Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:12

Dank je had ik ff nodig :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:53

Ik ben voor de helft klaar. Normale bijwerkingen als ik het zo lees. Pijnlijke arm, vannacht koorts, spierpijn. Vanmorgen draaierig. Gaat nu na ontbijtje en pijnstiller stuk beter. Heb AZ gehad, daarvan schijnt de 2e prik minder bijwerkingen te geven. Duurt nog even voor ik die krijg, want daar zit idealiter 11 tot 12 weken tussen de 1e en 2e prik.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:39

SusanH schreef:
Ik ben voor de helft klaar. Normale bijwerkingen als ik het zo lees. Pijnlijke arm, vannacht koorts, spierpijn. Vanmorgen draaierig. Gaat nu na ontbijtje en pijnstiller stuk beter. Heb AZ gehad, daarvan schijnt de 2e prik minder bijwerkingen te geven. Duurt nog even voor ik die krijg, want daar zit idealiter 11 tot 12 weken tussen de 1e en 2e prik.

Ik krijg ook az. Hoe weet je dat van de tweede prik? Het gaat toch om de reactie van je immuunsysteem
Deze vaccinatie werkt net als de andere met t spike eiwit.
Of is t omdat er langer tussen zit?

nafkedemi

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:45

Ik ben morgen aan de buurt met AZ...ben benieuwd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:03

Voor de mensen die beide vaccins hebben gehad , je kan een vragenlijst invullen via bijwerkingencentrum Lareb. Op de voorhoofdsholte klachten na heb ik voor de rest de 'normale' bijwerkingen gehad. Je kan ook melden als je ergens anders last van hebt gehad.

Het kost wel even wat tijd , maar het is niet onbelangrijk natuurlijk :j

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:54

Ik ben woensdagmiddag rond 13:30 gevaccineerd met het AZ-vaccin. Voelde de prikplek vrij snel erna wel.
Om 18:00 had ik 37,6 °C (voor mij is 36,3-36,5 normaal).
Rond 0:00 was het gestegen naar 38,9 met onwijze koude rillingen, hoofdpijn, verkrampende spieren, zo’n overall zwaar griep gevoel, tintelende armen. Contact met huisarts en GGD gehad ‘s ochtends, maar het viel onder relatief normale bijwerkingen. Ook gemeld bij Lareb.
Ondertussen is de koorts gelukkig zo goed als weg, griep gevoel en spierpijn zijn er nog.

5 mei moet ik voor de 2e.

Edit: Arm waar ik de vaccinatie gehad heb blijft ook pijnlijk trouwens. Hem boven mijn hoofd tillen doe ik liever niet.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:20

Ghosttown schreef:
Ik ben woensdagmiddag rond 13:30 gevaccineerd met het AZ-vaccin. Voelde de prikplek vrij snel erna wel.
Rond 0:00 was het gestegen naar 38,9 met onwijze koude rillingen, hoofdpijn, verkrampende spieren, zo’n overall zwaar griep gevoel, tintelende armen. Contact met huisarts en GGD gehad ‘s ochtends, maar het viel onder relatief normale bijwerkingen. Ook gemeld bij Lareb.
Ondertussen is de koorts gelukkig zo goed als weg, griep gevoel en spierpijn zijn er nog.

Edit: Arm waar ik de vaccinatie gehad heb blijft ook pijnlijk trouwens. Hem boven mijn hoofd tillen doe ik liever niet.

Ik heb dezelfde bijwerkingen gehad. Ook woensdag gevaccineerd. Ik had vannacht nog 39.3. Nu nog beetje verhoging en een stuk fitter. Ik heb verder de huisarts niet gebeld omdat ik wel uitging van deze bijwerkingen. Viel me overigens wel tegen. Ik had verwacht lichte griepverschijnselen te krijgen maar het voelde als een zware griep alleen dan korter.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:11

Sjong schreef:
Ghosttown schreef:

Ik heb dezelfde bijwerkingen gehad. Ook woensdag gevaccineerd. Ik had vannacht nog 39.3. Nu nog beetje verhoging en een stuk fitter. Ik heb verder de huisarts niet gebeld omdat ik wel uitging van deze bijwerkingen. Viel me overigens wel tegen. Ik had verwacht lichte griepverschijnselen te krijgen maar het voelde als een zware griep alleen dan korter.

Ik schrok er een beetje van, hoorde in mijn omgeving alleen wat spierpijn, pijn in de arm en vermoeidheid. Had het dus ook een stuk lichter verwacht.
Precies dat inderdaad, gelukkig is het gauw opgepakt door het afweersysteem. :=

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:24

SusanH schreef:

Mijn ervaring van de tweede vaccinatie is heel anders van wat ik nu zie in de verpleeghuizen en ziekenhuizen, ik zit in mijn laatste jaar voor de opleiding tot verpleegkundige en werk in de verpleging en doe stage blokken in het ziekenhuis.
Zelf heb ik om persoonlijke redenen nog geen vaccinatie, maar ik zit er wel middenin en krijg er dagelijks mee te maken.

Mijn naaste(n) collega's zijn afgelopen weekend met meerdere(n) tegelijk niet op het werk verschenen.
Allen hadden hoge koorts (>39) en extreme hoofdpijn als klacht.
Vaccinatie was bij allen recent en rond dezelfde tijd met Pfizer.
Ik dacht eerst: is dit een toevallig samenloop van omstandigheden?
Maar mijn vriendin werkt bij een andere zorgaanbieder en daar waren de verzuim aantallen precies hetzelfde.

Dat maakt dat ik best zorgen heb hoe onze patiënten straks op ronde 2 gaan reageren,

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:29

Mijn cliënten, 8 stuks tussen 75 en 92 hebben niet gereageerd op pfizer. Mijn collega's en ik ook meestal alleen een zere arm. Bij ons geen ziekmeldingen door de vaccinatie

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:53

Betreft overigens de tweede vaccinatie.
En ronde 2 voor clienten en patiënten moet nog plaatsvinden, dus daar kan ik nog niets over zeggen

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:55

Ik schrok er een beetje van, hoorde in mijn omgeving alleen wat spierpijn, pijn in de arm en vermoeidheid. Had het dus ook een stuk lichter verwacht.
Precies dat inderdaad, gelukkig is het gauw opgepakt door het afweersysteem

Bij mij hebben 3 van de 4 gevaccineerde collega's best heftige klachten gehad. De rest komt vandaag en morgen aan de beurt voir vaccinatie . Ik hoop niet dat mijn collega's zich dit weekend en masse ziek melden. Ik ben zelf overigens gisteren wel gewoon gaan werken, maar eigenlijk ging het echt niet. Ben wel 3 uur eerder naar huis gegaan. Toen kreeg ik ook pas flinke koorts. Daarvoor alleen pijn in mijn lijf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:06

Ik las alleen 44% krijgt koorts. Ik dacht, de meesten niet dus zal wel meevallen. Heb al corona gehad. Dus dacht dat ik niet zoveel last van bijwerkingen zou krijgen. Koorts is sinds vanochtend weg. Voel me alleen nog wat slapjes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:19

Het kan ook meevallen de tweede keer hoor! Als ik nu zo lees denk ik bij mij zeker van het viel wel mee. Ik heb van de eerste meer last gehad als van de tweede achteraf. Ik had wel last van mijn holten in mijn gezicht ( de hoofdpijn voelt wel wat als migraine) maar dit begon pas na 2 dagen. Ik twijfel dus waar dat nou weg kwam. De eerste keer moe , lichte hoofdpijn voor de zware en een pijnlijke arm.

Bij de tweede heb ik de meeste klachten eigenlijk nog geen 24 uur gehad. Dit ging voornamelijk om warmte vlagen , misselijkheid , pijnlijke huid en spieren ( dit werd ook versterkt door mijn angstklachten) en ik was op een gegeven moment echt zwaar moe. Ik had hele lichte hoofdpijn de eerste paar uurtjes. Natuurlijk deed mijn arm zeer maar als je veel beweegt is het ergste ook binnen 24 uur al weg. De dag erna nog een beetje zwak maar ik kon verder alles wel doen. Koorts heb ik zeker niet gehad.

Dus heel eerlijk ik heb liever de tweede omdat ik geen pijn heb gehad aan mijn holten. Wel even maar maximaal een uurtje. Na 2 dagen was ik weer volledig hersteld. Daarna nergens meer last van gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:25

Werken jullie allemaal in de zorg, omdat jullie al de eerste en sommige zelfs de 2de prik hebben gehad?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:28

gohya schreef:
Werken jullie allemaal in de zorg, omdat jullie al de eerste en sommige zelfs de 2de prik hebben gehad?

Stagiaire nu nog maar ik blijf daar werken over aantal maandjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:31

gohya schreef:

Ja :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:52

Ik ben vierdejaars verpleegkundige in opleiding.
Ik werk in de verpleging, vooral op geriatrie en stage blokken in het zh.
Daarvoor 20 jaar als VIG in de zorg gewerkt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:52

gohya schreef:

Ja, in een verpleeghuis met dementerende ouderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:58

Yep, ook zorg hier. Wel in België en ik ben zo iemand die eigenlijk bureauwerk doet, waarvan heel veel mensen het oneerlijk vinden dat ik 'm al heb gehad. Ik werk in een verpleeghuis met zowel (jong)dementerenden als zwaar zorgbehoevende ouderen.

Hoewel ik voornamelijk administratieve taken doe heb ik wél veel persoonlijk contact: een huisarts die langs komt en wil weten op welke kamer een bewoner verblijft, nog mobielere bewoners die een praatje komen maken, bezoekers die informatie willen, contracten die opgesteld en ondertekend moeten worden, kamercontroles na vertrek of overlijden, rondleidingen en kamer tonen voor geplande opnames, overleg met een bewoner in herstelverblijf die graag een vast verblijf wil maar zelf zijn zaakjes nog kan regelen, overleg met collega('s) uit de zorg/keuken/logistiek. En soms spring ik ook als verpleegkundige bij op een dienst als het even razend druk is en personeel handen te kort komt. Onze doelgroep zijn (zeer) kwetsbare bewoners met vaak diverse (palliatieve) pathologie. De gemiddelde woon-tijd bedraagt hier 3 jaar in normale omstandigheden.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:22

gohya schreef:

Yep..als begeleider wonen verstandelijk beperkten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:45

Vandaar dus dat jullie allemaal al geënt zijn. Thnx.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:02

Yes ik loop stage in de gehandicaptenzorg vandaar dat ik al helemaal gevaccineerd ben. Kreeg toevallig net de nog een vaccinatie oproep van de huisarts binnen haha maja die kunnen ze mooi aan iemand anders geven

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:10

Napie schreef:
Zijn hier ook mensen die gevaccineerd na een positieve test. Ik ben benieuwd of er verschil zit in de bijwerkingen. Ik heb een half jaar geleden een positieve test gehad en vorige week mijn tweede vaccin. Ik had totaal geen bijwerkingen maar een aantal collega’s van mij wel. Die hebben geen Corona gehad. Een andere collega die Corona heeft gehad gaf ook geen bijwerkingen aan? Toeval of herkend ons lichaam het virus DNA?

Ja ik en 3 collega's die eerder milde corona gehad hebben. We begonnen ons een paar uur na de vaccinatie beroerd te voelen. Arm niet goed op kunnen tillen, niet op die arm kunnen liggen. Misselijk, koorts/verhoging, moe en erge hoofdpijn. Werd bij de 2e vaccinatie erger.
Collega's die geen en erger corona gehad hebben, hadden nergens last van. Alleen wat beurse arm.
Arts bij de vaccinaties vertelde dat mensen die milde corona gehad hebben, er vaak met meer bijwerkingen op reageerden. Lichaam herkend het virus (of in geval van de vaccinatie, iets wat erop lijkt) en wordt aangewakkerd. Bij mij duurde het 2-dagen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:24

Mijn moeder en haar partner hebben in december corona gehad en zijn er ook flink ziek van geweest. Mijn moeder heeft na de vaccinatie een nacht en een ochtend koorts gehad en voelde zich dus ook echt niet lekker. Haar partner had alleen een stijve arm.