Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Het is makkelijk zeggen dat je er anders naar moet kijken want als je dat zo niet voelt. Zelfde als zeggen tegen iemand met een depressie: ach kop op schouders eronder het leven is zo leuk ala je het positief bekijkt.
rien10 schreef:Omdat het Dries van Agt topic aan het vervuilen is: het euthanasie topic.
Ik geef even een aftrap: over mijn wel of niet euthanasie gaat er maar een. Ik.
Wat een ander doet is zijn of haar zorg, zijn of haar beslissing. Ik doe er niet toe in een ander zijn beslissing. Ook niet met een bijbel in mijn hand.
Heb je problemen en denk je aan zelfdoding? Neem contact op met een hulpverlener. Bel 0800 113 of https://www.113.nl/
Mellow schreef:Sorry voor diegene die vinden dat het genegeerd moet worden. Maar ik vind dat als je dit soort dingen negeert dat je het ook laat bestaan.
rien10 schreef:En als je dan toch zo overtuigd bent van je eigen gelijk Germie, waarom ageer je dan op de anderen.
Jouw mening staat als een huis. Nou, prima. Dat is dan dat. En over tot de orde van de dag. Want jij hebt toch gelijk. Dan doet de rest er toch niet toe? Hoef je je ook niet te verdedigen.
germie schreef:Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.
Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.
germie schreef:En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent.
germie schreef:rien10 schreef:En als je dan toch zo overtuigd bent van je eigen gelijk Germie, waarom ageer je dan op de anderen.
Jouw mening staat als een huis. Nou, prima. Dat is dan dat. En over tot de orde van de dag. Want jij hebt toch gelijk. Dan doet de rest er toch niet toe? Hoef je je ook niet te verdedigen.
Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.
Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.
Slmt9 schreef:Spoiler:
germie schreef:Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik plaats een nette, doordachte reactie aan jou gericht. Ik vraag niet of je je mening wil veranderen en ik beledig je nergens.
Ik vraag je (door de regels heen) of je je in iemand anders kan verplaatsen en misschien jezelf vriendelijker kan verwoorden.
Jammer dat je je dan nog steeds genoodzaakt voelt daar niet op te reageren en te wijzen naar anderen.
En respect vragen van anderen? Dit is wel een gevalletje ‘actie reactie’ en ‘ga om met een ander zoals je wil dat een ander met jou om gaat’. Met andere woorden: misschien eerst kritisch naar jezelf kijken voor je naar een ander wijst.
VuurVleugels schreef:Mellow schreef:Sorry voor diegene die vinden dat het genegeerd moet worden. Maar ik vind dat als je dit soort dingen negeert dat je het ook laat bestaan.
Tja, en ik vind eigenlijk ook dat het na het zoveelste extreem respectloze germieshow topic wel tijd is voor een (permanente) ban. Mensen zijn voor minder geband in het verleden.
Dit gaat namelijk niet meer om een mening. Dit gaat om het stelselmatig ondermijnen en ridiculiseren van de waarde van andere mensen, al jarenlang.
Slmt9 schreef:@germie: ik veroordeel je niet. Ik wil je graag meegeven dat de manier waarop je schrijft op mij kwetsend en denigrerend over komt.
germie schreef:Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Maar omgekeerd vind ik ook dat het dan wel wat netter mag naar mij. Want er worden hier ook dingen verdraaid.
Dus zullen we het nu gewoon netjes houden?
[***] schreef:germie schreef:En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent.
Wat bedoel je daarmee? Denk je dat je nu kan laten vaststellen dat als je over een tijdje door een gebeurtenis een jaar niet meer kan zwemmen je dan euthanasie kan krijgen? Of snap ik je niet?
germie schreef:Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Mars schreef:Slmt9 schreef:@germie: ik veroordeel je niet. Ik wil je graag meegeven dat de manier waarop je schrijft op mij kwetsend en denigrerend over komt.
Germie weet heel goed dat ze mensen kwetst met haar uitspraken, dat is haar in diverse topics al verteld. Het interesseert haar gewoon niet. Voor mensen waarvan euthanasie een gevoelig onderwerp is is t het beste om haar op negeer te zetten.
Ze komt namelijk niet verder dan ‘anderen reageren ook niet netjes op mij’ en heeft geen zelfinzicht. Helaas.
Slmt9 schreef:germie schreef:Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Maar omgekeerd vind ik ook dat het dan wel wat netter mag naar mij. Want er worden hier ook dingen verdraaid.
Dus zullen we het nu gewoon netjes houden?
Snap ik ook. Dank je wel. Laten we dat doen