Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:54

Shelly21 schreef:
Ben na verschillende reacties is heel goed gaan nadenken en lezen. Ik denk dat ik beter bij een diëtiste een voedingsschema kan maken. En dan idd gezond af vallen. Dit lijkt me toch niet goed voor mijn lichaam.

Goed om te lezen! Je gaat er zoveel meer baat bij hebben om gewoon een gezond voedingspatroon aan te leren, die je de rest van je leven vol zou kunnen houden. Van die snelle strenge shake diëten klinken leuk, maar je leert er niks van qua voeding en hierdoor kan je snel weer in je oude patroon vallen en zijn alle kilo's er in mum van tijd weer bij, zonde van het harde werk.

Ik ben ook van mening dat het leven, ook met diëten, wel een beetje leuk moet blijven. Ik zou echt niet gelukkig worden van wekenlang alleen maar shakes naar binnen werken. Dan val ik liever op een gezonde manier wat minder snel af.

Shelly21

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:10

Ja, ik denk ook dat je nog wel een beetje moet kunnen genieten en niet als straf moet voelen.

Ik hoop alleen dat ik nu wel daar zo kan stoppen. Omdat ik nog maar 1x geweest ben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:20

Mijn zus zit ook aan de shakes en maaltijdvervangers. Ik vind dat een slecht dieet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 18:46

Ik ken ook iemand die op shakes is afgevallen. Je zag idd wel resultaat, maar het kwam er uiteindelijk ook weer bij helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:51

Shakes werken vaak wel heel snel, maar ik zou niet op alleen vloeibaar kunnen leven. Misschien is het wel als 'jumpstart' fijn (snel afvallen = motivatie om door te gaan) om daarna je voedingspatroon om te gooien.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:08

Ik gebruik shakes alleen als aanvulling op mijn dieet. Ik wil bv nu meer eiwitten eten, maar geen of nauwelijks kh. Dus gaat er een shake door mijj ontbijt heen.
Het lukt me niet om bij die maaltijd anders meer eiwitten te eten op weinig kh (krijg ik niet af).
Maar alleen maar shakes zou ik ook niet willen. Lijkt me echt niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:14

@arabella, wat voor shakes neem jij? Ik eet ook KDA maar vind het inderdaad best moeilijk om aan de rest te voldoen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:33

Ik start doordeweeks 's ochtends vaak wel met een eiwitshake van B&F, met melk omdat ik 's ochtends vast voedsel niet zo goed weg krijg als ik op tijd sta. Maar verder eet ik over de hele dag gewoon normaal. En in het weekend heb ik meer tijd dus dan begin ik de dag vaak wel met een boterham

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:39

Ik heb alrijd de smart protein gebruikt. Maar die had nu mog nauwelijks kleine verpakkingen, dus nu ga ik naar de whey perfection. Hopen dat die ook smaakt.

Die variety pack van de smart protein zitten tr alleen maar basissmaken x2 in, niet de specialere.

Voorheen heb ik eeen tijdlang gevast iedere dag (intermitted fasting). Dan ontbeet ik gewoon niet, ging ook prima. Alleen voel ik me daar nu niet klaar voor. Dus doe ik het niet.

Net lekker 9km gelopen waarvan 4 met 7kg bepakking
Was echt een mooie wandeling

Afbeelding

Afbeelding
De bepakking bij mijn moeder op de rug

En nu lekker de restjes van gisteravond eten.

Afbeelding
Gevulde paprika en tomaat :9 edit:zucht courgette :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:57

OOoh heerlijk zo'n wandeling met de hond! Is het ook wel heerlijk weer voor.

Hoe gaat het met jullie allemaal deze warme dagen? Lukt het nog beetje om het vol te houden?

Ik heb vandaag eindelijk een goede smoothiemaker gevonden en kan dus vanaf nu ook smoothies gaan maken! Alles is in huis. Verder vanochtend weer uurtje gesport, maar wat was het al warm!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:37

Hallo allemaal, ik ben ook bezig met afvallen maar ik vind het zo zo lastig om tussendoortjes/lekkere dingen te laten staan. Ipv een appel te eten pak ik dan nu een koek ofzo.. Hebben jullie daar tips voor? Ik wil graag 10 kilo kwijt.. Verder eet ik volkoren producten, groente eet ik, veel kipfilet, kalkoen en soms ander vlees. Fruit eet ik ook maar ik mag nu 1850 calorieën eten, daar is al 500 vanaf gehaald om dus af te vallen

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:46

Welkom Yenni.
Tips heb ik niet want k ben zelf ook aan het vechten. Andere hebben vast betere tips dan ik haha.
Maar al 10 kilo. Wat netjes zeg!

Ik zou vandaag met me vader weer meegaan wanneer hij ging hardlopen. Maar ik lig nu zo:Afbeelding

Wel de waterskis bij ons hihi.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:51

Ik heb een beetje gelezen in dit topic, hoor hier zelf niet in thuis, wil maar 4 kg eraf.. Maar wilde even kwijt dat ik echt diep respect heb voor jullie!
Ik weet zeker dat het jullie allemaal gaat lukken! :D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:12

Vele emoties en gedachten vliegen door mijn hoofd... wel plaatsen, niet plaatsen...

Hallo lieve allemaal, ik kom mij ook stilletjes melden voor dit topic. Van onder mijn steen lees ik al een tijdje mee met de andere twee topics, maar ik voel me daar niet helemaal thuis. Ik ben nu op een punt gekomen qua gewicht dat mijn lijf echt begint te protesteren. Ik moet heel veel afvallen, maar de weg is lang en eng. Vooral mijn eetbuistoornis en andere psychische klachten maken dat ik bang ben om te falen/mislukken. Ik hoop, dat ik hier even kan spuien als het wat minder gaat, om even gehoord/gezien te worden. Ik krijg gelukkig veel hulp vanuit de GGZ en de gemeente, dit al voor veel langere tijd. Ook mogelijkheid om eventueel weer een training te volgen specifiek gericht op de eetbuistoornis.

Al met al wil ik graag 70 kg afvallen, dan kom ik net aan de bovenkant uit van gezond BMI voor mijn lengte. En man... dat is echt een onwijs lange weg -O- |( Ultieme doel: weer paardrijden (helaas motiveert dat niet genoeg, het doel is nog te 'ongrijpbaar').

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:16

Knudd schreef:
Vele emoties en gedachten vliegen door mijn hoofd... wel plaatsen, niet plaatsen...

Hallo lieve allemaal, ik kom mij ook stilletjes melden voor dit topic. Van onder mijn steen lees ik al een tijdje mee met de andere twee topics, maar ik voel me daar niet helemaal thuis. Ik ben nu op een punt gekomen qua gewicht dat mijn lijf echt begint te protesteren. Ik moet heel veel afvallen, maar de weg is lang en eng. Vooral mijn eetbuistoornis en andere psychische klachten maken dat ik bang ben om te falen/mislukken. Ik hoop, dat ik hier even kan spuien als het wat minder gaat, om even gehoord/gezien te worden. Ik krijg gelukkig veel hulp vanuit de GGZ en de gemeente, dit al voor veel langere tijd. Ook mogelijkheid om eventueel weer een training te volgen specifiek gericht op de eetbuistoornis.

Al met al wil ik graag 70 kg afvallen, dan kom ik net aan de bovenkant uit van gezond BMI voor mijn lengte. En man... dat is echt een onwijs lange weg -O- |( Ultieme doel: weer paardrijden (helaas motiveert dat niet genoeg, het doel is nog te 'ongrijpbaar').

Wat goed dat je al hulp hebt voor het psychische gedeelte. Dat is misschien wel de allergrootste stap.

Heb je ook al contact met een diëtiste?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:21

Knudd schreef:

Wat goed dat je het in ieder geval onder ogen durft te zien. Superknap!
Kom je niet in aanmerking voor een maagverkleining met dit overgewicht?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 19:22

Vealosz, kom maar langs. Ik doe mee 8-)

Zertab, thanks <3

Knudd, tuurlijk mag je hier spuien als het even niet wil. :(:) Of juist bij (kleine) successen. En wat een mooi ultiem doel heb je! Met 70kg snap ik heel goed dat het ongrijpbaar is, dat is ook heel veel. Zijn er nog andere paardgerelateerde tussendoelen die je eventueel kunt stellen?

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:38

@Matheno: dankje :) ik heb overwogen om naar een diëtist te gaan, maar in principe weet ik zelf ook heel goed wat ik wel/niet kan/moet eten. Het zit hem vooral in de eetstoornis en ongezond eetpatroon. Waar het voor mij nu vooral om moet draaien is dat gezond krijgen, dus gestructureerd en normaal eetpatroon en controle hebben over mijn eetbuien.

@suzanne: dankjewel, lief dat je dat zegt :o . Ik kom niet in aanmerking voor een maagverkleining omdat ik een eetstoornis heb. Daarom zal het voor mij ook niet werken omdat de oorzaak niet wordt aangepakt, maar alleen het gevolg. Voor mij is het nu de uitdaging om mijn eetbuien te minimaliseren en een normaal eetpatroon aan te leren. Een behoorlijk pittige opgave. Het is vooral het doorzetten na een week volhouden wat moeilijk wordt.

@butterfly: goed dat je aangeeft dat kleine successen ook mogen! Want daar ging ik al weer, alleen het negatieve melden :o Ik mag juist meer focussen op die kleine successen, zoals dat ik al 3 dagen geen eetbui heb gehad *\o/* En andere paardgerelateerde doelen hmm... daar heb ik nog niet echt over nagedacht, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat voor doelen dat kunnen zijn (ideeën? :o )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:41

Knudd schreef:

Hallo lieve allemaal, ik kom mij ook stilletjes melden voor dit topic. Van onder mijn steen lees ik al een tijdje mee met de andere twee topics, maar ik voel me daar niet helemaal thuis. Ik ben nu op een punt gekomen qua gewicht dat mijn lijf echt begint te protesteren. Ik moet heel veel afvallen, maar de weg is lang en eng. Vooral mijn eetbuistoornis en andere psychische klachten maken dat ik bang ben om te falen/mislukken. Ik hoop, dat ik hier even kan spuien als het wat minder gaat, om even gehoord/gezien te worden.

Welkom!
Angst en schaamte zijn hartstikke pijnlijke emoties. Ik hoop dat de hulp ook daar op gericht is (sprak ik als (ex) emotie eetster).
Dat de weg lang is als het over 70 kilo gaat snap ik, maar het is wel zaak dat je die weg met plezier kunt gaan..!!!

Inclusief de trots 'al drie dagen geen eetbui *\o/* '
+:)+ +:)+ +:)+

(Al is dit voor velen een valkuil: de eetbuien zelf kun je zien als gedrag "en je moet beter gedrag aanleren, zegt het wijsvingertje". Nou is kennis macht, maar eetstoornissen gaan doorgaans over heftige emoties. Als je emotionele therapie krijgt, kan je gedrag 'vanzelf' veranderen.)

Uiteraard en voor alle duidelijkheid: die trots is terecht!!
:j
Wees lekker blij hiermee!! +:)+

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:44

Bedankt janneke :D Trots is priel maar het is er :o Eetbuien is voor mij een manier om inderdaad te ontsnappen van de emoties :j Het is dan ook niet 'moet beter gedrag aanleren', maar ik wil graag mijn gedrag daarin veranderen. Dus meer controle over de eetbuien, geloven in en voelen van mijn eigen kracht en gezonde manieren zoeken/uitproberen die helpen wanneer ik liever een eetbui zou hebben :) Allemaal lekker makkelijk gezegd, bij mij zit het vooral in het doorzetten (discipline), niet opgeven (en dus gevoel hebben van falen)!!! en hulp vragen als ik dat nodig heb :o

Ik kijk vooral uit naar de momenten als, weer mijn favo jas aankunnen en mijn mooie badpakken die ik maar 1 zomer aan heb gehad :+ En rollercoasters... Oh ik ga sowieso weer naar een pretpark als ik wat kilo's kwijt ben *\o/*

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:49

Knudd,veel sterkte en blijf moed houden !
Ik ben zelf 60kg afgevallen in vergelijking tot zwaarste gewicht ooit.
Probeer niet het geheel te overzien maar per kilo. Want elke kilo, maakt 10 afzonderlijke kilo's bij elkaar weer een groot aantal procent van je einddoel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:55

Knudd schreef:
Bedankt janneke :D Trots is priel maar het is er :o Eetbuien is voor mij een manier om inderdaad te ontsnappen van de emoties :j Het is dan ook niet 'moet beter gedrag aanleren', maar ik wil graag mijn gedrag daarin veranderen.

Alle begin is prachtig, pril of niet!

En 'ontsnappen aan de emoties', daar zijn honderd manieren voor.
Zo kreeg ik van een goede therapeute de 'oefening van de vijf zintuigen'. (Ze dramde soms:'alle 5!!" :') Je kunt stommere dingen zeggen.)

Vraag jezelf af: "Wat wil ik nu ruiken?" - en geef jezelf die geur. (En als het even kan: ook echt even genieten van hoe lekker die ceder ruikt, of van de associatie die het kruid Erica jou geeft.)

"Welke smaak thee wil ik nu graag drinken?", en geef jezelf een lekker potje thee.
En naar een echte drogist om kruiden te ruiken waar je thee van kunt zetten (of snuffelen in de supermarkt _/-\o_ ).

Welke kleur T-shirt of trui wil ik nu dragen - en trek het ding aan.

Tastzin: misschien houd je van breien, of koop een zachte knuffel die je tegen je gezicht aanhoudt, of lekker ruikende olie op je handen wrijven. Heerlijk zachte omslagplaid...?

En dan je favoriete cd's: hardrock, of juist harp. Of muziek die structuur geeft, je laat swingen of muziek die goede herinneringen oproept.

(En er zijn "vertaalslagen" mogelijk: dat kaneel troost en geruststelt, net als harp. De kleur rood en hardrock hebben meer met woede, etc.)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:44

Bedankt Romeo! Ik probeer deels wel een beetje het einddoel in zicht te houden, maar vooral te kijken naar inderdaad, de kilo's die er nu afgaan :j En 10 kilo betekent waarschijnlijk dat ik mijn jeans aankijken :D

De manier(en) die je aanhaalt zijn een goed idee om te proberen! Ik heb ergens eens, tijdens een therapie, dat inderdaad voorbij zien komen, ik geloof als mindfulness oefening. Ik zal eens mijn papieren erbij pakken, kijken of ik het kan vinden :D Nadenken over geuren die mij een prettig gevoel geven, evenals muziek en misschien inderdaad een knuffel. Dankje <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:45

Fijn dat zoveel mensen zich durven te melden.
Ik zou jullie zo graag willen helpen maar ik denk dat iedereen zo zijn eigen achtergrond en geschiedenis heeft waardoor het gewicht zo uit de hand loopt. :(:)
Volgens mij is het echt de kunst om kleine doelen te stellen. En niet meteen alles opgeven wanneer je een klein doel niet haalt.
Ik kan me voorstellen dat je grote klappen wilt maken in het begin maar ik denk ook dat je meer kans van slagen hebt wanneer je het langzaam doet en een manier vindt waar je blij van wordt.
Maar ik kruip onder mijn meeleessteen, ik weet niet of ik een zinvolle bijdrage kan leveren dan ieder die het nodig heeft een enorme virtuele knuffel geven. :* +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:51

Morgen ga ik los met weight watchers.. Paars ga ik doen. Vandaag goede boodschappen gehaald, dit volhouden :+