4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:52

Ik ben binnendienst accountmanager bij een verzekeraar. Dus hele dagen op m’n reet achter de pc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:27

Wat studeer je? :)
Sanne succes idd!

linoleum Haha oke! Ook leuk! Wat is jouw kcal doel? En sport jij veel? Gewoon interesse :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:29

Ik zit op de toneelacademie in Amsterdam <<) Heel leuk. Wel pittig. En beetje zorgen over later qua wonen in Amsterdam en financiën. Maarja. :')

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 01:14

Wauwieee wat gaan jullie snel hier met z'n allen!! En goed bezig, ik zie veel dingen die ik ook eet :j leuk om hier ook inspiratie op te doen. Ben sinds 1 januari inmiddels 8 kilo kwijt. Ik ga proberen het topic bij te houden maar ik kijk ook veel op instagram (tja die foto's doen me ook wat) en op pinterest.

__Sannne schreef:
Welkom Zidore, ik heb zelf niet bekend met die hype. Zie op de website weinig info staan wat betreft de inhoud van het programma. Zou je daar iets meer over kunnen vertellen?

Dankje, Ze verteld alles op haar stories op Instagram, het is meer een hype dan dat het iets als een 'sonja bakker methode' is.

linoleum schreef:
Zit even naar dat lazyfitgirl te kijken, maar zie eigenlijk vooral gewoon een heel normaal eetpatroon in een fancy jasje met een fancy naampje. Verder weinig bijzonders :') gewoon de volgende influencer die met een e-book nog meer traffic wil genereren.

Zoals je leest ben ik weinig fan van influencers volgen. Zelf kennis vergaren en blijven nadenken is altijd waardevoller imo.

grappig want als je veel kennis vergaart kom je vanzelf bij de influencers uit. Bijvoorbeeld Rens Kroes, zij was een van de eerste en de reden imo waarom nu iedereen zo met deze vormen van eten bezig is. Er zijn wel heel veel influencers maar ja, money makes the world go round, ik volg ook niet heilig deze methode hoor, maar wel de meiden die het volgen en dat zijn er best wat. Als je op Insta op de hashtag kijkt dan doe je veel ideetjes op vind ik ;)

Kimmie25501 schreef:
Welkom nieuwe mensen verder!

Zidore, ik weet nu eigenlijk nog steeds niet precies wat het inhoudt haha. Op die sites vind ik niet heel veel informatie. Alleen hele positieve dingen over die mensen zelf.

Dank, het is vooral een beweging op Instagram. Per 2 maart kun je weer met haar meedoen geloof ik. Iedereen post dan gerechten en foto's en voor mijzelf werkt het enorm motiverend. Als ik dan niet weet wat ik moet eten vandaag kijk ik even naar alle lazyfitgirls op Insta en dan heb ik zo een verantwoord maaltje bij elkaar gesprokkeld.

Qua sporten doe ik verder helemaal niets behalve paardrijden, ik vind echt verder helemaal niets leuk haha!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:52

Zidore schreef:
grappig want als je veel kennis vergaart kom je vanzelf bij de influencers uit. Bijvoorbeeld Rens Kroes, zij was een van de eerste en de reden imo waarom nu iedereen zo met deze vormen van eten bezig is. Er zijn wel heel veel influencers maar ja, money makes the world go round, ik volg ook niet heilig deze methode hoor, maar wel de meiden die het volgen en dat zijn er best wat. Als je op Insta op de hashtag kijkt dan doe je veel ideetjes op vind ik ;)

Ik volg toch echt geen enkele dergelijke influencer op Insta. De enige die ik volg, zijn mensen die wetenschappelijke informatie delen, over eten en sporten. En die hiernaast gewoon een andere fulltime baan hebben omdat ze nauwelijks een cent verdienen met hun insta account omdat ze er geen boek/e-book/standaard coachings programma naast verkopen.

Het is helaas al te vaak gebleken dat dergelijke influencers leuk wat vertellen en een mooi plaatje kunnen neer zetten, maar vooral aan hun eigen portemonnee denken in plaats van aan daadwerkelijk hun volgers informeren met de gestaafde waarheid.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:59

Ik volg sommige influencers alleen omdat ze kunstwerkjes maken van hun eten, maar al hun 'tips en tricks' sla ik standaard over. Maar knap hoor Zidore, 8 kg kwijt in 2,5 maand!

Hebben jullie nog tips voor fijne en verantwoorde kookboeken? Ik ben bijna jarig en wil denk ik zoiets vragen aan mijn broer als cadeautje. Of wacht nee; geef jullie MUSTHAVE als je je bezig houdt met gezond leven. Mag ook een springtouw zijn bijvoorbeeld <<)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:20

Ik studeer nog, 3e jaars social work met ggz als profiel. Loop op dit moment stage en werk in de gehandicaptenzorg.

Mijn lijstje van gisteren;
O;1.5 Bevroren banaan (nice cream) en chiazaat
T: broodje Roomkaas en een redbull light
M: kwark met een halve Bevroren banaan en een handje Rood fruit Bevroren samen met een schepje eiwitpoeder tot een lekkere smoothie
A: kant en klaar salade op mijn werk. Met couscous en kip
T: eierkoek

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:34

Fading schreef:
Wat studeer je? :)
Sanne succes idd!

linoleum Haha oke! Ook leuk! Wat is jouw kcal doel? En sport jij veel? Gewoon interesse :D

Bedenk me net dat ik hier niet op gereageerd heb!

Ik heb een doel van gemiddeld 1800kcal per dag. Maar ik ga zondag bijvoorbeeld uit eten, dus eet alle dagen rond de 1600kcal, zodat ik zondag extra kan eten. En dan nog gemiddeld op ongeveer 1800kcal uit komt. Daarnaast wil ik dagelijks minstens 70 gram eiwitten eten.

Ik sport 3x per week op de sportschool. Power lifting gerichte krachttraining. En soms in vlaag van verstandsverbijstering ook wat cardio. Verder probeer ik dagelijks m’n 10k stappen te halen. Eerder reed ik ook paard, 1/2x per week. Maar dat doe ik al paar maanden niet meer. Wel begint het klaarstomen van merries voor keuringen weer, al is dat meer gewoon poetsen en aan de hand leren lopen :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:03

Hmm, hoewel ik goed eet val ik al de hele week niks af. Ik kom ook niks aan. Zo'n lichaam is toch wat raars!
Ik volg helemaal niks over eten op instagram of facebook. Ik heb ook amper zin om echt werk van mijn eten te maken. Ik ben van het makkelijk en snel als het even kan ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:27

Ik volg ook helemaal geen influencers oid. Dat lijkt mij toch ook echt niet de enige manier van kennis vergaren. Ik ga persoonlijk liever uit van wetenschap dan van hypes eerlijk gezegd.

Ik werk in het ziekenhuis, als MBB-er radiotherapie (in gewone mensentaal: ik bestraal mensen)

Ik ben gisteren uiteindelijk toch nog bij de McDonalds belandt :o Had koppijn en was heel moe, en kon het niet opbrengen om te koken. Kinderen waren er wel heel erg blij mee :') Vandaag maar weer netjes!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:34

Heel lekker die recepten Maanlicht! Ik ben je gaan volgen.

Safiera - Wat ik mezelf heb aangeleerd als ik een vreetbui krijg dan neem ik een glas water. Meestal is het gevoel dan gelijk weg!

Laura - Lekker he die Griekse yoghurt!! Ik lustte echt totaal geen yoghurt maar nu kan ik er geen genoeg van krijgen.

Lekkere recepten Sanne, dank voor je linkjes!

Maaike - Veel plezier met carnavallen en gefeliciteerd alvast! Lekker genieten!

Fading - Ik zit ook nog op school (3 dagen per week op de uni) en werk 3/4 dagen in de week op stal

Succes Sanne!!

Ik had mezelf gisteren helemaal verheugd op de hamburger met cheese fries en dat heb ik uiteindelijk ook besteld. Ik zat serieus na een halve hamburger en 2 patatjes al bomvol. Er kon echt helemaal niks meer bij. Vanochtend dan toch weer gewogen -1,3 vergeleken vorige week vrijdag! :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:50

Ik heb geeneens Instagram.... lijkt me niet dat dat nou echt bomvol informatie staat. Volg geen “influencers”, vind dat ook zo’n rare hype, mensen die hun geld verdienen met social media :')
Maar ik heb wel een paar youtube filmpjes gevonden die heel motiverend zijn!

Vandaag geen tijd voor een workout... moet om 3uur al werken, een shift van 16 uur, dus ben zoet tot vanavond 1930 :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:28

Mooi lijstje Maaike, succes met de carnaval en de verjaardag!

Fading, zijn dat van die low calorie pancakes? Heb daar hier ook nog een pak van staan. Echt yum! Ik werk momenteel als receptionist bij een drie sterren business/leisure hotel in de binnenstad van Groningen. Dit was een bijbaantje naast mijn studie International Business, waar ik dus mee gestopt ben, en zit nu in een sollicitatieproces voor een baan in de (financiële) administratie. Wil uiteindelijk nog wel mijn HBO papiertje halen, maar dan eventueel deeltijd ofzo.

Dankjewel Castilja! Het kennismakingsgesprek ging goed. Ze gaan mij vandaag voorleggen aan het bedrijf en dan krijgen ze daar maandag een terugkoppeling van. Dan hoor ik dus of ik bij het bedrijf ook op gesprek mag komen. Wat een mooie opleiding doe jij trouwens, maar snap wel dat het stress geeft. Zeker als je in zo'n dure stad wil wonen.

Linoleum wat doe je zoal als accountmanager binnendienst? Vind het altijd moeilijk om een beeld te vormen bij zulke functies.

Maar Zidore, wat houdt die hype precies in dan? Wat wordt er wel of niet gegeten? Het lijkt, met je bericht, net alsof je het meer aan het promoten en traffic aan het genereren bent dan uitleggen wat het nou eigenlijk voor hype is. :o

Mooi lijstje Sanneloveyou, vindt je eierkoeken ook echt lekker? Vind dat zelf zo'n droge hap haha.

Machie, kan zijn dat je eventueel even op een plateau zit? Mijn vriend is bleef de laatste weken ook ineens erg hangen op één gewicht, terwijl hij wel goed at en genoeg sportte. Nu is dat plateau ineens weg en valt ie weer mooi af.

Mooi afgevallen _mjwb. Cheesy fries klinkt zooo goed. Frietjes/patat is ook echt mijn ultieme valkuil. Zou het elke dag kunnen eten. Het is ook maar goed dat poutine hier niet zo bekend is. :')

16 uur lange dienst Libera? Hoe dan? Wat voor werk doe je?

--

Ben zelf ook helemaal niet van de "fitte" influencers (die meestal gewoon skinny zijn, niet zozeer fit). Soms zoek ik van die before&after foto's op op instagram voor motivatie maar dat is het dan ook.

Gesprek gisteren ging dus goed. Daarna wel goed ziek geworden helaas en de hele middag verder op bed gelegen. Nog steeds niet helemaal fit nu. Blugh. Vanavond wel met mijn vriend uiteten. Ga ik goed van genieten!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:45

Fijn dat het gesprek goed ging Sanne, fingers crossed dat je maandag goed nieuws krijgt!

Ik werk in een intensive care unit als registered nurse. Normaal werk ik shifts van 12 uur maar er was iemand ziek dus mijn manager had gevraagd of ik een paar uur eerder kon komen.... geen idee waarom ik ja heb gezegd :')
Hoewel, krijg nu wel mijn uren dubbel betaald omdat er minder dan 8 uur tussen mijn shifts zat. Had gisteren ook gewerkt dus pas om 2000 thuis, snel gegeten en om 2045 gaan slapen en om 2 uur er weer uit....

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:47

Jeetje Librera, dat is toch eigenlijk niet eens toegestaan? Dat je dat voor een keertje doet a là, maar niet te vaak in trappen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:46

Spannend Sanne! Hopelijk word je aangenomen. Geniet lekker van je etentje vanavond!

Ik volg wel een aantal "fitgirls" op Instagram, al vind ik het een vreselijke term, haha. Moet wel zeggen dat ik meer sportieve mannen volg dan vrouwen. Ongeveer de helft van mijn volgers en de mensen die ik volg heeft iets met sport, ik vind het erg motiverend en leuk om andermans progressie te zien! Plaats zelf ook redelijk wat sportfoto's.

Qua werk doe ik momenteel niets. Ik heb een tijdje geleden een hele heftige burn-out gehad en ben nu wel hersteld, maar nog bezig met een intensief traject om de onderliggende problematiek aan te pakken. Veel therapie dus. Daarnaast doe ik wat modellenwerk en heb ik de tijd om lekker veel te sporten.

Hier gaat het vanaf gister weer heel goed. Ik heb weinig honger en kom perfect uit met al mijn maaltijden. Normaal heb ik altijd extra honger en dan voeg ik nog allerlei dingen aan mijn lijstje toe waardoor ik snel over mijn calorieën heen ga. Ik hoop dit door te kunnen zetten. Morgen komt mijn broertje eten, en ik heb hem pizza beloofd. Gelukkig hebben we hier in de buurt een pizzeria die niet van die mega vette pizza's maakt, maar toch zit je dan snel weer hoog in de calorieën. Ik ben bang dat ik daardoor mijn harde werk van deze week weer wat teniet doe, dus even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:05

Pff 12 uur shifts lijkt me heel pittig Castilja, zeker bij zo'n baan waar je continue focus moet hebben. Is dat eigenlijk wel verantwoord? Hoeveel uur werk je per week? Volgens mij is het in de US ook wel meer gewoon om zulke lange diensten te draaien of niet?

Heeft die pizzaria niet andere opties Maanlicht? De meeste pizzaria's hier hebben wel salade opties bijvoorbeeld. Al denk ik niet dat één pizza je hele week teniet zal doen hoor!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:12

Nee, ik ga gewoon de rest van de dag compenseren, dan komt het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:42

Castilja schreef:
Ik zit op de toneelacademie in Amsterdam <<) Heel leuk. Wel pittig. En beetje zorgen over later qua wonen in Amsterdam en financiën. Maarja. :')

Haha succes! Ik ben in Badhoevedorp gaan wonen (aan de Sloten-kant gelukkig wel dus zit met nog geen 10 minuten op mijn werk aan de Aletta Jacobslaan) omdat ik Amsterdam niet kon betalen en zit nu ook echt muurvast.. Heb hoge huur maar kan ook nergens anders terecht omdat het gewoon dicht slibt. Echt enorm frustrerend!

Ik heb de laatste weken het eten een beetje losgelaten omdat ik met wat dingen rondom gezondheid zat. Vandaag een nogal pittige diagnose gekregen die verklaart waarom ik moeilijk tot niet afval, maar waarbij het ook beter is als ik wél ga afvallen. Ik ga het dus maar weer proberen :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:56

Zet hem op Emma, je kan het!! :D

Lijstje van vandaag:
M - halve bak optimel Griekse yoghurt vanille met druiven en aardbeien
A - uiteten: carpaccio met rucola, oude kaas, pijnboompitten en truffelmayonaise als voorgerecht, varkenshaas met brie en spek en patat als hoofdgerecht, brownie met bolletje vanille ijs als nagerecht (overigens niet alles op gekregen)
T - verse muntthee met honing en een plak cake

Waar ik vooral moeite mee had was stoppen als ik vol zit maar daar heb ik nu totaal geen moeite meer mee. Ik merk wel dat mijn maag een heel stuk kleiner is geworden want voorheen kon ik dit makkelijk allemaal op en had ik er bij wijze van spreken nog een nagerecht bij genomen, maar nu zit ik zo snel vol.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:04

Oh vervelend Emma.. :( Wel 'fijn' dat je nu weet waar het vandaan komt, daar kun je vast wel passende begeleiding in krijgen? Of medicijnen? Als je dat wil natuurlijk, weet niet wat de precieze situatie is. En heb je een sociale huurwoning of echt particulier? Kloterig is dat he, zou nu zo graag willen dat ik gewoon een kleuter was en me alleen maar bezig hoefde te houden met welke kleur potlood ik zou pakken >;)

Super lekker lijstje mjwb. Ik ben jaloers op je carpaccio...!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:27

Hoi allemaal, even een kort berichtje van mij, ik zal de komende paar dagen even niet aanwezig zijn ivm carnaval. Eten en drinken zal ook niet zo gezond zijn, maar daarna weer aan de slag. Nu echt een enorme kater en ik moet om 11 uur weer aanwezig zijn op het volgende feest dus ontbijt zal vast niet veel zijn :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:46

Oeh. Ik ben opgegroeid zonder carnaval en vind dat jammer, het lijkt me hilarisch :') Have fun Kim! En succes met je kater. ^)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:05

Ik ben niet opgegroeid met carnaval en ook niet idee dat ik iets mis. En dat terwijl ik gek ben op feestjes, drank en verkleden. Maar ik begrijp dat ik dan ook totaal de essentie van carnaval nog niet te pakken heb :')

Ik zit nu even iets te eten, zo lekker sporten!

Lijstje gisteren
L: pistoletje met rosbief en remouladesaus
T: appel, 3 rijstwafels met chocola, 2 twix fingers
A: bonenschotel met geraspte kaas en nachos
T: huttenkase met honing
Totaal 1.581 kcal, 92 gram eiwit
B: 12k stappen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:43

Hier nog eentje die dit weekend carnaval viert ;)