Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:49

@ Marlies: ik fiets nu weinig door tijdgebrek idd. Dus even wat meer prioriteit aan het fietsen geven en dan komt het wel weer!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:26

Herkenbaar, sommige weken blijft er gewoon weinig tijd over. Super jammer, helemaal met dit weer. Keuzes helaas.

Zebra de Bartje is over 4 weken toch? Kan je dit weekend een rit van 70+km rijden? Om te kijken of het te doen is? Want die 100 is zooooo gaaf! Het gevoel als je dat gedaan hebt is super fijn, bij mij waren er ook gewoon bekenden onderweg en bij de finish, dat was wel heel speciaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:37

Ik ben van plan om toch mee te gaan doen , onder het nom kan je in 30 dagen je klaarmaken voor een marathon :o Het zou wel even goed zijn na alles wat er de laatste tijd gebeurd is om een mega doel te hebben waar ik naar toe kan werken. Alles in mij wil het graag, zeker na de ellende van de afgelopen weken wordt dat gevoel alleen maar sterker.

Na 4 dagen fietsen en vandaag weer op het paard geen last van mijn knie, dus ik durf voorzichtig te zeggen dat alles weer ok is! Ik zei tegen mijzelf aldoor ook dat ik het in de week van 11 mei weer voor elkaar wou hebben en dat is gelukt :D Ik ben allang blij dat ik mijn stukje vrijheid op de fiets en het paard weer terug heb. Ik probeer er nu ook extra van te genieten.

Helaas geen rit van 70 km dit weekend.... Ik moet werken. 2 kleinere ritten zitten er wel in.
Gisteren had ik het wel zwaar en kwam ik niet boven de 25 uit. Maar less is more denk ik dan maar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 18:21

@zebrastreep, ik zou het gewoon proberen. Tot die tijd proberen 1 keer in de week een langere rit te rijden en verder niet teveel druk op jezelf leggen. Je mag altijd stoppen wanneer het niet lukt. Het enige dat je moet is plezier hebben tijdens de rit!

@Maies, wat vervelend van je rug. Weet je ook wat de oorzaak is? Hopelijk kan de fysio de boel vlot trekken en zit je snel weer zonder last op de fiets.

Vandaag de laatste rit gereden op Sardinië. 56 km en 850 hoogtemeters. En dat was bij vlagen heftig. Het was een prachtige route, maar het eerste deel was een maatje teveel. Voor mij mentaal, maar ook voor de fiets. Het was een prachtig pad, maar het leek wel een rockgarden voor de mountainbike. We hebben een heel lang stuk moeten lopen (wat met spd-sl pedalen uitdagend is). Uiteindelijk werd het pad beter en stond er een bord, blijkt dat het stuk waar wij daarvoor op zaten een mountainbike trail is voor gevorderde+/vergevorderde mountainbikers _O- +:)+ . De rest van de route was een trial voor gevorderde rijders en dat was dan weer prima te doen en toen werd het toch nog even echt genieten. Het gemiddelde tempo lag enorm laag :x , maar lol hebben we zeker gehad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat ik deze vakantie toch wel wat mentale hobbels heb genomen (na het ongeval vind ik dingen toch echt best spannend en ga ik op error), heb ik mijn bike handling skills aardig bijgewerkt en heb ik meer geklommen dan ooit (en vandaag alle klimmen gereden!).

Edit: er blijkt een foto van het ‘ik loop wel, dankjewel’ pad te zijn gemaakt door mijn vriend. Zie hier, de (zoals mijn schoonvader het zojuist noemde) opgedroogde gletsjer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 15-05-24 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:27

Ach wat heerlijk Maaike, klinkt in alle opzichten als genieten <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:00

Oorzaak waarschijnlijk chronische overbelasting van die spier. Kon elke 4 weken op het werk bij de masseur terecht en dat was net genoeg om het niet te laten escaleren.
Nu nieuwe baan en dus geen masseur meer, dus nu is het foute boel en besloten maar eens het probleem goed aanpakken ipv al die tijd pappen en nathouden.
Gisteren training wezen kijken ipv mee trainen. Ook leuk want ken erg veel mensen en kon ook echt van waarde zijn bij de training vanaf de kant. Wel op de fiets heen en terug. Nu weer echt zere bil qua uitstraling.
Maar goed, moet vandaag en de komende week dagelijks voor werk naar Nijkerk, dus weinig tijd om te fietsen, misschien wel goed voor de rust.

Maaike wat heerlijk <3
Goed dat jullie zijn gaan lopen, dat is idd geen gravel pad haha.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:21

@Gothico, fijn dat de offerte meevalt. Nu nog duimen dat de reparatie snel wordt uitgevoerd.
@Marlies, dat is minder. Hopelijk knapt het op met wat meer rust.
@Zebrastreep, ik zou het gewoon proberen. Je wilt de 100 doen toch?
@ Maaike, dat ziet er heftig uit zeg! Goed dat jullie zijn afgestapt :evaw:

Ik heb gisteren een klein rondje van 30 km gefietst, net voordat het ging hozen. Moest echt van mezelf een rondje maken, anders was het zonde geweest van mijn trainingen van afgelopen week. Zat op strava te kijken en heb vorige week gewoon 375 gefietst :):) Deze week maar even iets rustiger aan hopelijk wordt het komend weekend iets beter weer. De voorspellingen zijn nog niet echt top zag ik....

Gisterochtend ook bij de fysio geweest omdat mijn linkerkant SI iets vast zit. Gelukkig niet scheef, maar de ligamenten zijn wat gevoelig en daarmee ook de aanhechting boven mijn stuitje. Ze heeft de boel flink gemasseerd en nu is het beurs :+ Tijdens het fietsen heb ik er gelukkig geen last van (behalve met afstappen), dus dat scheelt.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:23

@Maaike, wel echt een geweldig uitzicht daar. En ik geloof graag dat een heftige route is geweest. Maar wel fijn dat je ook zo hebt kunnen genieten.

@Padoertje, en de rest. Vandaag gebeld met de verzekering en krijg al een groot deel uitbetaald, later de rest.
Ik heb ook Dronten(velomobiel.nl) gebeld. Mijn velomobiel staat al in de plamuur. Dus ze zijn al begonnen met de reparaties. Ze doen er denk ik nu twee tegelijk. Spullen wat ze toch voor beide nodig hebben meteen tegelijk doen. Ik weet ook al dat het binnenwerk repareren wat meer tijd kost, maar er is dus gestart.
(Er komen ook wat nieuwe onderdelen op.)

Al met al dus mooi nieuws.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:35

Dat is fijn nieuws Gothico!

Hier een lekker ritje van 60 km gereden. En een beetje de toerist uitgehangen. Afbeelding
Afbeelding

Geniet allemaal van het lange weekend!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:34

Zo, hier straks de start van mijn eerste triathlon van het jaar. Het wordt vast afzien tijdens het lopen, maar we zijn gezegend met zwemwater van 18.5 graad en weinig wind op het fietsparcours...

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:02

IMAY1990 schreef:
Zo, hier straks de start van mijn eerste triathlon van het jaar. Het wordt vast afzien tijdens het lopen, maar we zijn gezegend met zwemwater van 18.5 graad en weinig wind op het fietsparcours...

Almere toevallig? Zo ja, welke afstand? Ik heb wat foto's gemaakt...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:09

IMAY1990 schreef:

Succes *\o/*

--

Gisteren was het een behoorlijk emotionele gekke dag. Ik moest daarna nog werken een paar uurtjes maar heb nog even kort een ritje gemaakt. Vaak helpt verdriet en frustratie wel voor nieuwe persoonlijke records. Er speelt ook nogal wat negativiteit ook om het bovenstaande en wat gekke verhalen waardoor er op mij ook weer druk komt. Dat wou ik even kwijt en dat lukte gisteren aardig. Ik laadde er in ieder geval weer even door op.

Liefst stap ik nu elke dag op de fiets. Ook al zijn er heel veel mensen om mij heen die mij steunen ik voel nog wel dat ik vooral alleen hier overheen moet komen en daar helpt alleen de fiets bij.

Al ben ik al die lieve mensen ontzettend dankbaar dat ze nu al 3 weken naar mijn nonstop gezeur luisteren. Maar de fiets is nu wel echt mijn uitlaatklep , en ik voel mij ook erg gemotiveerd om weer bezig te zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:26

Heerlijk padoertje, lekker weer en tourist uithangen is niets mis mee.

Imay hoe ging het?

Zebrastreep fijn dat je kunt ontladen op de fiets. Balen dat het nodig is maar wel fijn dat het helpt.

Hier gisteren iets los gemaakt maar de fysiotherapeut ziet niet genoeg verbetering dus mag voor manuele therapie en dry needling me melden volgende week.
Vandaag even naar stal op de mtb, kan er op zitten dus ga morgen lekker een rondje op de mtb fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:00

Firegirl schreef:
IMAY1990 schreef:

Almere toevallig? Zo ja, welke afstand? Ik heb wat foto's gemaakt...

Yes, de sprint, start was om 15:20.

Ben niet ontevreden, blij met het zwemmen en met het fietsen. Minder tevreden met het lopen maar goed je kan niet alles hebben. Ik had vorig jaar met de KiKathlon meegedaan in Almere, dan is het zwemmen 500m in plaats van 750 (en ik denk dat het nog minder was vorig jaar) en ik was nu met het langere zwemparcours maar 5 minuten trager overall dan vorig jaar. Ik was sneller per 100m met zwemmen en ruim anderhalve minuut sneller op de fiets en sneller in beide transities. Alleen met lopen was ik trager, wat ook weer te verklaren is door een peesblessure in Oktober en net toen ik weer opgebouwd was ben ik bijna 2 weken ziek geweest en daarna 2 weken op vakantie geweest :')

Afbeelding

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 05:44

@IMAY1990 fijn dat het goed ging! Ik heb alleen tijdens de standaard afstand foto's gemaakt. Een vriendin deed voor het eerst mee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:39

Goedemorgen :O

@Marlies ; bevalt je nieuwe baan ?

Mooi kasteel Padoertje <3

@Imay , dat waren gisteren perfecte omstandigheden in Almere :j
Ondanks het lopen toch een mooi resultaat neergezet .
In twee weken ga ik ook weer eens een 1/8 doen .
Kan me niet heugen wanneer de laatste keer was .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 10:49

@IMAY, wat fijn dat je triathlon goed ging! Ik blijf het knap vinden hoor, zwemmen, fietsen en hardlopen achter elkaar aan plakken. Petje (of fietshelm) af!

@Marlies, ik hoop dat de manueel therapeut en de dry needling iets kunnen oplossen. Ik moet zeggen dat ik echt enorm veel heb (en heb gehad) aan mijn manueel therapeut met mijn schouder. Die heeft de boel echt vlot weten te krijgen. Ik heb eigenlijk altijd zin om naar die man te gaan :') .

Ik ben inmiddels weer terug op Nederlandse bodem en aangezien het er buiten best lekker uitziet, ga ik hier gewoon weer verder met waar ik op Sardinie mee ben geëindigd. Ik ga maar weer eens een stukje fietsen! Op jacht naar de 'S' van Soest.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:21

Imay netjes hoor!

Maaike, wou eigenlijk gelijk naar de manueel maar was vakantie en kon alleen bij de fysiotherapeut terecht.

Vandaag 40km op de mtb. Na 18 uitstraling naar de lies, trok ongeveer 10km later wel weer weg. Bil doet vooral zeer. Morgen maar is even een lekkere ronde wandelen en de boel los lopen hoop ik. Viel al met al niet tegen vandaag. Was 50 van plan maar dat was iets te optimistisch ;)

Heb je lekker gefietst Maaike?

Andere dames en heer nog op pad geweest?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:25

Super knap Imay!
T2T mooi vooruitzicht. Ik vind die 3 disciplines op 1 dag echt super knap van jullie!

Maaikemuis, Soest is leuk om te fietsen. Heb je een mooie rit gemaakt?

Marlies, dat klinkt nog niet heel fijn. Wel top dat je uiteindelijk toch nog 40 hebt gereden. Hopelijk knapt het snel op.

Hier vanmorgen een rondje van 60km met vrienden gemaakt. Lekker aan de koffie bij de Nieuwkoopse plassen en genoten van het Hollandse landschap :-)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:31

@Firegirl Heeft ze het leuk gehad?

@T2T Ja, het was echt ideale omstandigheden. Het water was zelfs ruim warm genoeg om zonder wetsuit te zwemmen, voor mijn schoolslagje heeft die toch geen voordeel behalve dat je warmer blijft :+ Waar ga je meedoen binnenkort?

@maaikemuis Hoe was het in Soest? Het weer was idd ideaal voor een ritje

@MarliesV Balen van de pijn, weet je waar het vandaan komt?

@Padoertje Ik heb even opgezocht waar de Nieuwkoopse plassen liggen, ziet er uit als een fijne omgeving.

Hier eind van de ochtend de fiets op de auto gezet en naar Austerlitz gereden. Had eigenlijk de Veluwe in gedachten maar ik hoorde halverwege op de radio dat er landinwaarts in de middag regen werd verwacht en de Utrechtse heuvelrug is net wat dichterbij. Na parkeren snel een route gepland van 45 km en naar de Garmin gestuurd. Heerlijk rustig aan gedaan en van het zonnetje en de natuur genoten. Voelde wel dat ik niet helemaal fris was na gister maar eigenlijk rolde het best lekker onder de bomen door...

Afbeelding

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:02

@IMAY1990 ze vond het fantastisch!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 19:15

De ‘s’ is in de pocket!

Afbeelding

Lekker rondje gereden van 65 km. Verrassend hoe snel dat in Nederland gaat, op Sardinië deden we daar dubbel zo lang over. Nu waren we thuis voor de lunch. Daarna alle fietsen goed schoongemaakt; de schuur ruikt weer heerlijk en alles glimt je tegemoet.

@Marlies, is er wel eens een scan van je rug gemaakt? Dit klinkt zo vanaf een beeldscherm niet helemaal als een spierprobleem, maar meer alsof er ergens een zenuw niet helemaal lekker mee kan doen. Ik hoop dat de manueel therapeut kan helpen. Waar ik zelf ook veel baat bij heb is af en toe naar een MSK-arts om me weer recht te zetten. Zij heeft ook al veel issues op weten te lossen (de laatste was mijn schouderblad en toen kon ik opeens weer bij mijn andere schouder).

Leuk om te zien dat iedereen vandaag zo heeft kunnen genieten van het weer!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:42

Heb even niet meegelezen hier. Even trainigsdipje en toen liep m'n gravel wedstrijd in Valkenburg ook nog niet lekker ( wel gefinnished maar als laatste) . Dus het topic even laten zitten.

@T2T alsnog gefeliciteerd met je prestatie van vorige maand, echt super. Je verhaal is avontuur waardig, maar ook wel herkenbaar . invloed van hoe je mentaal voelt op je fysiek en het verloop op de wedstrijd. Jezelf weer bij elkaar rapen en dan toch doorgaan en finishen. Dat vindt ik echt een grote prestatie.

@Gothico, wat naar van die aanrijding en al helemaal van je diagnose,

@Maaike , dat is genieten een week gravellen daar! Ziet er fantastisch uit

@Zebra gefeliciteerd met je nieuwe fiets
@Marlies Wat balen, hopelijk gaat het snel beter.
@IMAY gefeliciteerd met je triathlon

Ik heb een opleiding sportvoeding gedaan (eigenlijk vooral voor mijn zoon, maar ik adviseer nu iedereen :D )

Ongevraagd advies ; duursport is een eet wedstrijd.
Tenzij je heel langzaam gaat, kun je eigenijk niet teveel eten. Er zijn maar weinig mensen die meer dan 90 gram koolhydraten per uur opkunnen. Ik zit met 60 eigenlijk al aan mijn max, en dat lijdt wel eens tot problemen als ik meer dan 140 km fiets.

ps in een banaan zit 27 gram koolhydraten ! reken maar uit :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:33

IMAY1990 schreef:
@T2T Ja, het was echt ideale omstandigheden. Het water was zelfs ruim warm genoeg om zonder wetsuit te zwemmen, voor mijn schoolslagje heeft die toch geen voordeel behalve dat je warmer blijft :+ Waar ga je meedoen binnenkort?

Ik start 1 juni in Giesbeek :j
Dan 23 juni de relay in Hoorn met collega,s .
Tussen Hoorn en Duisburg wil ik ook nog een korte wedstrijd plannen .

Thanks Eeleke .

Gisteren 50 km gefietst en een half uurtje gelopen .
Was net op tijd thuis toen het onweer los barstte . :D
Iets met goede timing , of was het gewoon geluk . _O-

Zo dadelijk open water zwemmen met een collega , diegene die in Hoorn het zwemdeel doet .
Gisteren was ze voor het eerst open water zwemmen en ze had toch lichtelijk paniek en kreeg haar ademhaling niet onder controle .
Eventjes was goede moed inpraten , want ze zwemt kei goed .

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 13:40

@Eleeke, Bedankt, het gaat met de fiets wel goed komen. De diagnose is inderdaad wel vervelend, maar weet nu weer wat meer over mezelf. 28 mei heb ik nog een afspraak in het ziekenhuis.

@T2T, Giesbeek is dichtbij voor mij. Misschien is het mogelijk om langs de fietsroute te gaan staan kijken.

Op het moment heb ik wel last van mijn onderrug. Na een kort stukje skeeleren wat ik heel veel heb gedaan, maar nu dus niet meer kan blijkbaar.
Gisteren ben ik weer met mijn andere hobby bezig geweest. Ik ben geluidsman en moest dus ook weer met speakers ect. slepen. Dat tillen vond mijn rug ook niet leuk natuurlijk.

Maar ik hoop op mooier weer, want fietsen wil ik wel graag weer. Ik mis mijn velomobiel nu wel heel erg omdat ik dan gewoon droog zit wat voor weer het ook is.