Vorige week dinsdag heb ik de apotheek gebeld ivm dat ik Microgynon 30 nodig had, was er niet. Moest ik huisarts bellen voor overleg alternatief. Die was die middag niet bereikbaar.
Woensdag heb ik de huisartsassistent gesproken en die heeft na overleg met apotheek een alternatief voorgeschreven, met dezelfde werkzame stoffen. Wat ik bijzonder vond omdat juist de werkzame stoffen een probleem zijn. maar deze zou leverbaar zijn. Kon ik dinsdag (gisteren) dan ophalen.
Kom ik gisteren bij de apotheek, sorry mevrouw, die is niet geleverd. Pas januari!
Een alternatief was dan Microgynon 20 of een hele andere pil met andere werkzame stoffen. maar dat moest in overleg met de huisarts. Dus ik geef aan dat ik dat vorige week woensdag dus al heb gedaan en nu gewoon een pil wil! Nee, dat moest via de huisarts. Die zit gelukkig in hetzelfde gebouw, maar bleek er niet te zijn en ook zijn assistent niet. Wel die van een andere huisarts. Die mocht me eigenlijk niet helpen, maar ik wil gewoon de pil! Dus zij gekeken en alsnog, na overleg met mij, de Microgynon 20. Ik probeer liever een pil die ik ken met lichtere dosering dan iets heel anders.
Daarna weer terug naar de apotheek en nu zijn er 2 strips M20 besteld, genoeg tot M30 er weer zou moeten zijn. En wie weet bevalt de 20 wel en blijf ik daarop

Maar jemig wat een gedoe en kastje, muur, kastje, muur verhaal!