karijn schreef:Nee je gaat dan juist een piekmoment in de supermarkt zien in de weekenden omdat iedereen dan voor de hele week inslaat in plaats van misschien elke dag even gaan. Plus dat veel mensen vanuit huis werken dus die tijd aan reizen ben je al niet kwijt en kan je dus in die tijd je boodschappen doen. Waar het om gaat is dat we ons gedrag tijdelijk gaan veranderen of aanpassen om de druk op de zorg te ontlasten.
Maar dit vind ik dus juist beangstigend. De supermarkt is hier op zaterdag al afgeladen, met regelmatig de deuren dicht. Als daar nog meer bij moet, dan wordt dat niet veiliger.
Waar ik vooral tegenaan loop is dat er voor het beboeten van de grote problemen al andere regels zijn die ze kunnen gebruiken. Je mag nu niet met meer dan 2 buiten. Straks mag je om bepaalde tijden ook niet met meer dan 1 buiten. Gaat dat dan echt nog zo'n groot verschil maken?
Ik hoor al van meer mensen dat het wellicht behoorlijk wat gaat schelen op doordeweeks op bezoek gaan bij mensen na werktijd, dus dat is heel fijn. Maar als dat nu nog zo'n risicogroep is, kunnen we dat dan niet op een andere manier aanpakken? Voor mijn gevoel grijp je met een avondklok een hele hoop mensen die eigenlijk nauwelijks risico veroorzaken en is het een beetje met een kanon op een mug schieten nu...