nynke55 schreef:Elin, aan de ene kant zeg je: "covid overkomt je en prikken beslis je zelf". Ben ik het helemaal mee eens, ik denk dat bij veel mensen dat het punt is. Maar dan zeg je: "dat gevoel van controle niet hebben". Met een vaccinatie heb je juist meer controle, je weet dan dat de kans op covid dan heel klein is. Of zie ik dat verkeerd?
Ja heel lastig om uit te leggen. Het is ook meer gevoel dan op waarheid gebaseerd maar ik zal een poging doen.
Corona overkomt je (of niet..) dus daar heb je nog kans dat je het niet krijgt.
De prik (met eventuele ernstige gevolgen. Even in het midden gelaten of dit zo is of niet, want ik ben dus geen viroloog

) die kies je dus bewust. Dus stel.. je bent het pechkonijn dat wel bijwerkingen krijgt dan heb je daar dus zelf een aandeel in gehad, omdat je de prik bent gaan halen.
Ik vind het oprecht zo moeilijk. Ik ben al een enorme twijfel kont (over alles in het leven

) en een controle freak dus het idee dit aan te nemen van een overheid (ken ik niet persoonlijk, dus voor een controlfreak ook eng) incl. toch wel randje commercie (is er een sprake van concurrentie tussen de vaccins en wordt dit gewoon anders verpakt?). Dat maakt me zenuwachtig, maar anderzijds hoe kan ik nou een mening vormen over een medicijn waar ik 0 weet van heb, geen medicijnen kennis heb en de mensen die eraan werken vast wel weten wat ze doen.