Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
purny schreef:DuoPenotti schreef:Nadeel ze zeggen nu dit en na de verkiezingen dat.
Je kunt als partij iets willen. Maar dan moet je nog altijd een kamermeerderheid hebben wil je dit kunnen waarmaken.
Wel is het zo dat we allemaal nog steeds 1000 euro moeten krijgen
Shaggy09 schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
Jezus, meen je dit?
josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
Niece schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
Wacht even, je schrijft dit en je bent tegelijkertijd hulpverlener?
Ooit gehoord van onderliggende problemen die naar boven komen wanneer een stabiele factor (tijdelijk) wegvalt?
elnienjo schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
We zijn best wel 'n verwende generatie geweest tot nu toe natuurlijk. Mijn (groot)ouders hebben de oorlog nog meegemaakt en daarna de opbouw naar welvaart en sociale zekerheid. Wij zijn hier grotendeels opgegroeid terwijl de welvaart en sociaal vangnet er al was en kenden geen echte crisissituatie tot de pandemie.
Mizora schreef:De minimaal 10% is ondertussen gewoon een feit, de 0.65% sterfte is dat ook (als het al afwijkt, wijkt het af omhoog). Er is een flinke groep mensen, geschat 1% omdat het aantal besmettingen met de eerste golf niet volledig duidelijk is, die bij het begin van de eerste golf besmet geraakt waren, die nog steeds ernstig restklachten hebben en waarbij een flink deel nauwelijks opknapt, dat is ook een feit.
Quote: "Om beleid te maken op vermoedens en veronderstellingen vind ik nogal wat..."
Met aangeven dat ze er geen rekening mee moeten houden is net zo goed een beleid maken op vermoedens en veronderstellingen. Het covid19-beleid is nu eenmaal grotendeels een beleid op basis van vermoedens en veronderstellingen, waarbij de schade op korte en lange termijn ingeschat moeten worden. Waarbij het op korte termijn niet volledig moet crashen en op lange termijn zo min mogelijk schade moet ontstaan. Niet andersom.Dimphyl schreef:[quote=Mizora]
Minimaal 10% van de mensen die dit tot 6 maanden na besmetting heeft en zoals het er nu naar uit ziet 1% chronisch. Nog los van de 0.65% die er aan overlijd.
Hoe weinig mensen dit hebben valt dus nogal tegen.
/quote]
Nooit met % leren rekenen? Draai het eens om. 90% geen klachten na 6 maanden, 99% niet chronisch en 99.35% overleeft het. En daarvoor mag de hele mkb/horeca etc kapot?
Minimaal is niet hetzelfde als totaal.
https://frieschdagblad.nl/2020/11/29/fr ... besmetting
In Nederland betekenen deze cijfers: 180.000 mensen chronisch schade, 120.000 dood. 1.8 miljoen mensen die tot maximaal 6 maanden restproblemen ondervinden.
Staat dat in verhouding tot 500.000 mensen in de horeca waarvan een gedeelte een periode zonder werk zitten? Want ook daar is het verre van definitief. Horeca is bij uitstek een luxe-goed met een hoge doorloopsnelheid van bedrijven. Het totaal aantal bedrijven is trouwens 68.655 in 2020, waarvan 58.120 eet- en drinkgelegenheden zijn. De meest kwetsbare bedrijven. Alles opengooien zou dan, uitgaande van deze cijfers, betekenen dat je ieder bedrijf 2 sterftes en 3 chronisch arbeidsongeschikten waard vind, los van de 30 mensen die er tot een half jaar ziek van zijn.
En nee, ik heb geen maandelijks salaris of uitkering, ik ben een ZZP'er.
Niece schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
Wacht even, je schrijft dit en je bent tegelijkertijd hulpverlener?
Ooit gehoord van onderliggende problemen die naar boven komen wanneer een stabiele factor (tijdelijk) wegvalt?
Shaggy09 schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het zo bijzonder dat mensen door de lockdown en alle andere maatregelen depressief worden! Ook dat hoort toch bij toegerust zijn voor het leven? Er zijn altijd (natuur)rampen, oorlogen, moeten vluchten van huis en haard in de wereld. Ik zeg heus niet dat het niet verschrikkelijk is je zaak die je opgebouwd hebt te zien verdwijnen. Maar hoe kun je met tegenslagen omgaan? Deze is gelukkig niet eens jou persoonlijke schuld... Hoe vind je nieuwe energie en wat doe je om jezelf en je familie of groep in leven te houden? Dat is voor iedere dier inclusief de mens de opdracht van het leven. Nee, ik ga niet op een terras zitten, dat deed ik al nauwelijks. Ik zit liever buiten op een boomstam mijn broodje te eten.
Jezus, meen je dit?
josien_m_ schreef:Gedeeltelijk zeker! Ik heb het nu over alle mopperaars, niet de mensen die hun eigen zaak op de fles zien gaan of geliefden verliezen. Over de mensen die zich moeten aanpassen aan niet op vakantie kunnen, of shoppen en thuis moeten werken en hun kinderen moeten ondersteunen.
DuoPenotti schreef:Purny
Totdat covid-19 zich hetzelfde gedraagt als griep misschien?
Elke jaar de zwakkere een inenting, de rest doet wat we gewend zijn.
Ja er zullen net als griepdoden covid-19 doden zijn, maar de geplande operaties gaan gewoon door.
En dat is waarom het nu niet is als eerst, er is nog erg weinnig ruimte voor geplande, niet spoed, operaties.
tamary schreef:Ik vindt het ook zorgelijk dat de geestelijke veerkracht van de mensen kennelijk op zo'n fragiel kaartenhuis leunt. Er kan altijd wat mis gaan en als dat op zo'n grote schaal tot problemen leidt, dan is er met zo'n samenleving kennelijk iets fundamenteel mis.
Kairos schreef:DuoPenotti schreef:Purny
Totdat covid-19 zich hetzelfde gedraagt als griep misschien?
Elke jaar de zwakkere een inenting, de rest doet wat we gewend zijn.
Ja er zullen net als griepdoden covid-19 doden zijn, maar de geplande operaties gaan gewoon door.
En dat is waarom het nu niet is als eerst, er is nog erg weinnig ruimte voor geplande, niet spoed, operaties.
Maar waarom wordt er dan telkens gesproken over een hoge vaccinatiegraad? Want als je alleen de kwetsbaren wil vaccineren ben je een stuk sneller klaar.