Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:07

Het goed in je vel zitten is heel belangrijk om de motivatie te behouden. Maar hier ook de ervaring dat hoe strenger ik voor mezelf ben hoe meer zin ik krijg in juist allemaal de "slechte" dingen.
Hier vandaag een mindere dag qua eten, zijn bij mijn schoonouders en schoonvader is jarig dus wil ook niet overal nee tegen zeggen. Morgen maar weer opletten.

Qua afleiding helpt een luisterboek mij ook erg goed

__Sannne

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:09

Wat vervelend van je vertekende zelfbeeld Leenbeesje. Heel knap dat je al zoveel bent afgevallen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:09

Zertab schreef:
Momenteel vind ik niet echt iets leuk om te doen, dus dat maakt het lastig.

Wat ik deed toen ik stopte met roken een paar jaar terug was mn gedachten op iets anders zetten. Ik rende de trap op en neer tot ik geen zin meer in had om te roken. Misschien kan je zo iets verzinnen, iets wat even afleid! Een glas water drinken en iets anders doen zodat je niet aan eten denkt!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:10

Als ik meer eet dan ik "mag" hebben dan ga ik gewoon iets meer bewegen om het te compenseren. Zo voel ik me niet slecht over mezelf en blijft het leuk want eten is nu eenmaal lekker. :9

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:14

__Sannne schreef:
Wat vervelend van je vertekende zelfbeeld Leenbeesje. Heel knap dat je al zoveel bent afgevallen!

Bedankt, zelfbeeld komt wel, volgens mijn 'coach' kan dat wel een half jaar duren, maar beter laat dan nooit zeker :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:16

Ik heb erg de neiging om me rot te voelen als ik iets heb gegeten waarvan ik dan denk dat het zonde is want het had niet gehoeven.. ook ben ik geneigd nadat ik op dr weegschaal heb gestaan en geen verschil zie het meteen op te geven, daar moet ik echt mee oppassen. Minder wegen zal ook wel helpen denk ik.

Vandaag wezen sporten, voor het eerst in denk ik een half jaar weer.. dankzij de groepsapp! Ik had daarin gezegd dat ik zou gaan sporten, wilde eigenlijk niet gaan maar ik durfte niet meer te zeggen dat ik toch niet gegaan was, dus ben ik gegaan haha.

Edit:
Van dat zelfbeeld herken ik ook heel erg! Toen ik 17 kilo afgevallen was voelde ik me nogsteeds dik. Als ik nu die foto's terug zie denk ik was ik maar weer zo! Inmiddels weer aardig wat aangekomen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:29

Zertab: in oplossingen denken brengt je verder dan overal een excuus voor verzinnen. Je komt inderdaad een beetje down over. Gaat verder alles wel goed? Als je liever per pb ff verder wilt praten, mag dat ook hoor!

En wat betreft dat aanpassen wat het zelfbeeld ken ik ook heel erg. Toen ik eerder zo’n 18kg kwijt was, zag ik het zelf ook nauwelijks. Tot dat ik nu foto’s terug zie.

Vanavond verjaardag en daar heb ik vandaag rekening mee gehouden. Dus lekker genieten van een stukje taart.
En morgen weer de hele dag netjes

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:29

Heel herkenbaar van het zelfbeeld. Voel me nog steeds dik, maar als ik dan foto's van mezelf zie valt dat allemaal wel mee.

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zit niet lekker in mijn vel, dat bemoeilijkt het afvallen inderdaad nogal.

Edit: ik ga daar niet over praten hier. Is het niet het juiste topic voor.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:35

Balen zertab. Ik denk dat iedereen hier wel snapt dat als je niet lekker in je vel zit, dat afvallen dan lastig is. Heeft het één met het ander te maken?

Zelf heb ik dat ook gehad. In m’n hoofd moest ik er echt klaar voor zijn. Net zo als met andere dingen. Als het verder niet goed gaat, is dat oplossen eerst belangrijker dan afvallen.

Als je het er niet over wilt hebben is dat natuurlijk ook prima. Probeer je vooral te steunen en laten weten dat je niet de enige bent.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:36

Zertab schreef:
Heel herkenbaar van het zelfbeeld. Voel me nog steeds dik, maar als ik dan foto's van mezelf zie valt dat allemaal wel mee.

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zit niet lekker in mijn vel, dat bemoeilijkt het afvallen inderdaad nogal.

Edit: ik ga daar niet over praten hier. Is het niet het juiste topic voor.

Sterkte met waar je doorheen gaat!

Is het dan niet misschien een idee om eerst daar aan te werken voor je je aan het afvallen waagt? Kan me voorstellen dat het anders een negatieve spiraal gaat worden als het dan niet lukt..

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:52

Vandaag redelijk gezond gegeten geloof ik
Vanmorgen rond 11 2 boterhammen
1 met kipfilet en 1 met slankie smeerkaas
Rond 3 uur 2 rijstwafels
En vanavond volkoren pasta met kip champignons en ui en pesto

En nog uurtje gewandeld vandaag
Morgen weer sporten en dan nog daarna avonddienst ook weer beweging

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:03

madeliefw schreef:
Fruit is heel gezond en lekker en om af te vallen wel een betere optie dan snoep en chips, japanse mix etc maar echt afvallen doe je er ook niet van. Zit boordevol suiker. Meest gezonde opties zijn dan nog aardbeien blauwe bessen bramen en frambozen.

Zeker waar hoor, maar op dit moment een geschikt alternatief, en dan liever natuurlijke suikers dan geraffineerde suikers.

Bramen vind ik echt :r , maar toevallig wel net een zak diepvries blauwe bessen gekocht (voor in m’n ontbijt)

Ik heb overigens geen Fitbit, wel een Samsung Galaxy watch.

Heb nog een garmin vivosmart hr+ over voor de liefhebber

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:09

ik ga volgende keer in de super ook maar eens bij het diepvriesfruit kijken. benieuwd of dat lekker is. Duurt het lang om te ontdooien? of is het bevroren ook wel eetbaar, door de yoghurt bijvoorbeeld?

Hier nog niet echt begonnen. Eerst moet de kast/diepvries leeg, we zijn al goed op weg haha.. maandag gaan de kinderen weer naar school en doe ik weer boodschappen, dan ga ik serieus mijn best doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:12

Geen idee, ik gooi het in de blender :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:17

Ik mik het ook altijd in de blender, vaak een handje rood fruit of zomerfruit met een banaan, appel/peer, kiwi/mandarijn/sinaasappel en magere/halfvolle yoghurt of Griekse kwark ofzo.
Gelijk genoeg voor 2 smoothies, vitaminebom en door de banaan heb ik niet het gevoel na 30-60 minuten flauw te vallen vd honger. :))
's Zomers maak ik er ook wel ijsjes van: danonekuipjes of ijsvormpjes vullen, stokjes erin en na een dag kun je ze eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:35

Ik gooi het ook altijd door de blender, dan gaat het door de kwark of shake. Ik gebruik meestal zomerfruit, gaat wel in de blender, want zo uit de diepvries vind ik echt niet lekker :n

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:44

Ik zet het 's avonds klaar in de koelkast samen met de kwark. S ochtends is het dan ontdooid en heb je een siroop bij de kwark. Daardoor hoef ik geen suiker of honing erbij te doen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:06

Mijn favoriet is havermout, ongezoete amamdelmelk, blauwe bessen uit de vriezer, beetje honing en dan opwarmen. Echt heerlijk!

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:36

Misschien een hele gekke vraag maar hoe erg smaakt amandelmelk naar amandel? :')

Ik lust namelijk geen koemelk zo, maar vriend zei waarom probeer je geen alternatief. Geen idee welke ik dan het beste zou kunnen pakken. Hou normaal niet zo van amandel dus het lijkt me dan niet die?

Hij kwam met geitenmelk, maar geen idee of ik dat iets vind. Havermelk is ook een ding, is dat lekker?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:40

Ik vind amandelmelk subtiel van smaak. Een pak kost rond 1,20 euro bij de ah? Ik zou het gewoon eens proberen. Ik vind het erg lekker en hou zelf niet van gewone melk. Gekoeld is het het lekkerste.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:43

Je kunt ook alpro soja vanille proberen. Ik vind de amandelmelk niet lekker, gewone sojamelk ook niet, maar die met vanillesmaak echt heerlijk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:53

Je hebt heel veel soorten plantmelk. Havermelk lijkt het meeste op koemelk!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:01

Mando schreef:
Je kan er ook minder van in je mond stoppen. Dus hoe bescheiden wil je het hebben.
Lijnen betekent niet dat je niets meer mag he, je mag best 1x per week iets. Je moet alleen nadenken wat je neemt.

Ik heb vanavond gewoon weer patatjes. Het weekend hebben we ook een etentje maar ik denk dan wel na wat ik die dag eet en pas de dag erop aan.
Maandag t/m vrijdagavond is het in de pas lopen en het weekend mogen de teugels wat losser.

Dat is vaak geen probleem voor mij. Er stond genoeg groente en kip op tafel :Y) Maar als er bijvoorbeeld alleen maar frikandellen klaar staan, dan wordt de keuze wel wat beperkter.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:45

Wtf, ik ben helemaal flabbergasted. Drie dagen na m'n startgewicht op de weegschaal gaan staan, 2 kg er af :oo zal wel allemaal vocht zijn, maar toch :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:03

Renee1991 schreef:
Wtf, ik ben helemaal flabbergasted. Drie dagen na m'n startgewicht op de weegschaal gaan staan, 2 kg er af :oo zal wel allemaal vocht zijn, maar toch :+

Lekker! Dat motiveert toch weer.

Ik wou eigenlijk nog niet wegen, maar hier ook al 1,4 er af. Het schommelt vaak, weet niet of het aan mij of aan de weegschaal licht, maar zorgt er wel voor dat ik vandaag vol goede moed weer verder ga.