Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:24

Ik heb ook stiekem een voorkeur hoor, dat is een jongetje. Betekend niet dat ik niet blij zou zijn als het een meisje is. :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 05:36

@linoleum, bedankt voor je lieve woorden. Ik probeer inderdaad tussendoor wat te slapen op de bank. Gister de dag doorgekomen. Al was ik tegen 14u wel echt in een negatieve spiraal. Maar dan savonds nog wat rondgetrippelt in de bureuastoel. Vandaag komt een tante op bezoek dus dat zal wel beter gaan.
Ik ben trouwens ook blij om te lezen dat jouw 2e zwangerschap minder moeite kost.. ik voel me nu ook van t 1 in t ander vallen en aangezien we wel meer dan 1 kind wouden, zag ik nu al op tegen de volgende :')

@peramaanga, van mij mag t ook nog wel even duren voordat de buik groot is hoor! Ik zie mezelf al helemaal rondwaggelen als een olifant, dat mag gerust uitgesteld worden :')

@set elkol, gefeliciteerd met jullie a.s. dochter!

Ik wil wel proberen om borstvoeding te geven, maar ik denk dat ik ook snel ga kolven (ik ben niet zo voor alla publiek borstvoeding te geven. Vanuit mezelf he. Respect voor mensen die dat wel doen!!) En ik ben ook van, lukt t niet, dan flesjes..

@bellex, bedankt voor je woorden. Ik ga proberen om dat moeten los te laten vandaag!

Volgens mij is hier eindelijk de zwelling wat weg aan t trekken mbv 24u drukverbanden. Ik hou die echt niet langer vol om aan te houden. Vanmorgen ook wakker geworden met pijn. Heel mijn voet heeft zo de strepen erin staan. Maar over een paar uur doe ik m weer aan en dan ben ik hopelijk vrijdag van de zwelling af als ik na de arts moet...
Nu dat ik thuis zit moet ik de hele tijd denken hoever ik al ben, als mensen mij sturen/vragen :') . Op t werk (en zeker door de bewoners) werd dat zoveel gevraagd dat dat bijna automatisch was. Ik kijk nu wel uit na de volgende echo, ik geloof over 2 weken, maar dat heeft dan ook te maken met t ongeval.. ik ben wel gecontroleerd in t ziekenhuis, maar ergens blijft dat knagen..
Ik denk dat dat hetzelfde is, als je ze straks gaat voelen en ze is bv 24 uur stil. Ik heb wel een hartslagmeter gekregen van iemand maar die durf ik nu niet voor de eerste keer te gebruiken. Want als ik m dan niet aan de gang krijg/de hartslag vindt, schiet ik helemaal in de stress.. dus t plan is, om die te gebruiken op de dag van de volgende echo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 08:32

Even een beetje bij lezen.

Zijn er nu nog nieuwe gezichten? :+ dan welkom!

Volgens mij wat goede 13 weken echo's super fijn! En weer wat geslachten bekend leuk! Wbt de voorkeur heb ik bij ons 1e kindje ook wel heel erg gehad, voorkeur meisje was een jongetje. Heb daar wel even voor nodig gehad naar ben helemaal gek op ons geweldige kereltje <3 en als er nu per ongeluk (bij de echo van vanmiddag) toch een piemeltje blijkt te zitten is dat ook helemaal prima. Maar als het goed is, is het dus een meisje :+

Jojoni: ik ben blij om te lezen dat je ook niet veel bent aangekomen. Ik voel me bijna schuldig dat ik me er zorgen om maak omdat veel vrouwen het zo vervelend vinden dat ze zoveel aankomen. Maar ik begon ergens voor zwangerschap tussen 62 en 63 (meer 63 :+ ) en woog gisterochtend 64,2 kg dus bijna niks.

Even dat ik de juiste persoon bij het juiste verhaal heb, jij was aangereden van je fiets toch? Hoezo moet je perse op kan je man de honden niet even uitlaten? Vergeet niet dat je nu ook last van je hormonen hebt en dat die zeker ook kunnen meespelen in niet zo'n positie en vibe zeker als je er slecht aan bent zijn die gevoelens ook terecht.

Linoleum: hopelijk als je je kindje straks gaat voelen gaan die zorgen ook weg! En kan je genieten van het feit fst je niet zoveel klachten hebt.

PeraManga schreef:
Wat vervelend Jojoni.
Ik had trouwens bij de vorige zwangerschap ook pas een beginnende buik na 3 maanden.
Duurde vrij lang voordat dat een échte buik werd.
Toen het eenmaal een echte buik was had ik alleen maar pijn dus van mij mag het wel even duren. :evaw:

Ik mag aanstaande zaterdag al voor de eerste echo. Heel benieuwd wat we gaan zien!

Een klein bericht dus die durf ik te quoten. Hier wel een groeiend buikje (nu 16 weken) maar nog niet zo groot. Hopelijk blijft je buikje nog even wat kleiner dan!

Set_ekol: typfoutje met de 27 weken? Bedoel je 17? Gezien je het daarna hebt over 20 weken echo over 2 weken :D

welmoed__ schreef:
Linoleum, wat schrikken zeg. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden, nu jij nog het een plekje geven. Praat er wel over hè als het je dwars zit.

Nog een meisje, leuk SetElkol!

Wij hebben over twee weken de geslachtsbepaling, spannend!!

Weten jullie ook al of je borstvoeding wil geven of niet?

Ik (we) zijn heel erg pro borstvoeding dus ja absoluut! Ons zoontje krijgt ook nog steeds borstvoeding en hopelijk kan Jinte dadelijk ook de 2e mee gaan voeden en ik hoop dat ik ons zoontje ook nog kan voeden.

Bij ons zoontje zijn er ook wel wat issues met borstweigeren geweest maar de lactatiekundige heeft ons daar heel goed mee geholpen. Borstvoeding hoort trouwens nóóit pijn te doen!! Doet het pijn dan klopt er iets niet! Schakel dan zsm een lactatiekundige in (tip als je het nu niet in je aanvullende verzekering hebt kan je wellicht voor volgend jaar dat nog wel doen, idem meer verzekerde kraamzorg)

Ik zal overigens niemand veroordelen of beoordelen die KV geeft hoor iedereen moet zelf weten wat ze geven. Je moet je goed voelen bij de keuze die je maakt :j

EmptyWords schreef:
Doet bv geven zeer dan?

Zoals ik hierboven zei, als het zeer doet gaat er iets verkeerd. (Woorden van lactatiekundige), verkeerd aanhappen of borstontsteking oid. Dus schakel dan een lactatiekundige in! Wij hebben van te voren ook een info ding gehad van lactatiekundige (normaliter in een groepje ivm covid toen was het alleen)

Ik weet niet of ik iets over die voorkeur nu getypt had. Sorry als ik iets dubbel zeg. Bij onze 1e sterke voorkeur voor een meisje, was een jongetje. Heeft wel even nodig gehad tot dat een plekje had maar ben stapelgek op ons jongetje! Vandaag staat dus eigenlijk de echo voor geslachtsbepsling gepland maar met 13 weken echo werd dus al gehind dat het een meisje was, mocht ze het verkeerd gezien hebben en er zit een piemeltje is dat ook helemaal prima ik heb wel een lichte voorkeur voor een meisje maar nu niet meer zo erg als eerst.

Hier heb ik (nog) weinig klachten wat last van mijn banden en ik ben met m'n werk soms een beetje duizelig (werk in de ouderenzorg, en vooral als ik dam gebukt sta en omhoog kom ben ik duizelig). Maar kan niet klagen!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:41

Leuk via zo’n filmpje, Cynthier!

Oh wat vervelend Linoleum!! Snap dat je flink geschrokken bent! Dan werken die hormonen ook niet mee… ik heb ze van Prenatal. Van die sets met shirt er ook bij. Via Vinted nu ook 2 van de Zeeman. Op zich wel fijn dat je nu van alles gewoon kunt.

Wat balen dat het nog niet zo goed gaat, Jojoni. Hopelijk voel je je snel beter. Hier waren na 20 weken bij de eerste zwangerschap nog mensen verbaasd om te horen dat ik zwanger was.

Spannend, PeraManga!

Leuk een meisje ook, Set_Elkol! Knap dat je dat lange kolven hebt volgehouden.

Spannend Welmoed! Nog even geduld. Ik wil wel bv geven. Bij de eerste ging het niet vanzelf. Vanaf 2-3 weken tot 10 maanden alleen gekolfd, dus hoop dat het nu live lukt.
Bv geven kan wel even naar voelen, Emptywords. Ze zuigen gewoon vacuüm, dus is even wennen. En hier ook een borstontsteking gehad, nog nooit zo ziek geweest, haha! Maar het hoeft absoluut niet zeer te doen.
Bellex, ik heb dus met de eerste fulltime gekolfd en houd er rekening mee dat dat echt heel zwaar is.
Kunstvoeding van tegenwoordig is echt prima kwaliteit idd!

Omgeving moet zich er gewoon niet mee bemoeien, Daiswees!

Wat lang verlof daar, ImkeTarek!

Spannend vanmiddag, Maartje!

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:36

welmoed__ schreef:
Ik heb ook stiekem een voorkeur hoor, dat is een jongetje. Betekend niet dat ik niet blij zou zijn als het een meisje is. :)

Als alles goed is zaterdag dan hoop ik ook op een jongetje.. puur omdat er dan wat minder verbouwd hoeft te worden hier in huis en omdat ik vrij veel van de oudste heb bewaard. :=
Als het een meisje is ben ik even blij alleen moet er dan veel nieuw komen en iets meer verbouwd worden uiteindelijk.
Tenzij wij heel vlug een groter huis kunnen kopen maar daar ga ik even niet van uit.

Dus eigenlijk heb ik alleen een voorkeur omdat het op langere termijn wat makkelijker zou zijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:42

Maartje1990 schreef:
Set_ekol: typfoutje met de 27 weken? Bedoel je 17? Gezien je het daarna hebt over 20 weken echo over 2 weken :D

Haha ja typfout, ben nu 17+3

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:55

@maartje, dat ben ik inderdaad. Mijn man kan ze zeker buiten laten. Hij neemt ze nu ook mee om de paarden te voeren dus dan zijn ze al lekker een half uurtje aan t rennen.
Alleen als hij ze dan weer opsluit, zouden ze de rest van de dag in de ren zitten. Wabt ik geraak niet bij de ren. En dat vindt ik dan weer zielig :o .

Plus dat ik ook een beetje veiligheid heb als ik de trap af ga..

Vanmorgen vroeg opgestaan. Een uurtje of anderhalf gelezen totdat ik weer slaperig was. En daarna toch nog 2 uurtjes kunnen slapen.. niet echt een vaste slaap, maar t is toch iets..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:14

Ik vond BV wel pijn doen hoor, ondanks dat het goed ging. Flinke toeschietreflex en hoge productie was weinig comfortabels aan. Borsten en tepels werden er ook vreselijk gevoelig van, dus dat deed ook pijn (ook buiten het voeden om). De eerste heb ik 3 weken BV gedaan, dat zal nu ook het streven zijn. Daarna was ik er zo klaar mee dat we helemaal over gegaan zijn op KV.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:52

Zijn er trouwens meer die extreem moe zijn?
Ik kom amper nog vooruit op sommige dagen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 14:54

PeraManga schreef:

Hoeveel weken ben je? Ik heb dat in 1e trimester wel gehad

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:19

Nou, op dit moment zou ik wel een paar uur kunnen slapen ja. Echt vanuit het niets dat ik dan echt onwijs moe ben. Maar ja, zal er wel bij horen

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:22

PeraManga schreef:

Ik heb het helaas ook, ik ben nu 17 weken, dus in het tweede trimester, maar het wordt er helaas nog niet beter op. Ik zou het liefst de hele dag op de bank willen blijven zitten.

Wat betreft de borstvoeding, ik heb mijn dochter 3,5 jaar gevoed, dat ging heel fijn. Ik heb alleen wel wat pijn gehad in de eerste twee weken. Toen moesten mijn borsten wat wennen ofzo en kreeg ik een felle steek bij de toeschietreflex. Het kolven vond ik soms wel wat lastig. Maar ik denk dat dat vooral kwam omdat ze bij mijn toenmalige werk echt ontzettend raar met mijn zwangerschap om zijn gegaan. Vooral mijn leidinggevende was een ongelooflijke rotzak. Dus daardoor kon ik mij niet zo goed ontspannen daar. Voordeel was dat ik mij totaal niet schuldig voelde als het een keer wat langer duurde. Gelukkig heb ik nu wel een hele fijne baan.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:23

Maartje1990 schreef:
PeraManga schreef:

Hoeveel weken ben je? Ik heb dat in 1e trimester wel gehad

6+3 echt niet te doen joh. :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:31

Toffeltje, wat naar zeg dat ze bij je vorige werkgever er zo maf over deden. Wel heel knap, 3,5 jaar bv!

Moe herken ik ook wel. Vooral de eerste weken, had op een gegeven moment dat ik op mijn werk begon te knikkebollen toen ik even zat te rapporteren achter de computer. Ben nu bijna 14 weken en de vermoeidheid is er nog steeds wel, maar niet zo erg meer als het begin. Moet wel vaak even een dutje doen in de middag, anders word de dag wel lastig vol te houden. Normaal slaap ik dan ‘s avonds niet meer, nu dus wel.

Vandaag even naar de stad geweest voor wat niet baby gerelateerde dingen. Toen ook even bij mijn schoonzusje aangewaaid die werkt in een baby en kids winkel. Daar heb ik toch even heeeerlijk gesnuffeld tussen al die leuke baby kleertjes. Ik wacht nog even met kopen tot we weten wat het word, al ben ik sowieso niet van de uitgesproken kleuren. Ook hier trekken de jongens kleuren me meer. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:24

ImkeTarek, hier ook een dochter met hele goed weerstand. Ik heb al drie keer buikgriep gehad, maar dochter heeft nergens last van :')
Hoe vond je het om 9 maanden verlof te hebben? Ik heb mijn verlof nog een maand verlengd en ben weer aan slag gegaan toen mijn dochter 3,5 maand oud was, maar toen was ik er ook wel aan toe om weer aan het werk te gaan. Had echt behoefte om mijn hoofd weer te gebruiken :+

Jojoni, fijn dat het weer wat beter gaat! Ik zag ook heel erg op tegen weer zwanger zijn, omdat het dus zo beroerd was vorige keer, toen ook zat dagen gehad dat ik alleen maar huilend en slapend op bed heb gelegen. En ik voel me nu wel echt weer zwanger, maar niet beroerd. Dus hopelijk blijft dat zo *klopt af*.

Maartje, volgens mij maakt het niet uit wat je lichaam doet, maar maak je je toch standaard zorgen. Geen klachten, veel klachten, geen extra kilo's, veel extra kilo's.
Ik had mijn vorige zwangerschap al zo'n buik dat toen ik mensen rond 13 weken vertelde dat ik zwanger was, ik meerdere reacties kreeg dat ze al zo'n vermoeden hadden omdat mijn buik in zo'n korte tijd zoveel gegroeid was _O- . Maar dat was wel mijn tweede zwangerschap in korte tijd ook, mijn eerste zwangerschap is hartje van baby gestopt bij 9 weken en bij 10 weken miskraam opgewekt. Was 1,5 maand erna alweer zwanger. Dus heel benieuwd hoe snel het deze keer wel niet zal gaan, heb in elk geval al een lekker darmenbuikje op moment.
Lijkt me ook wel heel bijzonder als je straks samen beide kinderen borstvoeding kan geven!

Ik ben ook absoluut niet van mening dat iedereen borstvoeding moet proberen. Maar het is wel heel zonde als je het opgeeft omdat je niet op hoogte bent van de mogelijkheden en hoe je geholpen kan worden. Dus daarom raad ik iedereen die het wil proberen ook heel erg aan om van te voren in te verdiepen en vooral snel contact op te nemen met een lactatiekundige bij twijfels, vragen en problemen.

Marjo, ooh haha wel Prenatal broeken dus. Die bevielen mij dus heel slecht. Ik ga nog eens op zoektocht. Al heb ik ook zat kleren eigenlijk nog.

PeraManga, wat moet er meer verbouwd worden voor een meisje dan voor een jongen dan? Kan me daar zeker de eerste jaren geen voorstelling bij maken.

Toffeltje, wat rot dat je de vorige keer zo weinig support had vanuit je werk. Dat maakt zoveel verschil. Gelukkig dat het nu anders is!

Hier ook ontzettend moe. Vandaag hele dag meetings op kantoor, dus veel praten, denken en socializen. Bekaf nu. Nog even lekker op de bank en dan mooi op tijd naar bed. Morgen ben ik vrij, dochter heeft tussen de middag altijd langer dutje van 1,5-2,5 uur, kruip ik dan ook nog even lekker mijn bed in.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:18

linoleum schreef:
ImkeTarek, hier ook een dochter met hele goed weerstand. Ik heb al drie keer buikgriep gehad, maar dochter heeft nergens last van :')
Hoe vond je het om 9 maanden verlof te hebben? Ik heb mijn verlof nog een maand verlengd en ben weer aan slag gegaan toen mijn dochter 3,5 maand oud was, maar toen was ik er ook wel aan toe om weer aan het werk te gaan. Had echt behoefte om mijn hoofd weer te gebruiken :+

Ik heb er opzich wel van genoten. Door covid werkte mijn vriend fulltime vanuit huis, dus ik was ook nooit alleen en we hebben al die tijd dus beide echt van dat eerste jaar kunnen genieten!
Daarnaast werkte ik als hondentrimmer. Super leuk werk, maar echt je hoofd gebruiken hoeft daarin niet meer dan bij het zorgen voor een baby :+ :') .

Die 16 weken hier klinkt voor mij dus wel echt kort (ben nu namelijk wel weer terug in NL).
Daarbij ook de vraag of ik contract verlenging krijg bij mijn werk, aangezien mijn huidige contract afloopt tijdens mijn verlof (per 1 januari), dus kan evt wat extra weken ouderschapsverlof nog niet echt plannen..

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:06

Linoleum als ze wat jaartjes ouder zijn zullen ze toch beide een eigen slaapkamer willen.. en terecht ook.
Aangezien wij er maar 2 hebben en de enigste mogelijkheid nog is om dan een dakkapel te laten plaatsen vind ik dat wel een behoorlijke verbouwing.

Ik hoop natuurlijk wel dat wij tzt groter wonen maar je weet het maar nooit natuurlijk.

Mochten de echo’s goed zijn dan hoeven wij enkel een deur te verplaatsen waardoor er op onze kamer een wiegje kan staan.
Dat vind ik nog niet zo heel drastisch. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 05:54

jojoni schreef:
@maartje, dat ben ik inderdaad. Mijn man kan ze zeker buiten laten. Hij neemt ze nu ook mee om de paarden te voeren dus dan zijn ze al lekker een half uurtje aan t rennen.
Alleen als hij ze dan weer opsluit, zouden ze de rest van de dag in de ren zitten. Wabt ik geraak niet bij de ren. En dat vindt ik dan weer zielig :o .

Vanmorgen vroeg opgestaan. Een uurtje of anderhalf gelezen totdat ik weer slaperig was. En daarna toch nog 2 uurtjes kunnen slapen.. niet echt een vaste slaap, maar t is toch iets..

En ze kunnen en mogen niet in huis dus?

@imketarek: ik heb denk ik gemist waar je woont? Weet wel dat verlof in duitsland tot 1 jaar is :oo

@linoleum: hoeveel weken ben je nu? Nog geen reacties over ren buikje nu?

@peramanga: hopelijk gaat de vermoeidheid dan over in het 2e trimester, lukt het werken nog wel?

Hier dus gisteren dus controle en eigenlijk de echo voor naar het geslacht te kijken, voor ons de bevestiging of wat op de 13 weken echo was gezien klopte. Helaas, de kleine werkte niet mee ze vermoed wel een meisje op basis van een zij aanzicht maar zekerheid kon ze niet geven. Dus wachten op de 20 weken echo die heb ik met 19 + 4.

M'n bloeddruk was wel wat lager. Ik had ook aangegeven wat last van duizeligheid te hebben vooral op mijn werk (als ik moet bukken en rechtop kom). Dat komt dus door die lagere bloeddruk wat heel normaal is. Maar advies was wat meer zouten, bouillon oid tussen door. Dus ga dat vandaag maar eens proberen.

Verder doet de kleine het hartstikke goed dus dat vind ik altijd weer een opluchting :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 06:28

Maartje1990 schreef:
.

Verder doet de kleine het hartstikke goed dus dat vind ik altijd weer een opluchting :D

Dat is fijn. Dat is toch het belangrijkste.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:28

@Maartje. Gek genoeg vind ik werken minder vermoeiend dan de hele dag met de 3 jarige.
De 3 jarige neigt ook wel wat naar adhd, die is gewoon te druk voor mijn hoofd nu.
Ik probeer het niet te veel te laten merken maar soms.. |o
En dan zou je denken zijn vader is ook wel een thuis maar hij wil alleen zijn moeder natuurlijk. _O-

Wat fijn dat de kleine het goed doet!
Wel heel jammer dat ze het nog niet met zekerheid konden zeggen.
Toevallig hier een buurvrouw met precies hetzelfde verhaal en van t weekend met de 20 weken echo was het dan toch echt een meisje.
Ik ben benieuwd of dat bij jou ook zo gaat zijn!

Wat vervelend die duizeligheid!
Hopen dat wat meer zout nemen de oplossing gaat zijn. :D

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:38

Ik hoop voor je dat je wens waar is Maartje! Jongens zijn ook kei leuk, maar 1 van beide is idd nog leuker!

Ik woon nu weer in Nederland (tussen Nijmegen en Arnhem in), maar met mijn eerste woonde ik in Engeland, in de omgeving van Manchester. Mijn vriend is Brits, zoontje wordt dus ook 2talig opgevoed :)

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:18

ImkeTarek schreef:
Ik hoop voor je dat je wens waar is Maartje! Jongens zijn ook kei leuk, maar 1 van beide is idd nog leuker!

Ik woon nu weer in Nederland (tussen Nijmegen en Arnhem in), maar met mijn eerste woonde ik in Engeland, in de omgeving van Manchester. Mijn vriend is Brits, zoontje wordt dus ook 2talig opgevoed :)

Wat ontzettend handig dat jullie hem 2talig opvoeden.
Scheelt iniedergeval 1 moeilijk vak op de middelbare als ze geen talenknobbel hebben. :=

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:28

Maartje1990 schreef:
jojoni schreef:

En ze kunnen en mogen niet in huis dus?

Wel als er iemand bij is.. ik heb van die hele lieve monsters die de hele plaats overhoop halen.. de duitser misschien niet. Maar de Australiër gaat zeker zoeken naar kasten met eten die open kunnen. De malamut (nog puppy) heeft flinke verzamelwoede dus die kan alles gebruiken. (As we speak, 10 minuten geleden heeft hij achter mijn rug een doos theezakjes van de tafel gejat en die liggen nu door de hele woonkamer). En de puppy is natuurlijk al best groot dus die verzint wel nieuwe manieren om nieuwe dingen te vinden..
Dus wij niet thuis -> honden in de ren. Waar ze trouwens via een gat ook in de schuur kunnen. En waar ze grote matrassen op pallets hebben. Dus echt wel een luxe ren.

Wat jammer dat de baby niet wou meewerken voor de geslachtsbepaling!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:59

Nou wij hebben gister de 20 weken echo gehad, alles helemaal tip top in orde en netjes binnen alle 'curve's'. Trots! :)
Enige plottwist die we hebben gekregen is dat het geslacht toch anders is dan vorige week leek... we dachten toch echt een jongetje te krijgen door een (vrij bescheiden) uitsteeksel wat we dachten te zien. Baby zat wel zooo gefrommeld in een hoekje dat het ook moeilijk beoordelen was dus 100% zeker was t niet.. Anyway, gister kregen we toch echt de mededeling dat het een meisje was! Even schakelen maar we vinden het beide heel erg leuk *\o/*
Toch maar de witte welshponies in de gaten gaan houden op marktplaats.... *D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:12

Even bijgelezen, fijn om te horen dat iedereen zo open is over het wel of niet kiezen voor BV, ik heb altijd zó het idee dat het een beetje word opgelegd. het spreekt mij eerlijk gezegd ook niet heel erg aan, maar als de kleine er eenmaal is weet ik niet hoe ik er dan in sta. Ik verwacht dat ik het de eerste paar weken wel doe in de kraamtijd, maar als ik zelf ook weer wat meer ga doen en niet 24/7 met de baby rondsleep zou ik het maar zo eens willen/kunnen afbouwen.