Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:49

Oehhh fotomeeting met z'n allen? :):)

Veel plezier morgen! En hopelijk lukt brass monkey :)

Ik ga er zelf bijna nooit vanaf de grond in, altijd uit een layback of shouldermount oid.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:35

Jaaaaa fotomeeting is een goed idee :D

Vanuit layback... heb je daar een filmpje van ming?
Shouldermount doe ik voorlopig niet meer...2 mnd fysio, vanwege overgevoelige spieren :))

B: russian layback waag ik me nog niet aan... lijkt me zo eng :=

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:00

Hmmm nee ik heb geen filmpje geloof ik. Als ik vrijdag ga trainen kan ik even kijken of ik tijd heb om er 1 te maken!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:27

Zou tof zijn, thanks!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:51

Brass monkey doe ik altijd van af de grond maar de kunst is om je hoofd niet te hoog te houden en je moet recht springen. Dus met je kont horizontaal naar boven. Ik wil hem eigenlijk kunnen liften maar dat is te moeilijk.

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:13

Mingming: Fotomeeting is wel leuk ja! Ergens een grotere ruimte zien te vinden voor een paal en gaan met die banaan :D .
In de woonkamer hier kwam ik erachter dat het plafond me eigenlijk wat te laag is :\ :') .
En thanks! We gaan ons best weer doen *\o/*

Oja, en de Brass monkey vanuit een layback of andere pose heb ik ook al geprobeerd. Duizenden filmpjes bekeken op wat voor manieren het allemaal kan, maar ik ben veel te stijf :') Mijn schouders en rug moeten echt nog een stuk opgerekt worden, dat houdt nog een heleboel tegen bij mij.

Banjer: Ik ben bij de russian layback bang dat als ik er eenmaal in hang, niet meer veilig naar boven kom := Dat houd me tussen m'n oren nog een beetje tegen om er gewoon in te gaan hangen.
En verhaal Shouldermount kan ik delen, echt zo'n pijn van gehad toen ik hem een paar keer gedaan heb. Nu durf ik hem daarom niet goed meer te doen. Bang voor weer veel pijn daarna..

Zijn er nog mensen die daar tips voor hebben? Of shouldermount gewoon blijven oefenen en op een gegeven moment doet het geen pijn meer? :+

nicky_rilana: Liften is inderdaad ook gaaf. En dan zie je het op een Youtubefilmpje en ziet het er vrij makkelijk uit.. Maar dan ga je hem zelf proberen en dan lijkt het er niet eens op :+ :') .

Waar ik trouwens ook achter kwam tijdens het fotograferen, ik draai nog een heel stuk als ik in de paal klim om een oefening te doen. Normaal viel me dat niet zo op, maar omdat de camera op een vaste positie stond kwam ik erachter dat ik echt kansloos veel draai nog terwijl ik in een oefening ga. Hebben meer daar last van?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:17

Nope ik draai niet tenzij ik dat wil.

Je hebt heel veel shouldermount prep oefeningen!

Niet alleen fijn om kracht mee op te bouwen maar ook om te wennen aan de druk op de schouders :)

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:40

Op de één of andere manier draai ik nog wel een halve slag om de paal heen. Als ik met de Butterfly bijvoorbeeld uit wil komen met mijn achterbeen rechts van de camera naar achter, dan moet ik een halve polestep doen vanaf de plek waar je anders normaal gesproken de paal in gaat. En als ik er dan in ga dan draai ik zo nog een halve slag om de paal heen. Zou het gewoon nog een kwestie zijn van goed kracht opbouwen?

Dat filmpje is super praktisch trouwens! Thanks voor het delen. Daar ga ik mee aan de slag!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:57

Bvanhetb:gaaf foto's een vriendin van mij heeft dat ook wel eens geprobeerd maar het licht was echt heel slecht bij mij, dat is jammer.
Zijn de foto's wel gelukt?

Ik kan morgen wel even kijken of ik wat foto's kan maken van mijn brass monkey. Dan kan ik goed laten zien wat je moet doen. Ik zelf heb nooit echt problemen er mee gehad. Kan hem zelfs aan gooien dat is wel leuk, maar dat liften zoals ik eerder al aangaf is nog moeilijk.

Verhaal van de shouldermount is voor veel doen dan wordt het beter. In het begin heb ik zelfs veel gewisseld van kant. Uit eindelijk wordt dit echt beter net als het zitten in de paal.

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:27

nicky_rilana: Ik heb thuis een fotostudio, dus heb mooi de studioflitsers gebruikt. Ik heb zowel met de standaard 'kleur' gewerkt, als met kleurfilters voor m'n flitsers. Geeft een heel leuk effect, maar moet het nog even perfectioneren. Gister even snel de foto's op de computer bekeken en dat ziet er al wel leuk uit. Zal ze nog even bewerken en hier wel wat posten, dan heb je een idee :) .

Foto's van de Brass monkey ook altijd goed. Hoe meer beeldmateriaal hoe beter. Misschien doe ik echt gewoon onnodig moeilijk :+ .

Moet zeggen dat zitten in de paal me wel altijd minder pijn heeft gedaan dan de shoulder mount. Shoulder mount voel ik een week nadat ik hem gedaan heb nog in die dikke spier 8)7

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:48

Over de brass monkey:

Een andere manier om erin te komen:

Van een inside leghang naar een brass monkey

Nog een inside leghang entrance

Wanneer je een brass monkey press up/lift/deadlift wilt doen

Helaas geen video hoe je de inspringt dus krijgen jullie nog.

Also volg deze dame op youtube! Ze legt goed uit en heeft nog veel meer leuke tutorials <3

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:27

Shoulder mount, belangrijk is dat je goed bet je borst eerst naar boven gaat.

Je kunt dat uiteindelijk pijnloos dit doen.

Voor de brass monkey,
Je moet redelijk hoog en proberen je heupen zo recht mogelijk te houden en recht boven je schouders te doen. De eerste keer spring ik scheef, ik spring hier ook tegen de paal. Hoe lager je hoofd is, hoe makkelijker probeer niet te hoog te pakken.

Hopelijk kun je hier iets mee.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:47

nicky_rilana schreef:
Shoulder mount, belangrijk is dat je goed bet je borst eerst naar boven gaat.[ Video ]

Je kunt dat uiteindelijk pijnloos dit doen.

[ Video ]

Voor de brass monkey,
Je moet redelijk hoog en proberen je heupen zo recht mogelijk te houden en recht boven je schouders te doen. De eerste keer spring ik scheef, ik spring hier ook tegen de paal. Hoe lager je hoofd is, hoe makkelijker probeer niet te hoog te pakken.
[ Video ]

Hopelijk kun je hier iets mee.

Jaa dat laatste filmpje bedoel ik met springen vanuit de kont :+

Ziet er goed uit Nicky!! *\o/*

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:53

Bedankt voor het delen van die tutorials Blingh! Al vind ik die oefeningen die ze doet om in de brass monkey te komen nog best pittig. Mijn rug is echt zo lenig als een doperwt, helemaal niet dus :') En daardoor loop ik nu heel erg tegen grenzen aan wat betreft dit soort oefeningen.

En super leuk dat je die filmpjes deelt nicky! Echt inspirerend! Dit is inderdaad een andere manier van in de brass monkey gaan dan wat ik aan het oefenen was. Ook die shouldermount ziet er tof uit zo!

Echt een leuk topic dit :D Heb weer veel meer motivatie terug om wat oefeningen weer op te pakken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:50

B: als je wil kunnen we ook wel eens samen trainen? Kunnen we elkaar motiveren :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:45

Net voor de lol ff geoefend met opspringen vanuit je kont, naar de brass monkey... voelde al veel minder eng... kwam al behoorlijk hoog *\o/* ben niet verder gegaan, want ik had (en heb :)) ) een trainingsbroek en dikke trui aan :brr:

Het weekend maar eens verder proberen, als mn pols mee wil werken... maar zaterdag eerst demo’s Zumba doen op Baila, een straat dansfestival in de binnenstad van Groningen :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 23:06

Goed bezig!

Ik heb gisteren calisthenics gedaan en vandaag een workshop paaldansen gegeven. Voel mijn spieren na gisteren behoorlijk dus zal morgen wel echt spierpijn hebben.

Maar dit weekend even rust, maandagochtend de paal weer in :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:05

Trainen met een polsblessure is niet handig.... maar jeetje, wat had ik dit nodig :D

Voor 2 challenges wat moves gedaan... leek me mooi om weer voorzichtig op te bouwen :)

Ballerina from floor:
Afbeelding

Met een beetje hulp :))
Afbeelding

Wrist sit:
Afbeelding

Hello Boys:
Afbeelding

Genie:
Afbeelding

Embrace, mn eerste poging ooit:
Afbeelding

Jamilla:
Afbeelding

Flamingo sit:
Afbeelding

Martini sit:
Afbeelding

En de hangglider, geen deel van een challenge, maar wel een van mn favorieten:
Afbeelding

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:25

Goed bezig banjer, als je nog wat challenges wil. Probeer zo vaak mogelijk zonder de grond te raken een helicopter te doen. En dan van links naar rechts.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:27

Thanks!

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:37

Banjer schreef:
B: als je wil kunnen we ook wel eens samen trainen? Kunnen we elkaar motiveren :D

Oja, lijkt me wel leuk ja!

En jij bent goed bezig geweest aan de foto's te zien! Ziet er goed uit! En ook wel handig zo'n paal in een podium zeker? Ik heb gewoon zo'n klempaal van X pole, prima ding, maar plafond vindt het niet overal even fijn :')

Mingming; is het gelukt om de paal weer in te klimmen, of nog last van de spierpijn? ;)

nicky; lijkt me ook een goede oefening inderdaad.

Wat doen jullie voor oefeningen om lenigheid te krijgen? Mijn spieren zijn behoorlijk kort en heb bijvoorbeeld met gewoon op de grond zitten met mijn benen gestrekt naar voren al flinke gevoeligheid in de spieren aan de achterkant van mijn benen. Nu ben ik met wat Yoga oefeningen al aan het proberen om meer ruimte te krijgen, maar zijn er oefeningen die echt een aanrader zijn hiervoor?

Oa met deze oefening (even snel een printscreen :P ) ben ik aan het werk om steeds verder te strekken :)

Afbeelding

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:26

Ik ben redelijk lenig van mij zelf. Maar ik wil nu eigenlijk in een split kunnen. Daarvoor gebruik ik stieken om leniger te worden. Verder scheelt yoga ook wel echt heel veel. En vaak oefenen, maar niet te lang.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:48

Ik ben gek op flow with adee haar split programma op youtube.

Daarnaast heeft cirque_physio veel oefeningen op haar insta staan waar je active flexibilty leert.

En ik raad aan om naar stretch lessen te gaan als die in de buurt gegeven worden

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 13:05

Ik kan momenteel niet zo veel doen qua lenigheid ivm ontstekingen in mijn heup, maar daarvoor krijg ik donderdag die corticosteroïden injectie. Verder inderdaad stretchles en als je echt ergens vastzit even naar de (sport)fysio.

Ik heb vanmorgen getraind! Wedstrijd training, maar ik loop een beetje vast op 1 punt omdat ik niet weet hoe ik eruit moet komen :') Originele idee bleek niet te werken. Als iemand het leuk vindt om te helpen met brainstormen, laat maar weten!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:15

mingming schreef:
Ik kan momenteel niet zo veel doen qua lenigheid ivm ontstekingen in mijn heup, maar daarvoor krijg ik donderdag die corticosteroïden injectie. Verder inderdaad stretchles en als je echt ergens vastzit even naar de (sport)fysio.

Ik heb vanmorgen getraind! Wedstrijd training, maar ik loop een beetje vast op 1 punt omdat ik niet weet hoe ik eruit moet komen :') Originele idee bleek niet te werken. Als iemand het leuk vindt om te helpen met brainstormen, laat maar weten!

Meee!! Ik vind het leuk om te helpen <3