30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:00

Nou pffff, alsof dat zo makkelijk is....
Ik ben gewoon hetero maar ik zie alleen maar kerels die ik vooral NIET leuk vindt, zowel op stal, op mijn werk, in de supermarkt, in auto's....HAHAHAHAHAHA.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:10

Relaxed: dat heb ik een keer gehad toen ik bij een garage stond en er man met een vrachtwagen uit moest rijden. Ik heb zelf mijn vrachtwagenrijbewijs plus vrachtwagenaanhanger dus ik heb er wel wat kijk op. Die man stuurt die vrachtwagen eruit en ik roep naar hem: Dat gaat niet passen. Hij kijkt me aan en ziet natuurlijk een klein blond vrouwtje en neemt het dus totaal niet serieus. Hij rijdt toch door en rijdt zo een heel stuk van de platen van het dak kapot. Tja, weet je, ik zeg het niet voor niks hè? Ik heb mijn schouders opgehaald en ben weggelopen.
Mannen zijn soms zo neerbuigend naar vrouwen toe op dit vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:12

Suzanne F. schreef:
Relaxed: dat heb ik een keer gehad toen ik bij een garage stond en er man met een vrachtwagen uit moest rijden. Ik heb zelf mijn vrachtwagenrijbewijs plus vrachtwagenaanhanger dus ik heb er wel wat kijk op. Die man stuurt die vrachtwagen eruit en ik roep naar hem: Dat gaat niet passen. Hij kijkt me aan en ziet natuurlijk een klein blond vrouwtje en neemt het dus totaal niet serieus. Hij rijdt toch door en rijdt zo een heel stuk van de platen van het dak kapot. Tja, weet je, ik zeg het niet voor niks hè? Ik heb mijn schouders opgehaald en ben weggelopen.
Mannen zijn soms zo neerbuigend naar vrouwen toe op dit vlak.

Dat had ik met mijn ex ook altijd, ik heb best veel technisch inzicht met een vader die altijd aan het klussen en bouwen was. Van mij nam hij helemaal niks aan, kwam mijn vader helpen, die zei exact hetzelfde en dan was ie het er ineens wel mee eens :roll:

Duhelo

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:41

Ik ging gisteren een tuinsetje gaan ophalen met mijn klein aanhangertje (een enkelassertje oud ding, ben blij dat het ding niet uiteen valt :+ )
Kreeg ik de opmerking van de vrouwelijke verkoopster: nou, jij bent ook wel handig hé voor een vrouw te zijn...
Omdat ik het aanhangertje achteruit de oprit opgestoken had, en het tuinsetje met een paar spanbanden aan het vastleggen was.
Ik vatte het maar op als een compliment :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:56

Ik ben voor een boktmeet (als het weer mag).

Ik vind dat ook stom davinci.

Alsof alle hetero-vrouwen meteen op alle hetero-mannen vallen. Zo werkt dat niet, en ook niet als je op beide valt.

Ik zeg altijd maar dat alle leuke mannen die ik tegen kom óf homo zijn, óf bezet (relatie/getrouwd), óf dat er serieus wat mis mee is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:07

ElCamino schreef:
Jaaah, ik neem mijn ex mee want die heeft een amerikanen sloperij en handelt erin dus wel handig om te kijken of zo'n ding beetje betrouwbaar is. Hij moet hem ook malen als ie stuk is, hihihi

Hier in familie GEEN verplichtingen, héérlijk. Zelfs met Kerst gooien we gewoon in de groep wat we willen en we zien wel.....maar omdat het gezellig is zijn we toch meestal samen en ik kom altijd aankakken als laatste ivm de paarden... ook niet erg...

Ik hang eigenlijk alleen de onschuldige onwetende vrouw uit bij elektra en internet en zo.... Heb ik echt geen moer verstand van, dan werkt dat wel bij monteurs HAHAHAHAA...

Paar maanden terug had ik mezelf buitengesloten en moest er een slotenmaker komen. Zo heb ik met mijn onschuldige meisjesblik een beetje korting bij elkaar geknipperd :') werkt ook goed. Hahaha.

hahahatsjoe schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik reis daadwerkelijk solo.

Er staan wel wat dingen op de lange termijn lijst. Zoals met een camper door Canada, IJsland of Nieuw-Zeeland. De prijs voor twee is bijna gelijk aan één. En drie weken een camper huren + benzine is toch erg duur. Dat wacht dus op een partner in crime.

Zelf ben ik naar Florida geweest, maar ook Hong Kong, spitsbergen, Mexico, Guatamala, Belize, Honduras, Costa Rica, Nicaragua en veel city trips (do/vr heen en vaak op zondag weer terug. Gewoon een b&b en een treinticket of vlucht.

Veel valt te voorkomen door goede communicatie. Zo ben ik met een vriendin naar China geweest. Zij is meer van het stappen / feesten en ik meer van het actieve. Dat kan gewoon als je het goed af spreekt. Zo ben ik een dag eerder uit Shanghai vertrokken omdat ik Hua Shan wilde beklimmen. Afspraak om elkaar een dag later te treffen in een hostel in Xi’an. Zij ging een avond extra stappen.

Als je naar Nieuw Zeeland wilt en camper, ik wil wel mee hoor !

Ik offer mijzelf op voor ijsland!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:52

ElCamino schreef:
Jessix.....Die dingen kan toch iedereen zelf bij zijn of haar auto????? :D
Alleen in huis ben in echt onhandig!!! En ik heb een vriendinnetje dat heel handig is dus ik spaar alle klusjes op, vraag haar te eten en laat haar alles ophangen etc etc

Blijkbaar niet. Ik ken er maar weinig die het zelf doen. :D En natuurlijk kunnen ze het wel, net als elke man ook heus wel elke huishoudelijke klus kan maar om de een of andere reden doen ze het toch nooit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:12

Ik nam altijd mijn vader mee als ik een auto ging kopen. Hij wordt inmiddels wel echt oud dus ik denk dat volgende keer mijn broer maar mee moet.
Maar goed, aantal jaren terug al weer, ik met vader op stap voor een auto. Geven duidelijk aan bij binnenkomen dat IK een auto zoek. Verkoper houdt een heel verhaal tegen mijn vader en vraagt aan het eind "nou, wat vindt u er van?". Wijst mijn vader opzij en zegt heel droog "de koper staat daar".
We zijn ook zo weggelopen. Bij een andere garage werden we helemaal niet geholpen zelfs }:0 .

En ook zo mooi: de verkoper verbazen dat er handje contantje wordt afgerekend. Terwijl zijn collega een tafel verderop met een stelletje aan het praten is over de financieringsregeling :D .

Werd ook een keer gebeld door een kozijnenfirma. Ik was toevallig "in de markt" voor andere kozijnen, dus had best even willen praten, maar gesprek begon niet helemaal goed.
"Is uw man ook thuis?" Ehm, nee. "Wanneer is hij er weer?" Ehm, geen idee :+ . "Misschien kan hij dan bellen, dit is het nummer". Ja hoor.
Zijn ze een mooie klus van 12 kozijnen , nieuwe voordeur en binnen en buiten nieuwe vensterbanken mee misgelopen.

Bij mijn vorige auto kon ik moeiteloos zelf lampen vervangen maar deze breng ik weg. Voor heb ik xenon-lampen, die zijn een crime om eruit te krijgen. En achter moet idd de hele lamp eraf geschroefd worden. Waren ze in de garage ook 4 handen voor nodig, dus begin ik zelf lekker niet aan.

M.b.t. Pasen: 1e Paas ga ik naar een vriendin. Gezamenlijke borrelplank en filmpje kijken. Mijn moeder is afgelopen zomer overleden dus 2e Paas ga ik met mijn vader eten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:13

Oh maar dat van mannen en het huishouden geloof ik niet hoor. 'Hij ziet het gewoon niet' is echt gel*l, hij heeft er gewoon geen zin in.

Als (áls) er hier een man in huis komt, dan verwacht ik echt dat hij minimaal de helft doet. Dat zie ik bij vriendinnen ook veel gelukkig. Net als dat ze geen genoegen nemen met een simpel baantje van 24 uur na het krijgen van een kind, maar beiden een stapje terug doen en bijvoorbeeld ieder 4 dagen werken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:53

-
Laatst bijgewerkt door Myour op 10-04-25 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:03

Tiggs schreef:
Oh maar dat van mannen en het huishouden geloof ik niet hoor. 'Hij ziet het gewoon niet' is echt gel*l, hij heeft er gewoon geen zin in.

Nou dat ben ik niet met je eens, kijkend naar mijn ex tenminste. Als ik het hem vroeg deed ie het altijd, zonder problemen of gemopper, maar ik moest het hem áltijd vragen.. Afwasmachine uitpakken bijvoorbeeld, iedere dag weer. Maar had ik iets van gereedschap van hem gebruikt en dat niet teruggelegd of ergens anders gelegd dan vroeg ie er meteen naar. Ik geloof dus écht dat hij het écht niet zag :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:27

Relaxed schreef:
Tiggs schreef:

Nou dat ben ik niet met je eens, kijkend naar mijn ex tenminste. Als ik het hem vroeg deed ie het altijd, zonder problemen of gemopper, maar ik moest het hem áltijd vragen.. Afwasmachine uitpakken bijvoorbeeld, iedere dag weer. Maar had ik iets van gereedschap van hem gebruikt en dat niet teruggelegd of ergens anders gelegd dan vroeg ie er meteen naar. Ik geloof dus écht dat hij het écht niet zag :')

Jullie hebben beiden gelijk. Het komt voort uit de traditionele rolverdeling die we (bijna) allemaal ongemerkt nog meekrijgen in onze opvoeding. Vroegah was vader de kostwinner en moeder de huishoudster. En die zorgde dus ook voor de hele planning van het huishouden: wat moet gebeuren, wanneer, welke boodschappen enz enz. Dat heet de mental load, en nu vrouwen gemiddeld meer zijn gaan werken zou mannen ook een deel van die mental load moeten overnemen. Maar dat doen ze (vaak) niet, omdat ze dat vanuit hun opvoeding niet mee hebben gekregen. Daar zagen ze ook dat moeder aan vader vroeg: doe jij dit? En dat verwachten zij dus ook. Dus ze zullen dat vaak niet uit zichzelf oppakken.

M.b.t. dat gereedschap: dat was zijn (traditionele :+ ) onderdeel van het huishouden en mental load, dus dat had hij wel voor elkaar.
Bewijst trouwens ook dat ze het inderdaad prima kunnen, maar het wel moeten aanleren.

Ik ben trouwens ook weinig beter denk ik :+ .
Mijn ex vond zichzelf heel modern, maar was eigenlijk wel behoorlijk van de traditionele rolverdeling. Op gegeven moment, als ik daar was, zei hij dat eigenlijk de ramen buitenom gewassen moesten worden. Onderwerp kwam een paar terug, en mijn standaard reactie was: waarom bel je geen glazenwasser, die laat ik ook 4x per jaar komen. Tot zijn moeder de ramen had gewassen (arm mens, groot huis met veel grote ramen). Het was al uit toen ik mij bedacht dat het waarschijnlijk een verkapte vraag aan mij was of ik de ramen wilde wassen :+ .
Dat wil je trouwens ook niet. Ik ben kampioen strepen trekken en in de emmer staan :+ .
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 01-04-21 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:28

Dan zet hij toch lekker een melding op zn telefoon aan daarvoor

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 14:40

Relaxed schreef:
Tiggs schreef:

Ik zie het zelf niet eens. Laat staan dat ik kan verwachten dat m'n 'vent' het ziet :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:56

O dat van die auto kopen idd. Dat ze dan tegen de man die mee is het hele verhaal vertellen. Hallo ik betaal hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:59

Sintara schreef:

Heel kinderachtig, maar als hij een dag vrij was en ik moest werken legde ik een briefje neer met wat dingen die gedaan moesten worden :') Dat gebeurde dan wel altijd, dus als het werkt, waarom niet :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:01

Relaxed schreef:
Sintara schreef:

Heel kinderachtig, maar als hij een dag vrij was en ik moest werken legde ik een briefje neer met wat dingen die gedaan moesten worden :') Dat gebeurde dan wel altijd, dus als het werkt, waarom niet :+

Omdat het voor jou veel relaxter (pun intended :+ ) is als hij zelf het initiatief had genomen en jij niet eerst had hoeven nadenken over wat moet hij doen en het daarna nog op een briefje schrijven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:39

Haha ja zo ging dat hier ook. Mijn ex had er ook een handje van om op z’n papa dag heel blij mee te delen dat hij had gestofzuigd ofzo als ik thuis kwam. Voor ik het kon inhouden zei ik, zo en wil je nu een sticker ofzo. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:42

Roodvos schreef:
Het was al uit toen ik mij bedacht dat het waarschijnlijk een verkapte vraag aan mij was of ik de ramen wilde wassen :+ .
Dat wil je trouwens ook niet. Ik ben kampioen strepen trekken en in de emmer staan :+ .

Ik woon al een jaar in mijn nieuwbouwwoning en heb de ramen nog nooit gezeemd :')
Geen tijd voor en zin in, als kostwinner :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:45

Samantha_ schreef:
Haha ja zo ging dat hier ook. Mijn ex had er ook een handje van om op z’n papa dag heel blij mee te delen dat hij had gestofzuigd ofzo als ik thuis kwam. Voor ik het kon inhouden zei ik, zo en wil je nu een sticker ofzo. :j

Heette jouw vrije dag ook mamadag?

;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:59

Tiggs schreef:
Samantha_ schreef:

Heette jouw vrije dag ook mamadag?

;)

Nee dat was normaal. :')
Hij deed ook echt amper wat op die ene dag. En als ik smorgens zo de deur uit ging zonder hem te helpen met kinderen aankleden of broodjes smeren was het meteen paniek. En hoe vaak die me niet belde als ik naar stal was Savonds. Pfff. Zo blij dat ik daar vanaf ben

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:54

Samantha_ schreef:

Steengoede opmerking!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:02

Peelie schreef:
hahahatsjoe schreef:

Als je naar Nieuw Zeeland wilt en camper, ik wil wel mee hoor !

Ik offer mijzelf op voor ijsland!

Ik heb beiden nog op mijn lijstje staan. :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:57

Jessix schreef:
Samantha_ schreef:

Steengoede opmerking!

Dan is wel meteen de toon gezet voor de rest van de avond 8-)

Nu is het wel makkelijker. Ik zeg wel eens, m’n derde kind is het huis uit. En zo voelt het echt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:14

Tiggs schreef:

Och, soms is dat ook andersom hoor... Mijn broer woonde samen en hij háát troep in huis.
Zijn vriendin boeide het gewoon niks als het een rommeltje was. Soms tot het punt dat er letterlijk nét gestofzuigd was en zij met haar stalschoenen door het hele huis banjerde...
Nu mijn broer alleen woont, is het huis spontaan altijd helemaal schoon. Hij houdt het namelijk nog steeds zelf schoon, maar nu maakt niemand anders er een rommeltje van...
Het zijn niet alleen mannen die rommel maken, of alleen vrouwen die het opruimen ;)

(Mijn oma was zelfs zo erg dat ze met koken zo ongeveer het plafond nog smerig kon maken - ze kon wel heerlijk koken overigens. En mijn opa stond dan altijd af te wassen en de keuken te poetsen naderhand ;) )

Genderstereotypering hoeft daar dus ook niet per se waar te zijn (we zitten ons net allemaal dood te ergeren aan als vrouw niet serieus genomen worden als je een auto koopt, doen we zelf hetzelfde naar mannen toe ;) ). Het boeit je, of het boeit je niet. Als je pech hebt, woon je met iemand samen die het óók niet boeit en dan is het gewoon een bende altijd in huis. Daar ken ik er ook wel een paar van :')