Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Dat is raar ja, want koorts in je zwangerschap is altijd een risico. Zelfs een blaasontsteking is een risico. Zelfs griep (vanwege de koorts) is een risico.
Waarom zou COVID dat idd ineens niet zijn? Daar komt vaak desaturatie bij, wat een risico is voor een ongeboren baby.
Dus geen risico groep, mijn reet.
Als ik nu zwanger was zou ik echt mijn voorzorgsmaatregelen nemen. Want überhaupt als je positief bent en je hebt geen klachten moet je straks met bevallen in het ziekenhuis wel in isolatie (als ze je dan al in het zkh willen hebben) en mag je geen enkel bezoek. Ook dat is ingrijpend.
Kwanyin schreef:verootjoo schreef:De vorige golf mocht je in ‘mijn’ ziekenhuis waar ik destijds onder controle was enkel bevallen als dat medisch noodzakelijk was en niet poliklinisch. De verloskundigen drongen er hier ook op aan om thuis te bevallen.
Medisch wordt je natuurlijk sowieso geholpen, maar mogelijk niet in het ziekenhuis van keuze. Als het vol is. Maar goed, dat is normaal gesproken ook zo.
Ik geloof dat dat in België niet het geval is. Sowieso meen ik mij te herinneren dat in Nederland thuisbevallen veel normaler is, hier zijn ze daar niet happig op.
Er zijn hier in bepaalde delen van het land zoveel patiënten dat ze worden overgedragen naar ziekenhuizen in andere provincies...nu zijn er dus mensen die klagen dat we die mensen maar moeten weigeren want wat met "ons eigen volk?" (grappig hoe de definitie van eigen volk zich zo verengt als het hun beter uitkomt). Even vergeten dat toen wij hier de ergste uitbraak hadden in het voorjaar "ons volk" naar de andere kant van het land gebracht werd. Omdat je nu eenmaal elkaar helpt. Maar het brengt toch bij sommige het slechtste en meest egoïstische in zich boven.