Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:50

NYC2B schreef:
Pff ben sinds gisteren met een andere pil begonnen na een jaar gestopt te zijn.
Iemand enig idee of het dan al mogelijk is dat je daarvan misselijk bent? Telkens na het eten vooral.

Dat kan absoluut!

Ik had met de nieuw pil direct last van ochtend misselijkheid.

Je krijgt met de pil 1 keer per dag een enorme shot met hormonen tegelijk in je lichaam, dat kan dus gepaard gaan met misselijkheid.

Welke pil heb je?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:55

Ik ben een week lang doodziek geweest toen ik startte, zo enorm misselijk was ik -O-

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:07

Toen ik stopte met de pil zat mijn gezicht na een paar maanden vol onder de pukkels. Voelde me echt zwaar verrot en zo'n spijt van gehad. Uiteindelijk weer aan de pil en sindsdien zelden een pukkel.

De enige keer dat ik nog stop is als we willen proberen zwanger te worden denk ik :') zie nu al op tegen de pukkels die dan waarschijnlijk weer komen. :Y)

c_alsemgeest

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:29

De onrustige huid trekt trouwens wel vaak weg... bij mij was het na een maand of 8.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:31

Hier een paar dagen geleden gestopt en meteen 2 pukkels :+ heb ook medicatie die pukkels veroorzaakt dus zal er wel charmant bij gaan lopen de komende maanden, haha.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:33

Ja dat is inderdaad een nadeel... ik had in het begin ook heel snel vet haar.
Maar dat is gelukkig ook verdwenen na een periode.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:31

Petrichor schreef:
NYC2B schreef:
Pff ben sinds gisteren met een andere pil begonnen na een jaar gestopt te zijn.
Iemand enig idee of het dan al mogelijk is dat je daarvan misselijk bent? Telkens na het eten vooral.

Dat kan absoluut!

Ik had met de nieuw pil direct last van ochtend misselijkheid.

Je krijgt met de pil 1 keer per dag een enorme shot met hormonen tegelijk in je lichaam, dat kan dus gepaard gaan met misselijkheid.

Welke pil heb je?

Nu de microgynon, eerder had ik altijd de Yaz.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:42

Urbiezira schreef:
Hier een paar dagen geleden gestopt en meteen 2 pukkels :+ heb ook medicatie die pukkels veroorzaakt dus zal er wel charmant bij gaan lopen de komende maanden, haha.

Ik heb nu een flinke in het zicht en het is echt niet zo dat hij na een paar dagen weg trekt. Is die eindelijk weg dan treedt de volgende zich al aan -O- :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:54

Ik heb zondagochtend mijn laatste pil geslikt en ben nog steeds niet echt ongesteld -O- Begin me nu toch wel zorgen te maken.. Slik overigens altijd een maand of 3 door dus het duurt altijd wel wat langer voordat het op gang komt. Ik heb ook nog niet echt de extreme buik en rug pijn gehad, wel soms een paar minuutjes die echte ongesteldheidspijn maar normaliter heb ik daar toch wel meerdere uren last van.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:55

Ben zojuist voor het eerst ongesteld zonder de pil! Magistraal! Ik heb het niet eens voelen aankomen geen buikpijn niks, en met de pil had ik altijd in de 24uur ervoor buikkrampen en nu niet. Omgekeerde wereld!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:55

Ik ben sinds een aantal maanden ook gestopt. Wat een verademing zeg!
Ik had gedacht dat ik wel weer erger zou gaan menstrueren maar dat valt alles mee. Mijn hoofdpijnen zijn ook een stuk minder geworden. In het begin had ik ze nog wel maar dat houdt ik maar op ontwenningsverschijnselen, nu heb ik het nog maar af en toe en niet meer tijdens mijn menstruatie.
Voor zwangerschap hoef ik niet meer bang te zijn want mijn man heeft zich laten steriliseren :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:20

Ik heb overigens al dagen hoofdpijn, maar dat hadden meerdere mensen dus (direct) na het stoppen?

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:25

Ik ben inmiddels gestopt met de pil vanwege het niet aanwezig zijn van de pil die ik normaal heb en enorm ziek worden van andere. Ik merk dat ik vooral rond mijn ongesteldheid juist meer moodswings heb en enorm veel pijn heb van krampen. Als het merk er weer is ga ik dan ook weer beginnen met de pil. Maar nu dat ik gestopt ben met de andere merken mer ik dat ik vooral mentaal vrolijker ben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:06

Shaggy09 schreef:
Ik heb zondagochtend mijn laatste pil geslikt en ben nog steeds niet echt ongesteld -O- Begin me nu toch wel zorgen te maken.. Slik overigens altijd een maand of 3 door dus het duurt altijd wel wat langer voordat het op gang komt. Ik heb ook nog niet echt de extreme buik en rug pijn gehad, wel soms een paar minuutjes die echte ongesteldheidspijn maar normaliter heb ik daar toch wel meerdere uren last van.

Ik ben/was ook altijd pas op dag 5 of 6 van de stopweek ongesteld. Niks om je dus nog zorgen over te maken.

Ik heb sinds het plaatsen van het spiraaltje wel veel slijmverlies, zijn er meer hier die dit hebben gehad? Ik slik wel nog steeds de pil tot de strip of is dus ik neem aan dat dit geen ongesteldheid kan zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:37

Ik ben nu iets van 2 weken gestopt en merk momenteel volgensmij nog niks. Wat ik lastig vind is dat je toch, doordat je de ervaringen leest, je misschien gaat instellen op bepaalde veranderingen en jezelf dus kunt manipuleren daardoor. Durf dus nog geen uitspraken te doen over of het mij veranderd of niet, is dan ook nog te vroeg daarvoor waarschijnlijk.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:42

2 jaar geleden een half jaar gestopt met de pil, wat een hel was dat. Inderdaad gelijk veel puistjes, zo onregelmatig als maar kan en ook heel pijnlijke menstruatie. Mijn humeur werd er wel wat beter van, maar niet dusdanig dat ik het het allemaal waard vond, dus weer begonnen.

Toen ben ik wat gaan experimenteren met verschillende pillen. Ik had eerst zo'n standaard pil, die vervangen voor een die ongeveer even sterk was (anders krijg ik doorbraak bloedingen) en deze pil was "speciaal" voor mensen die gevoelig op de pil reageren. Maar helaas, mijn vreet- en huilbuien hadden hun toppunt bereikt en bovendien werd ik door de pil heen ongesteld. Dus weer veranderd na 3 maanden en die ik nu heb bevalt mij goed! Helaas door het tekort alleen in een lichtere variant te krijgen momenteel waardoor ik doorslikken niet hoef te proberen, maar mijn emoties doen het hier wel oke op!

Toch wil ik liever van de pil af, maar stoppen is voor mij geen optie. Ik zit nu te denken aan een nuva ring, gezien ik daar veel positieve verhalen over heb gehoord. Daar ga ik over zo'n 2 maanden mee beginnen om te kijken hoe dat bij mij valt. En anders toch maar weer terug naar de pil (krijg nogal de kriebels van spiraaltjes)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:22

Dreamy schreef:
Ik ben nu iets van 2 weken gestopt en merk momenteel volgensmij nog niks. Wat ik lastig vind is dat je toch, doordat je de ervaringen leest, je misschien gaat instellen op bepaalde veranderingen en jezelf dus kunt manipuleren daardoor. Durf dus nog geen uitspraken te doen over of het mij veranderd of niet, is dan ook nog te vroeg daarvoor waarschijnlijk.

Hoe lang ben je aan de pil geweest?
Ik kan me voorstellen dat je lichaam langer nodig heeft om te ontwennen naarmate je langer de pil hebt geslikt.

Marjo, kan dat geen kwaad, zoveel wisselen op korte termijn?
Wat is de reden dat je wilt stoppen? Door de hormonen of door het gedoe van het slikken? Want in dat laatste geval zou je de prikpil kunnen overwegen. Dan moet je nog steeds de planning in de gaten houden maar dat is al minder gedoe dan iedere dag moeten slikken.

Ik heb net nog even naar de gynaecologie gebeld omdat er net ineens weer nieuw bloed in mijn afscheiding zat. Ongesteldheid kan het niet zijn omdat ik de pil nog steeds slik. Maar dat schijnt dus heel normaal te zijn dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 14:25

Ik ben van mijn 15e t/m mijn 26/27e aan de pil geweest en ben daarna ook bijna anderhalf jaar gestopt. Slik het sinds een jaar of 2 weer..

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:17

c_alsemgeest schreef:
De onrustige huid trekt trouwens wel vaak weg... bij mij was het na een maand of 8.

Inderdaad, ik heb er wel een jaar last van gehad.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 05:46

Jolien87 schreef:
Dreamy schreef:

Hoe lang ben je aan de pil geweest?
Ik kan me voorstellen dat je lichaam langer nodig heeft om te ontwennen naarmate je langer de pil hebt geslikt.

Marjo, kan dat geen kwaad, zoveel wisselen op korte termijn?
Wat is de reden dat je wilt stoppen? Door de hormonen of door het gedoe van het slikken? Want in dat laatste geval zou je de prikpil kunnen overwegen. Dan moet je nog steeds de planning in de gaten houden maar dat is al minder gedoe dan iedere dag moeten slikken.

Ik heb net nog even naar de gynaecologie gebeld omdat er net ineens weer nieuw bloed in mijn afscheiding zat. Ongesteldheid kan het niet zijn omdat ik de pil nog steeds slik. Maar dat schijnt dus heel normaal te zijn dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.

Ik ben 2 keer gewisseld, telkens na 3 maanden. Geen idee of het kwaad kan, de laatste keer wisselen was voor mij ook echt de laatste optie. Alles is overigens wel in goed overleg met de huisarts gegaan en die zei dat het geen kwaad kon. Ik wilde ook liever direct overstappen op de nuva ring, maar met een reis van 5 maanden op de planning was dat niet handig (je moet ze voor de langere termijn koel bewaren en dat wordt lastig in Azië :'))

De reden dat ik liever niet de pil heb is vanwege de hormonen die mijn humeur redelijk kunnen beïnvloeden. Ook wordt steeds duidelijker dat de pil nog helemaal niet zo goed is. Helaas is stoppen voor mij dus geen optie.

Goed dat je even hebt geïnformeerd, blijft belangrijk om veranderingen (en zeker bloed) goed in de gaten te houden!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:29

Dreamy, merkte je die eerste keer stoppen ook geen verschil?
Het kan natuurlijk even duren voordat de bende uit je systeem is en dan kan het ook nog weer per persoon verschillen. Ik hoop voor je dat je snel een positief effect merkt.

marjo, is de prikpil geen optie? (Hoewel dat met een reis van 5 maanden inderdaad lastig is omdat je die volgens mij iedere 3 maand moet zetten)

Weten jullie nog dat ik gisteren ineens nieuw bloed had? Ik kwam er gisteravond achter waardoor dat kwam. Ik was donderdag de pil vergeten te slikken. Werkelijk, het aantal keren dat dit me in de afgelopen 15 jaar is gebeurd is op één hand te tellen en op de valreep vergeet ik er nog eentje. :')
Wetende dat het niet veel zin had om alsnog door te slikken heb ik gisteravond dus maar besloten om er per direct mee te stoppen. Een koperspiraal zou direct na plaatsing moeten werken dus waarom ik van de huisarts toch nog zou moeten doorslikken begrijp ik niet helemaal. Enfin, ik ben bij deze dus officieel van de pil af. *\o/*
Ik ben meteen ook keihard ongesteld maar dan heb ik dat ook maar direct gehad.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:21

Jolien87, heb er wat meer info over opgezocht en ik ga het zeker onthouden mocht de nuvaring mij niet bevallen! Dankje voor de tip. Momenteel ben ik al aan de 5e maand van mijn reis begonnen, dus over een maandje ga ik alweer naar huis

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:57

Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden. Woensdag de laatste pil geslikt en donderdag de spiraal laten plaatsen, ik zou dus zonder spiraal vandaag morgen of als ik heel laat ben maandag ongesteld moeten worden. Vandaag heb ik wel wat menstruatie pijn alsof ik ongesteld ga worden maar wellicht komt dat nog door de spiraal.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:12

Ik was binnen 3 dagen ongesteld, dus er zal vast wat gaan komen, mogelijk blijft het daarna wel uit. Vervelende vond ik wel dat ik geen tampons mocht gebruiken de eerste week, ivm infectiegevaar. Echt niet fijn om dan paard te rijden of actief bezig te zijn..

Mbt het topic.. Ik merk wel dat ik iets meer puistjes heb, maar dat kan ook door het ontzwangeren komen. Ben kort na het stoppen met de pil zwanger geraakt dus niet echt hormoon vrij geweest..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:17

Ergens hoop ik ook dat ik even ongesteld wordt kan ik daarna een echo laten maken en dan heb ik mooi 5 jaar geen omkijken meer. :)