Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:53

Maar dat is wel een dingetje inderdaad. Ik sta onder de douche, pak zeep en sop. Dan leg ik zeep weg en spoelt de helft alweer van mijn handen. Dan hou ik het maar weer vast.

Gister de gewone zeep op mn rugborstel. Dat duurt echt even voor daar wat op zit.

Een douchegel of shampoo is toch een hele andere vorm. Maar het is vast en zeker ook een tijdje wennen.

Qua douche vind ik wel echt de gels tot nu toe beter qua geur afgeven en fijne huid achteraf.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:12

Goof schreef:
Als ik er 2 of 3 keer mee over mijn haar ga is het bovenste laagje net een beetje ingesopt, maar al mijn dikke haar daaronder echt niet. Daar zit dan 0,0 zeep.

Ik heb een dikke bos krullen en idd, 2 a 3 keer eroverheen werkt bij mij ook niet. Wat bij mij wel sneller werkt is mn haar voorover gooien en dan de zeep over mn hoofd halen. Kom er zo net wat beter bij op die manier :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:19

thirteenn schreef:
Goof schreef:
Als ik er 2 of 3 keer mee over mijn haar ga is het bovenste laagje net een beetje ingesopt, maar al mijn dikke haar daaronder echt niet. Daar zit dan 0,0 zeep.

Ik heb een dikke bos krullen en idd, 2 a 3 keer eroverheen werkt bij mij ook niet. Wat bij mij wel sneller werkt is mn haar voorover gooien en dan de zeep over mn hoofd halen. Kom er zo net wat beter bij op die manier :+

Dat doe ik ook ja, dan kom ik zeker overal :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Ik heb de mijne half januari in gebruik genomen en denk dat ie het nog tot begin/ half mei vol houdt :D Ik was wel 1 x per week mijn haar met een ander product om de kleur beter te behouden. Voorheen ging er een fles shampoo (elvive) per maand doorheen en waste ik het iedere dag. Nu om de dag omdat het frisser blijft. Voor mij is het dus voordeliger. Ik gebruik nog wel dezelfde conditioner als voorheen (want lang en veel haar in laagjes) maar misschien stap ik daarvoor ook wel over op een bar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 02:50

Goof schreef:

Als je een bar hebt met veel SLS zal het sneller schuimen. Maar omdat ik SLS vrij was, heb ik weinig schuim.

Ik was altijd 2 keer met shampoo omdat ik er anders niet doorheen kom. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:53

MarcoBorsato schreef:
Goof schreef:

Als je een bar hebt met veel SLS zal het sneller schuimen. Maar omdat ik SLS vrij was, heb ik weinig schuim.

Ik was altijd 2 keer met shampoo omdat ik er anders niet doorheen kom. :=

Dan gaan die bars bij jou ook hard denk ik, of niet?

Ze zijn inderdaad zonder SLS, maar schuimen wel als ik ze iets langer door mijn haar wrijf.
Ik heb van de week mijn haar gewassen zoals hierboven, dus de bar een keer of 3 door mijn haar heen halen. Het voelde na het douchen wel schoon, maar was echt al veel sneller slap en vettig dan als ik het echt meer laat schuimen en goed was. Even kort er doorheen is voor mij dus geen optie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:01

Het valt wel mee, ik gebruik gewoon weinig per keer denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:53

Ok, ik moet er even op terugkomen.

Ik had hiervoor dus de bars van shampoobars, maar heb afgelopen week een bestelling geplaats bij Happy Soaps en nu moet ik wat rechtzetten :+

Ik realiseerde me allereerst dat de eerste bars die ik bestelde een probeersel waren, dus ik had de kleine besteld. Logisch dat ik vond dat ze snel gingen dus.
Ten tweede; vanavond heb ik mijn eerste shampoobar van Happy Soaps gebruikt (een grote!) en nu begrijp ik ook waarom mensen hier zeggen '3 keer over je haar heen halen is voldoende'. Want 3 keer inwrijven met deze bar is ook daadwerkelijk voldoende! De vorige moest daadwerkelijk veel beter ingewreven worden, geen wonder dat die sneller ging.
Deze werkt veel sneller in, hij schuimt heerlijk, ruikt heerlijk en mijn haar is fijn en zacht.

Ik heb ook de bodybar besteld, maar ik geloof dat ik die niet nogmaals zou bestellen. Die vind ik minder fijn. Ook heb ik de deo besteld, daar kan ik na een week nog steeds geen mening over vormen..... :+
Maar de shampoo is dus top.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:59

Ahhhh! Ik ben benieuwd want ik heb nu haarzeep maar wil ook overstappen naar Happy Soaps. Ik heb deo besteld bij Wild maar die is nog niet binnen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 00:05

Hier ook nog steeds een tevreden klant van happy soaps. Ik vind de body bars van hun wel heel fijn maar wel snel op. Nu gebruiken wij allebei de bodybar dus gaat hij ook een keer zo snel op natuurlijk.
De Deo vond ik wat minder prettig maar dat had vooral te maken met de Deo uit het blikje te halen. Bij mij moet sochtends alles snel snel snel en ik vond die Deo niet snel genoeg te gebruiken. Heb daarom vorige week nuud besteld in een knijp tube dus ik hoop dat het praktischer werkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:44

Mijn eerste shampoobar is nu bijna op. Ik had al een nieuwe besteld, maar helaas is die terug naar de afzender. Dus zal even kijken of ik een nieuwe bestel. Ik heb ook nog tig flessen shampoo staan, dus die moeten eigenlijk ook op.
Happy soaps staat ineens bij ons in de supermarkt, maar die zijn online 8,75 euro en dat vind ik nogal wat. In de supermarkt staat er geen prijs op, zal vast hetzelfde zijn. Dat is voor mij over een grens, zeker als je voor nog niet 1 euro een fles shampoo koopt. Mijn haar is gelukkig ook niet kritisch of kieskeurig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:13

germie schreef:
Mijn eerste shampoobar is nu bijna op. Ik had al een nieuwe besteld, maar helaas is die terug naar de afzender. Dus zal even kijken of ik een nieuwe bestel. Ik heb ook nog tig flessen shampoo staan, dus die moeten eigenlijk ook op.
Happy soaps staat ineens bij ons in de supermarkt, maar die zijn online 8,75 euro en dat vind ik nogal wat. In de supermarkt staat er geen prijs op, zal vast hetzelfde zijn. Dat is voor mij over een grens, zeker als je voor nog niet 1 euro een fles shampoo koopt. Mijn haar is gelukkig ook niet kritisch of kieskeurig.

Deze shampoos gebruik je ook niet omdat het zoveel goedkoper is natuurlijk, maar omdat het beter is voor het milieu en SLS vrij. Daar twijfel ik aan als je shampoo uit China haalt wat ook nog eens per definitie op dieren getest is.

Heb je een foto van je haren Germie?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:25

Die ik uit China heb gehaald is hier ook gewoon te koop en daar staat bij sls vrij. Daarnaast, zelfs de duurste shampoos hebben nog sls als ingredient. Ik vind dat voor mij geen selectiecriterium. Mijn haar is gewoon niet kieskeurig gelukkig. Ik heb hier shampoo van Andrelon, babyshampoo (dat is inderdaad sls vrij), en nog wat merken zoals Cien (allemaal weer met).
Het argument is dan alleen de verpakking voor mij.

En nee, ik heb geen foto van mijn haar. Ik heb alleen foto's in duikpak met mijn haar onder een neopreen cap. :D Veel duiken is overigens geen noodzaak om vaker haar te wassen. Zout water wordt een ander verhaal, maar zoet water maakt het niet meteen tot touw, het blijft gewoon normaal haar. Douchen doe ik wel elke dag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:26

Voor die uit China kun je geen enkele claim maken. Sorry.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:30

Toch snap ik Germie wel. Ik kocht voorheen ook flessen van 1,25 en daar deed ik 4 maanden mee. Verhoudingsgewijs zijn deze bars belachelijk duur natuurlijk en ik weet niet of ik dat er altijd aan uit wil blijven geven. Voor nu wil ik het een kans geven iig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:35

Goof schreef:
Toch snap ik Germie wel. Ik kocht voorheen ook flessen van 1,25 en daar deed ik 4 maanden mee. Verhoudingsgewijs zijn deze bars belachelijk duur natuurlijk en ik weet niet of ik dat er altijd aan uit wil blijven geven. Voor nu wil ik het een kans geven iig.

Precies, zo zit ik er ook in en dan begin ik 'goedkoop', al is 3 euro nog steeds iets duurder dan flessen kopen. Ik vind 8,75 euro gewoon echt te veel, sorry. Dus eentje uit Nederland proberen zit er zo niet in.
Conditioner e.d. gebruik ik niet. Daar wordt mijn haar juist vet van. Scheelt wel weer in de centjes. ;)\

De bar die ik heb gekocht is ook hier te koop. Dus dan geloof ik wel dat het wel ok is. Daarnaast, als ik ga vliegen, dan koop ik ter plaatse een fles shampoo en dat is ook altijd goed gegaan.
Ik ben gewoon niet echt gehecht aan 1 bepaald merk. Ik kan gewoon bij de Action of Lidl of die Grenze kopen. Ook Garnier heeft sls in de ingredientenlijst staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:42

Nogmaals, de bar is óf niet hetzelfde (productfoto's gejat) of je hebt hier te maken met een dropshipper. Maar jouw shampoo uit China kan giftige stoffen bevatten en is op diertjes getest. Dan betaal ik liever wat meer, persoonlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:50

Dat mag, dat is een keuze. Maar ik kan ook niet altijd dure dingen kopen. Ik moet het dus gewoon doen met wat ik kan betalen en wat ik dan fijn vind. Natuurlijk vind ik Rituals fijn spul hebben, maar helaas, op dit moment gaat het niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:10

Misschien is Marcel's green soap shampoobar dan een idee ? Nu in de aanbieding zag ik voor 3,33 bij de onlinedrogist. Nog wel verzendkosten erbij natuurlijk .... https://www.koopjesdrogisterij.nl/zoeke ... IpEALw_wcB

Ik geloof dat deze zeep ook bij de drogist te koop is.
Ik vind hem heel fijn.. Schuimt lekker en maakt mijn haar goed schoon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:20

germie schreef:
Dat mag, dat is een keuze. Maar ik kan ook niet altijd dure dingen kopen. Ik moet het dus gewoon doen met wat ik kan betalen en wat ik dan fijn vind. Natuurlijk vind ik Rituals fijn spul hebben, maar helaas, op dit moment gaat het niet.

Rituals is ook niet zo goed maar Love Beauty and Planet is een betere keus en bij bol.com vaak in de aanbieding.

Ik snap dat je met een kleiner budget andere keuzes maakt maar op dieren getest spul uit China kan echt niet.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:53

Ik heb nu een shampoobar van aromaesri bij met olijf besteld. Ik heb deze gedaan omdat ik daar ook de olijfoliezeep met ezelinnen zeep wilde proberen en die maar 1 euro waren nu.
Nu 3x gewassen en ik vind m erg prettig.
Met een vorige van een ander merk moest ik altijd royaal door t haar om m genoeg te laten schuimen en dat deed ik dus met deze ook, maar heb t idee dat dat een beetje minder kan, dat ga ik de volgende wasbeurt proberen.

De olijfolie zeep voelt ook erg fijn. Ik heb m gekocht omdat ik zo'n droge jeukendw huid heb en hoop daar nog meer effect te gaan merken... maar dat mag na 3x denk ik nog niet...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:00

Ik zit een beetje te puzzelen met mijn conditionerbars. Ik heb het idee dat mijn haar er niet helemaal lekker zacht van wordt. Ik heb nu happy soaps, shampoobar en loofy's geprobeerd. Maar het blijft wat stug en vettig. Welke bars gebruiken jullie?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:04

De honing van shampobars.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:36

Als je goedkoop wilt en het niet uitmaakt wat erin zit, snap ik sws niet dat je voor shamppo bar kiest. Sowieso uit China laten komen, is dan het tegenovergestelde van dier- en milieu vriendelijk. En als het echt voor de Chineze markt is, kan je het ook niet vergelijken. Ik heb wel Chineze klanten geknipt en die hebben echt heel ander haar.

Met een shampoo bar vinden is het zoeken, maar dat is met gewone shampoo in fles natuurlijk ook zo.

Ik heb nog geen conditioner bar, maar merkte laatst wel een groot verschil. Shampoo bar en een vegan conditioner voelde echt super. Mn haar was echt fijn.
Ik heb nog andere conditioner staan, dus die weer op maken en dat doet dan echt zoveel minder. Terwijl het bij aanbrengen leek of die vegan niet zacht was en niks ging doen.

Plastic verpakkingen zullen echt steeds minder worden. Dat gebeurt al en in de toekomst wordt het alleen maar meer. Dan wordt het wel een kwestie van op de ingredienten letten, want niet elke bar is per definitie ook sls vrij bijv.

Voor lijf had ik eerst zwitsal en die verdwijnen echt in een week. Nu had ik mee gepakt van Lidl en die zijn harder, maar ook minder fijn.

Iemand zei laatst over minder zooi wegspoelen? Ik zie ook minder sop, maar de douche vloer werd wel gladder.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:39

Naskapower schreef:
De honing van shampobars.

Dat is een shampoo en vooral voor droog haar.. mijn haar blijft vettig en ik zoek een conditioner erbij :)