Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wij hadden iemand in het hospice verdacht van corona (uitslag gister; negatief) en ik had op mijn FB iets gepost erover.
Tancreda4 schreef:Ik snpa wel dat het angst geeft als ze weten dat jij met corona patienten werkt. Eerlijk zou ik het ook willen weten, zodat ik er wat meer rekening mee kan houden en afstand kan houden. Tja is het klikken? Ik denk dat zelf transparant er over zijn wel finn was geweest. Van jongens, ik werk in de zorg, dan weten jullie dat....
Wij hebben er ook een in de zorg met een corona op de afdeling (uiteraard nu in isolatie). Heeft ze laten weten en gevraagd hoe en wat. In overleg, was fijn.
Verder zullen we ff ophouden met iedereen gelijk af te branden als je de hele post nog niet hebt gelezen??? Zonder toe naam lekker boeiend, en zeker op je eigen pagina zie ik het probleem niet om zorgen, gedachten etc te delen met je vrienden. Kom op zeg.. Ondertussen wel allemaal hier ongezouten meningen over en naar mensen (en zoveel meer) verkondigen, maar een bedachte/ervaring of iets op fb is opeens heel anders? Kom op zeg. Doe niet heiliger de paus.
Tancreda4 schreef:Ik snpa wel dat het angst geeft als ze weten dat jij met corona patienten werkt. Eerlijk zou ik het ook willen weten, zodat ik er wat meer rekening mee kan houden en afstand kan houden. Tja is het klikken? Ik denk dat zelf transparant er over zijn wel finn was geweest. Van jongens, ik werk in de zorg, dan weten jullie dat....
Wij hebben er ook een in de zorg met een corona op de afdeling (uiteraard nu in isolatie). Heeft ze laten weten en gevraagd hoe en wat. In overleg, was fijn.
Verder zullen we ff ophouden met iedereen gelijk af te branden als je de hele post nog niet hebt gelezen??? Zonder toe naam lekker boeiend, en zeker op je eigen pagina zie ik het probleem niet om zorgen, gedachten etc te delen met je vrienden. Kom op zeg.. Ondertussen wel allemaal hier ongezouten meningen over en naar mensen (en zoveel meer) verkondigen, maar een bedachte/ervaring of iets op fb is opeens heel anders? Kom op zeg. Doe niet heiliger de paus.
Boras schreef:Ts, jouw houding (daar bedoel ik mee vooral beschuldigend wijzen naar anderen, geen begrip voor hen opbrengen en niet willen kijken naar je eigen aandeel) kan anders denk ik.
Daarmee kun je het vertrouwen van anderen winnen (als ze zien dat je verantwoordelijkheid kunt en wilt nemen).
Of dus juist verliezen.
Respect voor jou dat je met zieke en stervende mensen werkt.
Niet iedereen kan of wil dat. Succes en sterkte.
noviceh schreef:Boras schreef:Ts, jouw houding (daar bedoel ik mee vooral beschuldigend wijzen naar anderen, geen begrip voor hen opbrengen en niet willen kijken naar je eigen aandeel) kan anders denk ik.
Daarmee kun je het vertrouwen van anderen winnen (als ze zien dat je verantwoordelijkheid kunt en wilt nemen).
Of dus juist verliezen.
Respect voor jou dat je met zieke en stervende mensen werkt.
Niet iedereen kan of wil dat. Succes en sterkte.
Volgens mij heeft Geerte niets fout gedaan?
Kunnen we nu weer terug naar de oorsprong van dit topic, elkaar -al dan niet werkzaam in de zorg- door de coronacrisis heen helpen?
geerte schreef:Wij houden constant de maskers op, behalve bij pauze en na 6 uur wisselen. Daarna gooien we ze in een bak en dan worden ze gesteriliseerd zodat we ze weer kunnen gebruiken.
Dat van je neus herken ik wel, ik heb vooral last van mijn oren door de haarnetjes/mutsjes die we moeten dragen.
idylle schreef:Een vraagje tussendoor, wat is cohort?
Grit schreef:Zijn er hier mensen die hetzelfde mondkapje meerdere keren gebruiken, bijv. bij een pauze afdoen en daarna weer op?