Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?
Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz
Popstra schreef:Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?
Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz
Electra63 schreef:Popstra schreef:Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?
Hoe ga je dat doen met im- en export?
Zeelui die via Schiphol komen en gaan?
Vrachtauto's die heel Europa doorrijden?
secricible schreef:Zorgelijk karuna, maar aan de andere kant zie ik zowel op radio als tv toch regelmatig reclames langs komen. Dan leef je toch onder een steen als je dat nog niet weet?
karuna schreef:Oke, wordt ik net gebeld door een bekende die verbijsterd is. Die komt een hem bekende tegen onderweg terug is van de supermarkt op de fiets. Die begint een heel verhaal over ik laat niet enten want... en corona is onzin enz. De bekende verhalen. De man ziet er niet fit uit, hoesterig hijgerig kortom ziekjes. De bekende vraagt een beetje door. Wat blijkt er is een kleinkind in puberleeftijd positief bevonden via school. Een ouder is ook besmet. En de twee grootouders (een kwam de bekende dus tegen) zijn ook niet fit.
Maar ja die hebben geen internet of zoiets en kijken weinig tv. De man wilde morgen gewoon naar zijn werk gaan (plek waar best veel mensen langskomen). Want hij voelde zich niet doodziek en het was allemaal onzin. En hij had ook geen idee waar hij zich moest laten testen. Gelukkig is de man overgehaald zijn huisarts te bellen waar te laten testen. En mijn bekende is heel blij dat ruim afstand houden een tweede natuur is geworden.
Op deze manier gaat een verspreiding wel rap ja.Maar het geeft ook aan dat er mogelijk een best aantal mensen gewoon niet bereikt worden door de overheid. En is er te weinig buiten internet te vinden over het telefoonnummer. Nu snap ik kleinzoon ook niet, want die heeft de info van de ggd gehad. Zeg dan de regels aan de grootouders.
![]()
Maar fijn
secricible schreef:Zorgelijk karuna, maar aan de andere kant zie ik zowel op radio als tv toch regelmatig reclames langs komen. Dan leef je toch onder een steen als je dat nog niet weet?
elnienjo schreef:Voortaan insectenspray spuiten in vliegtuigen en schepen.
Als je naar Nieuw Zeeland vliegt krijg je als passagier ook de volle laag vlak voor landing. Daar willen ze echt niets schadelijks binnenkrijgen wat hun unieke natuur kan aantasten.
Popstra schreef:https://www.parool.nl/nederland/meeste- ... ~b72c5f48/
Verrassend hoe de besmett8ngen verlopen als je vanaf de eerste golf kijkt.
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Voortaan insectenspray spuiten in vliegtuigen en schepen.
Als je naar Nieuw Zeeland vliegt krijg je als passagier ook de volle laag vlak voor landing. Daar willen ze echt niets schadelijks binnenkrijgen wat hun unieke natuur kan aantasten.
Kun je toch je onzinreacties weer wat matigen? Corona is een virus en wordt doorgegeven door mensen. Daar helpt insectenspray niks tegen.
elnienjo schreef:Voortaan insectenspray spuiten in vliegtuigen en schepen.
Het ging over dengue/malariamuggen die meekomen op vluchten.
En wat Nieuw Zeeland betreft over alle vreemde organismes die hun natuur kunnen aantasten. Je mag ook geen profielschoenen aan als ze niet kraak schoon zijn bijv.