Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
princequillo schreef:Ook ik kom mij melden. Een paar maanden terug zat mijn waarde op 18. Dus nu slik ik ook iedere week wat bij. Moet wel zeggen, tot nu toe zie ik echt wel resultaat. Binnenkort moet ik opnieuw prikken om te checken of het beter is, en dan een tijdje daarna weer maar dan zonder wat ik voorgeschreven heb gekregen. De jaren voorheen had ik ook altijd maar klachten, ik ben benieuwd of dat ook hiermee te maken had en ik het gewoon niet wist. Nu kwam het toevallig naar boven.
Janneke2 schreef:Ehm...
Vitamine K2 vermindert de werking van antistollingsmedicatie zoals warfarine (coumarinederivaten zijn vitamine K-antagonisten). Wees voorzichtig met vitamine K-suppletie. Dit geldt ook voor lage doseringen (onder de 45 mcg).
Bij twijfel overlegge men met een arts of apotheker.
Maris schreef:princequillo schreef:Ook ik kom mij melden. Een paar maanden terug zat mijn waarde op 18. Dus nu slik ik ook iedere week wat bij. Moet wel zeggen, tot nu toe zie ik echt wel resultaat. Binnenkort moet ik opnieuw prikken om te checken of het beter is, en dan een tijdje daarna weer maar dan zonder wat ik voorgeschreven heb gekregen. De jaren voorheen had ik ook altijd maar klachten, ik ben benieuwd of dat ook hiermee te maken had en ik het gewoon niet wist. Nu kwam het toevallig naar boven.
Kan je vertellen wat voor verschil je merkt door het innemen van de vitamine D ?
onpaard schreef:Mijn vitamine D was ook weer te laag. De assistente van de huisarts raadde mij aan om dagelijks 800 ie te slikken. Maar ik slik al dagelijks 1000 ie vit D in combinatie met K2.
Nu een stootkuur gekregen van de huisarts en daarna mag ik 1000ie/dag blijven slikken.
onpaard schreef:Is dat niet te veel voor de zomermaanden? Teveel vit D is ook niet goed voor je.
Welke slik jij? Ik heb capsules met D&K in olie. Die vind ik wel fijn[ [url=m/KfZBET.jpg]Afbeelding[/url] ]
onpaard schreef:Is dat niet te veel voor de zomermaanden? Teveel vit D is ook niet goed voor je.
Welke slik jij? Ik heb capsules met D&K in olie. Die vind ik wel fijn[ [url=m/KfZBET.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maris schreef:Ik vind het advies van 5000 ie per dag vrij pittig. Ik weet dat ze dit in de facebook groep adviseren. Maar b.v. de arts van oergezond ( Richard de Leth ) adviseert 3000 ie per dag ( en 45 mcg K2). Dat vind ik toch al een behoorlijk verschil.
Kruidenpotje schreef:F_Orumster schreef:Kruidenpotje, mijn bestelling gaat steeds mis bij vitaminversand. Welke betaal methode gebruik jij?
Ik gebruik PayPal
F_Orumster schreef:Nu gaat het wel goed, bestelling is onderweg. Ik word vandaag helemaal flauw van de draaiduizeligheid en daarbij komende misselijkheid en hoop dat dat een eind vanuit vitD tekort komt.
superpony schreef:F_Orumster schreef:Nu gaat het wel goed, bestelling is onderweg. Ik word vandaag helemaal flauw van de draaiduizeligheid en daarbij komende misselijkheid en hoop dat dat een eind vanuit vitD tekort komt.
Is dat een symptoom?
Ik ben nu al weken niet lekker en werd afgeschoven op medicatie en ontstekingen.
Ben nu bij huisarts geweest en krijg uitgebreid bloedonderzoek. Zij denkt dat ik weer ernstig bloedarmoede heb en dan aan infuus ga weer. Maar kon dinsdag pas prikken hier, dus even afwachten nog.
Het is ook wel erg wisselend. Ene dag red ik me wel, andere dag stort ik in, misselijk en val in slaap. Ook geen trek in eten, maar wel honger.
Vit D wordt meegenomen, maar ben erg benieuwd. Slik nu elke dag al ijzer en vit D 1000ie.
onpaard schreef:Naar he ijzer tekort. Ik ben er al 2 jaar mee aan t worstelen. Mn ferritine is nu 10 en ik ben zoooo moe. Hoe gaat dat zo'n ijzerinfuus? Hoe is jouw ervaring daarmee? Ik krijg alleen tabletten maar ik heb 1x een ferritine van 20 gehad verder altijd te laag.