Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:16

Poekkie schreef:
Nou dan kies je best om te vaccineren want dan valt niemand je meer lastig, ook al doe je het dan om een complete drogreden. Als je immers besluit niet te vaccineren ben je ongeinformeerd, gebruik je de foute info, begrijp je het niet, wat nog meer :+

Wil je dit misschien nog meer toelichten?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:18

Poekkie schreef:
Nou dan kies je best om te vaccineren want dan valt niemand je meer lastig, ook al doe je het dan om een complete drogreden. Als je immers besluit niet te vaccineren ben je ongeinformeerd, gebruik je de foute info, begrijp je het niet, wat nog meer :+

Poekkkie, ik had gevraagd om dit topic aan de pro-vaxxers over te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:22

VuurVleugels schreef:
Poekkie schreef:

Hoewel ik de opmerking van Poekkie ook een beetje jammer vind, vind ik jouw stelling ook nogal arrogant! Lees even goed de titel en de OP.. :n

VuurVleugels

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:22

Oh sorry mensen, ik zit in het verkeerde topic! Mijn oprechte excuses!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:24

Elin, dat snap ik wel hoor, ik sta er zelf anders in, maar kan me voorstellen dat je overspoeld word met informatie, juiste en onjuiste en het dan lastig beslissen is. Je hebt 1 voordeel, het hoeft niet a la minute.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:25

VuurVleugels schreef:
Poekkie schreef:

VuurVleugels schreef:

maar ook al zit je in het verkeerde topic, wat jij nu vraagt werd hier ook al steeds gevraagd, geen discussie.
waarom zou jou topic wel die uitzondering mogen zijn?
Hier word er steeds geen gehoor aan gegeven.

Dat is waarom ik ben geen steigeren in dit topic.
En krijg wel een beetje de rel neiging om jou topic ook lekker of topic te gaan, want dat mag immers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:27

Elin_ schreef:
nynke55 schreef:
Elin, aan de ene kant zeg je: "covid overkomt je en prikken beslis je zelf". Ben ik het helemaal mee eens, ik denk dat bij veel mensen dat het punt is. Maar dan zeg je: "dat gevoel van controle niet hebben". Met een vaccinatie heb je juist meer controle, je weet dan dat de kans op covid dan heel klein is. Of zie ik dat verkeerd?

Ja heel lastig om uit te leggen. Het is ook meer gevoel dan op waarheid gebaseerd maar ik zal een poging doen.

Corona overkomt je (of niet..) dus daar heb je nog kans dat je het niet krijgt.
De prik (met eventuele ernstige gevolgen. Even in het midden gelaten of dit zo is of niet, want ik ben dus geen viroloog :+) die kies je dus bewust. Dus stel.. je bent het pechkonijn dat wel bijwerkingen krijgt dan heb je daar dus zelf een aandeel in gehad, omdat je de prik bent gaan halen.

Ik vind het oprecht zo moeilijk. Ik ben al een enorme twijfel kont (over alles in het leven :')) en een controle freak dus het idee dit aan te nemen van een overheid (ken ik niet persoonlijk, dus voor een controlfreak ook eng) incl. toch wel randje commercie (is er een sprake van concurrentie tussen de vaccins en wordt dit gewoon anders verpakt?). Dat maakt me zenuwachtig, maar anderzijds hoe kan ik nou een mening vormen over een medicijn waar ik 0 weet van heb, geen medicijnen kennis heb en de mensen die eraan werken vast wel weten wat ze doen.

Ik snap je wel als ik dit zo lees. Heb je de voors en tegens voor jezelf al eens naast elkaar op papier gezet? Misschien helpt het je zo om een duidelijker beeld te krijgen?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:30

DuoPenotti schreef:
VuurVleugels schreef:

VuurVleugels schreef:

maar ook al zit je in het verkeerde topic, wat jij nu vraagt werd hier ook al steeds gevraagd, geen discussie.
waarom zou jou topic wel die uitzondering mogen zijn?
Hier word er steeds geen gehoor aan gegeven.

Dat is waarom ik ben geen steigeren in dit topic.
En krijg wel een beetje de rel neiging om jou topic ook lekker of topic te gaan, want dat mag immers....

Daar heb je gelijk in en dat is ook de reden dat ik voor mezelf heb besloten niet meer mee te doen aan een discussie in dit topic. Ik gaf een suggestie voor iemand om de angst rondom prikken misschien makkelijker te maken, en daar laat ik het bij. Ik vertrek uit discussies in dit topic en ik hoop dat anderen mijn voorbeeld volgen, zodat we de topics weer parallel aan elkaar kunnen laten gaan lopen in plaats van door elkaar heen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:34

Dat zou mooi zijn als dat gisteren was besloten en dit topic niet te verkl.ten.
Het zou mooi zijn als de mods dat nog zouden verhelpen.

En toch nog eens kijken naar het besluit van het beleid wat ze voeren van iedereen mag overal de mening neer plempen. En zo 1000 precies dezelfde topics creëeren.

En hoe zit het met mijn spiegel nu? :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:38

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet gericht tegen je medegebruikers persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:46

Klopt. En dat doe ik hier nu ook expres.
Blijf wel netjes in het andere topic.
Dat maakt het verschil imo.
Overal bokt politie uithangen zoals sommige doen. Ook als een Ts vraagt dat niet te doen. Zoals vuur vleugels dat ook in haar topic niet wenst. Maar dat is wel heel tegenstrijdig.
Ik zal dat wel respecteren.
Maar waarom is dat respect niet wederzijds?
En ja daar zal ik over blijven drammen.
Dat is gewoon niet eerlijk.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 14-06-21 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:46

nynke55 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet gericht tegen je medegebruikers persoonlijk.

Tis idd nooit goed geloof ik.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:47

DuoPenotti schreef:
Klopt. En dat doe ik hier nu ook expres.
Blijf wel netjes in het andere topic.
Dat maakt het verschil imo.
Overal bokt politie uithangen zoals sommige doen. Ook als een Ts vraagt dat niet te doen. Zoals vuur vleugels dat ook in haar topic niet wenst.
Ik zal dat respecteren.
Maar waarom is dat respect niet wederzijds?
En ja daar zal ik over blijven drammen.
Dat is gewoon niet eerlijk.

De grootste boktagent ben je nu zelf hoor DP :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:49

Jammer dat elk topic inmiddels kapot gediscussieerd wordt, en dan heb ik het lang niet altijd over de inhoud, maar zeker ook op het proces. :x
Zullen we gewoon weer ontopic gaan en elkaar met rust laten?

Wat betreft vaccineren; ik heb lang getwijfeld om te vaccineren, vooral omdat er nog weinig bekend was.
Inmiddels wel een afspraak staan. :) De voordelen wegen op dit moment af tegen de nadelen, waarbij het stukje vrijheid en het risico voor mijn omgeving eigenlijk de grootste factoren zijn om het wel te doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:50

Nee hoor Mindim . Want ik agent niks. Anders was ik nu in de andere topics wel aan het drammen. Zoals omkeerd al maanden gebeurd.

Zie daar nu ook een tem staan waarvan de mods die niet in mogen willigen als ze dat hier ook niet doen.
Maar Ik blijf er weg. Iets met fatsoen...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:52

DP, zullen we dit gewoon loslaten nu?
Als je het ergens niet mee eens bent kun je TeMmen, maar laten we nu gewoon ontopic gaan.

Heb jij nog wat te zeggen over vaccineren... :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:53

Elin_ schreef:
Poekkie schreef:

Wil je dit misschien nog meer toelichten?

Nou ja, ik lees hier veel redenen van pro-vaxxers die ook geen steek houden of erg ongenuanceerd zijn, maar daar wordt niet echt op ingegaan. Bvb:
- door vaccinaties kunnen we dit virus uitroeien
- door vaccinatie ben je beschermd tegen mutaties en door corona door te maken niet
- bij vaccinatie weten ze precies hoeveel ze inspuiten en daarmee dus ook hoeveel antilichamen je hebt.

Daarentegen, als je zegt niet te vaccineren springen er een heleboel meteen in je nek want het is sowieso op basis van foute informatie tenzij je kan schermen met een ernstige medische kwaal.

Ik laat me niet vaccineren en twijfel ook niet.
Maar als je twijfelt... kies dan beter voor vaccineren, ben je van al dat vervelende gedram vanaf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:54

Ik heb getemd maar off topic gaan mag is het antwoord. Dus ik doe niets verkeerd.

Maar ja heel graag wil ik het loslaten. Niets liever als. :j
Maar krijg ik dan de bevestiging dat het 2 kanten in gaat?

Dat die corona politie niet overal in springt?
Hoor graag van beheer. :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:54

VuurVleugels schreef:
Poekkie schreef:

Lieve schat, jij en ik hebben nu beiden toch voldoende ervaring op bokt om te weten dat dit een openbaar discussieforum is en dit soort verzoeken een loze kreet in de ruimte zijn? Dat geldt voor elk topic trouwens, niet alleen hier.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:55

Elin_ schreef:
Bokt (of meer internet)op zijn best :')

Ik ben een twijfelaar.
- ik weet niet of het vaccin schadelijk is of wat het op lange termijn doet. Gezien ik geen wetenschapper ben of betrokken ben geweest bij het proces. Ik ken ook niemand met heftige corona. Het idee dat corona je kunt overkomen, maar je kiest voor een vaccin vind ik erg spannend
- op dit moment wil ik vaccineren puur voor vakantie, maar dit moet niet de motivatie zijn (vind ik)
- anderzijds voor buitenlandse reizen laat ik me ook vaccineren, ik drink graag een wijntje en ben toevallig net gestopt met roken maar zo gezond is dat ook niet :+

Ik.. heb echt geen idee :+
Speelt overigens ook mee dat ik prik fobie heb, dus de stap om te gaan is torenhoog voor mij. Vind dat echt heel erg eng en val altijd flauw.

Ik heb ook een prikfobie (met flauwvallen) en heb mij afgelopen vrijdag laten prikken. Als je vragen hebt: Stel ze gerust. Mijn ervaring in het proces is heel positief. (en toen ik niet helemaal lekker ging heeft het Rode Kruis mij netjes buiten gezet en afgeleid.)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:56

Poekkie schreef:
Nou ja, ik lees hier veel redenen van pro-vaxxers die ook geen steek houden of erg ongenuanceerd zijn, maar daar wordt niet echt op ingegaan. Bvb:
- door vaccinatie ben je beschermd tegen mutaties en door corona door te maken niet
- bij vaccinatie weten ze precies hoeveel ze inspuiten en daarmee dus ook hoeveel antilichamen je hebt.

Daarentegen, als je zegt niet te vaccineren springen er een heleboel meteen in je nek want het is sowieso op basis van foute informatie tenzij je kan schermen met een ernstige medische kwaal.

Ik laat me niet vaccineren en twijfel ook niet.
Maar als je twijfelt... kies dan beter voor vaccineren, ben je van al dat vervelende gedram vanaf.

Het is inderdaad jammer dat er meteen zo op in wordt gehakt.

Ik heb ook vrienden en kennissen die zich niet laten vaccineren, zij hebben daar allemaal hun eigen reden voor.
Soms vind ik daar wat van, net name door het feit dat ik het niet helemaal begrijp. Anderen begrijp ik wel omdat ik me meer kan inleven in hun argument(en). Los daarvan; het is voor mij geen reden om vervolgens op hun in te hakken.
Het erover hebben kan, maar dan wel gewoon uit interesse en ik voel me zeker niet verplicht om ze over te halen. Hun lichaam, hun keus :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:57

Poekkie schreef:

Ben heel benieuwd waar jij dit leest, want dit ben ik nog niet tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:58

DuoPenotti schreef:
Ik heb getemd maar off topic gaan mag is het antwoord. Dus ik doe niets verkeerd.

Maar ja heel graag wil ik het loslaten. Niets liever als. :j
Maar krijg ik dan de bevestiging dat het 2 kanten in gaat?

Dat die corona politie niet overal in springt?
Hoor graag van beheer. :j

Er wordt van beide kanten gedramd, jij bent er net zo goed onderdeel van als ieder ander. Misschien als je daar zelf ook eens mee ophoudt, dat anderen dat dan ook doen. Niet alleen maar wijzen. En anders negeer het gewoon, als niemand er op reageert, bloedt het vanzelf dood. Maar je houdt zelf ook het gedoe in stand, dus klop je zelf maar niet te hard op de schouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:01

Gaan we weer.... Hou nou allemaal is op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:03

nynke55 schreef:
Poekkie schreef:

Ben heel benieuwd waar jij dit leest, want dit ben ik nog niet tegengekomen.

Ik heb de bovenste 2 ook nergens gelezen.
De derde heb ik geloof ik gelezen dat men weet hoeveel vaccin men inspuit, ik kan me niet herinneren dat men heeft beweerd dat dat dan zou inhouden dat men dan ook weet hoeveel antilichamen worden aangemaakt.

Maar als ik iets heb gemist Poekkie dan neem ik aan dat je me kunt vertellen waar ik dat dan kan lezen?