Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:44

@barbalala Dat is wat jij zou doen, dat is niet wat de ts MOET doen, zij kan daarin haar eigen keuzes maken.
Ieder persoon is anders en ieder heeft daarin zijn eigen proces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:20

justkid schreef:
@barbalala Dat is wat jij zou doen, dat is niet wat de ts MOET doen, zij kan daarin haar eigen keuzes maken.
Ieder persoon is anders en ieder heeft daarin zijn eigen proces.

Dit.
Ik vind die veel te dwingende adviezen zwaar irritant.
Iets brengen alsof dat is wat moet en de enige optie is vind ik niet getuigen van enige vorm van inlevingsvermogen of medeleven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:21

Maar ik denk dat mensen die bedrogen zijn allemaal zo'n beetje op dezelfde manier reageren. En dan kan het soms een eyeopener zijn om te lezen hoe de ervaringen van anderen is over de gevolgde stappen. Iedereen is anders maar de meeste mensen reageren in het begin hetzelfde, pas daarna komt de afslag die je neemt. Natuurlijk blijven mensen bij elkaar, gaan uit elkaar en soms heb je partners die het allemaal wel prima vinden en voor de zekerheid/kinderen en de centen blijven en dat moet iedereen zelf uitzoeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:39

Nee, mensen reageren allemaal totaal anders als ik om me heen kijk.

Ik heb het al eens gezegd, maar je kan nooit zeggen; ik zou dit of dat doen, want dat weet je gewoon echt helemaal niet tot je ervoor staat. Zelfs als je ooit al eens bedrogen bent, zal je een volgende keer weer anders kunnen reageren. Alles telt mee; hoe de boodschap wordt gebracht, hoe je zelf op dat moment in het leven staat, wat de gezinssituatie is, wat de precieze boodschap is, hoe je partner reageert op jouw reactie etc etc etc.

Daarbij is ''even'' weg gaan, zeker met kids echt niet zo makkelijk. Niet iedereen heeft een berg familie en vrienden waar die terecht kan of wil. Scheiden is al geen reden meer om een urgente woningzoeker te zijn. En als je een koophuis hebt, moet die verkocht en ligt het behoorlijk aan de financiele situatie wat je daarna kan. Daar gaat ook tijd overheen. Zeker omdat in Nederland ook een regeling voor kinderen vastgelegd moet worden als je wil scheiden.

TS geeft ook aan dat de omgeving een factor is en meespeelt in de beslissing. Als ze vertrekt, valt dat op, dus ze wil extra zeker zijn van haar zaak, voor het naar buiten komt. Dan kan iedereen wel roepen, kies voor jezelf, maar als het niet goed voelt voor haar, telt dat voor haar mee en het is haar beslissing, die ze op haar manier, in haar tijd moet gaan maken.

Vergeet ook niet daarnaast dat een eerste reactie heel anders kan zijn, dan je gevoelens en gedachtes daarna. Heel veel mensen gaan uit elkaar, zelfs op een hele nare manier. Maar het heeft mensen ook al dichter bij elkaar gebracht doordat zoiets als dit op tafel is gekomen en bespreekbaar werd. Als ik dat hoor, denk ik ook; hoe dan? Maar ik ben diegene niet.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 06:13

BarbaLala schreef:
Storm schreef:
Barbalala, ik ben het deels heel erg met je eens. Maar het is zo moeilijk. Ik heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, en ook ik kon niet meteen weg. Daar moest ik eerst mentaal klaar voor zijn en nog een figuurlijke klap in mijn gezicht voor krijgen. Pas toen kon ik de knop omzetten. Het is de moeilijkste beslissing in mijn hele leven geweest maar ook hier was het vertrouwen tot een nulpunt gezakt. Nu ik na een klein jaar op alles terugkijk, ben ik heel erg blij met mijn beslissing. Maar mèn, wat heb ik vaak spijt en moeite gehad in het begin.

Natuurlijk is het moeilijk! Maar er wordt gesproken over "ik kan geen keuze maken als mijn gevoel er niet achter staat", dat is natuurlijk onzin. Want je gevoel zal er niet achter staan juist omdat het zo moeilijk is om de situatie ineens onder ogen te komen. Je bent in shock, emotioneel. Je hart houdt nog steeds van degene wie je dacht dat hij was. Dat verdwijnt niet zomaar en dat is heel normaal. Maar je ratio weet dondersgoed wat er mis is en wat wijs is om te doen. Daarom des te meer reden om je gevoel uit te schakelen en te gaan handelen, anders ben je straks slachtoffer van de situatie en dat is pas echt bagger.
Ik herinner me jouw topic (over een schuinsmarcherende narcist toch?)ook nog en volgens mij heb ik toen ook eens aangegeven om hem er uit te schoppen en te stoppen met de poppenkast, jij bleef ook een tijdje hangen in emoties die niet meer relevant waren. Logisch hoor! Begrijp me niet verkeerd :) , maar zo onwijs zonde van je tijd en energie. De wake-up call zou iemands gedrag in eerste instantie al moeten zijn.
Vertrouw juist op je ratio met dit soort dingen.

Joolien schreef:
Weet je, ik denk pas dat het tot je doordringt als je daar weg gaat. Nu geeft alles nog een vals gevoel van dat je leven normaal is, dat is ook een soort zelfbescherming, en overlevingsmechanisme. Je zit er nu middenin en dan is er weinig ruimte voor besef. Pas als je eruit stapt en er van een afstandje naar gaat kijken zul je denk ik de klap krijgen.

Dit inderdaad, je kan het heel lang volhouden om toneel te blijven spelen, maar uiteindelijk val je daarmee in een dieper gat dan wanneer je nu zelf de touwtjes in handen neemt,stopt met slachtoffer zijn en eieren kiest voor je geld.
De verwerking komt pas als je weg bent uit de situatie en alles geregeld is.
Ja het is je overkomen, maar jij bent in charge van de spijkers met koppen slaan en te eisen waar je recht op hebt. Aan de situatie kun je niets veranderen, maar wel aan hoe jij wil dat er met jou en je kinderen wordt omgegaan en door dat voorbeeld te stellen. Van je partner kan je niet meer uitgaan qua vertrouwen of eerlijkheid, dat kan je echt vergeten.
Kop d'r voor en gaan :)

Dat was ik niet..

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 06:15

Ik krijg trouwens heel veel pb's
Echt super lief
Reageer daar even op als ik alle tijd heb

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:09

Volgens mij doelde Barbalala op een topic van Storm?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:31

Hoi Ts hoe gaat het nu? had je de uitslagen al binnen van de onderzoeken?

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:31

Nadia, heb je deze vakantie tijd en ruimte om wat leuks te doen met je kids? Zinnen verzetten?

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 07:22

Pff
Vanmorgen even gevraagd of hij vanavond tijd had om even te praten.

Hij wilde weten wat er was..leek me niet geschikt om daar nu over tr beginnen,maar toen dramde hij door..

Toen ik zei dat ik weet dat hij zijn achterste van zijn tong nog niet heeft laten zien, dat ik weet dat hij ook op andere plaatsen geweest is..
Toen liep hij weg..(zegt al zo veel)
En is nu (buitenshuis) aan het werk..

Gelukkig heb ik zo gesprek bij de praktijk begeleider van de huisarts

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:29

Was dat bluf of weet je dat zeker?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:36

Als je vermoeden klopt denk ik dat er nog veel meer aan de hand is geweest waar jij niet vanaf weet.
En zo'n persoon kun je in een relatie helaas absoluut niet vertrouwen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:48

Alleen al het feit dat hij zomaar wegloopt.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:54

Fijn dat je straks je hart even kan luchten bij de pr.begeleider.

Juist het doorlopen met opgekropte gevoelens is niet goed. Dus goed hem aan te spreken.

Eigenlijk spreek jij hem aan op zijn gedrag. Dat hij het niet ontkracht of jouw overtuigd, lijkt genoeg te zeggen. Alleen wij zijn er allemaal niet bijgeweest, dus is toch lastif oordelen.
Volg je gevoel. Het is goed dat je hem vertelt hoe jij je voelt. Betrek het op jezelf.
Dan kan hij lastig weglopen en zou hij wel naar je moeten luisteren als hij door wilt met jou en om jou geeft....

Je bent sterk!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:57

Oei sterkte TS.

Dat zal best nog een zwaar gesprek worden neem ik aan.

Hij heeft nu in elk geval de tijd om te bedenken wat hij vanavond wel of niet kan / moet gaan vertellen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:12

Wauw, zo oneerlijk tegenover jou. Eerst dat bedrog jaren lang. En nu zo met jou omgaan.. hopelijk maakt dat de keuze voor jou straks wel iets makkelijker..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:31

Wat verdrietig voor jou dat hij het gesprek nu uit de weg lijkt te gaan terwijl jij daar behoefte aan hebt. Hopelijk bedenkt hij zich gedurende de dag. Veel succes bij de praktijk begeleider.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:35

Ik lees al mee vanaf het begin, maar vrouw toch wat een ongelofelijk respect heb ik voor je hoe je met alles om gaat!!!

Ik geloof niet dat ik het in mijn macht zou hebben on zo wijs te zijn als jou!

Een diepe buiging voor je manier van handelen!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:37

Wat zwak van je man, om zomaar weg te lopen en om jou weer met een hoop onzekerheid en een naar gevoel te laten zitten. Hopelijk is hetgeen wat je hebt verteld vanavond bezonken bij hem en kan hij er wel over praten. Maak hem dan meteen even duidelijk dat uit een gesprek weglopen geen optie is momenteel.

En je wil het waarschijnlijk niet horen momenteel, maar ik zou misschien toch ook eens gaan informeren bij een echtscheidingsadvocaat. Gewoon om voorbereid te zijn. Ach meid, wat heb ik met je te doen...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:38

Nadia85 schreef:
Pff
Vanmorgen even gevraagd of hij vanavond tijd had om even te praten.

Hij wilde weten wat er was..leek me niet geschikt om daar nu over te beginnen,maar toen dramde hij door..

Toen ik zei dat ik weet dat hij zijn achterste van zijn tong nog niet heeft laten zien, dat ik weet dat hij ook op andere plaatsen geweest is..
Toen liep hij weg..(zegt al zo veel)
En is nu (buitenshuis) aan het werk..

Gelukkig heb ik zo gesprek bij de praktijk begeleider van de huisarts

Bah, wat k#t dat hij zo belabberd reageert op de situatie :( .

Ik vind dat je het onwijs goed aanpakt: je neemt de tijd om je gedachten/gevoelens op een rijtje te krijgen over de hele situatie, je zoekt hulp en je bent ondertussen - zonder een definitieve beslissing te maken - concreet bezig met een plan voor vertrek (inschrijving WBV).

Laat je niet opjagen of aanpraten dat je nú weg moet gaan en dat als je dat niet doet je over je heen laat lopen/je als stront laat behandelen! Echt vrouw, je doet het hartstikke goed door niet als een beledigde kip zonder kop halsoverkop te vertrekken (zéker met kinderen).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:49

Nadia85 schreef:
Hij wilde weten wat er was..leek me niet geschikt om daar nu over tr beginnen,maar toen dramde hij door..

Zo klinkt hij zó niet als een man met berouw :(:) Vooral het "hij wilde weten wat er was", ehhhh wat dènk je zelf?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:52

Jolien87 schreef:
Alleen al het feit dat hij zomaar wegloopt.

Absoluut. Jij hebt recht op duidelijkheid en hij zou in mijn ogen flink door het stof moeten kruipen als hij echt berouw had.
Je zit nu al met zoveel onzekerheid en dan loopt hij ook nog gewoon letterlijk weg voor zijn verantwoordelijkheid.
Nee, een duidelijker signaal kun je niet krijgen -O-

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:32

Heel goed dat je eerst hebt aangegeven dat je op een later tijdstip wilde praten.
Ik begrijp ook dat hij weg loopt want je overviel hem met jouw vragen. Maar dat is zijn eigen schuld. Jij gaf hem de tijd om zich 'voor te bereiden' op een zwaar gesprek maar hij forceerde het.

Ook al is hij fout, en ook al gaat hij niet goed met de situatie om, is het alleen maar netjes om hem tijdig aan te geven dat je wil praten. Ik denk dat je dan een veel beter en diepgaander gesprek voelt dan wanneer je hem zogezegd in de hoek drijft. Geef hem een datum en een tijd dat jullie samen gaan zitten. Is hij niet bereid om hieraan mee te werken dan was het voor mij ook klaar. Samen verder kan alleen als er ook gewilligheid is om het samen op te pakken en samen beter te maken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:57

wat vervelend TS.

succes straks met je gesprek. hopelijk krijg je alles op een rijtje voor jezelf.

met je laatste update komt hij indd ook niet op mij over dat hij open kaart speelt. er is vast meer. en ik ga steeds meer geloven dat hij bij jou wil blijven om zijn eigen ego te beschermen en het niet naar buiten te laten lekker dat hij eigenlijk op mannen valt. maar dit kan ook mijn aanname zijn. succes met je keuze. (en eerst was ik zo, als je dit kan accepteren, waarom niet, een relatie hoeft niet standaard te zijn. maar ik krijg nu meer het gevoel dat je beter kunt gaan en later een man kan zoeken die echt van je houdt)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:10

Wat een botte reactie zeg, van je man. Zomaar weg lopen, terwijl hij juist degene was die doordramde en wilde weten waar het over zou gaan.
Wat, zoals sommige mensen hier al zeggen, een nogal domme vraag is, want waar denkt hij waar het over gaat :roll:

Ik snap niet hoe je het doet, ik vind het knap dat je zo rustig kan blijven en zo goed kan blijven nadenken.
Alleen maar lof voor jou, TS.