Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:10

Om die reden ook geen facebook en heb moeten opzoeken wat een meme is. :+ zie het nut of lol niet van die in mijn ogen zinloze dingen. :) dus nee ik word daar gelukkig niet mee geconfronteerd :')

Urbanus

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:34

Ik houd van memes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:49

Met een lidteken mag je denk ik ook niet zomaar openbaar lopen :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:55

karuna schreef:
Verschil tussen een grapje en een serieuze ondertoon is heel klein. Vooral als je als eens iemand hebt zien overgeven vanwege je harige benen. :r en je gewoon wordt bestaart als je haar hebt op plekken die niet je hoofd zitten

Witte benen is geen taboe, een lelijk gezicht hebben of een lidteken ook niet, haar hebben wel. -O-

Nu opeens omdat ik zei dat ik er misselijk van werd heb jij iemand zien overgeven.
Kom op zeg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:57

LadyMadonna schreef:

:')

Maar ik vraag me echt af waarom je met bossen haar op je lijf rond wilt lopen? Zeker als je weet dat andere mensen het niet kunnen waarderen. Is het dan expres provoceren om een statement te maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:57

Echwel beter lezen. Er heeft een stalgenote voor mijn voeten staan kotsen toen ze mijn harige benen zag. Zei ze ook letterlijk dat het daardoor kwam. :+ Heeft niks met jou te maken.

Nou ik loop graag in korte broek. :j was niet van plan om met heet weer lange broek te dragen vanwege mijn beenhaar :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:00

Denk niet dat je dat ergens geschreven hebt.
Op mijn opmerking dat ik er van over mijn nek ga riep je dar ik jou niet moet tegenkomen in de sauna.

Van stalgenoot is nu voor het eerst..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:02

Citaat:
Deze discussie is langer geleden ook op bokt geweest. En ook idd felle reacties op vies, smerig, overgeven als iemand lichaamshaar ziet (stalgenoot gaf over toen ze mijn harige benen zag 8)7 ).

Mijn eerste zin in dit topic :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:04

1-0 voor je stalgenoot dan, kan ik mij helemaal in vinden

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:04

Sorry hoor, maar ik kan me gewoon oprecht niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk overgeeft bij het zien van wat haartjes op iemands been. Gaan ze dan bij iedere willekeurige vent dan ook over hun nek? Als je nou echt heel vies bent en superonverzorgde benen hebt waarbij de schilfers in het rond vliegen kan ik me er nog enigszins een voorstelling bij maken, maar van schone benen met wat haar erop? Nee dat gaat er bij mij niet in. Overigens wel dat je er een beetje ontoepasselijk van kan worden, maar dat is voor mij nog erg ver verwijderd van daadwerkelijk overgeven. En als iemand dan toch écht overgeeft bij het zien van iemands benen, dan is er denk ik meer aan de hand dan dat er een paar haartjes op staan :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:08

goldenarrow schreef:
Sorry hoor, maar ik kan me gewoon oprecht niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk overgeeft bij het zien van wat haartjes op iemands been. Gaan ze dan bij iedere willekeurige vent dan ook over hun nek? Als je nou echt heel vies bent en superonverzorgde benen hebt waarbij de schilfers in het rond vliegen kan ik me er nog enigszins een voorstelling bij maken, maar van schone benen met wat haar erop? Nee dat gaat er bij mij niet in. Overigens wel dat je er een beetje ontoepasselijk van kan worden, maar dat is voor mij nog erg ver verwijderd van daadwerkelijk overgeven. En als iemand dan toch écht overgeeft bij het zien van iemands benen, dan is er denk ik meer aan de hand dan dat er een paar haartjes op staan :+

Misschien wat betreffende stalgenoot net zwanger... Kan van die leuke momenten opleveren. :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:10

Of kan er echt niet tegen

Ruim liever poep en kots op dan haren, hoef het niet te zien enz.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:11

karuna schreef:
Echwel beter lezen. Er heeft een stalgenote voor mijn voeten staan kotsen toen ze mijn harige benen zag. Zei ze ook letterlijk dat het daardoor kwam. :+ Heeft niks met jou te maken.

Nou ik loop graag in korte broek. :j was niet van plan om met heet weer lange broek te dragen vanwege mijn beenhaar :P

Waarom haal je de scheermachine er niet over dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:11

Nee hoor, gewoon schone benen met haar. :+ was niet zwanger maar gewoon eh tjsa :') stalhoudster en zij hadden elkaar lekker zitten opjutten. Geloofden niet dat er vrouwen waren die beenhaar hadden. Dat bestond niet. 8)7. Jawel hoor, kijk maar en :r ze ging meteen over haar nek. Spetterde nog net niet op mijn schoen :+

Een omdat mijn haar me niet in de weg zit. Twee mag het niet :P scheren triggert de dystrofie :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-07-19 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:13

karuna schreef:
Nee hoor, gewoon schone benen met haar. :+ was niet zwanger maar gewoon eh tjsa :') stalhoudster en zij hadden elkaar lekker zitten opjutten. Geloofden niet dat er vrouwen waren die beenhaar hadden. Dat bestond niet. 8)7. Jawel hoor, kijk maar en :r ze ging meteen over haar nek. Spetterde nog net niet op mijn schoen :+

Oke goed verhaal... voor op verjaardagen ofzo...

Vind het nu wel met veel sensatie gebracht...

Daarbij, wie zegt dat ze niet zwanger is geweest?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:14

Ze was niet zwanger geloof me maar. Gaf gewoon toe dat ze altijd overgaf als ze been of okselhaar zag bij een vrouw. Tjsa

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:18

karuna schreef:
Ze was niet zwanger geloof me maar. Gaf gewoon toe dat ze altijd overgaf als ze been of okselhaar zag bij een vrouw. Tjsa

Ja door dit hele verhaal... Spijt me zeer...

Genoeg redenen voor mensen om gemakkelijk over te geven... Het is soms ook kiezen wat je zelf het beste uitkomst om voor een ander als reden op te geven.
Zoals ik zei, ook in deze discussie kijkt het oog altijd van zich af. En vullen we maar wat graag voor een ander in.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:29

karuna schreef:
Om die reden ook geen facebook en heb moeten opzoeken wat een meme is. :+ zie het nut of lol niet van die in mijn ogen zinloze dingen. :) dus nee ik word daar gelukkig niet mee geconfronteerd :')

Das idd maar goed ook want blijkbaar kon je er niet zo goed tegen.. :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:38

Joh, jongens, laat Karuna even met rust. Met zijn allen op dezelfde persoon, volwassen hoor.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:52

Suzanne F. schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar ik vraag me echt af waarom je met bossen haar op je lijf rond wilt lopen? Zeker als je weet dat andere mensen het niet kunnen waarderen. Is het dan expres provoceren om een statement te maken?

Er lopen genoeg mannen rond met bossen haar. Zijn zij ook aan het provoceren?
Daar zit het probleen, dat er met twee maten en gewichten wordt gemeten.
Er zijn ondertussen meer dan genoeg onderzoeken gedaan die bewijzen dat er geen verschillen (behalve de biologische aka voorplantingsorganen) zijn tussen man en vrouw.
Het is dus een cultureel geconstrueerd verschil.

Het feit dat haar bij vrouwen als 'ongepast', 'vies' etc. wordt beschouwd en bij een man niet is dus gewoon fout aangeleerd gedrag.
Haar is haar, het lichaam waar het opstaat verandert daar niets aan.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:53

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:

Das idd maar goed ook want blijkbaar kon je er niet zo goed tegen.. :=

Wat een zwak pestgedrag is dit? Zit jij nog in de onderbouw? Wauw.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:08

Ik, en volgens mij meerdere met mij vonden het nogal overdreven hoe karuna op een als grapje bedoelde Facebook post reageerde.
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je aan het pesten.. :+

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:22

Ik moet wel eerlijk zeggen dat iemand die zich niet scheert, in mijn hoofd stereotypisch een onverzorgd persoon is. Komt ook omdat iemand die ik ken enorm aan dit beeld voldoet. Ik vind haar stinken, ze heeft telkens een koortslip waar ze aan pulkt, zit altijd aan haar hoofd te krabben alsof ze luizen heeft en ze scheert zich dus niet. Zelfs een vlassig snorretje zit er bij. Plus dat ik haar niet bepaald aardig vindt helpt ook niet echt.

Ik weet dat het niet aardig van mij is, het niet politiek correct is, het close-minded is, etc. Maar in mijn hersenen bevestigt zij dit stereotype beeld enorm. Dan voedt dat denk ik toch dat beeld wat ik heb van ongeschoren mensen. Want verder ken ik niemand die ik verzorgd en sociaal vind en die zich niet scheert.

En ik hou van memes, moet je nooit te serieus nemen. Vrienden taggen mij ook altijd in debiele memes waar paardenmeisjes belachelijk worden gemaakt.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:41

Suzanne F. schreef:

Ook nogal een kortzichtige reactie. Volgens mij heeft Karuna al aangegeven 'te veel' haar te hebben (door hormonen?) en dat het snel terug groeit (kan zijn dat zij het niet was, maar zo'n mensen zijn er ook). Waarom alle moeite erin steken om te blijven scheren dan? Of moet iedereen die 'te veel' haar heeft volgens de maatschappelijke norm zich maar even laten laseren? Kost toch maar een paar 300 euro's.

Het is dat ik me niet snel persoonlijk aangesproken voel door zo'n topics, maar god... :+ Ik heb helaas ook veel lichaamshaar (of meer dan maatschappelijk gewenst), dat beperkt zich spijtig genoeg niet tot enkel mijn benen. Rond mijn 18de moesten mijn bovenarmen er ook aan geloven. Wat de oorzaak is? Geen idee van, daarvoor was alles nog 'normaal'.
Ik heb me daar lang genoeg voor geschaamd en me er rot om zitten voelen, en nu vaak nog steeds. Ook ooit een poging gedaan om mijn armen dan maar te waxen, toen liep ik rond met bloeduitstortingen op mijn armen alsof iemand me in elkaar geslagen had.
Het is dan ook heel fijn dat je eigen moeder nog even benadrukt dat je zoveel haar hebt en of zij het niet even moet waxen. :j Mijn moeder heeft het geluk om amper haar te hebben, zij heeft bijna geen armhaar en geen haar op der bovenbenen (ze vond het ook al raar dat ik haar had op mijn bovenbenen). Maar de mensen die die genen niet hebben moeten zich in alle bochten wringen zodat hun ongewenst haar niet zichtbaar is want blijkbaar is het dus vuil.
(En nee om eerlijk te zijn heb ik zelf geen idee hoe zichtbaar dat haar is voor anderen want zij bekijken het natuurlijk vanuit een ander oogpunt, maar voor mij is het lang een obsessie geweest. Dat komt ook door alle afgunst die je van buitenaf hoort, ook al heeft -op mijn moeder na- nog nooit iemand er een opmerking over gemaakt.)

Maar verbazingwekkend genoeg is het beenhaar van mannen niet vuil en 'onhygiënisch', maar nee, dat komt echt niet door seksisme als ik de mensen in het topic hier moet geloven. :+

Ik vind nu wel niet dat we hier andere zaken moeten gaan bij betrekken karuna. Sommige littekens zijn zeer zeker een taboe en dan spreek ik uit ervaring. :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:47

Noem me dan maar maatschappelijk en seksueel verknipt, maar borsthaar bij een man vind ik heel sexy.
Bij een vrouw onverzorgd.

En dat krijg je er echt niet uit geargumenteerd bij me.