Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:11

Proficiat Winged

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:13

Maar R getal weer net boven de 1. Voor zover zoiets actueel is want dat loopt twee weken achter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:25

Popstra schreef:
Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?

Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz

Hoe ga je dat doen met im- en export?
Zeelui die via Schiphol komen en gaan?
Vrachtauto's die heel Europa doorrijden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:46

Popstra schreef:
Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?

Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz

Als ik vandaag een test doe en ik ben negatief kan ik morgen of donderdag positief zijn.
Dus dat maakt niks uit

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:11

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:19

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:21

Electra63 schreef:
Popstra schreef:

Hoe ga je dat doen met im- en export?
Zeelui die via Schiphol komen en gaan?
Vrachtauto's die heel Europa doorrijden?

Wellicht Kijken naar hoe China dat heeft geregeld

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:22

Dan zou je haast zeggen doe alleen de VO scholen tijdelijk dicht door de vakantie te verlengen. En hou goed in de gaten of oa eindexamen kandidaten niet te ver achter gaan lopen daardoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:27

bigone schreef:
Maar het is zeker opvallend dat de tijgermug vooral op die plekken gevonden word waar een bandenimport bedrijf zit.

Dat komt door oude banden buiten laten liggen; daar verzamelt water in = broedplekken.
De banden kómen zonder water = zonder muggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:47

Oke, wordt ik net gebeld door een bekende die verbijsterd is. Die komt een hem bekende tegen onderweg terug is van de supermarkt op de fiets. Die begint een heel verhaal over ik laat niet enten want... en corona is onzin enz. De bekende verhalen. De man ziet er niet fit uit, hoesterig hijgerig kortom ziekjes. De bekende vraagt een beetje door. Wat blijkt er is een kleinkind in puberleeftijd positief bevonden via school. Een ouder is ook besmet. En de twee grootouders (een kwam de bekende dus tegen) zijn ook niet fit.

Maar ja die hebben geen internet of zoiets en kijken weinig tv. De man wilde morgen gewoon naar zijn werk gaan (plek waar best veel mensen langskomen). Want hij voelde zich niet doodziek en het was allemaal onzin. En hij had ook geen idee waar hij zich moest laten testen. Gelukkig is de man overgehaald zijn huisarts te bellen waar te laten testen. En mijn bekende is heel blij dat ruim afstand houden een tweede natuur is geworden.

Op deze manier gaat een verspreiding wel rap ja. -O- Maar het geeft ook aan dat er mogelijk een best aantal mensen gewoon niet bereikt worden door de overheid. En is er te weinig buiten internet te vinden over het telefoonnummer. Nu snap ik kleinzoon ook niet, want die heeft de info van de ggd gehad. Zeg dan de regels aan de grootouders. -O-

Maar fijn :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:49

Voortaan insectenspray spuiten in vliegtuigen en schepen.
Als je naar Nieuw Zeeland vliegt krijg je als passagier ook de volle laag vlak voor landing. Daar willen ze echt niets schadelijks binnenkrijgen wat hun unieke natuur kan aantasten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:50

Zorgelijk karuna, maar aan de andere kant zie ik zowel op radio als tv toch regelmatig reclames langs komen. Dan leef je toch onder een steen als je dat nog niet weet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:51

secricible schreef:
Zorgelijk karuna, maar aan de andere kant zie ik zowel op radio als tv toch regelmatig reclames langs komen. Dan leef je toch onder een steen als je dat nog niet weet?

En die man had wel een mening over enten dus krijgt hij genoeg mee, gewoon stronteigenwijs want gebeurt mij niet, is maar een griepje en meer van dat soort onzin.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:51

karuna schreef:
Oke, wordt ik net gebeld door een bekende die verbijsterd is. Die komt een hem bekende tegen onderweg terug is van de supermarkt op de fiets. Die begint een heel verhaal over ik laat niet enten want... en corona is onzin enz. De bekende verhalen. De man ziet er niet fit uit, hoesterig hijgerig kortom ziekjes. De bekende vraagt een beetje door. Wat blijkt er is een kleinkind in puberleeftijd positief bevonden via school. Een ouder is ook besmet. En de twee grootouders (een kwam de bekende dus tegen) zijn ook niet fit.

Maar ja die hebben geen internet of zoiets en kijken weinig tv. De man wilde morgen gewoon naar zijn werk gaan (plek waar best veel mensen langskomen). Want hij voelde zich niet doodziek en het was allemaal onzin. En hij had ook geen idee waar hij zich moest laten testen. Gelukkig is de man overgehaald zijn huisarts te bellen waar te laten testen. En mijn bekende is heel blij dat ruim afstand houden een tweede natuur is geworden.

Op deze manier gaat een verspreiding wel rap ja. -O- Maar het geeft ook aan dat er mogelijk een best aantal mensen gewoon niet bereikt worden door de overheid. En is er te weinig buiten internet te vinden over het telefoonnummer. Nu snap ik kleinzoon ook niet, want die heeft de info van de ggd gehad. Zeg dan de regels aan de grootouders. -O-

Maar fijn :n

Dan leef je toch wel erg onder 'n steen als je niets mee krijgt van de vele nieuwsberichten en persconferenties. En als die man ook nog gewoon werkt dan is ie toch nog geen 70? Hoe wereldvreemd is zo iemand dan wel niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:54

secricible schreef:

Ja dat zou je zeggen. Maar ze kijken weinig tv (alleen ned 1 2 en 3) en luisteren kennelijk weinig radio. Misschien nemen ze de "reclamespotjes" niet op in de zin dat er belangrijke info gegeven wordt? :? Ik ben ook echt verbijsterd maar ja het feit is er wel, wat de reden ook is dat ze de informatie niet kunnen vinden.

Ze zijn ruim 70 plus maar een dag per week helpt hij nog ergens. En dat is morgen.

Maar ik snap het ook niet mijn vader is 86 en die weet het wel. Maar die is maatschappelijk betokken en wil weten wat er overal speelt. Maar lang niet iedereen is zo. Ik ken zeker 10 mensen die dit zou kunnen overkomen. -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:02

elnienjo schreef:
Als je naar Nieuw Zeeland vliegt krijg je als passagier ook de volle laag vlak voor landing. Daar willen ze echt niets schadelijks binnenkrijgen wat hun unieke natuur kan aantasten.

Kun je toch je onzinreacties weer wat matigen? Corona is een virus en wordt doorgegeven door mensen. Daar helpt insectenspray niks tegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:06

Het ging over de muggen ga ik van uit. En als het goed is worden al best vaak bagage ruimtes behandeld met die spray.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:08

men wil er geen beestjes binnen Shadow ::: die dan weer heel schadelijk kunnen zijn voor de natuur ( fauna en flora )
misschien eerst even lezen voor je zo tekeer gaat want jij schrijft nu de grootste onzin reactie
het ging immers over muggen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:14

Oh, het zou kunnen inderdaad. HC valt bij mij weg, maar blijkt nog door te gaan over muggen. Ik had de reactie van ElNienjo gelezen als reactie op de uitwisseling tussen Popstra en Electra. Sorry.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:18

Popstra schreef:
https://www.parool.nl/nederland/meeste- ... ~b72c5f48/

Verrassend hoe de besmett8ngen verlopen als je vanaf de eerste golf kijkt.

8,5% van de besmettingen waarvan de setting bekend is, en dat is minder dan de helft. School, werk en thuis zijn natuurlijk de makkelijkste situaties om te herleiden, en je ziet dus ook dat die cijfers het hoogst zijn, bij de bekende settingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:34

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:

Kun je toch je onzinreacties weer wat matigen? Corona is een virus en wordt doorgegeven door mensen. Daar helpt insectenspray niks tegen.

Het ging over dengue/malariamuggen die meekomen op vluchten.
En wat Nieuw Zeeland betreft over alle vreemde organismes die hun natuur kunnen aantasten. Je mag ook geen profielschoenen aan als ze niet kraak schoon zijn bijv.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 24-11-20 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:42

Kan me best voorstellen dat je als horeca-ondernemer piswoest op de regering bent zoals het nu al meer dan een maand gaat. Toen die maatregelen genomen werden (horeca dicht) was het toch echt wel duidelijk dat het niet genoeg was. Verder ging alles gewoon door: winkelen, scholen, werk (te weinig thuis), contactberoepen etc. In tegenstelling tot tijdens de 1e golf en terwijl dat toen prima werkte. Nu blijft het maar voortkabbelen en zullen ze zoals het er nu uitziet tot in januari dichtblijven. Wellicht tot er gevaccineerd wordt. Als half oktober zoveel mogelijk drastisch dicht was gegaan en gestopt zoals in het voorjaar had het er nu al weer heel anders uit gezien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:13

elnienjo schreef:

Het ging over dengue/malariamuggen die meekomen op vluchten.
En wat Nieuw Zeeland betreft over alle vreemde organismes die hun natuur kunnen aantasten. Je mag ook geen profielschoenen aan als ze niet kraak schoon zijn bijv.

Ik hoop dat ze hier voor Zaventem toch ook eens willen over gaan nadenken.
2 doden aan malaria in mijn dorpje is al triest genoeg.
Maar na gedegen onderzoek zijn er geen verdere malariamuggen meer gevonden. Hoe ze dit zo kunnen vaststellen is wel de vraag :+

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:18

Ik moest ook lachen toen met dat nieuwsbericht Pandora ..ze hadden de hele omgeving uitgekamd maar geen muggen meer gevonden :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:22