Ik heb adenomyose en gebruik daarvoor de Zoely pil. De apotheek heeft 1x geprobeerd een vervanger mee te geven maar ivm heftige psychische klachten in het verleden op een andere pil, en met dat het met deze wel goed gaat, hebben zij een aantekening gemaakt dat ik alleen het merkmedicijn mag hebben. Momenteel ben ik bij CZ Direct verzekerd en wordt dit zonder problemen vanuit de aanvullende verzekering (vrijwel volledig) vergoed.
Nu overweeg ik over te stappen naar Menzis, maar ondanks dat ik alles bij elkaar al bijna een uur met Menzis aan de telefoon heb gehangen, kom ik er niet heel duidelijk achter of deze pil volledig vergoed wordt. Aan de telefoon wordt gezegd "ik kan niet terugvinden waarom je hem niet vergoed zou krijgen", maar ik vind het ook nogal een gokje om te nemen. Zeker omdat dit zo ongeveer de duurste pil op de markt is en dat op jaarbasis toch nog flink oploopt, en ik dus niet over wil/kan op iets anders.
Oftewel, TLDR;
Is hier heel toevallig iemand die de Zoely (merknaam) gebruikt en (aanvullend) verzekerd is bij Menzis en dit (vrijwel) volledig vergoed krijgt?