Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 20:12

benangelique schreef:
Niet afwachten. Het is weinig invasief om kma voeding te geven....

Als ik nu met die voeding begin, weet ik niet of het door behandeling osteopaat komt of kma..

Heb ik daarnaast geen verwijzing van ka nodig voor dergelijke voeding?

Barroco

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:36

Om het vergoed te krijgen heb je idd een akkoord vd kinderarts nodig.
Ik zou persoonlijk ook 1 ding per keer uitzoeken, en vooral je moedergevoel volgen! Succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:36

Ik zou met kma of verdenking daarop niet wachten maar gelijk starten. Als je verbetering merkt en niet weet waar het van komt, geef je hem 1x een gewone fles.

Kma voeding moet op recept. Kan ook via de huisarts

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:41

Op zich maakt het ook niet heel veel uit waar de verbetering door komt toch? Puur het verstrijken van de tijd kan het ook zijn :) Maar als het maar beter wordt en liever gisteren dan vandaag.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 09:58

pmarena schreef:
Op zich maakt het ook niet heel veel uit waar de verbetering door komt toch? Puur het verstrijken van de tijd kan het ook zijn :) Maar als het maar beter wordt en liever gisteren dan vandaag.

Nouja dat is niet helemaal zo natuurlijk. Als hij dieetvoeding krijgt wat vergoed/voorgeschreven moet worden (want die voeding is belachelijk duur en wil je echt niet uit je eigen zak betalen als dat niet hoeft) en de verbetering blijkt te komen van de osteopaat, zit hij op speciale voeding terwijl het niet nodig is en waar zijn ontlasting zo zuur van wordt dat heel z’n billetjes onder de luieruitslag komen te zitten waar bijna niet tegenop valt te smeren :')

Zijn reflux is nu dusdanig onder controle dat hij slaapjes kan doen. Het zijn z’n darmpjes die op dit moment de boeman spelen door ingedikte voeding. Heb wel het idee dat de gelilact hem beter valt dan de jbpm. Alleen met medicatie en indikken van voeding ben ik symptomen aan het bestrijden en niet de oorzaak aan het aanpakken, daar probeer ik nu dus achter te komen.. ik verdenk op dit moment (nog) geen kma en de logica van de osteo klonk heel aannemelijk. Hij is zeer zeker ook op de hoogte van reflux door kma en ik verwacht niet dat hij dat niet zal opperen als hij ziet/merkt dat zijn behandelingen onvoldoende verbetering leveren. Daarbij moeten we echt een heel uitgebreid schema bijhouden van zijn ontlasting/aantal keer spugen en soort spugen (wegslikken/mondje/projectielbraken), hoe vaak hij de hik heeft, zijn ‘humeur’ overdag/snachts en andere zaken die invloed kunnen hebben zoals bijv entingen. Dit wordt ook elke afspraak geëvalueerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:17

Je hebt niet heel veel geprobeerd nog toch qua KMA voeding? :)

Ach we hebben hier ivm niet tegen koemelk kunnen eeuwen NannyCare geitenmelk gegeven van rond de 25 euro per pot....in de aanbieding, en niet vergoed :=

Je moet sowieso doen waar je je goed bij voelt, maar je kan natuurlijk ook meerdere dingen per keer aanpakken in de hoop dat iets aanslaat of alles samen de truc doet. En als je dan in rustiger vaarwater zit kan je rustig kijken of het ook zonder 1 van die dingen goed gaat.

Maar dan heb je wellicht sneller resultaat dan wanneer je alles 1 voor 1 gaat proberen en de weken van ellende ondertussen maar doortikken....
Ik vind het daarom dus toch wel een waardevol advies van benangelique :)

Maar uiteraard is het aan jezelf hoe je het aan wilt pakken, gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden en hopelijk slaat er snel iets echt goed aan :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:24

Ik heb (toen ze 5 maanden was) de eerste 6-8 weken kma voeding zelf betaald, daarna leek haar lijfje gereset.. heel langzaam weer gewone voeding toegevoegd en het lukte gewoon. Mijn dochter had geen reflux, wel bloederige diarree, dat direct verdween met kma-voeding.

Officieel moet je het eerst proberen, werkt het dan krijg je het vergoed. Maar het is idd heel duur.. (en sommige artsen schrijven wel direct voor)
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-11-18 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:29

Ik zou echt de osteopaat volgen. Deze man weet écht wat hij doet.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:35

Volg je gevoel lieve mama

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:47

Parena, geitenmelk werkt ook niet bij koemelkeiwitallergie. Als je reageert op een dierlijke melkeiwit reageer je ook op andere dierlijke melkeiwitten. Het kan wel zijn dat de koemelk te zwaar valt, geitenmelk is lichter verteerbaar.

Anyway TS: volg je gevoel! Op zich is zo’n machtiging zo geregeld, helemaal als je de kinderarts dichtbij hebt. Ik snap ook heel goed dat je de oorzaak zeker wil weten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:03

Begrijp ik idd ook wel..

Laten we maar hopen dat hij er snel overheen groeit..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 12:45

pmarena schreef:

Ach we hebben hier ivm niet tegen koemelk kunnen eeuwen NannyCare geitenmelk gegeven van rond de 25 euro per pot....in de aanbieding, en niet vergoed :=

Je moet sowieso doen waar je je goed bij voelt, maar je kan natuurlijk ook meerdere dingen per keer aanpakken in de hoop dat iets aanslaat of alles samen de truc doet. En als je dan in rustiger vaarwater zit kan je rustig kijken of het ook zonder 1 van die dingen goed gaat.

Maar dan heb je wellicht sneller resultaat dan wanneer je alles 1 voor 1 gaat proberen en de weken van ellende ondertussen maar doortikken....

Maar uiteraard is het aan jezelf hoe je het aan wilt pakken, gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden en hopelijk slaat er snel iets echt goed aan :)

Het is ook een goed advies wat ik zeker nog zal uittesten als de osteopaat geen soelaas gaat bieden. Het is m.i. niet bevorderlijk voor zijn buikje om in 1,5 week tijd 4 verschillende soorten voeding te krijgen en dat is wel wat er gebeurt zodra hij nu wéér andere voeding zou krijgen. Dingen hebben ook tijd nodig om aan te slaan/verbeteren en daarom vind ik het zinloos om nu weer met iets anders te gaan beginnen. We komen net uit de molen van het ziekenhuis en het gaat nu al vele malen beter. De dagen van non-stop huilen hebben we niet meer. Vandaar dat ik het ook aandurf om eerst aan te kijken of de osteopaat verbetering gaat geven/dan wel niet geheel oplost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:05

Hopelijk doet dat het :j

Ryder: voor die kleine van ons maakt geitenmelk wel degelijk het verschil. Uiteraard zijn er zat kindjes voor wie het geen oplossing is, dat heb je met alles, maar voor anderen zijn de koemelk problemen gewoon niet aanwezig bij geitenmelk :)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:37

JLLN_ schreef:
pmarena schreef:

Het is ook een goed advies wat ik zeker nog zal uittesten als de osteopaat geen soelaas gaat bieden. Het is m.i. niet bevorderlijk voor zijn buikje om in 1,5 week tijd 4 verschillende soorten voeding te krijgen en dat is wel wat er gebeurt zodra hij nu wéér andere voeding zou krijgen. Dingen hebben ook tijd nodig om aan te slaan/verbeteren en daarom vind ik het zinloos om nu weer met iets anders te gaan beginnen. We komen net uit de molen van het ziekenhuis en het gaat nu al vele malen beter. De dagen van non-stop huilen hebben we niet meer. Vandaar dat ik het ook aandurf om eerst aan te kijken of de osteopaat verbetering gaat geven/dan wel niet geheel oplost.

Wat ontzettend fijn dat het al zoveel beter gaat! Ik hoop voor jullie dat het doorzet en allemaal weer beter kunnen slapen, dat helpt al zoveel! Hier bij baby 1 ook veel kramp gehouden hoor, ondanks medicatie en reflux leefregels en Osteo. Uiteindelijk groeide hij daar toch echt overheen en was het nooit zo erg dat hij dáár minder van sliep.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:54

Ik denk zelf, dat als het kma is, dat je dan nu nog weinig verbetering zou zien? Als het met stapjes beter gaat, denk ik dat je op de goede weg zit. Maar goed mijn baby brult zonder reden :'). Die heeft gewoon een pittig karakter, en daar helpt speciale voeding niet voor :+. Ik heb verder geen ervaring met kma.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:48

Hoe gaat het nu met je kleintje TS?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 18:06

Met Sam gaat het goed vergeleken met hoe het was! Hij lacht lekker veel tegenwoordig dus dat is echt heerlijk om te zien <3

Ik zit op het moment wel bij mijn ouders en nu is het zaak allerlei dingen te gaan regelen met het huis etc.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:19

oliebol, relatie gesneuveld?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:29

Ai... heeft jullie relatie het idd niet overleefd? :(:) Wat heftig!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:06

*kruipt onder steen vandaan* Volgens mij is er op relationeel vlak niks aan de hand, maar zijn ze bezig met klussen in huis, als ik even bij de berichten van TS kijk. *kruipt weer onder steen*

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 23:43

Het heeft inderdaad betrekking tot mijn relatie, maar wil er verder inhoudelijk niet te veel over kwijt. Vind het een verschrikkelijke k*t situatie...

Sam doet het super goed! Verborgen reflux bijna niet meer (wegslikken) spugen is verergerd, precies zoals de osteopaat had aangegeven.

Vanochtend is hij voor het eerst mee naar zwemles geweest, een hele ervaring voor hem. Nadien heeftie van 10 tot half 1 geslapen :')

Verder heb ik hem smiddags in zn bedje gelegd.. hij begon niet te huilen?! Dus hij lag daarl ekker te liggen, ik denk nou dan blijf ik we even naast zn bedje zitten, in het zicht. Hij was steeds aan het gapen maar zag wel dat hij mij steeds aankeek met oogjes op half 11. Dus ik denk nou, zo gaatie niet slapen.. ik zal eens buiten beeld gaan, dus even aan het hoofdeind gestaan.. nou binnen 1 minuut waren zn oogjes dicht!! Half uurtje later werd hij huilend wakker, ik terug naar boven, hij was in 10 seconden getroost, oogjes vielen dicht en hij was weer vertrokken en heeft denk ik nog een uurtje of zo geslapen. Echt nog nooit meegemaakt, dat hij zo “oke” was met in bed liggen, kwam zelfs een glimlachje uit. Heerlijk!!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:16

*kruipt weer onder steen uit* Shoot, ik had gehoopt dat het vanwege het klussen was, dat je bij je ouders zat. Sterkte meis! Wel fijn dat het met de jongeman een stuk beter gaat en dat hij lekker in bed kan liggen, slaapt en lacht. *kruipt weer onder steen*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:00

Wat fijn dat het beter gaat met de kleine.
Veel sterkte gewenst voor jou.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 03:38

Heel veel sterkte :(

Fijn dat het met de kleine beter gaat.
Hoop dat voor jou nu ook alles rustiger gaat worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:52

Veel sterkte, TS.

Fijn dat het met je kleintje beter gaat.