Evamarie schreef:Ookal heb je de behoefte niet uit te dragen dat je vrouw bent. De eigenschappen heb je gewoon wel. Grote oorbellen in doen bijv.
Net als dat een man vrouwlijke eigenschappen kan hebben en zich vrouw voeld. Alleen een piep hebben maakt niet dat hij/zij per se een man is, vind ik. Dat is net wat die persoon zelf wilt zijn.
Fijn dat die vrijheid er is te kunnen kiezen

en dat het gemakkelijker gemaakt wordt die rotpiep dan te verwijderen
Helaas is er nu een steeds groter wordende groep, die hun piep hebben laten verwijderen, en na eerst een paar maanden blij te zijn geweest, dat ze geen piep meer hadden, drong de werkelijkheid door: verrek, ik heb nu boops, die moet ik de rest van mijn leven meedragen, maar...
en dan realiseren dat hij/zij eigenlijk geen transvrouw is, maar gewoon een homofiele meneer, die zich in een zwak "moment" liet meesleuren in de transtrein. Want die trein, eenmaal in beweging gezet, dendert door, en komt pas tot stilstand als de fysieke verandering een feit is, en je thuis naar jezelf in de spiegel kijkt.
https://www.bnnvara.nl/videos/433327Wat een drama. Want eenmaal gebeurd, blijf je levenslang met de gevolgen zitten. Fysiek en emotioneel. Je ben onvruchtbaar bijvoorbeeld.
Zelfs als je blij bent met je nieuwe lichaam, blijf je levenslang patiënt, je moet hormonen blijven slikken, en je hebt meer kans op botontkalking en kanker. Je stem klinkt ook anders. Ook als je spijt hebt, blijft je stem anders.
Het is de andere kant van de mooie succesverhalen. Die sneeuwt onder. En blijkbaar gaat er in deze "industrie" een boel geld om. En ik vermoed ook dat er druk wordt uitgeoefend door belangenorganisaties... om te zwijgen over de mislukkingen, de spijtoptanten.
Er schijnen al mensen bedreigd te zijn, door de groep bij wie ze aanvankelijk hadden willen horen.
Dus ja, we slaan door. Iedere oudere in mijn woonplaats kende de kunstenares Colette en die leerde mij dat het heel bijzonder is dat ik in een vrouwenlichaam ben geboren, waar zíj heel veel moeite voor heeft moeten doen, jaren zoeken naar wie zij was, en uiteindelijk in Zwitserland het lichaam gekregen wat zij wilde. (Helaas ging er bij het inkorten van haar stembanden iets mis, en werd ze weliswaar een vrouw, maar bleef haar stem laag). Mensen als Colette zijn veel zeldzamer dan de Gender industrie ons wil wijsmaken.
Ik heb een lagere schoolkind gezien, dat al in de gender molen zit. Ouders wordt wijsgemaakt dat hun kind zelfmoord pleegt, als ze niet van geslacht mag veranderen.
Alsof je niet depressief wordt als je op een dag wakker wordt, en je realiseert dat er een fout is gemaakt.