Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:03

Ik ben me al dagen aan het oriënteren. Ik dacht dat ik de methode en priductkeuze snapte, maar toen kwam het proteïne verhaal om de hoek kijken. Aangezien mijn haar bijna direct knapt als ik die elasticiteitstest doe, is het dus een proteïne no No verhaal. %) lijst gevonden op de fb pagina en wat geshopt. Ik was wel blij met het KISS bestand. Morgen final wash en dan eerst deepconditionen.ik ben benieuwd!

Sonja_vR

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:07

Carola, je zou mogen verwachten dat ze dat wel Netjes oplossen
Lees op de krullen fb eigenlijk Alleen positieve ervaringen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:39

Misschien pas na t weekend reactie ?
Hier zou ik volgens de testen geen proteïne moeten gebruiken maar werd t toch wel zat dat mn krul telkens uitpakte.
Heb nu van cantu de krullencreme en van shea de mouse en tot nu toe heel tevreden ! Meer 3a krullen en blijft langer zitten.
Nu eens kijken hoe ik t t beste kan afwisselen met het wel of geen proteïne.

Alleen met water wassen is inderdaad vaak wel fijn voor de krullen.

Maken jullie het sochtends trouwens nat ?
De krullenkapster waar ik laatst was zei dat het vochtig maken juist meer pluis veroorzaakt en dat je t dan helemaal nat moet maken. Dat ter ik qua tijd niet sochtends als ik vroeg moet beginnen dus ik maak het eigenlijk nooit nat.

Hoe refreshen jullie je krullen ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 20:46

Sonja_vR schreef:
Carola, je zou mogen verwachten dat ze dat wel Netjes oplossen
Lees op de krullen fb eigenlijk Alleen positieve ervaringen

Ik heb inderdaad eerst gekeken naar reviews voordat ik er ging bestellen.
Had een e-mail gestuurd + gebeld maar ze nemen niet op en de antwoordapparaat geeft een ander nummer aan dan wat ik bel. De laatste nummer komt niet overeen op het bandje wat ze hebben ingesproken terwijl ik wel de nummer dat op de website staat bel.

Mondy schreef:
Misschien pas na t weekend reactie ?
Hier zou ik volgens de testen geen proteïne moeten gebruiken maar werd t toch wel zat dat mn krul telkens uitpakte.
Heb nu van cantu de krullencreme en van shea de mouse en tot nu toe heel tevreden ! Meer 3a krullen en blijft langer zitten.
Nu eens kijken hoe ik t t beste kan afwisselen met het wel of geen proteïne.

Alleen met water wassen is inderdaad vaak wel fijn voor de krullen.

Maken jullie het sochtends trouwens nat ?
De krullenkapster waar ik laatst was zei dat het vochtig maken juist meer pluis veroorzaakt en dat je t dan helemaal nat moet maken. Dat ter ik qua tijd niet sochtends als ik vroeg moet beginnen dus ik maak het eigenlijk nooit nat.

Hoe refreshen jullie je krullen ?

Ze zijn op de zaterdag ook bereikbaar volgens de website, ik wacht begin volgende week nog even af.

Ik douche in principe elke ochtend waardoor mijn haar helemaal nat word. Als ik ‘s avonds een keer douche dan maak ik het ‘s morgens niet nat maar ga er alleen met mijn vingers doorheen om de klitten eruit te krijgen en krul in te kneden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:30

Ik moet het nat maken met een spuitje. Dus heb een fles water staan en spuit het vochtig en knijp de krullen er weer in.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:06

Suzanne F. schreef:
Ik moet het nat maken met een spuitje. Dus heb een fles water staan en spuit het vochtig en knijp de krullen er weer in.

Dat werd mij dus sterk afgeraden omdat je daar weer meer pluis van kan krijgen tenzij t helemaal nat is.

Carola ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met ze dus hopelijk hoor je snel iets. Dat andere nummer ook geprobeerd ?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:21

Ik heb vorige werken bestelling geplaatst bij my hairshop en ik ben erg tevreden. Snelle levering en gelukkige de goede producten!

Afbeelding

Was zo blij met mijn krullen vandaag!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 00:04

Mondy schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat werd mij dus sterk afgeraden omdat je daar weer meer pluis van kan krijgen tenzij t helemaal nat is.

Carola ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met ze dus hopelijk hoor je snel iets. Dat andere nummer ook geprobeerd ?

Op de website staat alleen 0107500380 en daar heb ik op verschillende momenten naar gebeld.
Welk ander nummer bedoel jij? :)

Denise_Storm schreef:
Ik heb vorige werken bestelling geplaatst bij my hairshop en ik ben erg tevreden. Snelle levering en gelukkige de goede producten!

[ [url=m/9LgUZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat er meerderen goede ervaringen hebben, heb ik hoop dat het goed komt. De levering was bij mij ook snel, alleen 1 product dus verkeerd.

Wat een mooie krullen heb je, wat voor producten gebruik je?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 01:06

@ mondy: ik gebruikte altijd een plantenspuit in combi met een curlrefiner (ook spuitfles) als je voldoende natspuit (mijn shirt kon nadien nat worden vh water dat nadien eruit drupte) dan viel het pluizen reuze mee.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:24

Ik ben druk aan het inlezen voor deze methode. Ivm hardlopen wil ik ook graag een CG shampoo hebben en verder is het natuurlijk even zoeken wat er geschikt is voor mijn haar. Krullen zijn 2a/b/c, afhankelijk van de plek en haardikte/elasticiteit/porositeit is allemaal medium (sáái :P).

Ik ben voornamelijk op zoek, ook omdat ik de testfase inga, naar wat goedkopere producten. Nu is er een heel lange lijst, maar zijn het allemaal vrij prijzige producten en kan je niet goed zien wat er bij de action/kruidvat te krijgen is. Online bestellen kan ook, maar dan zie ik spullen van 10 euro per fles staan... Iemand tips?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:09

Sting, ik heb zelf geen krullen maar lees wel mee ivm de goede producten. Petal fresh is een goedkope shampoo die je oa bij het kruidvat kan krijgen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:29

Denise_Storm schreef:

[ [url=m/9LgUZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat er meerderen goede ervaringen hebben, heb ik hoop dat het goed komt. De levering was bij mij ook snel, alleen 1 product dus verkeerd.

Wat een mooie krullen heb je, wat voor producten gebruik je?[/quote]

Mijn haareigenschappen zijn:
2C/3A
Dun
Fijn
Elasticiteit 40%

Ik gebruik nu deze producten:
- shampoo Petal Fresh Rosemary&Mint (2x per week)
- conditioner Garnier Loving Blends Milde haver (ik probeer om de dag)
- masker Novex Black (na de shampoo)
- leave-in Novex Black (op kletsnat haar en dan in de microvezel handdoek)
- Mixed Chicks curl activator
- Wella gel

Ik heb ook lijnzaadgel, dat vind ik ook erg fijn en reageert mijn haar goed op. Ik had laatst een hele lading gemaakt en ingevroren. Maar was het vergeten uit de vriezer te halen, dus had gister geen lijnzaadgel :')

Edit:
Dit was vannacht toen ik thuis kwam
Afbeelding

En zo was het voor ik aan de CG methode begon
Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 15:08

Mooie krullen en je ziet verschil in je haar.

Ik heb net weer geprobeerd te bellen maar ze nemen nog steeds niet op dus net een what’s app gestuurd en daar gelijk antwoord op gekregen.
De conditioner moet ik terug sturen en ik zou dan de haarmasker toegestuurd krijgen. Zodra ik de haarmasker heb ontvangen stuur ik de conditioner gelijk terug.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:00

Als ik naar die lijsten kijk, dan staat er een drietal stylingsproducten op een rij, dit is neem ik aan naar eigen keuze te kiezen? Of heb je EN krulcrème EN gel EN mousse nodig om je haar te stylen? Ik ben op dit moment alleen bezig met co-wash en 1x in de week gebruik ik dan een milde shampoo, maar wil het even volledig volgens deze manier gaan doen en de juiste producten inslaan.

Zo stond het in die lijst;
a. Krulcrèmes b. Gel c. Mousse

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:09

Ik hen een krullencreme en een gel
(Yari curl activator en bounce curl light crème gel )
Maar die gebruik ik meestal afzonderlijk van elkaar , dus of het 1 of het ander .
Of zelfs niet
Ligt er maar net aan waar ik zin in heb

De gel die ik heb is ook heel licht want ik heb een hekel aan de feel van echte gel
Mousse ook trouwens , dus die ik heb ik ook niet in huis

Je hoeft dus echt niet alles te doen :n
Je kunt het zo simpel of uitgebreid maken als je zelf wil

Gister heb ik toevallig wel de krullencreme en de gel beide gebruikt
Wilde het weer eens proberen , maar dan op zeiknat haar om te zien wat dat deed
En vanmorgen had ik nog amandel olie op mijn handen van mijn gezicht
Dat heb ik nog door mijn haar gekneed

Maar merk weinig verschil tussen beide styling producten tegelijk of maar 1

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:05

Ik kom even binnenvallen, wil ook graag hier meer mee doen. Ik kon de juiste fb groep alleen niet vinden. Er zijn er zo veel, maar denk dat een Nederlandse wel handig is ivm de producten. De enige Nederlandse die ik kon vinden deelde alleen maar grappig plaatjes. Heeft iemand de juiste naam?

Gekke foto, maar hier zien jullie een beetje hoe mijn haar er nu aan toe is.
Afbeelding
En het zit vaak zo:
Afbeelding

Wat ik nu doe:
-Soms wel 5 keer per week wassen met Andrélon perfecte krul (hoe ironisch).
- Conditioner zelfde merk, hogere frequentie omdat ik soms wel ga douchen maar geen shampoo gebruik, en dan weer wel conditioner.
- Ik droog m'n haar altijd aan de lucht.
- Gebruik een mousse van Andrélon om de pluis weg te krijgen.
Ik ga zo (als iemand de juiste fb groep heeft) de testjes doen. Vanmiddag ga ik naar de stad om wat juiste producten te kopen, ik dacht zelf petal fresh shampoo en conditioner, en een product om te stylen. Hoorde veel goeds over de Curly Knot Today (iets in die richting). Dan wil ik nog 1 keer m'n haar goed wassen vanavond, daar is ook een term voor alleen die ben ik vergeten, en dan vanaf vandaag maximaal 1 x per week m'n haar wassen met shampoo. Ik rij behoorlijk veel paard en ook vrij intensief, dus vandaar dat ik 1 keer per week wel graag er in wil houden.
Volgens mij moet je dus met 3 producten voor dagelijkse verzorging er wel uit komen, of raden jullie het aan om ook gelijk een goed voedend masker te kopen zoals de Nova Black?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:15

De Facebook heet Curly Forever (haarverzorging volgens CG methode).

Qua producten kan ik nu nog weinig adviseren: dat is echt afhankelijk van je eigenschappen. Qua shampoo vind ik petal fresh erg prettig, maar qua conditioner zou ik (waarschijnlijk) iets anders aanraden. Dat ligt onder andere aan je elasticiteit (heb je wel of geen proteïne nodig).

Zonder deep-Co (=een goed voedend masker) ga je er vrees ik niet komen. Zeker als je met shampoo wast heb je die nodig (shampoo droogt je haar uit, dus meer voeding nodig dus deep-Co). De deep-Co gebruik ik op de dagen dat ik shampoo gebruik (=2 keer per week).

Qua producten denk ik graag met je mee als je straks je haareigenschappen weet!

En echte must (vind ik) zijn de microvezel handdoekjes van action. Mijn haar pluist aanzienlijk minder en is minder droog door het gebruiken van deze handdoekjes. Het zijn de witte of roze puntige handdoekjes van €0,89. Let wel op: je moet je haar niet meedraaien en dan vastzetten, ik doe mijn haar in de punt laten zakken, dan draait er geen haar mee. (Beetje vaag, maar als je de handdoekjes in bezit hebt, snap je vast wat ik bedoel).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:29

Ik ben ook net begonnen met deze methode. Aangezien mijn haar alles gemiddeld heeft qua elasticiteit, haardikte en dichtheid wordt het misschien nog even puzzelen of ik wel of geen proteïne moet toevoegen. Ik heb nu inkopen gedaan bij de Action, want waarom duur doen als het ook goedkoop kan. Eerst maar eens kijken wat dit effect heeft! Final wash gedaan met Dreft, ging ook prima hoor ;).
Heb nu Coconut Conditioner voor gebruik als ik mn haar wil 'wassen' en ééns per week het paarse Revuele masker en dan een half uur laten intrekken. Als leave-in heb ik K3 conditioner en dan de Salon-gel voor stylen. Over die laatste ben ik nog niet helemaal uit of dat 'het' is.

Thanks voor de tip wat betreft de handdoekjes, dan ga ik er daar ook één van halen!
Hoe slapen jullie qua haar? Pineapple op het hoofd? Ik had gisterenavond mn haar gewassen en toen met een katoenen shirt op mn hoofd geslapen, maar dat ligt nog niet echt lekker omdat er toch best veel stof om je hoofd zit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:46

Ik heb een verzoek ingediend om lid te worden bij die groep, thanks!
Mijn haar breekt vrij snel, maar je ziet dat het wel nog wat kan rekken. Voor de rest van de testjes/eigenschappen moet ik even wachten tot ik toegelaten ben. M'n haar ziet er nu zo uit nu ik wakker ben:

Afbeelding

Ik heb nu met een (normaal) stiekje in geslapen, maar doe hem er altijd maar 2 keer omheen zodat hij niet te strak zit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:19

Haareigenschappen zijn als volgt:
- 2c/3a
- 130/150% dichtheid
- medium/groffe dikte van het haar
- medium porositeit
- 20% elasticiteit (ongeveer)
Ik las al dat kokos en aloë Vera producten afgeraden worden. Verder zou ik het fijn vinden om het eea voor een redelijke prijs uit te proberen. Vind het niet erg om uiteindelijk aan iets duurs vast te zitten, maar om nou zometeen weer 20 potjes en flesjes te hebben staan van 10-15 per stuk gaat me iets te ver haha. Ik ga nu verder zoeken naar producten, ben benieuwd wat jullie mij aanraden!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:42

Ik zou het om te beginnen vrij simpel houden en kijken wat dat oplevert. Met 3 producten kom je een eind! Petal fresh shampoo vind ik zelf heel fijn. Als conditioner gebruik ik nu Andrelon zijdeglans & zen en als masker net 1x die van Action geprobeerd, die lijkt wel goed te werken voor mijn haar. En voor minder dan €2,- was die ook wel het proberen waard :D.

Gooi ik er ook nog even een vraag in. Mijn krullen blijven vrij dof ogen. Normale porositeit, elasticiteit laag.

Routine is nu:
Zo om de 5 / 6 dagen wassen met Petal Fresh
4x per week co-wash (andrelon zuiver & zen)
Masker action dus
Leave-in: Curls Blueberry bliss
Olie: arganolie
Creme: Cantu curl activator cream
Versteviging: Kruidvat gel

Misschien is het ook een kwestie van tijd, ben net terug van vakantie en veel zeewater/zon is natuurlijk ook niet optimaal. Zal ik afwachten of raden jullie nog een specifiek ander product aan?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:42

Petal fresh zat helaas overal kokos in.
Ik heb nu dr. Organic restoring argan oil mask gekocht, Garnier conditioner en een niveau mousse voor het stijlen. Ik hoop dat ik hier een end mee kom! Net de final wash gedaan en nu het Dr organic masker in m'n haar. Ook gelijk microvezel handdoekjes gehaald, zit nog te twijfelen over een satijnen kussensloop omdat ik sowieso vrij veel last van pluis heb na het slapen. Ik wacht jullie ervaringen hiermee even af!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:46

Deze blog was voor mij een eyeopener. https://macblogster.nl/droog-haar-door- ... e-oorzaak/
Woensdagochtend zonnebloemolie in mijn haar gedaan voor het sporten en daarna gewassen met shampoo van de Bodyshop. Beetje haarmasker als leave in. En jojobaolie op mijn jeukerige hoofdhuid. Ik mag niks met kokos, want het breekt meteen als ik die proef doe.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:56

@noeps; hoe vaak doe je het masker? Misschien dat nu je haar het wat meer nodig heeft na de vakantie, langer intrekken of iets vaker zou kunnen werken. Ik ben echter ook nog niet ervaren hoor, is een idee ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:36

Ceetje_bokt schreef:
Ik mag niks met kokos, want het breekt meteen als ik die proef doe.

Is er een proef om te zien of je haren tegen kokosolie kan ?