Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:17

Hoe gat het nu Gohya, want dat ploppen vind ik niet tof en misschien ook wel zorgwekkend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:25

Gohya , of het je kan helpen om door te slapen weet ik niet maar bij Holland and barret hebben ze Melissa Dream , zorgt ervoor dat je goed door kunt slapen en is volledig natuurlijk. Zelfs mijn man, antipillen slikker en hooguit vier uur slapend had er gemak van. Zorgt voor een diepe rustgevende slaap. Misschien het proberen waard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 10:50

Het gaat wel redelijk,alleen de hoofdpijn blijft in aanvallen komen en de pijn in mijn oog ook.
Er is gelukkig niks raar meer gebeurt in me hoofd,ik moet wel regelmatig even gaan liggen op de bank als ik me niet zo helder voel.
De angst is nog steeds zó sterk, als mijn dochter of zoon "uitslapen" dan denk ik altijd,zou hij of zijn niet dood in bed liggen? ik durf ook niet te gaan kijken en ben dan opgelucht als ze wakker zijn.
Nu me zoon op zichzelf woont is dat 1 angst minder,vanmorgen bij me dochter ook weer,ze sliep wat langer dan normaal.Dan kom ik terug van de hond uitlaten en kijk of ze beneden is geweest,ja ik zie dat haar koffiekopje weg is,pfff opgelucht.

@bigone is dat online te bestellen dan?ik ken die naam niet en ik wil het graag proberen.Met de temazepam slaap ik 4 á 5 uurtjes door [zonder om het uur wakker] maar om half 6 weer wakker en steeds 20 min slapen tot half 8.Ik heb wel ff een diepe slaap,maar veel te kort,ik wil dóór slapen.

Ik las bij de Groep Lyme dat er ook mensen waren die zomaar een paar seconden weg raakte en bijna flauw vielen.Het schijnt bij Lyme te horen,dat stelde me toch wel wat gerust.

Vandaag alweer 17 weken geleden.
Dit gedicht heb ik niet zelf geschreven hoor,is van iemand anders,mocht het wel overnemen.

ik heb je nodig
maar je bent er niet.

als ik je roep
en smeek om hulp
antwoord je niet
ik heb je nodig
maar je bent er niet.

ben ik te moeilijk
of te lastig
denk je dat ik het verzin
ik heb je nodig
zo nodig
maar je bent er niet.

ik heb je nodig
om deze strijd aan te gaan
en deze ziekte te weerstaan
ik heb je nodig
maar je bent er niet.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:15

:(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:19

Wat een mooi en tegelijk ook verdrietig gedichtje :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:42

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:49

Kijk wel uit dat je sommige supplementen niet mag combineren met medicijnen.

Wat een mooi gedicht Gohya..

Soms kom je mensen tegen waarvan je wenste dat je kon helpen dragen..
Het is dat ik geen auto heb, anders had ik je met alle liefde geholpen 15 oktober

Wat ben je ontzettend sterk. Let goed op jezelf hoor :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 12:01

Gelukkig is 15 okt. geregeld, ik hoop alleen wel dat ik wel kan zien met 1 oog en niet tijdelijk blind ben voor 1 dag. Dat was ik n.l. wel na de operatie in 2017 ik was echt blind die dag.Het onweerde toen zo heftig,iets wat ik graag zie,maar kon niks zien,alleen maar horen.Ik weet in ieder geval hoe het is om blind te zijn.
En a.s. woensdag belt de anesthesist, ben benieuwd met mijn wisselende bloeddruk, temperatuur en suiker. Komt vast goed, kan heel goed tegen de narcose.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:57

Ik heb best bewondering voor je dat je ondanks alles toch nog wel doorpakt voor jezelf en je kinderen, lijkt me niet makkelijk. Dat je nerveus wordt als je dochter langer uitslaapt is echt goed te verklaren. Ik herken het wel, zo'n 10 jaar geleden alweer is mijn 'gezonde' vader nooit meer thuis gekomen. Heb nogsteeds dat als mijn moeder niet appt of iemand later thuis is dan verwacht en dan vooral als het een uur is dan zie ik in mijn hoofd de politie alweer aan de deur staan.
Je bent gewoon getraumatiseerd en dat moet slijten :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:20

alice0cullen schreef:
Je bent gewoon getraumatiseerd en dat moet slijten
Of als het niet slijt, zoals bij mij accepteer het gewoon als onderdeel van je leven.
Mijn kinderen wisten heel goed waarom ik zo bezorgd was en waarom zij als allereerste kinderen een telefoontje kregen met 5 euro beltegoed. ALTIJD hebben zij mij een sms je gestuurd of eventjes gebeld als iets anders liep als anders en ze later thuis zouden komen.
Ik heb het nog. Als je ooit iemand die je zo dierbaar is, zo jong nog in mijn geval, verloren hebt zet dat de toon in je verdere leven. Niet alleen omdat je getraumatiseerd bent, maar ook omdat je de naïviteit en onbezorgdheid kwijt bent. Gelukkig komen de meeste mensen "met de schrik vrij". Maar als je zelf onverwacht voor echte crisis komt te staan met dodelijke afloop, dan raak je dat nooit meer kwijt. Voorgoed weet je dat het leven broos en kwetsbaar is en dat geluk elke seconde kan omdraaien in zwaar verdriet en verlies.
Wel zal het op een gegeven ogenblik niet meer zo aan de oppervlakte zijn en de hele dag zo voelbaar. Het verdriet krijgt een plek, want gelukkig zijn wij ook zo als mensen. Maar het zal nooit meer weg gaan en dat hoeft ook niet. Dierbaren zitten in ons hart. IN elk geval in dat van mij.

Je hebt een mooi gedicht geplaatst Gohya, dat je verdriet prachtig verwoord. Want zo is het ook. Maar je mag echt van mij aannemen, (helaas ben ik ervaring deskundige), er komt ooit een tijd dat het minder pijn doet! Indertijd kon ik dat niet geloven, toen een vrouw mij deze wijsheid gaf. Als een mantra heb ik dit soms in de ergste pijn voor mezelf op gezegd. Dat hielp mij, want dat gaf toekomst perspectief. En het is bij mij ook waar gebleken.

Jij hebt de pech dat je naast het verlies van je geliefde zelf ook nog te dealen hebt met een hele nare gevaarlijke ziekte waarvan de afloop ook onzeker is en je daarin dus nu zonder je maatje mee moet dealen. Dat vind ik verschrikkelijk erg voor je. Helaas het is niet anders.
Mag ik je een virtuele knuffel geven? :*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:23

Ik heb geen idee wat er geburt is,maar de zon kwam door en het leek wel of er een knop om ging in me hoofd,het gaat nu zoveel beter,geen denken,denken,denken en beelden zien.Ook tegen mezelf gezegd,nu ga je ervoor,je gaat weer genieten,naar de paarden [waar ik al weken niet geweest ben] en allerlei dingen doen.

Dat is raar he,nu hopen dat dit doorzet en ik niet terugval.Wat vreemd dat dit kan,ik krijg nu ook niet steeds tranen als ik aan hem denk of aan een uitspraak of gedicht.

Kijk die angst als iemand lang in bed ligt zal nooit verdwijnen denk ik.Dat had ik eigenlijk ook al voordat me partner overleed,maar wel stukken minder.
Ik heb mijn zoon een keer in zware Coma aangetroffen in zijn bed.Hier loopt ook een topic over [en dan ligt je zoon in coma] heet het geloof ik.Vamaf toen had ik al angst als iemand langer in bed lag.

Maar is dit raar dat er een soort van knop omgaat? kan dit wel?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:32

Nee is niet raar. Er is meer tussen hemel en aarde en wellicht ben je geholpen vanaf de andere kant. Dat verdien je. Koester het licht en de mooie herinneringen aan je lieve man! Denk het niet kapot.
Vraag niet hoe het kan, maar geniet evan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:44

Fijn! ik geloof ook zeker dat er meer en geloof in het paranormale.
Ik hoop dat het niet terug valt.

Helaas blijft de hoofdpijn wel,ook na 2 inbuprofen á 400mg.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:01

Jeuj, 17 weken alweer. Sterkte! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 17:30

Dankjewel.
Morgen precies 4 maanden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:01

Fijn Gohya. Hoop zo voor je dat dit gevoel blijft. 4maanden alweer. De tijd gaat toch wel snel.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:56

Super Gohya wordt blij van je laatste post

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:00

Verschrikkelijke hoofdpijn vanmorgen en pijn in het oog rechtsboven.Geloof het of niet,maar ik voelde echt een aai over me bol zoals me partner dat ook altijd deed als ik pijn had.En nee,was echt geen verbeelding.Ik schrok eerst,dacht dat er een spin ofso in me haren zat,maar er zat echt niks,was écht een duidelijke aai.[is niks nieuw ofso voor mij].
Gisternacht werd ik zelfs wakker door de pijn,nooit eerder gebeurd.

Vanmiddag belt de anesthesist,me bloeddruk al gemeten en die is prima 128/75 temperatuur prima 36,5.
Ik ga hem wel zeggen van de hoofdpijn,is miss. wel belangrijk dat hij dat weet.

Maar verder gaat het nog steeds goed, heb weer meer plezier om dingen te gaan doen.Jammer dat die pijn dat dan weer tegen werkt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:04

Fijn Gohya, wat een goede berichten als het om je veerkracht gaat en de aai over je bol <3 .
Zeker moet je vertellen van de hoofdpijn en ik zou ook het ploppen in je hoofd even aangeven!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:09

Ja ik zal dat zeker zeggen,en ook dat scondenwerk wegraken is nu nog 2x gebeurt,maar zonder dat plop gevoel. Wel het gevoel erbij dat ik moet overgeven.
Mijn veerkracht is echt zoveel verbeterd, net of ik het geaccepteerd heb dat hij er niet meer is,al voel en ruik ik hem wel hier in huis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:24

Gohya ik vind het zo fijn voor je.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:39

Stress kan veel doen met een lichaam en geest, niet onderschatten maar genieten van de goede momenten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 14:50

Dat weet ik bigone,maar ik weet wat ik voel,zie en ruik,en dat is voor sommigen onmogelijk te begrijpen.Maar zo heeft ieder zijn eigen ergens in geloven. ;)

Anesthesie heeft gebeld,ben goed gekeurd voor de narcose.Dat van de hoofdpijn wist hij,dat staat ook in het dossier van de laatste narcose afgelopen febr. toen had ik dat al.
Verder was alles nog hetzelfde,nooit last gehad van de narcose,het is routine geworden voor me lichaam als je elk jaar narcose krijgt en soms vaker in een jaar.
Maak me er nu niet meer druk om.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:53

Wanneer is de datum van je operatie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 15:17

Volgende week dinsdag de 15de om 12 uur melden, operatie is volgens mij om 14.00 uur.