Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:38

thequeensmum schreef:
Hoe is het Lepeltje23, heb je al iets gehoord?
Vind het een nare manier van doen van deze medewerkster. Ze had gewoon helemaal haar mond moeten houden.
Deed me denken aan mijn eigen ervaring. Twee jaar na mijn behandeltraject vanwege Borstkanker kreeg ik vreselijk last van mijn botten en vooral in mijn benen. Om mij gerust te stellen stuurde de oncoloog me door voor een cintigrafie (oid). Na afloop keek de medewerkster me serieus aan, kneep even in mijn schouder en zei ‘heel veel sterkte’.
Was te verbluft om verder te vragen. Na een week kwam ik bij de oncoloog om mijn doodvonnis te horen, maar er was helemaal niets aan de hand. Vond dat heel erg vervelend

-O-
Nou inderdaad. Dan leef je een week in doodsangst. Maar ja, die medewerkster bedoelde het goed waarschijnlijk. Het is lastig als ze niks mogen zeggen.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:22

thequeensmum schreef:
Hoe is het Lepeltje23, heb je al iets gehoord?
Vind het een nare manier van doen van deze medewerkster. Ze had gewoon helemaal haar mond moeten houden.
Deed me denken aan mijn eigen ervaring. Twee jaar na mijn behandeltraject vanwege Borstkanker kreeg ik vreselijk last van mijn botten en vooral in mijn benen. Om mij gerust te stellen stuurde de oncoloog me door voor een cintigrafie (oid). Na afloop keek de medewerkster me serieus aan, kneep even in mijn schouder en zei ‘heel veel sterkte’.
Was te verbluft om verder te vragen. Na een week kwam ik bij de oncoloog om mijn doodvonnis te horen, maar er was helemaal niets aan de hand. Vond dat heel erg vervelend

Wat lief dat je vraagt thequeensmum! Het voorval heeft best veel met mij gedaan. Ik kan aan niks anders meer denken ook al probeer ik dat wel. Gelukkig kan mijn man en zus me tijdelijk geruststellen, maar in de nacht zit ik alweer doem te denken en van slapen komt dan ook weinig meer. Ik voelde tijdens dat gesprek met die medewerkster aan alles dat ze wat gezien had. Mijn huisarts weet tot nu toe ook niks en moet dus gewoon blijven afwachten helaas. Ik had gewild dat ze er nooit wat over gezegd had of geïnsinueerd want sindsdien ben ik op van de zenuwen en totaal mijzelf niet.
Zo herkenbaar wat je schrijft over jezelf en jouw ervaring. Je hoofd draait overuren en gaat met alles op de loop. Hoop ook op goed nieuws binnenkort net als bij jou toen.

thequeensmum

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:34

Als er niets bijzonders te zien is krijg je met een dag of 10-14 bericht dat er geen afwijkingen te zien zijn. Als er wel iets afwijkends wordt geconstateerd dan heb je veel sneller bericht, vaak via je huisarts. Dan nog is de kans maar klein dat het iets kwaadaardigs is (20% meen ik). Ik zou me dus nog maar niet te sappel maken. Houd ook in gedachten dat de medewerksters of medewerkers die de foto’s maken daarvoor zijn opgeleid en niet om deze te beoordelen. Maar ik snap je zorgen hoor, ik duim voor je!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:58

Vorig jaar juli was zo’n Helmaand voor mij. Normaal ben ik heel nuchter. Die maand leefde ik van uitslag naar uitslag. Mijn hoeft voelde leeg maar het zoemde continu. Mijn hart ramde soms mijn lijf uit. Alles deed zeer omdat je continu op spanning staat. Ik logde wel tien keer per dag in op de app van mijn ziekenhuis om te kijken of er uitslagen waren. Ik was serieus blij toen ik exact wist wanneer mijn eerste chemo ging beginnen. Wel heb ik altijd alles goed aangevoeld. Toen ik na de mamagrafie en echo de afspraak kreeg voor de uitslag zei de echoscopiste dat ik wel iemand mee moest nemen. Maar, zei ze, misschien wel om een gebakje te eten op de goede uitslag. Toen dacht ik direct: bullshit. Mijn partner ging daar wel van uit. Ik wist al vanaf het moment dat ik van de huisarts kwam dat het slecht nieuws was.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:21

En Lepeltje23, heb je de uitslag al??

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:38

Zó blij; bij thuiskomst lag er een brief in de bus, dat ze niks gevonden hebben. Wat ben ik opgelucht!! Er valt zo'n last van me af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:56

Lepeltje23 schreef:
Zó blij; bij thuiskomst lag er een brief in de bus, dat ze niks gevonden hebben. Wat ben ik opgelucht!! Er valt zo'n last van me af.

Oooooh wat fijn!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:03

Lepeltje23 schreef:

Gelukkig!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:33

Fijn!! Dat is toch wel een felicitatie waard!
En volgende keer niet meer stressen hè

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:01

Fijn om te horen! *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:33

Gelukkig maar. Fijn om te horen.