Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:36

_lautje_ schreef:
Ohhhhh het Big pharma argument komt ook weer voorbij....

Tsja ik heb meerdere artsen in mijn vriendenkring (jaren relatie gehad met een arts) en nee ze krijgen geen geld van big Pharma voor iedere vaccinatie die ze spuiten. En nee ze schrijven niet op wat big Pharma wil. En nee ze zitten niet aan de leiband van big Pharma. Heel verrassend de meeste artsen zijn gewoon meestal hele brave burgerlijke huistypes die vanuit een bepaald ideaal hebben gekozen voor de gezondheidszorg.

En Big Pharma zou meer aan ons verdienen als we niet zouden vaccineren.

Maar goed ik snap dat jij bij een grote farmaceut hebt gewerkt en daardoor weet hoe ze bij een grote farmaceut werken?

Kijk dat bedoel ik. Je begrijpt niets van die kant ondanks dat ik het in een ander topic, waar jij ook in zat, uitgebreid uitgelegd heb.
Het heeft niets met de artsen te maken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:40

Ik heb je een vraag gesteld. Heb jij gewerkt bij een farmaceut dat je daardoor goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen van een dergelijk bedrijf?

Of heb je als toezichthouder controles uitgevoerd bij een farmaceut?

Of heb je ergens anders betrouwbare informatie vandaan die niet van een conspiracy site komen waar ook illuminati en Bilderberg veelvuldig voorbij komen?

Kortom hoe komt het dat jij autoriteit hebt op dot gebied en daarom diverse beweringen kan doen die steekhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:44

_lautje_ schreef:
Ik heb je een vraag gesteld. Heb jij gewerkt bij een farmaceut dat je daardoor goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen van een dergelijk bedrijf?

Kijk, daar gaat het ook helemaal niet om. Je zit er zo naast. Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat je helemaal niet gelezen hebt wat ik heb gepost of gewoon niet begrijpt wat er stond een hoe het werkt. Maar wel continue tegen me aan blijven schoppen :')

_lautje_

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:47

Ik heb net alles weer gelezen wat je schreef over oa tetanus. Sorry maar je snapt daadwerkelijk weinig van wetenschap en hoe onderzoek wordt gedaan en tot stand komt.
Ik ga mijn energie echt niet meer aan jou compleet de plank misslaande teksten besteden.

Jij verwijt mij het niet te snappen, maar jij bent degene die echt NUL,NUL snapt van wat wetenschap is. Daardoor is een goede discussie over wetenschappelijke onderwerpen met jou gewoon niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:51

_lautje_ schreef:
Ik heb net alles weer gelezen wat je schreef over oa tetanus. Sorry maar je snapt daadwerkelijk weinig van wetenschap en hoe onderzoek wordt gedaan en tot stand komt.
Ik ga mijn energie echt niet meer aan jou compleet de plank misslaande teksten besteden.

Jij verwijt mij het niet te snappen, maar jij bent degene die echt NUL,NUL snapt van wat wetenschap is. Daardoor is een goede discussie over wetenschappelijke onderwerpen met jou gewoon niet mogelijk.

Rustig maar,
Ik had het net over de zakelijke kant. Waarom switch je nu ineens weer naar wetenschappelijk?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:52

En dat vraag ik je al eerder waarom heb jij zakelijke kennis over de farmaceutische industrie die een ander niet heeft?
Zijn dat alleen Google resultaten of heb je interne informatie?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:52

Maxima_S schreef:
Dat vaccinatie en autisme niets met elkaar te maken hebben schijnt bewezen en Wakefield is een idioot.....maar zoveel verhalen van ouders (die zijn toch niet gek????) die zeggen dat binnen 24 uur na vaccinatie hun kind totaal verandert is..... zouden die allemaal liegen?

Kan best, dat ze dat liegen, de kans is zelfs heel groot. Autisme is aangeboren, en wordt waarschijnlijk via de vaderlijn doorgegeven.
Wat alleen vaak het geval is, is dat mensen die er geen ervaring mee hebben, niets in de gaten hebben totdat het kind ongeveer 15 maanden is, en zou moeten gaan lopen en praten en dat dus niet doet. Dan pas valt het op. En in Amerika wordt de eerste prik met 14 maanden gegeven. Heel vaak denken mensen causatie te zien waar alleen sprake is van correlatie.

Het is niet omdat dingen tegelijkertijd gebeuren, dat het een een gevolg van het ander is. De kans is bijvoorbeeld best heel groot dat er ergens op de wereld iemand doodgaat, op het moment dat ik me aan het douchen ben. De kans dat die dood veroorzaakt wordt doordat ik aan het douchen ben, is nihil.

Mijn zus heeft een zoontje met autisme. Ze merkten gelijk al dat er iets anders was dan anders. De meeste kinderen kijken je aan, dat heeft hij nooit gedaan. Hij zocht geen contact en dat was met 3 weken al te merken. Die prik komt heus later. De reden dat zij het eerder doorhad, was omdat ze werkt met kinderen, en ook met kinderen met een rugzakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:57

_lautje_ schreef:
En dat vraag ik je al eerder waarom heb jij zakelijke kennis over de farmaceutische industrie die een ander niet heeft?
Zijn dat alleen Google resultaten of heb je interne informatie?

Ik had het niet nog een keer.helemaal uit staan leggen. Je bent slim genoeg om het op te zoeken in het andere topic.
Succes!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:02

Ik vraag je niet opnieuw uit te leggen, ik vraag je wat jou tot een betrouwbare autoriteit maakt op het gebied van farmaceutische bedrijven en hun verdienmodel.

Waarom mogen we jouw eerder geschreven epistel over dit verdienmodel voor waarheid aannemen en jou beschouwen als betrouwbare en controleerbare bron en autoriteit?

Ik neem aan dat dit niet ergens gelezen Google links informatie is of ik heb gehoord van iemand dat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:05

_lautje_ schreef:
Ik vraag je niet opnieuw uit te leggen, ik vraag je wat jou tot een betrouwbare autoriteit maakt op het gebied van farmaceutische bedrijven en hun verdienmodel.

Waarom mogen we jouw eerder geschreven epistel over dit verdienmodel voor waarheid aannemen en jou beschouwen als betrouwbare en controleerbare bron en autoriteit?

Jij hoeft helemaal niets als je dat niet wilt.
Ik schrijf niet zoals jij mijn complete leven op bokt. Ik bepaal zelf wat ik daarvan kwijt wil.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:07

Ohhh ben je mij gaan nalezen??
Goed ok te weten dat ik fans heb :Y)

Maar ik vraag ook niet om je complete leven, ik vraag om wat jou tot een autoriteit maakt. Daarvoor hoef ik niet te weten wat je vandaag gedaan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:15

_lautje_ schreef:
Ohhh ben je mij gaan nalezen??
Goed ok te weten dat ik fans heb :Y)

Maar ik vraag ook niet om je complete leven, ik vraag om wat jou tot een autoriteit maakt. Daarvoor hoef ik niet te weten wat je vandaag gedaan hebt.

Ik hoef je niet na te lezen, ik kom je zo wel genoeg tegen. Verder ga ik niet op je in, hoeveel je ook blijft drammen. Er zijn grenzen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:59

Repelsteeltje, wat jij doet is jouw mening als feiten presenteren en ondertussen werkelijke feiten als meningen wegzetten. Dat gebeurt helaas steeds meer.

En de werkelijke wetenschappelijke feiten zijn heel simpel, de ziektes waartegen gevaccineerd wordt zorgen voor veel meer doden en gehandicapten dan de vaccins tegen die ziektes. Ja, vaccins zijn medicijnen en hebben dus bijwerkingen, maar die bijwerkingen en gevolgen van die bijwerkingen stellen niks voor in vergelijking met de gevolgen van die ziektes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:14

Karl66 schreef:
Repelsteeltje, wat jij doet is jouw mening als feiten presenteren en ondertussen werkelijke feiten als meningen wegzetten. Dat gebeurt helaas steeds meer.

En de werkelijke wetenschappelijke feiten zijn heel simpel, de ziektes waartegen gevaccineerd wordt zorgen voor veel meer doden en gehandicapten dan de vaccins tegen die ziektes. Ja, vaccins zijn medicijnen en hebben dus bijwerkingen, maar die bijwerkingen en gevolgen van die bijwerkingen stellen niks voor in vergelijking met de gevolgen van die ziektes.

Dat is hoe jij het beleeft.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:37

Heb je een bron dat wat Karl zegt onjuist is, Repelsteel?

Want nu ontwijk je gewoon de feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:40

Shaggy09 schreef:
Heb je een bron dat wat Karl zegt onjuist is, [naam]?

Want nu ontwijk je gewoon de feiten.

Ja thuis.
En ik ben niet de enige met zo'n bron, helaas.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:44

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:

Dat is hoe jij het beleeft.

Onwaar, dit is wat statistiek en decennialang peer reviewed onafhankelijk wereldwijd wetenschappelijk onderzoek over de hele wereld onder zeer grote bevolkingsgroepen keer op keer onomstotelijk bewijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:49

maar die bijwerkingen en gevolgen van die bijwerkingen stellen niks voor in vergelijking met de gevolgen van die ziektes.

Ik had het hierover.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 01:41

Mag ik Je bron?

Want ja de meeste bijwerkingen vallen idd mee in verhouding tot de ziekte. Vooral in de statistische kans dat je ermee te maken krijgt?

En de reden dat ik blijf hameren op de vraag wat jou tot een betrouwbare bron/autoriteit maakt is dat juist dat 1 van de eerste basisprincipes is van wetenschap: know your sources.

Iemand kan van alles beweren en dan op de eerste blik ook nog betrouwbaar lijken, maar bij nadere inspectie is het toch wat minder. Als beginnend student is dat bronnenonderzoek het eerste wat je leert. Want 1 bron die niet klopt/minder betrouwbaar is doet afbreuk aan je complete studie.
Net als waar jouw bronnen weer hun bronnen vandaan hebben gehaald. Kloppen die wel? En die daarvoor? Alleen door continu nalopen waar dingen vanuit voortkomen kan je concluderen of zaken betrouwbaar zijn.

Jij beweert zaken die volgens jou betrouwbaar zijn, maar vervolgens wil je ons niet delen waarom we jou als bron mogen vertrouwen.

En wat hierboven al wordt gemeld: jij doet wetenschap vaak af als een mening. Wetenschap is geen mening. Wetenschap is meetbaar en controleerbaar.

En grappig dat jij mij wel tegenkomt. Ik jou namelijk niet. Behalve in vaccinatietopics. Daar beschrijf ii toch echt niet mijn hele leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 02:07

Je hoeft mij helemaal niet als bron te vertrouwen. Ik zit hier niet om iemand te overtuigen. Ik zit hier voor mijn eigen lol.
Als je je niet kunt identificeren met wat ik schrijf dan is dat toch prima!

Ik schijf niet overal waar ik lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 02:27

verootjoo schreef:
Zijn er echt nog mensen die denken dat autisme met vaccinaties te maken heeft?

Ik heb daar nog geen uitsluitsel over. Heb dit laatst gevonden en wil het nog allemaal lezen.

https://childrenshealthdefense.org/wp-c ... 4.2.18.pdf

(In het losse tetanus vaccin zit thiomersal, daarom heb ik laatst ervoor gekozen alleen de tetanus TIG te doen.)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:13

Maxima_S schreef:
Ik vind het ook nog steeds raar dat er geen doden of gehandicapten mogen zijn van niet vaccineren maar dat het wel aanvaardbaar is dat er zoveel incidenten zijn na vaccinatie.

Vooral in Amerika schieten de autisten de pan uit... (1 op 50 waar het lang geleden 1 op 10.000 was)...

Dat vaccinatie en autisme niets met elkaar te maken hebben schijnt bewezen en Wakefield is een idioot.....maar zoveel verhalen van ouders (die zijn toch niet gek????) die zeggen dat binnen 24 uur na vaccinatie hun kind totaal verandert is..... zouden die allemaal liegen?

Het gaat toch in beginsel om de gezondheid van onze kinderen en de gehele natie. We kunnen toch . niet zeggen dat die veel beter is geworden door al het "ingrijpen".

oor of tegen of wat dan ook, iedereen heeft dezelfde wens namelijk meer gezondheid voor iedereen....

Die is inmiddels toch ver te zoeken. Of moeten we blij zijn dat kinderen na vaccinatie weliswaar geen levensbedreigende ziekte krijgen maar wel levenslang beperkt zijn?

Dat lijkt me het doel toch ver voorbij schieten.

ik heb wel eens een programma gezien over Kinderen in Amerika die volgens hun ouders autistisch waren geworden door vaccineren...
Kan je een ding zeggen en dat was dat die ouders niet van deze wereld waren! Echt, die spoorden zelf niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:13

En waarom vond je dat?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:18

Omdat ik zelf nogal nuchter ben.

Je kon ze vergelijken met de mensen die menen dat de aarde plat is. Ze waren ook familie en vrienden kwijt door hun anti gezwam.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:26

Maar waarom spoorden ze dan niet volgens jou?
Omdat jij anders denkt dan dat zij denken? Neem aan van niet aangezien wel meer mensen anders denken dan jou?