Rug gebroken op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 22:03

Ja blijkbaar heeft mijn lijf er deze keer meer moeite mee.
In Groningen waren ze daar al bang voor, vandaar dat de operatie al maanden uitgesteld was.
Denk dat mijn lijf toch meer moeite heeft met de high output en slechte opname dan ik dacht.
Ondanks dat mijn bloedwaarden niet echt heel slecht zijn en al maanden bijvoeding om toch de opname zo goed mogelijk te krijgen.
Volgende maand ook maar weer eens overleggen met de diëtiste.
Weet ook niet of dat nog gevolgen heeft voor de komende operatie.
Die is een stuk zwaarder voor mijn lijf dan dit.

Vanmiddag weer bij de assistente van de huisarts geweest en die riep meteen de huisarts er maar bij om te overleggen want dit ging haar boven de pet.
De wond links staat nog steeds open dus daar maar een nieuwe laag hechtstrips op en de wond rechts vond hij ook niet voldoende geheeld om de hechtingen te verwijderen dus maandag opnieuw kijken.
Dan moeten ze er eigenlijk wel uit want er begint ook irritatie te ontstaan rechts.
Nog geen echte aanleiding voor AB en dat zou ook lastig worden qua onbetrouwbare opname.

De gevoelloosheid is wel handig in dit geval :+
Arts kon aan vanalles rommelen zonder dat ik reageerde.
Op mijn rug is het niet zo erg, de deels gevoelloosheid van mijn been is wel lastig want dat geeft de problemen met balans en lopen.

Sanet

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

Bij paarden maken ze wel veel gebruik van laser met wonden die slecht herstellen, is dat niet ook iets voor jou?

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Oeh, het blijft nog even situatie van de lange adem dus. Ik heb wel het gevoel dat je fijne mensen hebt om je te ondersteunen.
Hebben ze een verklaring voor de trage wondheling?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Wauw, wat heb jij veel mee gemaakt.
Ben je bij het Umcg of Martini geopereerd?
Hopelijk blijven de wonden mooi dicht.
En een buik operatie is ook pittig.
Veel beterschap

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:26

Het gebruik van een laser ken ik niet zo goed, is dat niet voor echt complexe wonden?
Dit zijn natuurlijk 2 simpele schone wonden maar waar ik wel veel op lig.
Heb er gelukkig geen last van dus heb wel wat geduld hiermee ;)

Rauka, ja ik ben erg blij met alle artsen en ook de vaste verpleegkundigen die goed communiceren.
Dat is imo zo belangrijk en ik vind het altijd erg om te lezen hoe andere mensen zich zo ongehoord kunnen voelen in de zorg…

De huisarts had niet echt een verklaring waarom het nu zo traag gaat.
Normaal genezen wonden bij mij erg vlot en altijd sneller dan dat er van te voren wordt gezegd.
Denk dat het dus misschien toch in de voedingstoestand zit, hoewel ik daar ook erg aan heb gewerkt met diëtisten van ziekenhuizen en de vaste diëtiste waar ik al jaren loop.
Maar ga er eigenlijk wel vanuit dat het maandag er wel een stuk beter uit ziet, dat zijn we 4 dagen verder.
De huisarts zei al dat langer laten zitten van de hechtingen ook niet echt een optie is.
Gelukkig heb ik er helemaal geen last van, voel er niets van en eigenlijk voelt mijn hele rug alweer zoals voor deze operatie.
De bal in de spier die ik eerder voelde en ook wel klachten gaf, is in de laatste dagen weg aan het trekken dus dat zal wel gewoon een bloeduitstorting zijn en dat moet mijn lijf toch zelf opruimen.
Alleen de zenuwpijn is nog bijna 24/7 en dat trekt nog niet weg, ook niet met bewegen.
Zit nu gemiddeld weer onder de 4 uur slaap per nacht en dat breekt me wel op…

OleJon, dank je!
Voor mijn rug ben ik bij het UMCG onder behandeling en ook geopereerd.
Volgens mij zijn zij hier in het noorden het vaste ziekenhuis voor (ernstige) wervel trauma’s.
Ze hebben er i.i.g. erg veel ervaring mee. Al verwijderen ze niet vaak het materiaal uit de rug, dat blijft normaal gesproken zitten tenzij complicaties.