Leven na de dood. Spiritueel of illusie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Leven na de dood. Spiritueel of illusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:23

Ik denk zomaar datn rien10 sarcastisch was, maar ik kan het mishebben.. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:26

Kuggur schreef:
rien10 schreef:
Tja, wetenschap is tenslotte ook maar een mening.

"Nee".
Deze uitspraak geeft wel goed aan dat je geen enkel benul hebt van wetenschappelijke methodologie.
Je bent niet de enige in dit topic.

Deze uitspraak geeft wel goed aan dat je geen enkel benul hebt van wie je voor je hebt.

Cer schreef:
Ik denk zomaar datn rien10 sarcastisch was, maar ik kan het mishebben.. :)

Jij snapt 'm.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:26

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:
Het is geen argument, ben geen zendeling die mensen wilt bekeren.

Ik heb een tip gegeven over iets wat in mijn ogen bestaat, aan jou of je er in wilt verdiepen verder of niet. En ook aan jou wat je wilt geloven of niet.

De wetenschap weet nog niet eens hoe internet werkt, en toch werken er dagelijks miljoenen mensen mee. Dus het "wetenschap" argument slaat kant noch wal.

Huh, volgens mij weten we (of ja, experts) daar toch aardig wat vanaf :)). Heb je een bron hiervoor? Je maakt me nieuwsgierig

Ze kunnen omschrijven hoe het werkt, maar hoe de energie/informatie voorziening op grote afstanden werkt door middel van frequenties en ontvangers daar is geen antwoord op.

Internet en de informatie verwerking is gebaseerd op hoe onze hersenen werken qua ontvangen /frequenties en verwerken.

https://tweakers.net/reviews/10494/bewu ... -bluf.html
Dit is wel een grappig artikel om de ingewikkeldheid van bewustzijn, intelligentie en alles er tussen in te begrijpen. (for the record, ik geloof niet dat internet een bewustzijn heeft)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:36

Cer schreef:
Elisa2 schreef:
Ik wist ook niet dat alle linkjes eerst goedgekeurd moeten worden door de Bokt politie of dat het wel wetenschappelijk bewezen is.

In dat geval haak ik ook af, want zo kortzichtig wil ik niet zijn.

ik weet niet waar jij nou ineens de bokt politie vandaan haalt, maar het is wel vaker zo dat er iets over betrouwbaarheid van informatie gezegd wordt.. of niet?

En dan is dit "Remote viewing is an example of using the human's innate ability to reach out beyond the body and explore new experiences and knowledge" gewoon een moeilijk verhaal..

Dit is een paper van de columbia uni volgens mij,
https://ciaotest.cc.columbia.edu/olj/sa ... srm01.html
en dit staat op de site cia.gov
https://www.cia.gov/readingroom/docs/CI ... 0005-5.pdf

maar heb het vooral over kortzichtigheid, dat helpt :j

Ja het is ook ingewikkelde materie die lastig te bevatten is.

https://www.cia.gov/readingroom/docs/CI ... 0016-5.pdf

Hier een verslag van The Gateway process waar in bij de eerste alinea al beschreven wordt hoe moeilijk dit allemaal te begrijpen is. Dit is een studie van de CIA die deze onderzoeken heeft uitgevoerd bij hun Monroe instituut in Amerika.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:39

rien10 schreef:
Deze uitspraak geeft wel goed aan dat je geen enkel benul hebt van wie je voor je hebt

Klopt (en open deur, jij óók niet) ik beoordeelde je opmerking op letterlijke inhoud en niet op je ongetwijfeld indrukwekkende persoonlijkheid.
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben dat we elkaar niet kennen?

Reden voor mijn blijkbaar verkeerde interpretatie van je post is dat ik de opmerking die je maakte te vaak in verschillende serieuze variaties voorbij heb zien komen ("het is óók maar een geloof" is een andere populaire) Het diskwalificeert betreffende persoon voor mij onmiddelijk als discussie partner.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:42

De wetenschap toont ook steeds weer aan dat er veel is dat wij niet weten. Het zou wat zijn, dat alleen de wereld alleen zou bestaan uit wetenschappelijk aantoonbare zaken, dan zou er veel wegvallen.
Wetenschap wordt beoefend om verbanden te ontdekken en kennis te vergroten, maar voorlopig zijn ze er nog lang niet klaar mee.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:43

senna21 schreef:
De wetenschap toont ook steeds weer aan dat er veel is dat wij niet weten. Het zou wat zijn, dat alleen de wereld alleen zou bestaan uit wetenschappelijk aantoonbare zaken, dan zou er veel wegvallen.
Wetenschap wordt beoefend om verbanden te ontdekken en kennis te vergroten, maar voorlopig zijn ze er nog lang niet klaar mee.

Ze zijn er nóóit klaar mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:46

Daarom is het zo belangrijk om een open mind te houden. ;-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:46

senna21 schreef:

Dat klopt, vaak door allerlei nieuwe ontwikkelingen worden zaken bijgesteld, het is nooit af natuurlijk. Maar dat maakt wetenschap nog lang niet "ook maar een mening".

Het meten is weten principe is daarvoor te belangrijk.

Zullen we nu weer ontopic gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:56

Kuggur schreef:
rien10 schreef:
Deze uitspraak geeft wel goed aan dat je geen enkel benul hebt van wie je voor je hebt

Klopt (en open deur, jij óók niet) ik beoordeelde je opmerking op letterlijke inhoud

fair point..
echter....als jullie konden gedachtenlezen....

:+

(sorry, kon het niet laten :') )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:57

Tja, dan .....
Ik zie Cer, dat je al veel hebt meegemaak. Je hebt liefde gekend, je hebt liefde verloren. Eerlijkheid staat hoog bij je in het vaandel en dat maakt dat men je niet altijd begrijpt, of dat je je onbegrepen voelt. Vooral in een groep. Je gedijt bij gelijkgestemden. Dieren en de natuur geven je de broodnodige rust. Leer voor jezelf te kiezen.

Tja, ook ik kon het niet laten..... }>

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:00

Wat zou de wereld er fijn uit zien als iedereen dat zou kunnen... O:) beetje meer inlevingsvermogen in een ander is in deze wereld zeer welkom. :)
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 31-10-23 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:01

:oo
spot on Rien, geen gein :j :D

@Elisa2: daar is straks Neurolink voor :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:02

Nou ik stel voor dat we onze kinderen alvast die trainingen gaan geven..op naar een betere wereld. :D

(ik heb alleen geen kinderen :+ )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:06

Ik schreef het verkeerd, het is Neuralink en het wordt geimplanteerd.. het is FDA approved (en wordt volgens mij vooralsnog gereedgemaakt voor mensen die niet communiceren / niet goed kunnen bewegen, maar ik weet het fijne er niet van..

Maar, je kan het straks gewoon kopen dus :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:09

Klinkt nog beter..gemak dient de mens. ;-b

Vooral als ze niet zelf hoeven na te denken en alles voorgekauwd wordt. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:15

Elisa2 schreef:
Wat zou de wereld er fijn uit zien als iedereen dat zou kunnen... O:) beetje meer inlevingsvermogen in een ander is in deze wereld zeer welkom. :)

Inlevingsvermogen, ja ongetwijfeld.
Gedachtenlezen, ik vermoed dat dát wel eens een horrorscenario zou kunnen zijn.
Ik heb lang geleden eens een apocalyptisch sf verhaal gelezen waar het einde van de mensheid veroorzaakt werd door het uitvinden van een apparaat dat iedereen telepathisch maakte.... ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:18

het is geheel offtopic maar
het vereist een aanpassing.. want liegen wordt lastig bijvoorbeeld..
en misschien leren mensen dan iets over impuls dingen enzo..
maar goed, geen idee, ik vind het wel heel interessant.. :j
communicatie met mensen in coma bijvoorbeeld...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:58

Kuggur schreef:
Elisa2 schreef:

Inlevingsvermogen, ja ongetwijfeld.
Gedachtenlezen, ik vermoed dat dát wel eens een horrorscenario zou kunnen zijn.
Ik heb lang geleden eens een apocalyptisch sf verhaal gelezen waar het einde van de mensheid veroorzaakt werd door het uitvinden van een apparaat dat iedereen telepathisch maakte.... ;)

Daar kun je weleens gelijk in hebben.

Mensen zouden dan hele zuivere gedachten moeten hebben en houden wil dit niet voor enorme problemen gaan zorgen. :j

Overigens is telepathie voor zover ik het goed begrepen heb geen gedachte lezen. Maar de ander bewust een boodschap sturen qua gedachte/ energie die dan binnen komt bij de ander. Als beeld, tekst, gedachte etc.

Edit, kan ook onbewust..aan de ander denken en degene 'belt dan'.

Of tegelijk aan hetzelfde denken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:23

Spiritualiteit (het onderwerp in dit topic) is nu eenmaal iets 'ongrijpbaars' dat eigenlijk onmogelijk met wetenschap te onderbouwen is. Daarom heeft het gewoon geen zin om elkaar hier met wetenschap om de oren te slaan. Alhoewel voor sommige bovennatuurlijke ervaringen inmiddels wel wetenschappelijke verklaringen te vinden zijn (vooral in ons brein).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:27

Telepathie is dan ook weer zo'n groot woord voor iets dat iedereen kan. Althans als het om dieren gaat .

Mijn dochter vertelde mij dat toen ze 11 was dat je foto's of filmpjes kon sturen naar dieren en dat zij zo met ons gedachten kunnen uitwisselen en als het ware met ons praten. Ik was stomverbaasd want ze was zeer zeker van haar zaak.

Ik ben het gaan oefenen bij Hercule dat goed ging. Polie kon ik het ook mee maar vond ik lastiger.

Toen met de covid mocht Polie eindelijk op een dag naar de kudde. We zouden 's Middags gaan. Tot hilariteit van mijn man vertelde ik haar dat de avond van te voren (en ik stuurde naast de woorden de beelden naar haar van de wei met de kudde die ze kende). Toen we 's ochtends om 7 uur de gordijnen open deden, stond Polie daar op ons te wachten. Hinniken, gillen, bokken, galopperen. Bizar, Polie had nog nooit gehinnikt naar ons. Mijn man werd er niet goed van en kreeg er kippenvel van.
Gelijk heb ik Jeffrey gebeld of ze in de ochtend al mocht komen en ben zsm de trailer gaan ophalen die nog bij de kliniek stond (vanwege spoed koliek operatie en Chico die het niet gered heeft die nacht, stond hij er nog want we mochten niets, lockdown).

Hercule kon ook mensen "roepen" op afstand. Een dierenarts die me vertelde dat hij 's nachts door die zwarte geroepen was, heeft daarmee zijn leven gered (hij had een nabloeding en hij is op de tafel geopereerd midden in de nacht).
Dus toen ik paar jaren later om 20 uur het gevoel had dat Hercule me nodig had , ben ik gegaan, het verhaal van de dierenarts in mijn hoofd. Hij stond met de auto 20 minuten verderop en verrekte van de pijn. Smid gebeld die met 1000 excuses gelijk kwam want hij had hem per ongeluk vernageld. Ijzer eraf en het was over. Ik wist dat de smid hem zou doen die dag, maar ik was er zelf niet bij, want moest werken.

Iedereen die dit wil kan dit gewoon oefenen met de dieren. Is niets spannends aan. Mijn dochter kon het beter nog als ik. Ik heb hier echt paar jaar op moeten oefenen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:46

Mijn vorige hond had het wel andersom, die wist bijvoorbeeld als ik weg reed op mijn werk dan ging hij vast bij het raam staan. Hij kon ons ook altijd terug vinden, zelfs op onbekende plekken en dat was echt niet alleen op geur. En hij voelde altijd aan als ik me niet ok voelde, dan kwam hij bij me liggen. Zijn aanwezigheid heb ik nog lang gevoeld in huis op bepaalde momenten, toen hij er niet meer was.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:22

Ooit ook eens een frappante ervaring van telepathie gehad.
Ik was onderweg met mijn paard op buitenrit, toen ik opeens in een flits mijn vader op het bospad voor mij zag staan. Ik vond het raar, maar heb er verder niets bij gedacht.
Later bleek dat omstreeks die tijd mijn favoriete kat onder de auto was gekomen en dat mijn vader dat ongeluk zag gebeuren. Ik was op dat moment hemelsbreed ca. 3 km van huis af.
Ik kan dat niet anders verklaren als een vorm van telepathie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:34

Ik heb het weleens met mijn dochter of met mijn moeder. Dan denken we allebei aan precies hetzelfde. Of zeggen exact hetzelfde op hetzelfde moment. Of met een vriendin, dat ik haar bel en dat ze net mijn nummer aan het intoetsen was.
Ik heb het ook wel gehad met minder leuke dingen, dat heb ik bewust in mijn hoofd moeten afsluiten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:39

Suzanne F. schreef:
Ik heb het weleens met mijn dochter of met mijn moeder. Dan denken we allebei aan precies hetzelfde. Of zeggen exact hetzelfde op hetzelfde moment. Of met een vriendin, dat ik haar bel en dat ze net mijn nummer aan het intoetsen was.
Ik heb het ook wel gehad met minder leuke dingen, dat heb ik bewust in mijn hoofd moeten afsluiten.

Ook dit is heel normaal SuzanneF. De waarneming kan meer waarnemen zonder praten als we denken.
Ik grap wel eens tegen mijn man:"nog even en we hebben geen woorden meer nodig". En dan gaat het over jouw voorbeelden. Zeker als je met mensen verbonden bent, is deze non verbale communicatie heel normaal.