De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:17

Janneke2 schreef:
Citaat:
Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.

Ik vind het absúrd dat de overheid haar burgers zo laat zitten...

Quarantaine kan gewoon thuis. In die zin hoeft het echt de wereld niet te kosten.

Praten we over expats en hotels, dan mag de baas dat betalen, niet de belastingbetaler.

Volgens mij is de quarantaine niet thuis. Juist niet. Maar misschien lees ik verkeerd.

Edit: er staat in het nieuwsbericht letterlijk op een daarvoor geschikt gemaakte locatie. Ik betwijfel of dat thuis in hartje Amsterdam is :D.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:25

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:55

_San87_"
[quote="safina schreef:
Niobe schreef:
Dat nog niemand Rutte de schuld heeft gegeven verbaast me uitermate!

Rutte, Trump, Poetin, illuminati, Joris Demmink, de Mossad, Elvis, Zionisten, Deep State en marsmannetjes zitten hier samen achter. Denk ik.

Je vergeet de freemasons.[/quote]

Het is de schuld van de Rabobank!

Op ons werk krijgen we al best wat vragen van bezorgde mensen. Maar men vergeet hoe gevaarlijk de "gewone griep" hier ook is. Daar gaan jaarlijks ook genoeg mensen aan dood.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:15

Zoals ik het interpreteer hebben we met een griepvirus te maken, dat vanaf dieren is overgebracht naar mensen. Omdat dit een nieuw virus is, betekent dat mensen er nog geen afweer tegen hebben en dat dit virus dus niet gelijk door het lichaam wordt gezien als iets dat bestreden moet worden. Daar zit de bezorgdheid.

Het is een vrij besmettelijk virus want elke dag is het met 1/3 aan bekende gevallen gestegen. Wat blijft is dat het aantal mensen die er aan overlijden rond de 2% hangt en ook blijft hangen (vandaag 106 overleden ten opzichte van 4500 mensen waarvan men weet dat ze ziek zijn van het Coronavirus).

Het lastige van dit virus is dat het longontsteking (kan) veroorzaken en met name mensen die overleden zijn zouden horen bij de risico groepen (mensen met zwakke weerstand, ouderen etc). Dus het Nederlandse stel, dat te maken heeft met een kind dat voor elke ziekte naar het ziekenhuis moet daar het kind te zwak is, die mensen willen natuurlijk dolgraag naar Nederland.

De quarantaine gedachte van China en de Wereld gezondheidsraad, begrijp ik, want we weten nog te weinig van dit virus en ieder nieuw nieuws kan helpen bij het voorkomen van mensen die er aan komen te overlijden. Dus proberen de tactiek toe te passen van vertraging van uitbraak vind ik verstandig. Het bouwen van een nieuw ziekenhuis binnen één week :oo vind ik dan wel weer heftig toen ik het hoorde.

Maar zoals ik het zie, gaat het ondanks alle maatregelen verspreiding toch nog snel dus we zullen zien.

Vaccinatie is voorlopig nog geen optie, want vaccineren kan niet zomaar daar er pas gevaccineerd kan worden als het ook echt safe is. Dus de vaccinatie die men zsm probeert te hebben heeft meer te maken met de toekomst.

Gelukkig is het niet een ziekte zoals ebola. Daar was ik echt van onder de indruk, zo heftig en zoveel mensen gingen daar aan dood (de meerderheid). Dus dat is een geruststelling, althans voor mij.
Antibiotica kan vergeten worden want antibiotica werkt allen tegen bacteriën en niet tegen een virus. Dus die mensen die ziek worden/ zijn zullen alleen ondersteund kunnen worden.

Zelf kunnen mensen natuurlijk wel het een en ander doen, en dat is zorgen dat je weerstand zo hoog mogelijk is. Als de zon schijnt ga naar buiten (vitamine AD) zorg dat je gezond eet en neem eventueel een vitamine C kuurtje, laat als je graag alcohol drink dit wat meer staan en zorg gewoon dat je lijf zo gezond mogelijk is. Volgens mij kun je meer niet doen, als dit virus dichterbij komt. Eventueel nog een vitamine C broost nemen.

Ik ben 61 jaar en heb al vaker meegemaakt dat er virussen cq bacteriën die voor ziekten zorgden voor paniek zorgden (zeker niet altijd terecht, maar ook niet altijd onterecht→ bv ebola!), maar de mensen kunnen ook wel wat hebben. Wel heb ik het idee, dat toen ik jong was, het gewoner was dat er ziektes heersten en we daar beter mee om wisten te gaan, laat staan dat we in paniek waren. Kan ik me niet zo herinneren. Ik voel me ook nu net als vroeger er vrij laconiek onder→ ik volg het en dat is het ook wel.

Besmetting tegen houden via mondkapjes lijkt niet zo te werken, alleen mensen die besmet zijn kunnen besmetting wat meer voorkomen met mondkapjes als ze gaan hoesten/ proesten.
Het ligt vooral op het gebied van hygiëne→ handen wassen.

We kunnen niet meer als het blijven volgen, want hoe gaat dit virus zich ontwikkelen, dat vind ik dan wel interessant. Wordt het virus heftiger, gaat het veranderen of neemt het ook in kracht af wat ook nog zou kunnen. Niemand weet het op dit moment. Alleen als het gaat om die 2% mensen die er aan overlijden (cijfer van dit moment), geeft dat aan dat als je er ziek van zou worden, de kans nog het grootste is dat je na uitzieken er weer boven op komt (98%).

Mijn advies is, volg het en maak je niet al te druk want dat is zonde. Druk erover maken kan altijd nog als de ziekte in je nabije omgeving is, maar dan nog....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:47

En ondertussen nemen we nog een biertje, doe mij maar een Corona.... :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:13

nynke55 schreef:

haha, ja had er nog nooit van gehoord maar nu dus wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:16

nynke55 schreef:

Mijn biertje :9

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:19

nynke55 schreef:

Dit is de reden dat ik de naam van de virus kan onthouden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:05

nynke55 schreef:

Goed voor je weerstand! :Y)

Niobe

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:28

Heineken is ook het zwakke bier :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:30

Afbeelding

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 03:29

Over ANGST, de media en dat er aan onze irrelevante angst lekker veel geld verdiend wordt.. altijd al..
Artikel over het Corona virus, in het Engels.

https://lightonconspiracies.com/8-thing ... ronavirus/

P.s. samenzweringen zijn zo oud als de weg naar Rome. En de realiteit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:45

Dat ziet eruit als een uitermate betrouwbare website Pocca.

Citaat:
The institutions, including the CDC, vaccine companies, and media who benefit from coronavirus hype, are incredibly incompetent and dangerous. One might even go so far as to call them diabolical.

:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:42

Pocca_Locca schreef:
Over ANGST, de media en dat er aan onze irrelevante angst lekker veel geld verdiend wordt.. altijd al..
Artikel over het Corona virus, in het Engels.

https://lightonconspiracies.com/8-thing ... ronavirus/

P.s. samenzweringen zijn zo oud als de weg naar Rome. En de realiteit.

Kun je het even samenvatten voor ons, want nu moet iedereen in het Engels gaan lezen? Ik heb dyslexie dus ik lees alleen in andere talen als het echt nodig is. Ik krijg daar letterlijk hoofdpijn van vanwege de inspanning die het me kost.

Ik vind zowieso dat links geplaatst moeten worden voor mensen die het hele artikel kunnen nalezen, maar dat diegene zelf even aangeeft welk punt hij wil maken. Artikel link vult dan aan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:44

Ik mag toch hopen dat de titel van de website al genoeg zegt, "Light On Conspiracies" :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:48

pien_2010 schreef:
Ik vind zowieso dat links geplaatst moeten worden voor mensen die het hele artikel kunnen nalezen, maar dat diegene zelf even aangeeft welk punt hij wil maken. Artikel link vult dan aan.

Helemaal eens, je maakt het punt hier op het forum, inclusief grafieken en tabellen, en geeft een link naar het complete artikel als achtergrond informatie voor mensen die alle ins en outs willen weten.

Als iemand een link plaats met beschrijvende teksten zoals "hier ben ik het mee eens" of "deze is goed" dan klik ik er niets eens op. Uitzondering kan een licht verteerbaar stuk video zijn (grappig stuk, niet een lezing of uiteenzetting van 30+ minuten).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:12

Afbeelding

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:23

Steeph schreef:
Ik mag toch hopen dat de titel van de website al genoeg zegt, "Light On Conspiracies" :=

Ja, er bestaan namelijk wel degelijk “ conspiracies”. Ik vind het wat naïef om er van uit te gaan dat ze niet bestaan.
Met het bewust zaaien van angst, kan de bevolking een kant op gemanipuleerd worden. Reken maar dat dat aan de orde van de dag is!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:28

Pocca_Locca schreef:
Steeph schreef:

Ja, er bestaan namelijk wel degelijk “ conspiracies”. Ik vind het wat naïef om er van uit te gaan dat ze niet bestaan.
Met het bewust zaaien van angst, kan de bevolking een kant op gemanipuleerd worden. Reken maar dat dat aan de orde van de dag is!

Zou je mijn vraag willen beantwoorden? Enzino heeft de irritatie beter verwoord als ik, want dat bedoelde ik te zeggen.
Links zouden je post moeten aanvullen, maar niet enkel je post zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:34

Pocca_Locca schreef:
Steeph schreef:

Kan je de link in dat geval toelichten? Wat is het punt van het artikel in de link?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:43

Als ik de tijd heb, ga ik er even voor zitten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:36

Moderatoropmerking:
We willen graag voorkomen dat dit topic een vervelende sfeer krijgt. Daarom drie verzoekjes:

- Geen flauwe opmerkingen of plaatjes delen die niks toevoegen aan het topic
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat kort samen wat erin te lezen/zien is
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Wij houden het topic bij en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:58

_San87_ schreef:
Ladybird schreef:
Nouja, daar ben ik dus wel bang voor, want ik heb daar dus gister ofzo wel een poosje over na gedacht wat ik dan zou doen. Maar goed als je er voor kiest niet naar Nederland terug te komen weet je ook niet hoelang je er nog zit,want dit gaat nog wel ff duren denk ik

Ja, dus echt een keuze heb je ook niet. Je zal er nu zitten en jezelf in de schulden moeten steken om terug te kunnen komen.

Ik vind niet dat de overheid dit door de mensen zelf moet laten betalen. Dat kan imo prima via de reisverzekering en de zorgverzekering.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uarantaine

Ik las toch dat Nederland/Eu de kosten gaat betalen. Gelukkig maar want dan word de stap toch een stuk kleiner van lijkt me. Ben benieuwd wanneer de eerste Nederlanders terug komen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:01

Klopt Ladybird, de EU gaat gezamelijk mensen terughalen en de evacuatie wordt ook door de EU betaald.
Ze zijn alleen nu uit aan het zoeken de procedures van wie gaat eerst etc want er zal vaker gevlogen moeten worden.