DiantaM schreef:SennaS schreef:Ik meld me ook. Ik geef nu bijna 9 maanden borstvoeding aan onze dochter. Ik heb tijdens de kraamweek 2 dagen moeten kolven en bijvoeden maar sindsdien gaat de borstvoeding eigenlijk superSinds een aantal weken is onze kleine meid een stuk minder gaan drinken en zit ik meestal op 6 voedingen. Daarvoor gemiddeld op 8 a 10 waarvan 3 keer 's nachts (nu nog 1 keer) dus ben wel blij dat het iets minder is geworden, geeft iets meer lucht.
Vraagje aan de werkende mama's, ik kolfde 2 keer per dag maar haalde daar de laatste tijd geen twee volledige voedingen meer uit dus ze krijgt nu sinds 2 weken 1 fles bv en 1 fles kv op de opvang. Vaker kolven red ik gewoon niet met m'n werk en ik kreeg er stress van dus dit is een fijne oplossing. Ze wordt de 22e echter 9 maanden dus dan vervalt m'n kolfrecht. Ik kan wel blijven kolven onder werktijd maar dan zal ik dit wel moeten compenseren. Ik wil proberen om 1 keer per dag te blijven kolven, alleen dan weet ik niet of ik genoeg heb om nog een volle fles bv mee te geven naar de opvang. Het alternatief is om 2 flesjes kv te geven op het kdv, dan zou ik helemaal niet meer hoeven te kolven maar ik ben bang dat m'n productie dan te veel achteruit gaat. Als ik 2 keer kolf moet ik driekwartier langer doorwerken en die tijd spendeer ik liever met m'n dochter. Hoe doen jullie dit?
Ik spendeerde mijn pauze aan kolven. En ik ben met 10 maanden met kolven gestopt. Ze aten toen beide best al aardig. En de rest vulde ik aan met kv. Voor mijn productie maakte het niet uit, die stabiliseert ook rond de 9 maanden.
Voordeel was wel dat ik maar 2 dagen op kantoor was.
Ik werk nog thuis dus dat kolven is makkelijk, hoef t ook maar 3 keer per week te doen. Gelukkig eet mijne al heel veel maar water vind ie nog niks.