Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hele fijne leidinggevende die betrokken is bij het traject omdat het via de werkgever gaat, wat enorm veel wachttijd scheelt. En die gaf eerder al aan ook serieus te willen kijken naar mijn belastbaarheid. Dat begrijp ik, dat was de trigger om dit alles in gang te zetten. Maar was benieuwd hoe anderen hier daarmee omgaan en of ze dat ook hebben.
direct mijn leidinggevende bericht gestuurd en die is gelukkig wel wat genuanceerder. SilverLining schreef:Hier ook volledig thuis na uitval. Heb echt een hele heftige burnout opgelopen door jarenlang door te pushen met ADHD en ASS. Zit al ruim twee jaar in de lappenmand en heb ook een WIA uitkering nu (waarbij helaas wel veel uren nog verwacht worden dat ik zou kunnen werken..).
Bij mijn eerste werkgever ben ik toen ook al uitgevallen, maar lukte het me (waarschijnlijk meer op basis van nog meer overbelasting) om terug te knokken naar 24 uur (terwijl ik 32 uur werkte). Bij de tweede werkgever helaas blijvend uitgevallen en daardoor dus ook uit dienst moeten gaan. Het lukte me tijdens de reïntegratie zelfs niet om super leuk vrijwilligerswerk bij een zorgboerderij vol te houden. Als ik er was lukte het me wel om een uurtje of 2/3 wat te doen, maar vaak genoeg moest ik afzeggen omdat ik me al te ziek voelde om te gaan. Het normale dagelijkse leven is al een enorme uitdaging nu, laat staan extra dingen zoals werken of iets als een kerstdiner bijwonen. Ik hoop maar dat de psycho educatie wat voor me kan doen.
school vond ik altijd wel leuk, de praktijk erbij lukte net (niet).
Maar het aangeven is soms zo lastig! En dan helemaal in wat je dan nodig hebt.
Hutcherson schreef:Bij hypermobiliteit, darmproblemen, ADHD en/of tintje autisme, gevoelige huid (kunt bv niet goed tegen sporttape en snel blauwe plekken), forse vermoeidheid en verminderde reactie op pijnmedicatie of bijvoorbeeld verdoving of narcose moet je echt de oorzaak zoeken in het ehlers-danlos syndroom (hypermobiele variant). Dat komt echt veel vaker voor dan dat nu uit de onderzoeken blijkt. Wordt weinig onderzoek naar gedaan en is weinig kennis over. Fibromyalgie, HSD en ME/CVS zijn vaak misdiagnoses voor EDS.
Medicatie werkt bij mij altijd minder en minder lang, en artsen zeggen altijd dat als ze mij moeten verdoven, ze een vrachtlading ketamine nodig hebben 
)

).