Was tijdens het stoppen 2 kilo aangekomen die er inmiddels ook weer vanaf zijn.
Als ik de actuele prijzen hoor dan ben ik blij dat ik dat aan andere dingen kan uitgeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Ik kom alleen even binnen om alle deelnemers aan Stoptober succes te wensen en een hart onder de riem te steken! Ik ben inmiddels 4 jaar geleden gestopt met Stoptober en nog steeds helemaal rookvrij.
De eerste keer had ik zoals ze zeiden alles in de prullenbak gegooid om een paar uur later mijn pakje toch weer uit de prullenbak te halen en te roken. Daarna het pakje onder de kraan gestoken en dan weggegooidDat was meteen mijn laatste sigaret. Ik ben het doorgekomen door Best Fiends te gaan spelen op mijn telefoon als vervanging voor het me-momentje dat mijn sigaret was.
4 jaar later mis ik het met momenten nog steeds maar het wordt steeds makkelijker om nee te zeggen. Jullie kunnen het!
mysa schreef:Ik ken iemand die nooit ziek was. Wel rookte als een ketter, die was in mei bijna dood omdat zijn slagaders verkalkt zijn..
Verging van de pijn en hartfunctie was 24%
Gaat nu beter na ingrijpende operatie, veel medicatie en vooral: gestopt met roken.
Dus langetermijn-denken is aan te raden want net zestig is best jong om dood te gaan aan iets wat vermeden had kunnen worden.
Elin_ schreef:Ja dat snap ik allemaal wel, maar ik zoek naar korte termijn redenen, omdat ik merk dat het 'gemis' nu mijn motivatie in de weg staat, omdat dat lange termijn nog zover weg is. Ik heb al voor mezelf: sneller rimpels en slechtere huid (ik vind het vreselijk dat ik al wat fronsrimpels begin te krijgen).
Edit: ik bedoel het niet vervelend. Ik ben me echt bewust van de lange termijn, maar om dit vol te houden heb ik echt die korte termijn redenen nodig
Marigold schreef:Roken maakt je niet rustig, niet roken (als verslaafde) maakt je onrustig. Waardoor je denkt dat de nicotine je rust geeft.
Twisted.