Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:24

Hier ook bulten van benen... En biceps..
Verder niets... :')

Maar de trainer zei vandaag dat je het zelf niet ziet omdat je elke dag naar jezelf kijkt...
Anderen zien de ontwikkeling wel..En anders : meten is weten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:25

Ik droom van gespierde benen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:33

Ik heb trouwens ook gewoon blokjes op m’n buik hoor :j, zit alleen een isolatie laagje over _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:35

LadyMadonna schreef:
Ik heb trouwens ook gewoon blokjes op m’n buik hoor :j, zit alleen een isolatie laagje over _O-

Hahaha heerlijk! *\o/*

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:01

linnnde schreef:
Ik doe het liefst al mn oefeningen voor een spiegel zodat ik goed zie of ik correct sta....

Ik heb wel dat als ik deadlift oid dat ik vaak spierpijn in mn onderrug krijg. Heb dit ook als ik mijn hamstrings train.. weten jullie nog een goede oefening om je onderrug te trainen? Ik vergeet deze dus mee te trainen waardoor ik denk ik spierpijn krijg..?

Ik vindt de hyper extention daarvoor erg fijn

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:07

Leggday nr 2 zit er weer op! Was een beetje duf toen ik ging (was even in slaap gesukkeld op de bank van te voren) dus toch maar een pre workout genomen (have dosering omdat hij erg sterk is en ik daar niet veel zin in had)
Maar toch lekker getraind. *\o/*
Weer eens de hippthust los gedaan met 2 foamrollen eromheen en besloten dat ik hem voortaan zo weer ga doen. Voelde zoveel beter weer! :j

Morgen laatste training 4/4 en dan zijn de schouders en armen aan de beurt. Het weekend ga ik lekker relaxen bij sanadome :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:13

Knap dat je dan toch gegaan bent! Als ik eenmaal thuis ben, vind ik de drempel altijd zoveel hoger :+

Marlinde wat doe je precies voor schouders en welke specifieke spieren wil je meer zichtbaar hebben?

Mijn laatste zware deadlift sessie ging heel lekker! Tevreden dus. Had deze hele awkward foto snel gemaakt, de spiegel was te hoog :') Ik vond mijn benen altijd vreselijk tot ik ging krachttrainen. Maar mijn quads groeien al als ik naar een leg extension kijk dus vrijwel alles wat ik doe is glute/hamstring focused nu :')

Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:16

Ziet er goed uit!!
Mijn quads groeien minder snel, hammies doen het beter. Maar armen en schouders zijn bij mij ook veel beter zichtbaar als de benen. Maar dat komt ook wel door het huidoverschot.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:30

Eulogy, ik vind dat juist mooi. Dat je de quads wat ziet boven je knie. Op het werk kan ik echt genieten van wielrenners-benen bij patienten, zo elke spierbuik apart zien :o Bij vrouwen lastiger natuurlijk, maar dan is een lijntje ook welkom.

Iris1702 schreef:
linnnde schreef:
Ik doe het liefst al mn oefeningen voor een spiegel zodat ik goed zie of ik correct sta....

Ik heb wel dat als ik deadlift oid dat ik vaak spierpijn in mn onderrug krijg. Heb dit ook als ik mijn hamstrings train.. weten jullie nog een goede oefening om je onderrug te trainen? Ik vergeet deze dus mee te trainen waardoor ik denk ik spierpijn krijg..?

Ik vindt de hyper extention daarvoor erg fijn

En daarmee heb ik een hernia gekregen :oo Kon op een gegeven moment met 30 kg hyperextensions doen, vond het een geweldige oefening. Toen ik erna op de loopband wou lopen, zakte ik door m'n been. Gedaan met fitnessen, 4 maanden thuis en een jaar niet kunnen trainen. Ik ben echt voorzichtig met m'n rug sindsdien en doe alles rugsparend. Heb maandag een straight arm lat pulldown proberen te doen, voel het nu nog ;(
Rugsparende optie is de superman, de liggende variant. Die kan je ook verzwaren met gewichtjes aan armen en benen.
Rows met een barbell zijn ook fijn voor je rug, mits je correcte houding hebt.

LadyMadonna schreef:

Op of in de buik? Want ik heb ze ook. In de buik. Met wat munt, limoen, suiker en wodka. Ijsblokjes. Een mojito *\%/*
Gekke quatsch, een beetje door het spek heenvoelen en ze zitten er ook als sixpack :P

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:34

De bent over row vind ik ook een hele fijne oefening voor de rug inderdaad. Sinds dat ik die oefening ben gaan doen is mijn rug zoveel beter geworden.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:45

Jeetje wat rot een hernia. Maar is het bewezen dat het daardoor kwam dan?
Iedereen is natuurlijk anders en 30 kilo lijkt me ook enorm zwaar :o krijg ik niet voor elkaar hoor

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:11

Jeetje Eulogy, wat een benen!!! Hoe lang heb je daarvoor getraind? Heel cool!

Vandaag een goede dag; In totaal drie kwartier gewandeld, 40 minuten gefietst en een uur club battle gedaan. Heb wel weer last van mijn linkerpols die soms een beetje overbelast aanvoelt en merk dat mijn lichaam sowieso een beetje moe raakt van het sporten, dus zaterdag even een dag vrij (: Ga morgen na pilates wel eens kijken op de fitnessafdeling bij mijn sportschool en hopelijk met een trainingsschema naar huis.

Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:34

linnnde schreef:

Het kan ook zijn dat je bepaalde oefeneningen juist vanuit je rug pakt i.p.v de beoogde spier. Onderrug is echt een bemoeial en wilt graag al het werk overnemen van andere spieren :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:41

Eulogy I looooove jouw benen!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:52

linnnde schreef:

Als jij last van je rug krijgt door het deadliften, doe je de oefening verkeerd. Je moet het vooral voelen in je benen en deels buik als je die goed aanspant

Edit: https://www.menshealth.com/nl/fitness/a ... t-voor-je/

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:13

Er is wel een verschil tussen kapot pijn en spierpijn natuurlijk.
Spierpijn is op zich niet heel erg. Maar als je echt last van je rug krijgt is het wat anders.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:20

Ik vind deadliften ook lastig. Doe het nog steeds met een kettlebell omdat het niet altijd 100% gaat, ik erger me echt enorm aan mezelf dan :z

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:24

Ik doe het gewoon niet :') stond vorige week in m'n schema (wel met een kettlebell) maar ik heb dit nog nooit gedaan en wil het absoluut juist leren! Dus eerst maar een slachtoffer zoeken dat me even wil begeleiden

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:50

Het is ook zeker niet iets dat ik zelf zou doen :)) Het helpt idd echt als iemand met je mee kijkt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:52

Zou iemand misschien een voorbeeld van een beginners schema hebben?
Ik zou wel meer kracht willen trainen maar ik snap niks van alle benamingen die jullie benoemen en zou ook niet weten hoe en wat en hoe zwaar ik kan trainen :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:00

Als ik de quads van Eulogy zie mag ik nog even flink aan het werk :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:10

Ik kan werken wat ik wil maar ik ga sowieso nooit zulke benen krijgen helaas.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:11

fleurtjeuh schreef:
Zou iemand misschien een voorbeeld van een beginners schema hebben?
Ik zou wel meer kracht willen trainen maar ik snap niks van alle benamingen die jullie benoemen en zou ook niet weten hoe en wat en hoe zwaar ik kan trainen :P

Ik heb er geen een voor je (zit een beetje met dezelfde vraag haha) maar ik gok dat er online enorm veel te vinden is. :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:55

xTweetyx schreef:
linnnde schreef:

Als jij last van je rug krijgt door het deadliften, doe je de oefening verkeerd. Je moet het vooral voelen in je benen en deels buik als je die goed aanspant

Edit: https://www.menshealth.com/nl/fitness/a ... t-voor-je/

Nouja dat is dus het probleem.. ik voel het ook in mijn benen en buik. Ik heb deadlift onder goede begeleiding geleerd. Maar als ik bijvoorbeeld de back extension doe, met 5 kg plate, verzuurd mijn onderrug zo extreem erg dat ik amper kon lopen. probeer deze oefening nu wat meer mee te pakken en gister lukte 3 setjes van 10 met een 5 kg. gaan vooruit dus. ik denk echt dat mijn rugspieren minder goed ontwikkeld zijn... maargoed ik dacht misschien weten jullie nog een andere oefening dan de back extension.

Deadlift doe ik gewoon niet te zwaar... met 30/40 kg dan.. kans op foute uitvoering dan een stuk kleiner

En Eulogy jaloerssssss op jouw lichaam
Laatst bijgewerkt door linnnde op 09-08-19 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:00

En nog een leuke meevaller, deze week kwam ik erachter dat een er minuscule ladder in mijn gymshark legging zit. berichtje gestuurd naar het bedrijf en ik krijg deze week een gloednieuwe opgestuurd :D