Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julhan99 schreef:Ik vind het toch een klein feestje waard. Waar kan ik taart kopen....
julhan99 schreef:Ik heb iets bijzonders meegemaakt. Of eigenlijk 2 bijzondere dingen die ik met jullie wil delen.
Mijn kind moest kort opgenomen worden in het Erasmus MC. Daaraan voorafgaand waren wij op de SEH waar de nieuwe kinderarts ook aanwezig was. Nou hebben artsen doorgaans het inlevingsvermogen van een zee-egel (het zit gewoon niet in hun opleidingspakket en misschien soms ook maar beter want wat heb je aan een arts die met iedere patiënt zit mee te janken) maar nu hebben wij een pareltje te pakken. (let op! hier komt bijzonderheid nummer 1) Na het onderzoek kwam hij terug en vroeg mijn kind: hoe wil jij eigenlijk aangesproken worden? en heb je al een nieuwe naam?
Ken je die Disney twinkels in de oogjes van de Disney figuren in de film? Nou dat dus! Hij ging het gelijk regelen. Vanaf vandaag staat mijn kuiken als een hij en met zijn nieuwe naam in het systeem. Bloemen, slingers en taart voor deze man. Ik voeg hem toe aan mijn verzameling fijne mensen. Hij behoort nu officieel tot mijn kudde
Op de dag van opname gebeurde er nog iets wonderlijks. Thuis is nog niet iedereen helemaal klaar voor het nieuwe leven als jongen van onze dochter dus daar doen we het rustiger aan met de overstap.
Maar onderweg in de auto, zo halverwege, ontdekte ik een nieuwe gave bij mijn kind (en mijzelf thank God). Alsof wij door een wormhole naar een parallel universum gingen veranderde mijn kind van een zij in een hij. Huub huub huub, Barba truc!! Niet fysiek natuurlijk, dat zou pas echt feest zijn maar onze houding veranderde wetende dat hij straks als hij wordt opgenomen. En hij? Hij vindt het stiekem toch wel fijn.
Ik vind het toch een klein feestje waard. Waar kan ik taart kopen....
, ook een geweldig zinnetje daar het getuigd van een enorm invoelend vermogen! Iedereen heeft zijn eigen tempo als het gaat om veranderingsprocessen en een dochter die een zoon blijkt te zijn is gewoon een pittig veranderingsproces. Heel mooi het respect voor die leden- lid van de familie die gewoon meer tijd nodig hebben.Citaat:thuis is nog niet iedereen helemaal klaar voor het nieuwe leven als jongen van onze dochter dus daar doen we het rustiger aan met de overstap
Hiraeth schreef:Oh Julhan99, ik krijg bijna tranen in mijn ogen. Wat schrijf je onwijs mooi! Ik ben nu onderweg naar het vliegveld dus vandaar dat ik niets quote en wat korter blijf, maar je berichtjes raken me keer op keer (op een goede manier!!!)
julhan99 schreef:In plaats daarvan dreun ik op zijn rug. Het aardappeltje schiet terug en hij komt weer op kleur. Manlief zegt: dus dan is het een soort generale repetitie.. Nu stik ik bijna in mijn eten.
julhan99 schreef:Ik ben net op tijd bekomen en antwoord volkomen sociaal wenselijk: "Ja hoor schat, een soort generale. Kan je toch even oefenen." Hij vindt dat ook. Wij begrijpen elkaar. Mooi, alles weer glad, iederen tevreden.
Maflinger_S schreef:Boek 1 vind ik niet zo spannend. Boek 2, over de transformatie/transitie van het kuiken, wel!