluisterd.

Heel veel beterschap!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:09

Goed dat er nu toch wel gehandeld is en gehandeld wordt! Maar wel verschrikkelijk dat het zo lang moet duren voor ze je ‘serieus’ nemen!

Veel beterschap en inderdaad voldoende tijd nemen om te herstellen zodat je ‘fit’ de operatie kan ondergaan…

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:04

Wat fijn dat je nu eindelijk de juiste hulp lijkt te krijgen! Eigenlijk vind ik een excuus van je HA en misschien ook wel van je uroloog wel op z'n plaats... Wat hebben ze jou lang laten aanmodderen zeg...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:15

Jemig wat moet jij je beroerd gevoeld hebben zeg..
Vind het ook nogal wat dat je bijna op je knie moet gaan smeken om hulp als je zo ziek bent.
Gelukkig nu richting genezing en dat dit maar spoedig mag verlopen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:21

Daphne__ schreef:
Gomir is echt een topper idd! En Wendy_komen ook, die heeft een een paar jaar(?) geleden mijn huisarts voor me gebeld en bood nu ook weer hulp aan, maar ik heb idd een ander nummer dan toen.

Gefeliciteerd voor de jarigen! *\o/*

Ik heb gewoon nog helemaal niet overgegeven sinds die katheter geplaatst is. Wel werd alles me even teveel toen ik naar de wc ging, ik begon te beven als een gek, klappertandend, gapen, kon met moeite bij het bed komen. Verpleegkundige gebeld en die haalde de arts erbij voor de zekerheid. Maar gelukkig niks ergs.. Arts dacht dat het kwam door de pijn van het plaatsen van die katheter, de stress, gewoon niet fit zijn.. En idd, na een poosje weer helemaal in orde. Daarna moest ik wel de verpleegkundige bellen als ik naar de wc moest, zodat zij mee kon lopen. Maar dat ging daarna veel beter.

De ranja en een beetje appelmoes is er in gebleven en nu de volgende ronde, thee met fruit. Heb nu al meer binnen gehouden dan de afgelopen dagen :))
[ Afbeelding ]

Oh en de verblijfskatheter is er weer uit *\o/*

Ik heb toen met liefde gebeld en gelukkig mede gezorgd dat je gezien werd. En had dat nu met liefde weer gedaan! 2021 is dat geweest, zag ik toen ik ga nu opnieuw een berichtje stuurde (die dus inderdaad niet aangekomen is omdat je een nieuw nummer hebt ;) )

Wat ontzettend blij te horen dat je nu in goede handen bent! En dat ze je nu geholpen hebben en dadelijk verder gaan helpen.

Dikke virtuele knuffel!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:44

Ik heb het allemaal doorgelezen, ik moet er niet aan denken dat ze je eigenlijk pas in oktober wilden zien, nou ja, vooral je huisarts, terwijl je er duidelijk ziek van was, wat fijn dat je inmiddels niet meer misselijk bent, nu hopen dat je snel van je steen af komt.
Gelukkig ben je nu in goede handen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 05:28

Bedankt voor jullie berichtjes!

Ja, tot 4 Oktober had ik dit nooit vol gehouden. Zeker omdat ze dan alleen maar in m'n blaas zouden kijken en dus alsnog die steen niet hadden gevonden. Dan had ik wss nog later een ct scan oid gekregen.

De dag voor ik opgenomen werd, toen ik op de HAP was voor de misselijkheid, toen heb ik op aanraden van de hap nog de dienstdoende uroloog gebeld. Die zei nogal nors dat ik geen pijn had met plassen, dus geen blaasontsteking. En van een blaasontsteking werd je ook niet misselijk. Dus hij snapte niet waarom ik hem belde. Dat was overigens niet mijn eigen Uroloog.
Maar wel frustrerend als je dan een dag later opgenomen word op urologie...

Voel me echt wel een beetje k*t momenteel. Toch wel weer meerdere keren overgeven en misselijk gevoel.. Heb nu de paracetamol, vocht, antibiotica en ondansetron via het infuus en heb net nog oxybutynine gekregen omdat ik een beetje last heb van de dubbel j katheter. Die wel gewoon als pil en meteen overgeven natuurlijk.

Heb ook wederom geen minuut geslapen nog. Word er helemaal gek van. Hopelijk is het snel 7 uur, dan zit ik iig niet meer in het donker. En hopelijk helpt weer een beetje eten ook nog wat om me weer wat beter te voelen %)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 06:49

He wat rot dat je je nog steeds zo ziek voelt! Nog heel even volhouden tot 7 uur. Heb je nog steeds veel pijn ook? Of zou de misselijkheid nu komen doordat je maag nog van slag is? Dan hoop ik met je mee dat je een licht ontbijtje kunt eten en dat je maag tot rust zal komen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:39

Dorie, ging het net iets beter! Het enige ‘gelukkige’ hieraan is dat je in elk geval al in het ziekenhuis bent en ze je gelijk van zorg kunnen voorzien. Hopelijk voel je je nu iets beter :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:58

Je bent natuurlijk ook echt ziek nu met die ontsteken nier, steen en tumor. Dus gelukkig ben je nu in goede handen. Ik vind het heel verdrietig voor je dat je weer misselijk en erger bent geworden. Sterkte.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 09:23

Wat balen TS! Zijn ze wel bij je geweest vannacht toen het zo rot ging?

Hopelijk knap je snel weer een beetje op van een ontbijtje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 09:46

Ah nee zeg, toch weer minder.... duimen draaien dat je wat binnenhoudt, maag tot rust komt, ze je een beetje met rust laten zodat je een gat in de dag kan slapen en niet nèt als je in slaap gevallen bent, ze ineens aan je bed staan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 09:54

pien_2010 schreef:
Je bent natuurlijk ook echt ziek nu met die ontsteken nier, steen en tumor. Dus gelukkig ben je nu in goede handen. Ik vind het heel verdrietig voor je dat je weer misselijk en erger bent geworden. Sterkte.
Dit inderdaad, je bent echt wel ziek! Voel je geen aansteller, geef goed aan waar je last van hebt. In het ziekenhuis kunnen ze veel voor je betekenen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:17

Komt er nog visite? Vragen of die van die goedkope biscuitjes meenemen en van die zoute crackers. Dat zijn allebei dingen die je maag wat tot rust brengen en ligt vallen.
En dan kan je gewoon zelf wat pakken wanneer je wilt.

Heel veel beterschap! Hopelijk snel verbetering en niet meer zo beroerd dikke knuffel

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:43

Die nachten wakker in het ziekenhuis zijn vreselijk. Je voelt je nog beroerder, heel alleen en de tijd kruipt voorbij.. je hoopt zo snel dat het weer snel ochtend is. Kamer genoten die soms flink liggen te snurken ook..
Ik hoop echt voor jou dat je snel de goede kant op gaat

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:47

Waarom lukte het niet om te slapen...? Als het geluiden zijn, dan oordopjes regelen :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:48

Ze hebben als het goed is standaard een pakketje met oordopjes en oogmasker.
Althans het ziekenhuis waar ik eerder werkte wel.

Niet fijn dat je nu weer ziek was, wel fijn dat ze het daar ook zien. En dan misschien wel eens de conclusie kunnen trekken dat jij geen klager bent maar wel echte serieuze klachten hebt

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:01

Waar ik werk op de acute opname afdeling ook. Dat is er juist op ingericht dat mensen acuut worden opgenomen en geen spullen mee hebben. Toilettasje met oordopjes, masker, tandenborstel en tandpasta, douchegel etc.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:24

genja schreef:
Komt er nog visite? Vragen of die van die goedkope biscuitjes meenemen en van die zoute crackers. Dat zijn allebei dingen die je maag wat tot rust brengen en ligt vallen.
En dan kan je gewoon zelf wat pakken wanneer je wilt.

Heel veel beterschap! Hopelijk snel verbetering en niet meer zo beroerd dikke knuffel

Dit werkt voor mij vaak ook. Van die kleine crackertjes of LU cracotte.