Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:44

germie schreef:
Even serieus, de mensen die nu ziek worden, denken jullie echt aan een griepje? Als ik nu ziek word, dan lijkt het mij heel erg raar dat het griep is, want ik ben nooit in het voorjaar ziek geweest. Ik ben verder gelukkig maar eens in de vele jaren ziek dat ik in bed moet blijven. Dus als dat nu ineens zou gebeuren, dan zou dat de allereerste keer in het voorjaar zijn en wel heel toevallig.
Denken niet meer mensen zo?
Vind je het normaal dat je nu nog griep krijgt? (dus wat erger dan een verkoudheidje)

Griepverschijnselen is echt niet vreemd om te krijgen in het voorjaar. Er gaat nog steeds van alles rond, niet alleen Corona, je weet dus niet zeker of je het hebt (gehad) tenzij je getest bent. Zeker als je mildere verschijnselen hebt.
Vandaar ook dat je bij lichte klachten thuis moet blijven, ter voorkoming van verspreiding.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:45

Zeker. Maar ook voor de gemoedsrust van veel mensen. Het zou toch wel fijn zijn om te weten dat je het al gehad hebt.

Voor degenen die denken dat als je ziek wordt het zeker corona is... ik ken iemand die recentelijk de griep heeft gehad. Ook iemand die NOOIT ziek is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:47

Tancreda4 schreef:
Als ik nu echt ziek word zal ik aan niets anders denken. Want ik heb al in geen 100 jaar griep of koorts gehad. Laatste keer koorts was 10 jaar terug in Kameroen door een of ander. Daarvoor kan ik mij ook niet heugeb. Krijg ik nu koorts kan het niets anders zijn dan covid lijkt mij.

Echter, bijbegimnend verkoudheid van vorige week, beetje kriebel in m'n keel, denk ik er niet direct aan.

Hier ook. Ooit lang geleden eens echt de griep gehad. Sindsdien nooit weer. Ook geen verkoudheid.
Koorts denk ik als kind de laatste keer toen ik longontsteking had en bijna de pijp uitging.
Dus als ik nu iets griepachtig krijg, denk ik ook in eerste plaats aan covid. Alhoewel het dan ook nog altijd de gewone griep kan zijn. Of nog wat anders.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:53

Over testen gesproken ik ken iemand die twee keer negatief is getest maar uit de longfotos concludeerde artsen dat het wel corona was, dan begin ik me toch af te vragen hoe betrouwbaar die testen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:54

Ik heb geen griep. Dat heb ik najaar 2018 gehad en toen lag ik 2 weken gestrekt. Wat een ellende was dat. Maar ik ben ook niet verkouden. Als ik verkouden ben verloopt dat altijd hetzelfde bij mij. Nu heb ik gewoon een rare combinatie en verloop van klachten. Geen keelpijn. Wel hoofdpijn. Koorts die komt verdwijnt en weer komt. Gelukkig nu wel 2 dagen al weg. Veel slijm in mijn longen, gereutel en benauwd maar geen keelpijn of dichte neus. Buik voelt gek aan. En voel mij vooral heel moe en slap.
Ik denk wel ergens nog aan bronchitis. Dat hoop ik denk ik... maar je weet het gewoon niet. :(
Het gaat inmiddels steeds een beetje beter gelukkig. Krijg wat meer adem en iets minder vaatdoek :D

Psychisch vind ik het soms ook gewoon af en toe heel eng. Ben je bang dat het idd het virus is het beter lijkt te gaan en je straks ook opeens slecht wordt. Het is lastig negeren, want overal is dit hét onderwerp. En als je al een wat angstige pieker aanleg hebt is dat een extra uitdaging...

Heel veel sterkte en beterschap voor alle zieken hier :(:) hoop dat iedereen zich heel snel veel beter zal voelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:09

tokedri schreef:
Mijn keelpijn wordt erger, nu 10 dagen
Rare keelpijn die er niet de hele tijd is
Brandt en als ik inadem brandt het tot t kuiltje in je nek
Verder niet ziek, beetje bleh
Herkent iemand dit?

Gv is daarmee begonnen voor een week of twee. Maar die loopt inmiddels met zijn klachten braaf achter me aan. Of die keelpijn nu voorloper is geweest of iets anders geen idee? Maar nu ontwikkelt hij ook alles wat ik heb gehad alleen minder heftig.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:13

Scum schreef:
Voor degenen die denken dat als je ziek wordt het zeker corona is... ik ken iemand die recentelijk de griep heeft gehad. Ook iemand die NOOIT ziek is.

Het kan natuurlijk wel, maar ik zou dan eerder Corona verdenken dan dat ik ineens de normale griep te pakken heb. Helemaal omdat als je het goed te pakken hebt, je ook wel goed ziek bent. En zelfs dat ben ik nog nooit in m'n hele leven geweest, koorts en futloos, maar niet op bed voor een paar weken, hooguit een paar dagen en zelfs dan lag ik niet op bed.

Scum

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:21

Snap ik. Ik zou dan zelf ook onmiddellijk daar aan denken. Maar ook met de gewone griep kun je gestrekt liggen of helemaal plat in het ziekenhuis. En zelfs op de IC belanden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:00

Mars schreef:
germie schreef:
Even serieus, de mensen die nu ziek worden, denken jullie echt aan een griepje? Als ik nu ziek word, dan lijkt het mij heel erg raar dat het griep is, want ik ben nooit in het voorjaar ziek geweest. Ik ben verder gelukkig maar eens in de vele jaren ziek dat ik in bed moet blijven. Dus als dat nu ineens zou gebeuren, dan zou dat de allereerste keer in het voorjaar zijn en wel heel toevallig.
Denken niet meer mensen zo?
Vind je het normaal dat je nu nog griep krijgt? (dus wat erger dan een verkoudheidje)

Griepverschijnselen is echt niet vreemd om te krijgen in het voorjaar. Er gaat nog steeds van alles rond, niet alleen Corona, je weet dus niet zeker of je het hebt (gehad) tenzij je getest bent. Zeker als je mildere verschijnselen hebt.
Vandaar ook dat je bij lichte klachten thuis moet blijven, ter voorkoming van verspreiding.

Hier iemand met een voorjaarsgriepje en corona vrij hoor. Net de uitslag van de test gekregen.
Influenza gaat momenteel ontzettend rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:06

Gelukkig Kimbers wat een fijn nieuws!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:10

Ik werk in een ziekenhuis, en hoor daar dat er toch steeds minder mensen positief testen op griep.
Oorspronkelijk beleid was eerst testen op griep, pas als dat negatief was testen op COVID. Sinds gisteren hebben ze dat beleid omgekeerd, eerst testen op COVID en pas als dat negatief is op griep.

Waarschijnlijk is de griepepidemie dit jaar iets eerder aan het afnemen door de quarantainemaatregelen. Dit gaat wel om België, bij ons zijn de maatregelen strenger geloof ik.

Ik heb zelf al een week last van irritatie aan de bovenste luchtwegen, sinds een dag of 2 ook wat druk op de borst en een kriebelhoestje. Ik heb normaal gezien maar heel zelden last van ademhalingsklachten, dus ik vraag me nu toch af of ik het ook te pakken heb. Koorts heb ik niet, maar telkens naar de avond toe toch wat verhoging (37,5°). En ik ben sneller moe dan anders.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:12

suze_ schreef:
Gelukkig Kimbers wat een fijn nieuws!!

Gefeliciteerd, je hebt griep *\o/* Nog nooit eerder iemand horen zeggen wat een fijn nieuws dat je griep hebt :')

Zeker niet slecht bedoeld hoor, ik vond dit gewoon een grappige reactie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:20

Haha Eline91... ik heb idd nog nooit iemand blij gefeliciteerd met de griep :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:34

Haha nou heel eerlijk, ik had het ook niet erg gevonden als dit wel corona was geweest. Dan had ik een milde variant gehad namelijk en hopelijk daarna immuun geweest. Maar bedankt voor de felicitatie met de griep :') ik neem er even een ibuprofen op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:51

Iemand feliciteren met de griep. Het leven loopt raar :D
En omdat mensen nu meer binnen zitten etc is je weerstand natuurlijk ook iets minder goed. Dus een kou of griep loop je sneller op.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:35

karuna schreef:
tokedri schreef:
Mijn keelpijn wordt erger, nu 10 dagen
Rare keelpijn die er niet de hele tijd is
Brandt en als ik inadem brandt het tot t kuiltje in je nek
Verder niet ziek, beetje bleh
Herkent iemand dit?

Gv is daarmee begonnen voor een week of twee. Maar die loopt inmiddels met zijn klachten braaf achter me aan. Of die keelpijn nu voorloper is geweest of iets anders geen idee? Maar nu ontwikkelt hij ook alles wat ik heb gehad alleen minder heftig.

Wat heeft hij nu?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:40

Hier zijn mijn oom en tante (verschillend gezin) gisteren naar het ziekenhuis gebracht en positief getest op corona.
Mijn vader is al 2 weken ziek. Niet benauwd oid, maar wel koorts en 0 energie. Huisarts zei dat hij gewoon moet uitzieken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:41

Van keelpijn naar hoesten, pijn bij ademhalen en een bekneld gevoel op de borst zit hij nu in de diarree fase erbij. En sowieso heel erg moe en slap. Terwijl hij een beest van een conditie heeft en topfit en eigenlijk nooit ziek is. Hij loopt ongeveer 1,5 week op mij achter. Mijn imuunsysteem is brak dus ik was 5 dagen na het contact ziek al hij heeft er een dag of 12 over gedaan met de eerste keelpijn en pas een week daarna begon het hoesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:48

karuna schreef:
Van keelpijn naar hoesten, pijn bij ademhalen en een bekneld gevoel op de borst zit hij nu in de diarree fase erbij. En sowieso heel erg moe en slap. Terwijl hij een beest van een conditie heeft en topfit en eigenlijk nooit ziek is. Hij loopt ongeveer 1,5 week op mij achter. Mijn imuunsysteem is brak dus ik was 5 dagen na het contact ziek al hij heeft er een dag of 12 over gedaan met de eerste keelpijn en pas een week daarna begon het hoesten.

Dat is wel opvallend, dat jullie nagenoeg hetzelfde verloop hebben binnen een huishouden en dat bij de rest van nederland het verloop zo enorm van elkaar verschilt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:03

Joman schreef:
karuna schreef:

Dat is wel opvallend, dat jullie nagenoeg hetzelfde verloop hebben binnen een huishouden en dat bij de rest van nederland het verloop zo enorm van elkaar verschilt.

Ja idd. Snap er ook niks meer van, heeft die gv het nou dan van jou gekregen karuna of had hij ook contact met die meneer uit Milaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:18

imaudy schreef:
Joman schreef:

Ja idd. Snap er ook niks meer van, heeft die gv het nou dan van jou gekregen karuna of had hij ook contact met die meneer uit Milaan?

Waar staat gv uberhaupt voor?
Ben benieuwd of deze ook een virale luchtweg infectie, daarna bacteriele longontsteking en daarna weer virale luchtweg infectie krijgt. Dan ben je volgens mij op sterven na dood, maargoed. Blijkbaar heb je gelukkig nog wel genoeg energie om veel te bokken :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:27

Beiden dezelfde italiaan ontmoet. Geen idee waarom het zo netjes gelijk loopt, zelfde virus mutatie opgepikt misschien? Maakt ook niks uit. Hij is ziekjes maar niet heel erg ziek. Ik ben er veel beroerder van. Maar gelukkig de goede kant op. :)

Gv is goede vriend.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:36

karuna schreef:
Beiden dezelfde italiaan ontmoet. Geen idee waarom het zo netjes gelijk loopt, zelfde virus mutatie opgepikt misschien? Maakt ook niks uit. Hij is ziekjes maar niet heel erg ziek. Ik ben er veel beroerder van. Maar gelukkig de goede kant op. :)

Gv is goede vriend.

Maar die ontmoeting met die italiaan is toch al een behoorlijke tijd geleden? Denk niet dat Gv het van hem heeft. Is je huisarts getest?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:01

Joman schreef:
karuna schreef:

Nou, ik heb dezelfde klachten (gehad) als hier boven genoemd... Dus dat het bij de rest van Nederland anders is, is toch niet persé waar.

Ik ben niet getest, ook niet zo doodziek dat ik de dokter moet bellen dus zeker weten doe ik het niet. Maar gezien de klachten en het verloop plus dat ik doorgewerkt heb tot na dat de scholen dicht gingen en 'buitenshuis' ben geweest zou het mij niet verbazen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:05

Ze zijn niet getest dus niet eens zeker of t wel Corona is...