Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:33

Marije_jiplover schreef:
Paard is getraind om naast de fiets te lopen.
Als jonkie al, toen liep die zowel regelmatig naast de fiets als als handpaard naast mijn andere paard.

Ik gebruik dat vaker als een onbelaste training.

Is nu wel praktisch dat dat kan, want zo kunnen we toch samen op pad terwijl ik nog niet kan rijden, omdat mijn kuit echt nog niet moet denken aan de druk van tegen de buik van het paard aanliggen en aanwijzingen aangeven.

WEl handig, ik kan wel hardlopen naast m'n paard, maar fietsen nooit gedaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:36

Ik fietste ook geregeld met de pony’s vroeger! Nu ga ik met de auto naar de pony’s die fiets ik niet meer :') .
Gisteren lekker met Oma gewandeld, goed voor ons beide!
Afbeelding

En zo naar Sittard om daar te klimmen :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:18

Vroeger fietste ik ook met mijn pony, heel fijne manier van beweging geven vond ik dat.
Helaas al jaren geen pony meer.

Vanochtend was ik redelijk vroeg een rondje hardlopen gegaan, maar dat koste me veel moeite. Ondanks ik naar de duinen was gefietst moest mijn hoofd en lijf echt nog wakker worden. Na een paar km ging het wel weer.

Lekker hoor 3x in de week klimmen Esther, dan merk je wel echt progressie denk ik.

Afbeelding vanochtend

XxLMMxX

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 23:30

Ik heb deze week niet kunnen doen wat ik in gedachten had. Echt voornamelijk gekeken waar ik zin en energie voor had en niet mijn vooraf bedachte planning gevolgd.

Maandags heerlijk relaxed gewandeld met de hond.
Dinsdags een intensief rondje hardgelopen naar het strand.
Woensdags lekker geschaatst en savonds padel les gehad.
Donderdags hardlooptraining.
Vrijdag schaatstraining.
Zaterdag krachttraining.
En vandaag zeiltraining.

Eigenlijk van al mijn sportieve inspanningen erg genoten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:50

Komend weekend ga ik wandelen en abseilen is het plan. Dus weer eens wat anders. Ik heb mijn klimspullen inclusief touw van zolder gehaald, dat is 25 jaar niet gebruikt, ik deed dat in mijn studententijd en ga het nu weer eens proberen. Maar niet in een klimhal, maar echt buiten. Best wel zin in.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:06

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:15

Lieke schreef:
Germie, wel voorzichtig zijn met zulk oud materiaal. Dit misschien verstandig om door te nemen: https://nkbv.nl/kenniscentrum/levensduu ... riaal.html

Nee, er mankeert niets aan hoor. Dat is allang bekeken, ik heb nog 80m ongebruikt touw (10.9cm, dynamisch, voor puur abseilen iets minder geschikt, maar het kan wel, voor klimmen zeer geschikt), zit nog gewoon in de verpakking. Klimgordel is ook niets mis mee, die is echt heel weinig gebruikt en ziet er nog als nieuw uit. Speleorugzak is wel echt oud, maar ja, daar hang ik niet mee aan een rots. En die gebruik ik best veel voor grotduiken/speleo om flessen te vervoeren. De carabiners en hardware wat ik nog heb is allemaal nieuw en nooit gebruikt, maar gewoon opgeslagen. Daar is ook sowieso niets mis mee. Alleen is mijn Petzl helm officieel wat oud, maar die is niet bedoeld om je bij een val te beschermen, maar puur tegenvallende steentjes, en dan verouderen die ook niet. Dus alles is nog in orde. Waar slijtage op zat is weggegaan. Ik heb nu alleen nog materiaal wat gewoon zo te gebruiken is.
Ik moet even weer wat knopen oefenen, want die zijn wat weggezakt. Ik heb nog wel wat oudere carabiners, maar die zijn altijd gebruikt voor duikflessen takelen en daar ga ik zelf ook niet meer aan hangen. Dus dat mijn materiaal op papier oud is, feitelijk is het gewoon nieuw. Ik heb het altijd bewaard van het komt wel weer eens van pas. En dat lijkt ook nog echt zo te zijn. :P

Mijn touwen voor gletscher tochten gaan niet mee voor abseilen natuurlijk. Die zijn overigens ook nog goed en hebben een nieuw doel als touw voor duikflessen takelen gekregen ;)

Schaatsen zou ik weer eens moeten gaan doen. Ik ben nog steeds lid van de vereniging van de Friesche elfsteden, maar schaats eigenlijk zelden meer. Met de laatste tocht was ik nog maar 17 en mocht dus niet meedoen, zodra ik 18 werd heb ik me ingeschreven en ben al die jaren lid gebleven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:58

Iemand een lading motivatie? Ik weet niet waar ik last van heb maar sinds ik na een maand vakantie weer werk, lukt het me niet meer om iets na werk te doen. Ik ben zo moe elke dag, nu ook knallende hoofdpijn. Ik wil niets anders dan slapen als ik weer thuis ben.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:54

Vervelend Zertab! Misschien moet je gewoon weer even wennen aan het werken en sporten combineren.
Als ik moet ben vind ik sporten ook heel lastig, dus ik zorg voor een stok achter de deur. Bijvoorbeeld inschrijven voor een les of met iemand afspreken om te sporten. Ook moet ik vaak gewoon meteen na werk gaan, want als ik eerst ga zitten kom ik niet meer van de bank af.

Ik heb me ingeschreven voor de Dutch Throwdown Buddy Edition. Dat is een soort crossfit competitie.
Voor de selectie moet je 3 workouts filmen die je samen met de buddy doet en als dit goed genoeg is dan kun je geselecteerd worden voor de "echte" competitie. Dus ik moet nu wel!
Daarnaast had ik een gratis ticket voor Hyrox gewonnen, dus daar gaan we weer de mixed double meedoen :D .

Ik heb nu een hele hoop stokken achter de deur om wel te moeten trainen haha!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:17

Lekker bezig allemaal! :):)

Zertab, misschien kom je juist van dat bluhhh gevoel af door wél te gaan sporten. Bij mij werkt dat vaak wel zo.

Ik heb mijn doel even bijgesteld deze week. Ik zet sowieso elke dag minstens 10.000 stappen en daar laat ik het even bij. Ben blijkbaar toch nog steeds niet helemaal over m'n griepje heen, dus maar even rustig aan. Ik sta woensdag wel aangemeld voor de small group, ik ga ook gewoon, maar ik kijk wel wat me lukt.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:01

Wat balen Zertab. Ik heb ook meestal geen zin maar hier helpt het inderdaad wel dat ik meestal samen met iemand sport en het gevoel na het sporten goed is dus dat motiveert.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:21

Ah balen Zertab! Ik moet mezelf er ook vaak heen slepen, maar als ik er ben vind ik het heerlijk *\o/*

@Germie, heb je het touw gecontroleerd? Gekeken of er geen breukjes/slechte stukken in zitten?
Je hebt karabiners zeg je, heb je er ook slings aan hangen? Die hebben vaak een houdbaarheidsdatum. Wellicht handig om die ff te checken. Ook als ze in de kast liggen wordt de werking wat minder.

Hier gisteren lekker geklommen! Weer flink voorgeklommen (had een beetje angst), maar lekker opgepakt en een leuke val gemaakt :).
Vandaag rust, morgen boulderen en woensdag is pony dag! En dan donderdag weer klimmen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:54

Es_ther schreef:
Ah balen Zertab! Ik moet mezelf er ook vaak heen slepen, maar als ik er ben vind ik het heerlijk *\o/*

@Germie, heb je het touw gecontroleerd? Gekeken of er geen breukjes/slechte stukken in zitten?
Je hebt karabiners zeg je, heb je er ook slings aan hangen? Die hebben vaak een houdbaarheidsdatum. Wellicht handig om die ff te checken. Ook als ze in de kast liggen wordt de werking wat minder.

Hier gisteren lekker geklommen! Weer flink voorgeklommen (had een beetje angst), maar lekker opgepakt en een leuke val gemaakt :).
Vandaag rust, morgen boulderen en woensdag is pony dag! En dan donderdag weer klimmen

Dat touw is nooit uit de verpakking geweest, echt NOOIT. Dat zit zelfs nog met de bandjes aan elkaar. Dat is gegarandeerd nog 100%.
En ik heb alles gecheckt hoor, ben geen beginner ofzo. Ik heb er geen slings aan, bij mij is het hardware op hardware. Dus alleen het metaal.
Touw wat gebruikt is, is nu takeltouw voor duikflessen in grotten. En wat ik eventueel mis neemt een ander mee. Mijn speleolamp komt waarschijnlijk net niet op tijd binnen helaas.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:26

Goed dat je zo bezig bent met voorklimmen Esther. Die angst herken ik wel, nu belemmerd het me gelukkig niet meer, maar moet wel blijven voorklimmen en vallen.
Goede doelen hoor Josien! Wanneer weet je dan of je geselecteerd wordt?

Bij minder motivatie helpt het mij om een doel te stellen en daar dan een trainingschema naar toe te maken. Of juist mijn verwachtingen heel laag te hebben, bijvoorbeeld 10 minuten hardlopen of yoga. Vaak als ik dan bezig ben ga ik langer door. Of ik stop wel na 10 minuten, maar dan doorbreek je wel het niets doen.

Of natuurlijk een sport kiezen die je echt leuk vind. Klimmen vind ik altijd leuk (en hardlopen tegenwoordig ook).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:48

Ik merk dat ik vaak geen zin heb om ergens naartoe te gaan, dus als het direct uit huis kan dan vind ik het prima. Zeker in de winter. Is dat het?

Voorklimmen heb ik nooit gedaan. Als ik het nu weer op ga pakken, dan wordt het SRT voor speleo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:50

germie schreef:
Ik merk dat ik vaak geen zin heb om ergens naartoe te gaan, dus als het direct uit huis kan dan vind ik het prima. Zeker in de winter. Is dat het?

Voorklimmen heb ik nooit gedaan. Als ik het nu weer op ga pakken, dan wordt het SRT voor speleo.

Dit heb ik ook heel erg. Echt in de winter. Zomer boeit het me niet zo veel :+.

Voorklimmen is erg leuk vind ik. Wel spannend, maar zeker buiten zo gaaf. Al zijn sommige routes wel sportief behaakt buiten :+.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 22:11

Goed bezig iedereen.

Sterkte zertab, ik hoop dat het sporten je gauw weer beter afgaat.
Josien, super leuk die stokken haha. Mooi vooruitzicht !

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:41

Balen, Zertab! Heeft dat ook nog wat te maken met je pijnlijke enkel?

Als ik me echt moe voel, geef ik daar ook wel eens gewoon een paar dagen of een week aan toe.
Met name in de winter tijdens mijn menstruatie heb ik wel eens wat moeite met op gang komen.

Daarnaast is rust ook een heel belangrijk onderdeel van training, dus als mijn lijf moe aanvoelt, is het eerste wat ik toch doe, uitrusten.

Meestal is dat met een week wel weer over, dan verlangt mijn lijf weer naar een adrenalineshot van een beetje actie.

Ik merk dat ik echt blij ben dat ik in ieder geval weer kan fietsen en dus lekker in de buitenlucht een beetje kan bewegen. Heb zondag zelfs 5 kwartier met het paard in de miezer regen gefietst, zonder dat ik het erg vond _O-
Waar ik normaal waarschijnlijk gekozen had voor een dagje vrij of in de trailer naar de binnenbak.

De rest is wel goed bezig allemaal! De winter is gewoon een lastiger tijd, zeker wanneer je buiten sport, maar inderdaad, als het al donker is en het regent en je moet na je werk en het eten nog opnieuw van huis, dan is daar toch al een extra portie motivatie voor nodig dan in de zomer als het nog licht is en de zon je nog tegemoet straalt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 20:06

Hebben jullie nog tips voor goede sportbh’s?
Ik mag wel een paar nieuwe aanschaffen eigenlijk

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:54

Anita active dynamic star. Heb ik net binnen en ben erg enthousiast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:02

Ik ben fan van sportBHs van Under Armour.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:28

Ja, hier ook under armour. Zijn voor mij de eerste bh's die het gewoon goed uithouden en niet na een tijdje al uitgelubberd zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:35

De fijnste vind ik die van PrimaDonna. Onwijs stevig, met basketbal en paardrijden beweegt er niks.
Ook zitten ze lekker, houd ze soms de hele dag aan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:02

Dankje allemaal! Het komt niet zozeer door mijn enkel, of ja deels. Maar heb gewoon een winter dipje denk ik?

Ik ga binnenkort naar de podotherapeut. Ben heel benieuwd. Mijn enkel is verder namelijk mobiel en heeft voldoende kracht. Alleen mijn voet is licht doorgezakt. Mogelijk verklaart dat de zeurende pijn na belasten. Al wil ik liever geen steunzolen, dus eerst even kijken of er met spierversterkende oefeningen nog wat te halen valt.

Verder ben ik een beetje stil, omdat ik niet wil dat mijn motivatie dip het topic verstoort. Sorry!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:18

Winter vind ik sowieso lastiger om te gaan, koud en donker, bleh. Maar als ik er eenmaal ben ik het goed en ben ik blij dat ik gegaan ben.

Ben gisteren geweest en dan morgen en zondag weer. Was afgelopen week niet zo gemotiveerd, ook even een dipje. Nu weer vol goede moed
Morgen heb ik de maandelijkse meting, ik ben benieuwd. Afgelopen maand iets minder geweest.