Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petpa schreef:Het is toch logisch dat een verzekeraar toezicht houdt of een fysio niet onnodig doorbehandeld?
Anders stijgen de premies nog meer
verootjoo schreef:Petpa schreef:Het is toch logisch dat een verzekeraar toezicht houdt of een fysio niet onnodig doorbehandeld?
Anders stijgen de premies nog meer
Wie zegt dat het onnodig is
Er zijn wachtlijsten dus fysios willen zelf ook een behandeltraject snel afronden.
En waarom zou iemand die er niet voor opgeleid is vanuit een dossier kunnen bepalen dat iets onnodig is en dat beter kunnen dan de fysio die de patiënt kent
Zullen we het behandelen gewoon aan behandelaars overlaten? En werken vanuit vertrouwen ipv wantrouwen dat alle fysios wel onnodig zullen behandelen.
Maar goed, het probleem blijft dat er gewoon niet genoeg geld is om iedereen zo goed mogelijk zorg te verlenen, dus er vallen steeds vaker mensen buiten de boot.
Net zoals in de jeugdzorg, GGZ. Ik werk in de revalidatie en daar worden ook steeds vaker mensen geweigerd voor een revalidatie opname. En het gaat nog erger worden in de toekomst. De vraag naar zorg stijgt, en het personeel stijgt niet mee. En de kosten worden onbetaalbaar.
Flower033 schreef:Mee eens dat er vanuit vertrouwen gewerkt moet worden. Maar dat zegt niet dat er nooit gecontroleerd mag worden. Ook zorgverleners frauderen of maken gebruik van de gelegenheid om iets teveel te declareren.
Citaat:Ik vind het niet raar dat aan een fysiotherapeut wordt gevraagd waarom hij of zij bijvoorbeeld gemiddeld 8 keer behandeld waar zijn collega's met 6 behandelingen klaar zijn.
Citaat:Dat scheelt in de premie. En ook je eigen aantal is minder snel op.
Citaat:Fysiotherapie maakt ongeveer 35% van je premie uit. Bij de lagere verzekeringen nog veel meer. Het heeft dus grote invloed op de premie.
Flower033 schreef:Of zinvolle zorg in de basisverzekering moet zitten is een politieke discussie. En ook daarvoor geldt, hoe meer vergoedingen er in de basisverzekering zitten, hoe hoger de premie.
Citaat:Iedereen wil extra dekking in de verzekering, blijkt vaak uit enquêtes. Maar er wordt nooit de vraag gesteld wat dat dan mag kosten.
Citaat:Uiteindelijk betalen we het met z'n allen. Via de premie en de belasting. En aangezien er steeds rechtser wordt gestemd, lijkt me dat er eerder minder dan meer in de basisverzekering komt. Rechtse, conservatieve partijen houden van een kleine overheid en lage belasting.
TurdusMerula schreef:Ik ken ook fysio's die patiënten zien waarvan je je kunt afvragen of dat zinvol is. Daar mag best kritisch naar gekeken worden. Kritisch zijn lijkt me niet meer dan terecht. Maar je werk kunnen doen zonder een complete boekhouding bij te houden, of aan allemaal rare eisen te moeten voldoen, dat zou zinnig zijn.
Als een patiënt bij mij komt verwacht hij behandeling, niet dat ik continue achter de computer zit. En de meeste fysio's worden daar ook niet heel gelukkig van.
Maar goed, ik dwaal af.
Ja, ik snap dat je met je portemonnee kiest, volledig. Maar ik wilde het wel even noemen, want het kan zijn dat er een moment komt dat een fysio je niet wil behandelen, ondanks dat je nog vergoeding hebt staan bij je verzekering.
En het is wat achtergrondinfo.
prugelpiet schreef:Iedereen hier ondertussen een keuze gemaakt? Ik heb mijn tandartscontrole van vandaag afgewacht, maar niet veel duidelijkheid gekregen
Op mijn volgende controle willen ze graag een kaakoverzichtsfoto maken, om te kijken hoe het met mijn verstandskiezen gaan en of ze er eventueel uit moeten. Ik heb gevraagd of dat niet dit jaar nog even kon, maar dat kon niet. Nu twijfel ik dus of ik wel of geen aanvullende tandartsverzekering moet gaan afsluiten