[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248

Blue_Eyes

Re: [pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:54

Dat is ook een heel heftig verhaal Verootjoo...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:42

Pffff, verootjoo, die komt even binnen bij mij (als zwangere). Wat een afschuwelijk verhaal voor zo’n jong gezin.

Ik snap dat soort mensen ook niet. En ik word zo intens verdrietig als ik op fb zie hoe mensen reageren. Van egocentrisch hoe ze weigeren een mondkapje te dragen in een ziekenhuisgang, tot complete imbecielen die een IC vpk die een filmpje voor Rutte maakt waarin ze haar hart uitstort egoïstisch noemen. Ik merk dat het me zo gruwelijk raakt en me zo boos maakt dat mensen dit ontkennen, terwijl we zelf de sleutel tot de oplossing zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:32

Sorry, het was eigenlijk niet bedoeld om zwangere mensen angst aan te jagen :o Want de kans dat dit gebeurt is natuurlijk ook echt maar heel klein. Maar heeft grote gevolgen als het wel gebeurt, dus daarom kan ik wel oprecht verdrietig worden als ik lees dat zwangere vrouwen het allemaal maar een mening vinden en zelf van mening zijn dat het zo’n vaart niet zal lopen. Je hebt zelf in de hand hoeveel risico je neemt natuurlijk. Maar je hebt ook zelf in de hand met hoeveel risico’s je anderen opzadelt. Dat is wat me zo stoort, veel mensen doen alsof het alleen een individueel belang is, maar het is zoveel groter dan dat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:43

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:47

Dat is raar ja, want koorts in je zwangerschap is altijd een risico. Zelfs een blaasontsteking is een risico. Zelfs griep (vanwege de koorts) is een risico.
Waarom zou COVID dat idd ineens niet zijn? Daar komt vaak desaturatie bij, wat een risico is voor een ongeboren baby.
Dus geen risico groep, mijn reet.
Als ik nu zwanger was zou ik echt mijn voorzorgsmaatregelen nemen. Want überhaupt als je positief bent en je hebt geen klachten moet je straks met bevallen in het ziekenhuis wel in isolatie (als ze je dan al in het zkh willen hebben) en mag je geen enkel bezoek. Ook dat is ingrijpend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:13

verootjoo schreef:
Dat is raar ja, want koorts in je zwangerschap is altijd een risico. Zelfs een blaasontsteking is een risico. Zelfs griep (vanwege de koorts) is een risico.
Waarom zou COVID dat idd ineens niet zijn? Daar komt vaak desaturatie bij, wat een risico is voor een ongeboren baby.
Dus geen risico groep, mijn reet.
Als ik nu zwanger was zou ik echt mijn voorzorgsmaatregelen nemen. Want überhaupt als je positief bent en je hebt geen klachten moet je straks met bevallen in het ziekenhuis wel in isolatie (als ze je dan al in het zkh willen hebben) en mag je geen enkel bezoek. Ook dat is ingrijpend.

Gezien de zorgplicht lijkt dit me wat overdreven. Bevallen is gewoon acute zorg en mag nooit geweigerd worden.

Verder helemaal met je eens.

W.b. risico: in je laatste trimester ben je hoog risico voor complicaties, doordat je longen wat verdrukt liggen.
Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat corona bij zwangeren in 1e en 2e trimester ernstiger verloopt dan bij niet-zwangeren. Dat wordt bedoeld met dat je geen hoog-risico bent.
Niet dat je minder of meer kans hebt besmet te raken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:22

De vorige golf mocht je in ‘mijn’ ziekenhuis waar ik destijds onder controle was enkel bevallen als dat medisch noodzakelijk was en niet poliklinisch. De verloskundigen drongen er hier ook op aan om thuis te bevallen.

Medisch wordt je natuurlijk sowieso geholpen, maar mogelijk niet in het ziekenhuis van keuze. Als het vol is. Maar goed, dat is normaal gesproken ook zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:23

Dat heb ik idd ook begrepen maar dat vind ik wat anders. Sowieso vind ik dat een beetje een matige constructie want je zag dat vk dan een plaatsindicatie aanvroegen of zeiden dat iemand mogelijk pijnstillers wilde.
Ander zkh is idd veel voorkomend, ook buiten corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:17

Oh Verootje, jou verhaal is ook heftig! Ik mag er niet aan denken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:29

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:46

Kwanyin schreef:
verootjoo schreef:
De vorige golf mocht je in ‘mijn’ ziekenhuis waar ik destijds onder controle was enkel bevallen als dat medisch noodzakelijk was en niet poliklinisch. De verloskundigen drongen er hier ook op aan om thuis te bevallen.

Medisch wordt je natuurlijk sowieso geholpen, maar mogelijk niet in het ziekenhuis van keuze. Als het vol is. Maar goed, dat is normaal gesproken ook zo.

Ik geloof dat dat in België niet het geval is. Sowieso meen ik mij te herinneren dat in Nederland thuisbevallen veel normaler is, hier zijn ze daar niet happig op.

Er zijn hier in bepaalde delen van het land zoveel patiënten dat ze worden overgedragen naar ziekenhuizen in andere provincies...nu zijn er dus mensen die klagen dat we die mensen maar moeten weigeren want wat met "ons eigen volk?" (grappig hoe de definitie van eigen volk zich zo verengt als het hun beter uitkomt). Even vergeten dat toen wij hier de ergste uitbraak hadden in het voorjaar "ons volk" naar de andere kant van het land gebracht werd. Omdat je nu eenmaal elkaar helpt. Maar het brengt toch bij sommige het slechtste en meest egoïstische in zich boven :r .

Wij moeten om die reden nu versneld opschalen. Tegen maandag moeten we 20 bedden voorzien. We hebben tot hiertoe een 2-tal mensen over genomen, er is ons nu gevraagd om nog extra mensen over te nemen. Heb daar geen probleem mee, we moeten solidair zijn nu. Vind het alleen vervelend dat mijn Frans niet goed genoeg is om deftige gesprekken te voeren met de pt of de familie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:58

x

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:06

Kwanyin schreef:
Als je ziet wat er vandaag in de winkelstraat rondloopt mag je er nog een paar extra bedden bijzetten :x .

Dit inderdaad. En trek gelijk ook nog maar een blik verplegend personeel en artsen open. :x

En dan is er ook nog de vakantie B-)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:10

x

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:14

Het zijn inderdaad altijd '' de anderen '' :')

Hier tegenover ook weer. Feest met 3 families en aanhang voor Allerheiligen. Want vandaag mag het nog.
Echt. _-:( _-:(