Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 06:22

Haha ja :+

Heerlijk om je mini weer even te zien! Hoever ben je nu?

Ik ben op zoek naar een luiertas.. Had er een die bij m’n joolz kinderwagen hoorde. Maar die is nu ineens verkocht en ik heb een bugaboo duo staan. Alleen ik heb nu geen luiertas wat best onhandig is -O- jullie nog leuke gezien?

linoleum

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:43

Volgens mijn eigen berekening zit ik morgen op 9 weken. Morgen ben ik ook jarig, dus dan mijn ouders vertellen en zondag mijn schoonfamilie met Moederdag.

Heb ook zoveel zin in om spullen uit te zoeken. Maar we hebben afgesproken om nog even te wachten tot ik wat verder ben. En mijn man is vooral druk met dat er een andere auto moet komen, terwijl dat naar mijn mening laagste prioriteit heeft :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:20

linoleum schreef:
Volgens mijn eigen berekening zit ik morgen op 9 weken. Morgen ben ik ook jarig, dus dan mijn ouders vertellen en zondag mijn schoonfamilie met Moederdag.

Heb ook zoveel zin in om spullen uit te zoeken. Maar we hebben afgesproken om nog even te wachten tot ik wat verder ben. En mijn man is vooral druk met dat er een andere auto moet komen, terwijl dat naar mijn mening laagste prioriteit heeft :+

Succes vandaag met de echo!!

Auto verhaal is hier herkenbaar.
Terwijl ik al een Audi A4 station rijdt. Zou niet weten wat er dan nog groter moet :+
Toegegeven, met de 2 honden en straks een kleine zal het snel vol zijn maar dat gaat in een andere auto behalve een bus niet veranderen haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:25

Wij hebben beide een ruime hatchback. En een stationwagen zou inderdaad wel handig zijn. Maar het is niet alsof een kinderwagen en baby niet in een hatchback passen.
En aangezien we net een half huis verbouwd hebben en de andere helft nog moet, geef ik liever niet dat geld uit aan een auto :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 08:47

Hier een polo en een oude mini. De oude mini van m'n vriend gaat m niet worden met de kinderwagen, maar de polo gaat prima werken. Moet alleen de banden van de kinderwagen eraf halen, maar dat kan heel simpel met een knop op het wieltje. :D

Saaarr schreef:
Haha ja :+

Heerlijk om je mini weer even te zien! Hoever ben je nu?

Ik ben op zoek naar een luiertas.. Had er een die bij m’n joolz kinderwagen hoorde. Maar die is nu ineens verkocht en ik heb een bugaboo duo staan. Alleen ik heb nu geen luiertas wat best onhandig is -O- jullie nog leuke gezien?

Ik heb toevallig van de week een wiegje en een luiertas samen van marktplaats voor heel weinig kunnen scoren. Wilde eigenlijk geen wiegje nemen, maar ze vroegen er zo weinig voor dat ik het niet kon laten. :')
Luiertas is van Skip Hop. Niet heel groot, maar wij gaan straks ook voor wasbare luiers en daar heb je ook andere tassen/zakken voor.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:00

Allemaal leuke berichtjes, wat fijn!!
Zal later even uitgebreider reageren :)
Wij hebben een Seat Ibiza station. Voor nu ruim genoeg, maar zodra de 2 kindjes zijn moeten we maar eens voor een grotere auto gaan kijken :)

Voor nu genieten we vooral van het mooie Praag :)

Afbeelding

Waar ze een café hebben waar het niet met een treintje wordt gebracht

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:43

Wij hebben een VW Golf en een BMW 1 serie en die vinden we eigenlijk al te klein voor kind en hond... maar da's meer een luxe probleem denk ik..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:18

Wij hebben een Ford Focus C-Max. Laatst een weekje naar Texel geweest, twee honden (eentje van onszelf), twee kinderen (mijn neefje en nichtje), twee volwassenen en alle spullen pasten erin. Hoef me gelukkig geen zorgen te maken dus :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:06

wij hebben een ford f150 , maar met alle kids is dat te klein. Als mijn bonus kids bij hun moeder zijn is het prima. Waarschijnlijk gaan we voor iets van een busje kijken wat ook voor het werk gebruikt kan worden

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:07

Wij hebben deze week ook onze nieuwe Ford gekocht. Een Ford focus 1.0 hatchback. Mooi met isofix en ruime laadruimte. Is ons eerste kindje, ik vermoed dat alles prima moet passen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:30

Hier naast de Audi ook nog een Skoda Kodiac die altijd nog weer in de lease kan ivm privé rijden. Maar met een herder, en een hond een slagje kleiner is hoe dan ook de kofferbak snel vol haha.
Maar voorlopig lijkt het mij dat beide auto’s ruim zat zijn.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:27

Ik heb ook een update!
Wij hebben vandaag een goede 12 weken echo gehad en ook ik bleek al wat langer zwanger. Nu precies 13 weken dus makkelijk onthouden op maandag haha.
Wij zijn uitgerekend 14 nov en het geslacht blijft een verrassing

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:17

Allemaal mooie updates de laatste dagen, heel fijn! En grappig die autozoektochten van sommigen. Wij zijn voorlopig niet van plan onze Volvo V40 en VW transporter (camper) te verruilen voor iets anders.

AB wat een grappig treintje! Veel plezier nog in Praag!

Ik ben net weer terug van vakantie :) nog even met de camper naar de Vogezen gereden en daar lekker veel gewandeld. Heel blij dat we nog even weg zijn gegaan nu mijn buik nog niet in de weg zit en ik sowieso nog fit ben. En vandaag een goede 20 weken echo gehad <3 dus hier ook helemaal blij!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:29

Hier vandaag een goede 13 weken echo gehad

Wel wat spanning gehad de afgelopen week. Schildklier speelt weer wat op dus weer aan de medicatie en zaterdagavond naar de h.a.p geweest met verdenking blaasontsteking. Urine was schoon dus dat was goed.

Gisteren contact gehad met verloskundige en kon voor extra controle maar toen was ik net bij mijn moeder en te ver weg van de praktijk. Maar had vandaag dus de 13 weken echo dus zo gelaten.

Vanavond nog de verloskundige gesproken en tm de 23 weken afspraak staat er nu elke week een moment gepland dat ik langs kan, ofwel voor 1 van de standaard controles of extra alleen hartje luisteren. Ik wordt helaas door de missed abortions heel snel onzeker. Gelukkig zijn ze erg begripvol

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 05:24

Fijn dat je zo goed gecontroleerd wordt trustHim!

Ik heb vannacht een Corona zelftest gedaan en die is hartstikke positief. Ben m'n longen uit m'n lijf aan het hoesten en denk dat ik ook koorts heb. :( Ga vandaag ook de verloskundige maar bellen voor de zekerheid..

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:16

Ik heb afgelopen donderdag een goede 20-weken echo gehad! Alles was goed <3 <3
Wij zijn ook aan het kijken naar een andere auto haha, als ik nu de kinderwagen achterin zou zetten is mn kofferbak vol haha

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:10

Joanieke: ja op marktplaats kan je idd ook een hoop mooie dingen vinden! Wasbaar heb ik een tijdje geprobeerd maar de merken die ik had pasten niet het beste te passen, had toen een consult geboekt en daar wel een goed merk gevonden. Heb wat ik had verkocht en toch bij pampers gebleven voor nu. Vond het verder overigens geen gedoe en heel makkelijk het wasbaar luieren.
Hoe voel je vandaag? Heb zelf met 7 weken Corona gehad en echt goed ziek geweest met par dagen hoge koorts. Hoesten heeft ook heel wat weken geduurd. Echt geen pretje, beterschap!

Ik zie allemaal goede echo’s voorbij komen! Hier vandaag ook een goede 13 weken echo!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 10:26

Saaarr fijn dat je een goede 13 weken echo hebt gehad!

Opzich gaat het goed. Hele nacht longen uit m'n lijf gehoest en beetje verhoging/koorts. Dat hoesten is wel echt verschrikkelijk als ik languit lig, krijg dan meteen een steek in m'n banden.. :( Dit is wel nog maar de 1e dag dat ik echt ziek ben, dus ben beetje bang voor de rest van de week, hopelijk valt het mee...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:53

Fijn de goede echo's

JOanieke hopelijk knap je snel op. Ik moet hier sowieso mijn benen optrekken bij hoesten of niesen anders ga ik door de grond

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:53

Goed nieuws weer bij iedereen op de echo’s!
Hier donderdag weer echo.

Beterschap Joanieke!

Hier ook benen optrekken of buik vasthouden bij hoesten of niezen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:32

Wat fijn dat jullie ook goede echo's hadden trustHim, masyo en Saaarr! En J0anieke beterschap :(:)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:54

Beterschap, Joanieke!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:15

Ik wil me hier ook graag melden! Ik lees al eventjes mee, en ben nu iets meer dan 8 weken zwanger van onze eerste. Vandaag zijn we voor de eerste echo geweest en bij de verloskundige kennis gemaakt en gelukkig was alles goed inclusief kloppend hartje :)

We willen het nog niet aan teveel mensen vertellen, maar ik vind het soms lastig om elke keer excuusjes voor mijn klachten te verzinnen. Nog even een paar weken volhouden en dan kan het nieuws de wijde wereld in.

De discussie met auto's hebben wij gelukkig van tevoren getackeld. Onze auto ging stuk en toen zijn we maar voor een stationwagon gegaan (Ford focus), een dag na de aanschaf ontdekten we dat we zwanger waren!

Heel veel beterschap voor Joanieke en hopelijk kunnen alle andere dames vooral genieten van hun zwangerschap.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:29

Welkom Mirriezz! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Genieten lukt mij nog niet heel erg merk ik, ik durf nog steeds niet echt te vertrouwen dat het nu wel goed gaat. Merk ook dat ik me nog niet heel erg durf te hechten aan de kleine, hoop dat dat vertrouwen nu wel snel komt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:21

Gaan jullie nog naar de 9 maanden beurs? Ik ga aanstaande vrijdag, ben erg benieuwd.