Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:57

Schaduw25 schreef:
We zijn bij de huisarts geweest maar nu begint de twijfel toe te slaan. Schijnbaar was wat ik dacht mijn laatste menstruatie te zijn een innestelingsbloeding geweest. Dit betekent dat het al een klein leventje is en ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om het weg te laten halen...

...er is heel veel discussie mogelijk over de kwestie 'wanneer wordt het een leven'.

Het antwoord van mijn dominee die op dat moment zwanger was: rond 18 weken, als je leven begint te voelen.
Tot die tijd beschouwde zij haar zwangerschap als 'een soort vrolijke ziekte', een medische aangelegenheid.

En ze heeft een van haar zwangerschappen afgebroken omdat het kindje 'niet goed' was. (Bij jou is het meer een sociale kwestie.)

Het is en blijft verdrietig.
Maar als jij het 'niet hebt' om een kind twee goede ouders te geven: ook dan kan het barmhartig zijn, kan het de beste keuze zijn om er van af te zien!

Mondy

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:18

Wellicht een idee om er een apart topic over te openen en niet het topic van ts te kapen met het wel of niet plegen van abortus. Van beide kanten een discussie die totaal niet op zijn plaats is.
Ts en haar ex maken die keuze. Niemand anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:22

Myfairytale schreef:
Ongelooflijk hoe sommigen hier kunnen reageren! :\

De enige die de juiste keuze kan maken is TS zélf.
Alleen zij weet wat ze voelt en hoe ze denkt dat de toekomst er uit komt te zien.

Ik ben niet voor of tegen abortus, persoonlijk denk ik dat het per situatie bekeken moet worden. Wellicht vind TS het gegeven de situatie verstandiger om weg te laten halen, wellicht gaat ze alles op alles zetten en vechten voor het kindje. Gelukkig baas in eigen buik.

Beste TS, ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe en onthou dat jij de keuze moet maken. Het is jouw leven.

Hier sluit ik me bij aan. Het is jouw keuze en jij alleen kunt weten of jij een toekomstig kindje wel of niet gelukkig kunt op laten groeien. Ik wens je lieve mensen om je heen die je kunnen steunen ongeacht bij de keuze die je wilt maken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-08-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:26

Bokt loslaten en het FIOM contacten, die zijn super.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:31

Wauw ik verbaas mij van de wending die dit topic heeft genomen. Of je wel of niet eens bent met de keuze voor een abortus en wat je zelf zou doen in een dergelijke situatie is totaal niet relevant. Iedereen die deze discussie nu aangaat mag zich echt kapot schamen.

Ts, ik wens je veel sterkte. Leuk is anders. Fijn dat hij wel bereid is jou hierin te steunen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:40

Janinevv schreef:
Maar, wie denkt dan aan de rechten van het kindje? Geen éen baby of foetus of hoe je het wil noemen kan zichzelf verdedigen.. maar ik zal er niet teveel in door gaan.

Deze wending situatie is al rot genoeg voor ts.

Aan de rechten van een ongeboren, niet levensvatbare foetus?!
Die feitelijk niet meer is op dit moment dan een 'parasiet' dat een gastheer nodig heeft om te gaan kunnen overleven ooit?
Klinkt hard, want velen vinden het een 'wondertje'. Maar als je bedenkt wat het verscchil is tussen een parasiet en een foetus dan kom je niet verder dan verschil in verwekking en emotioneel gedoe.
Dit heeft overigens helemaal niks te maken met mijn mening voor of tegen abortus. Want daar sta ik neutraal in en TS moet die keuze zelf maken.

In ieder geval ontopic: TS. Veel wijsheid toegewenst. Kies voor je eigen belang.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:54

Jeetje TS wat schrikken! Wat een andere wending neemt alles nu.

lieveli schreef:

Eigenlijk het beste advies dat ik gezien heb op de laatste pagina's.

Ik zou contact opnemen met het FIOM en daar doorspreken wat de stappen zijn die je nu moet ondernemen. O.a. z.s.m. een echo laten maken om de zwangerschapsduur vast te stellen. Bij die echo kun je aangeven het beeld zelf niet te willen zien als je dat niet wilt. Als je de zwangerschap af wilt laten breken, houdt dan rekening met de verplichte bedenktijd van 5 dagen (als je langer dan 16 dagen overtijd bent). De bedenktijd gaat in als je bij de huisarts of kliniek aan de arts hebt aangegeven de zwangerschap af te willen breken.
Fiom kan je ook naderhand helpen, mocht je vragen hebben of het moeilijk hebben.

Veel sterkte!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:00

Rocamor schreef:
In mijn ogen moet er duidelijkheid zijn over de reden van verslaving van de vader. Is hij erfelijk belast met een gen dat verslavingsgevoelig maakt? Of is het een gevolg van een of ander trauma. Kortom, wat geef je in de genen mee.

De aanleg zit in de genen en die geef je mee. De omstandigheden, omgeving, gebeurtenissen enz in het leven zijn van invloed op of het ooit daadwerkelijk tot een verslaving komt.

Ik ga mee met het advies van Lieveli.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:06

Ik blijf versteld staan van de boktlogica... Als je een paard wilt kopen moet je minstens 10 000 euro op de bank hebben staan, moet je heel goed nadenken of je wel genoeg tijd hebt, moet je minstens een paar tientallen paarden gaan bekijken om een weloverwogen keuze te maken, moet dat paard dan perfect gezond zijn. En dan ben je misschien geschikt als paardeneigenaar...

Als het om een kind gaat: junkie als vader, geen vast inkomen, geen stabiele thuis: geen probleem, alles komt goed... >;) :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:08

Nikass schreef:
Rocamor schreef:
In mijn ogen moet er duidelijkheid zijn over de reden van verslaving van de vader. Is hij erfelijk belast met een gen dat verslavingsgevoelig maakt? Of is het een gevolg van een of ander trauma. Kortom, wat geef je in de genen mee.

De aanleg zit in de genen en die geef je mee. De omstandigheden, omgeving, gebeurtenissen enz in het leven zijn van invloed op of het ooit daadwerkelijk tot een verslaving komt.

Ik ga mee met het advies van Lieveli.

Duidelijk een klok een klepel verhaal van mijn kant dus. Dank voor de aanvulling.

Voor ts evt een extra punt om me te nemen in haar overpeinzingen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:12

Het verschil Maximuss is dat dat kind-in-wording er al IS.
Dus het goed overwegen had bij voorkeur wat eerder plaats moeten vinden ;)
Maar je moet nu uitgaan van de situatie zoals die is en over beide opties niet te licht denken.

Rocamor :)
Een verslaafde in de directe omgeving van een opgroeiend kind, en zeker als dat een opvoeder is, is geen best voorbeeld op dat gebied. Voldoende tegenwicht vanuit een sterk, gezond en positief netwerk is dan heel welkom.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:33

@ nikass: een kind is er pas na de geboorte... Ga vooral niet sentimenteel doen over de erwt die het nu is...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:38

maximuss schreef:
@ nikass: een kind is er pas na de geboorte... Ga vooral niet sentimenteel doen over de erwt die het nu is...

Zo dan gaat het een beetje?

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:04

Sow wat schaam ik me soms voor de mensheid 8)7

Ts hele moeilijke keuze maar welke je ook maak je kan geen foute keuze maken en me pb staat open voor je :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:16

Ts zou zeggen trek je een paar dagen terug uit dit topic en probeer in alle rust een keuze te makem. Praat met mensen in je nabijheid evt instanties die er voor zijn.
Elke keus die je maakt is goed zolang het maar je eigen keuze is.
Trek je niks aan van alle reacties in dit topic die je een kant op proberen te duwen de enigste juiste keuze is die jezelf maakt

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:33

Kan iedereen svp de wel / niet abortus discussie hier stoppen? Maak daar dan svp een apart topic voor aan. Hier help je TS echt niet mee. Ik heb ook getemt.

Lieve TS, heel veel wijsheid sterkte, kracht en wat je nog meer kunt gebruiken gewenst. Wat een vreselijke moeilijke en nare situatie. Volg je hart en vergeet daarbij niet ook naar je verstand te luisteren. Dikke virtuele knuffel van mij!!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:11

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie vragen om de discussie omtrent abortus hier te staken. Eventueel kan er een apart topic over geopend worden. Houd in elk geval in gedachten dat dit een gevoelig/emotioneel onderwerp betreft en toon respect voor andermans visie.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:42

Nikass schreef:
Het verschil Maximuss is dat dat kind-in-wording er al IS.
Dus het goed overwegen had bij voorkeur wat eerder plaats moeten vinden ;)
Maar je moet nu uitgaan van de situatie zoals die is en over beide opties niet te licht denken.

Rocamor :)
Een verslaafde in de directe omgeving van een opgroeiend kind, en zeker als dat een opvoeder is, is geen best voorbeeld op dat gebied. Voldoende tegenwicht vanuit een sterk, gezond en positief netwerk is dan heel welkom.

Stille meelezer hier, maar deze opmerking schoot me even verkeerd.. Als je het topic een beetje hebt doorgelezen weet je dat TS onvruchtbaar dacht te zijn. Dus wat jij hier zegt raakt kant noch wal.

TS: Ik heb nooit in een soortgelijke situatie gezeten, maar ik ken meiden die wel voor het dilemma abortus hebben gestaan. En dit was om verschillende redenen. Voor een ieder is dit anders, iedereen gaat hier anders mee om, het is een super persoonlijke keuze. Het is dan ook een keuze die niemand hier voor jou kan gaan maken. De discussie hier is dus ook ongepast.. Probeer dan ook alle oprechte adviezen en tips eruit te filteren en klik bokt dan even weg. (Bv de tip van lieveli en Delphi). Dit is iets waar je echt eventjes de tijd voor moet nemen, sowieso het nieuws zelf moet je verwerken. Ik kan mij voorstellen dat de zwangerschap zelf al als een schok komt, vooral als je niet verwacht zwanger te kunnen worden.

Laat je vooral niet beïnvloeden door mensen die vanuit geloof of levensstijl reageren, maar volg je eigen gevoel, je hart en luister naar je verstand. Zowel houden als abortus, er is geen foute keuze zolang jij er volledig achter staat. Maar laat je in beide gevallen goed begeleiden.

Heel veel sterkte!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:12

TS, het is en blijft jou keuze maar misschien kan ik een ander licht op je dilemma laten schijnen?

Ik heb gezien wat een verslaafde ouder doet met een kind en ik heb het uit eerste hand ervaren. Als je meer wil weten mag je altijd een pb sturen.

Nogmaals het is jou keuze en ik ben niet van plan jou een bepaalde kant op te duwen maar zoals ik eerder al zei is het met deze keuze verstandig om alle voors en tegens tegen elkaar weg te strepen en ik denk dat mijn verhaal je daar wellicht bij kan helpen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:08

Aroba het is maar hoe je het wil interpreteren :roll:
(En ook altijd handig om één zin uit de context te halen :O )

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:23

Volgens mij is er een mod bericht geweest oom de abortus discussie hier te staken!

TS, neem je tijd, je hoeft niet van vandaag op morgen te beslissen. Je geeft aan dat het voor jou al voelt als een leventje en dat mag, zeker gezien het feit dat je gedacht hebt dit niet te zullen meemaken. Iedereen kan een mening hebben, of het nou wel of geen leven is, maar alleen jouw mening en jouw gevoel telt.
Ik kan me zo voorstellen dat je emoties alle kanten op vliegen. Ik heb ooit in hetzelfde schuitje gezeten en het doet gewoon ontzettend veel met je gevoel en emoties.
Laat de mening van Bokt voor wat het is en zoek je eigen weg. Er is geen goed of fout, er is alleen jouw keuze en wat het beste is voor jou in deze situatie.

Je mag me altijd een PB sturen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:39

Zo heerlijk die bokt adviezen om niet naar bokt adviezen te luisteren ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:07

Nikass schreef:
Zo heerlijk die bokt adviezen om niet naar bokt adviezen te luisteren ;)

Ga ff ergens anders gallen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:17

lieveli schreef:

Dit.
Niemand kan voor jou beslissen TS, en Bokt zal je hier zeker niet bij helpen. Zoveel mensen, zoveel meningen en maar weinig objectief.
Het FIOM kan dit wél, onbevooroordeeld een gesprek met jou aangaan waarbij ze je geen kant op zullen sturen, maar je wel zullen helpen en kunnen helpen bij nieuwe inzichten zodat je in staat bent de juiste keuze te maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:23

Ik wil je alleen maar heel veel kracht en liefde wensen ts. Het is geen makkelijke situatie waar je in zit :(:)