Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:45

Popstra schreef:
Jij zit echt in elk topic te zuigen germie. Jij lokt iedereen uit de tent. Je hebt er kennelijk nogal lol in.

Ik schrijf alleen dat ik hoop blijf houden. Maar goed, kennelijk moet ik maar weer in een hoekje zitten huilen. Ik zag eindelijk een klein lichtpuntje. Bedankt. Het is namelijk niet uitlokken. Ik had een beetje hoop. Meer niet.
En daarnaast wordt niet alles geciteerd zodat het uit het verband getrokken wordt. Dat vind ik dus ook bijzonder gemeen van die andere bokker.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-04-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:46

Ja en als mensen tegengas geven ga je de zieligerd uit hangen. :O

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:47

Tja, ik denk dat Monique het misschien wat netter had kunnen inpakken, maar dat de boodschap wel een is die vele van ons zouden willen meegeven.

Ik snap ook niet zo goed, dat de overheid niet de meivakantie er bij heeft getrokken, nu hebben mensen hoop, ondanks dat er wordt gezegd: reken er maar niet op.

Germie, moet iets verboden worden om het niet te doen, of mag je verwachten dat mensen hun verstand gebruiken en snappen dat je niet ineens op 29 april alles weer mag?
Vind het zeer onverstandig om je geestelijke gezondheid aan die datum te plakken, want dan heb je grote kans dat je weer de deksel op de neus krijgt. Dat lijkt je niet te willen zien.

Die oma, wat een nalatenschap zeg op deze manier! Heb je er zelf een beetje vrede mee dat ze zo over het internet circuleert?

Hoe is het verder met de mensen hier, na het bericht van gisteren?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:48

Laat mensen toch hoop hebben :(:)
Soms is een strohalm hoop genoeg om door te zetten. Wie zijn we om daar tegenin te gaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:48

Je mag hier dus je gevoelens niet neerzetten? Daar is het topic voor toch?
Ja, ik ben eenzaam, ja, ik zit niet goed in m'n vel, ja, ik heb echt vorige week gedacht dat ik maar de plomp in moest lopen om er niet meer uit te komen, en nu zie ik wat hoop dan wordt dat weggehaald. Ach ja, ik ben het toch niet waard. Dat is wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-04-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:49

Het is vooral een reactie op heel veel adviezen die jij hier in de wind hebt geslagen. En als een minister-president zegt: ´dat zou ik niet doen´, wordt er wel degelijk bedoeld dat de kans erg groot is dat het gewoon ook in mei nog niet kan en dus wel verboden wordt.

Zeker in jouw geval, waarbij je dus keihard vasthoudt aan je plannen, kan je beter jezelf voorhouden dat het een grote meevaller is als je wél op vakantie kan in mei en ervan uit gaan dat het waarschijnlijk niet kan. Dat zal je meer rust in je hoofd geven. Nergens op rekenen, dan is alles wat meevalt een cadeautje in plaats van een tegenvaller.

En inderdaad ... zuigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:50

germie schreef:
En wat voor verkeerds zeg ik dan? Ik vind jouw opmerking echt meer dan onbeschoft. Totaal beledigend, denigrerend.
Allereerst, ik heb al wat staan in de meivakantie. Dat is nog steeds niet helemaal zeker geannuleerd, daarnaast zegt rutte 'dat zou ik niet doen'. Er staat niet dat het niet mag. En ja, ik heb daar al wat staan. Dat stond er al voor 1 januari. Daarnaast geven reissites aan dat ze tot 30 april geen reizen aanbieden. Dus dan hou ik daar aan vast, het is dan ook de vraag wanneer kan ik weg met werk enzo.

Daarnaast gaat dit over psychische klachten en sociale onthouden. Dat is iets wat nu mij behoorlijk opbreekt. Maar ik probeer hoop te houden dat ik in mei wel op vakantie kan ja. Het is niet aan jou om dan iemand zo de grond in te stampen. Dat ik de meivakantie waarschijnlijk moet verschuiven is al erg genoeg.

Maar als weldenkend mens weet je toch dat het gewoon niet verstandig is om in de meivakantie te gaan?
Mijn schoonouders hadden hun droomreis in de meivakantie gepland maar dat gaat ook niet door.
Jammer dan, maar je gezondheid van jezelf en anderen is veel belangrijker! Daar kan niets tegenop.
Die vakantie kan wel een andere keer.
Ik vind het heel egoistisch om de adviezen in de wind te slaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:51

germie schreef:
Ach ja, ik ben het toch niet waard. Dat is wel duidelijk.

Huh? Dat zegt toch niemand? :?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:52

Goed, weer een dag zonder toekomst. Jammer. Ik had een klein beetje hoop. (en voor alle duidelijkheid, die dingen zijn al geboekt he). En ja, ik verwacht ook dat het niet kan in de meivakantie. Maar ik hou een klein beetje hoop. Dat mag dus ook niet. En heeft ook niets met egoisme te maken, maar gewoon met iets wat al gepland en betaald is. Als het wel door kan gaan, dan mag ik er dus niet van genieten. Dat is hier duidelijk. Mijn leven is nu gewoon bijzonder saai. En er is ook echt niets leuks aan.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-04-20 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:52

Dubbel bericht van je oma, lijkt me aan de ene kant heel mooi dat ze zo bekend wordt en aan de andere kant ook heel confronterend.

Hier gaat het tot nu toe overdag vrij goed (wat ik niet geheel verwacht had), alleen de nachten zijn drama. Slaap slechter dan normaal met meer nachtmerries/herbelevingen.

Ik ben wel blij dat ze niet gelijk de maatregelen tot 1 juni hebben doorgetrokken, dan had ik me toch zorgen beginnen te maken over mijn baan (contract moet ergens daar verlengd).
Waar ik me wel een klein beetje druk om maak, is dat ik er nu veel verder van af sta mbt de onderwerpen waarvoor de emdr straks is. Dan wordt die drempel straks een stuk hoger, volgens mij onderdruk ik het nu vooral.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:53

Ik probeer er inderdaad andersom in te staan, omdat ik niet weer enorm teleurgesteld wil zijn. Wij zouden over twee weken naar Nederland gaan om er zes weken tot twee maanden te blijven. Omdat ons vierde kleinkind wordt geboren, om de oudste kleinkinderen naar het vliegveld te brengen voor hun ultieme droom reis in de meivakantie, om onze lieve buren van allemaal 75plus te zien, de tachtigste verjaardag van een hele goede vriend te vieren en om het nieuwe huis van mijn zoon en zijn vriendin mee te gaan helpen schoonmaken en inrichten.

Weg plannen, ik mag als Spaans resident Nederland niet eens meer in. Sterker nog, ik kom al drie weken de poort niet meer uit hier, helemaal niet. Maar ik reken nu op 1 juli, op zijn vroegst. Wat zal het een cadeautje zijn als het eerder mag!

germie

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:55

Ik kan gewoon niet zo lang wachten. Slaap slecht, elke dag sta ik op van weer een dag weggegooid.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:58

Dat gevoel begrijp ik, ik sta ook op met het idee dat het weinig zin heeft om mijn bed uit te komen. Maar zelfs als dit een jaar duurt, hoop ik nog steeds dat ik nog zeker 30 jaar heb om wél van mijn leven te genieten.

Misschien ligt het aan mijn leeftijd, misschien wel omdat ik mijn man al verloor toen hij 41 jaar was (ik 33). Ik besef dat hém nooit meer iets gegund is. Ik heb een klotetijd gehad, maar het geluk weer gevonden en onze kinderen op zien groeien en nog heel veel moois meegemaakt daarna. Voor mij geldt nu maar één ding: blijven leven. De rest komt later wel. Ook vakanties.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:00

Oh dat vind ik heel erg om te lezen Monique en het plaatst alles zeker in perspectief.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:02

germie schreef:
Goed, weer een dag zonder toekomst. Jammer. Ik had een klein beetje hoop. (en voor alle duidelijkheid, die dingen zijn al geboekt he). En ja, ik verwacht ook dat het niet kan in de meivakantie. Maar ik hou een klein beetje hoop. Dat mag dus ook niet. En heeft ook niets met egoisme te maken, maar gewoon met iets wat al gepland en betaald is. Als het wel door kan gaan, dan mag ik er dus niet van genieten. Dat is hier duidelijk. Mijn leven is nu gewoon bijzonder saai. En er is ook echt niets leuks aan.

Er is wel toekomst, het duurt gewoon even.

Ik heb ook een leven opgebouwd waarin ik dingen doe die me helpen te dealen met depressie, paniekaanvallen, etc. Ik krijg ontzettend veel energie van het fotograferen, maar dat ligt nu volledig stil.
Geen concerten meer fotograferen, geen festivals, ik mag niet eens met een persoon afspreken om foto's te maken.

Het dagelijkse werk, wat een groot aandeel is in mijn depressie momenteel, gaat wel door, maar voor de helft.
Dus voorlopig kan ik niks, behalve naar die klotebaas gaan.
Ik kan nu helemaal niks investeren in hopelijk een nabije toekomst dat ik voor mezelf zou kunnen gaan beginnen als fotograaf.

Weetje, iedereen heeft wel zijn oliebol, zeker nu. Er gaan ook zat mensen dood en die krijgen ook niet per se het afscheid wat iedereen verdient.

Maar ook dit gaat voorbij en kunnen we ons eigen normale leuke leven gewoon weer oppakken. Daar moet je je dan maar aan vasthouden.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 01-04-20 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:03

Voor mij geldt dat dus niet. Een jaar haal je nooit meer in, een maand zelfs niet. Dus ik wil dat ook niet accepteren. Ik ben nu nog boos op die artsen die mij als 13jarige hadden willen verminken met een pin in een gebroken enkel. Nadat ik boos werd was dat ineens niet meer nodig gelukkig, maar wel 5 weken gips. Ik weet nog steeds zeker dat 3 weken meer dan genoeg geweest is. En ik zou ze dat graag nog eens vertellen als ze nog leven. Ik zit gewoon anders in elkaar denk ik.
Maar niet verkeerd natuurlijk.
Ik heb jaren niet weggekund, nu kan dat eindelijk wel en dus laat ik me dat niet afpakken. We zijn in deze dus verschillend en dat is dan maar goed ook, want anders had iedereen dezelfde blauwe opel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:03

germie schreef:
Mijn leven is nu gewoon bijzonder saai. En er is ook echt niets leuks aan.

Je kunt het ook anders zien: straks wanneer het weer mag ga je er gewoon dubbel zoveel van genieten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:04

MarcoBorsato schreef:
Ik heb een appgroep voor bokkers die daar behoefte aan hebben, pb me voor de link!

wat lief <3

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:06

germie schreef:
Ik kan gewoon niet zo lang wachten. Slaap slecht, elke dag sta ik op van weer een dag weggegooid.

Dat gevoel mag je best even hebben, maar het heeft geen zin om er in te blijven hangen.

Je hebt als hobby duiken, is er online bijvoorbeeld iets te onderzoeken met betrekking tot jouw hobby? Materiaalkennis vergroten? Het is een hobby waarin je nooit uitgeleerd bent lijkt mij. Dat je nu niet in het water bent hoeft natuurlijk niet te betekenen dat die wereld nu helemaal afgesloten is.

Ik probeer je even uit de negatieve spiraal te trekken hier. Probeer een open blik te hebben en wie weet ontdek je wel iets heel moois?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:06

Het is inmiddels 21 jaar geleden Cayenne. En ja, dat was vreselijk. Ook de manier waarop, door een stier op ons eigen bedrijf. Ik weet dus heel goed wat het is om geen afscheid te kunnen nemen, na 11 dagen strijd zonder nog wakker te zijn, op IC. Die hel van onzekerheid wil ik nooit meer meemaken, mijn huidige man maakte hetzelfde mee na een soort herseninfarct van zijn eerste vrouw. Wij zitten hier dus echt compleet in isolatie, doodsbang om ziek te worden.

En dan begrijp ik vooral de eenzaamheid van mensen als Germie wel, ik vlieg soms ook tegen de muren, juist omdat ik zo'n mensen-mens ben. We wonen hier ook vanwege de gezondheid van mijn man, longproblemen, in Nederland veel erger dan in het droge Spanje. Maar nu kunnen we dus ook niet meer naar de rest van ons gezin (de jongste is tijdelijk hier, zou ook een nieuw leven in Nederland gaan opbouwen ... maar dus voorlopig niet).

En eerlijk Germie, bij dat soort problemen en ervaringen, zijn vakanties echt je laatste zorg. Overleven is het enige wat dan nog telt. Misschien begrijp je mijn boosheid beter hierdoor. Zo niet, dan heb ik mijn best gedaan en kan ik alleen nog excuus maken voor de manier waarop, maar niet voor wát ik je probeer duidelijk te maken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:10

Morrow_Less
Voor jou haal ik even dit topic aan
[CV] Het geef elkaar een knuffel topic <3

grote knuffel voor jou.

Germie, voor jou ook.
Ik vind het verdrietig om te lezen hoe jij het nu ervaart.
Dat moet heel zwaar zijn.
Ik hoop echt dat je gaat leren anders denken, niet voor ons, maar voor jezelf.
Ook jij een grote knuffel.

En monique, pfff wat een verhaal.
Ja dan leer je wel relativeren.
Ook grote knuffel voor jou.

En ook alle andere die het nodig hebben.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:12

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om met begrip voor elkaar te reageren en respectvol te blijven in je reacties. Commentaar en meningsverschillen mogen, persoonlijke aanvallen en sneren willen we niet zien.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:14

germie schreef:
Voor mij geldt dat dus niet. Een jaar haal je nooit meer in, een maand zelfs niet. Dus ik wil dat ook niet accepteren. Ik ben nu nog boos op die artsen die mij als 13jarige hadden willen verminken met een pin in een gebroken enkel. Nadat ik boos werd was dat ineens niet meer nodig gelukkig, maar wel 5 weken gips. Ik weet nog steeds zeker dat 3 weken meer dan genoeg geweest is. En ik zou ze dat graag nog eens vertellen als ze nog leven. Ik zit gewoon anders in elkaar denk ik.
Maar niet verkeerd natuurlijk.
Ik heb jaren niet weggekund, nu kan dat eindelijk wel en dus laat ik me dat niet afpakken. We zijn in deze dus verschillend en dat is dan maar goed ook, want anders had iedereen dezelfde blauwe opel

Ik laat me dat dus wel afpakken?

Dat is ook niet aardig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:18

Dani schreef:
Nogmaals het dringende verzoek om met begrip voor elkaar te reageren en respectvol te blijven in je reacties. Commentaar en meningsverschillen mogen, persoonlijke aanvallen en sneren willen we niet zien.

Ik had al mijn excuus gemaakt voor de manier waarop ik Germie aanviel. Dat ging inderdaad te ver.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:18

Jeetje wat moet dat heftig geweest zijn Monique.. ik snap je angst voor de huidige situatie dan ook heel goed. Kunnen jullie er samen wel goed over praten?

Ik merk dat het mij deze week wel echt heel zwaar valt. Kon gisteren alleen nog maar huilen, en dat terwijl me echt wel heel goed besef wat ik allemaal nog wél heb! Kan naar mijn paarden, spreek daar mensen (op gepaste afstand), heb online veel contact met mensen. Maar toch.. Ik zat natuurlijk al thuis, ben overspannen en als je hoofd al niet echt in topconditie is dan is dit wel een hele pittige tijd. Merk dat ik wat klachten betreft echt wel een terugval heb. Daarom met mijn ouders afgesproken dat ik daar dit weekend heen ga, onder strenge voorwaarden dat geen van ons klachten heeft. Even uit huis weg, even andere omgeving, lekker in de tuin zitten.. Daar kijk ik écht enorm naar uit.

Wat dat betreft snap ik je wel germie, dat je erg uitkijkt en je optrekt aan geplande leuke dingen. Maar maak het jezelf niet té onmogelijk, hang er niet alles aan op. Als het wel lukt: súper! Maar als het niet lukt: hartstikke jammer maar je bent nog jong en je hebt nog alle tijd om leuke dingen te doen. Probeer niet te streng voor jezelf te zijn, want uiteindelijk heb je daar maar één persoon mee.. jezelf.