Anke98 schreef:Jaa dat doet ie ook wel maar we gaan dan toch mee roken ofzo ipv buiten de vaper pakken
Vind ik nogal een 'flauwe' instelling sorry.
Je kan prima stoppen ook al heb je nog sigaretten in huis liggen of ook al zitten er andere mensen te roken.
Ik had nog een hele reeks sigaretten liggen toen ik stopte, had de 'handigheid' dat mijn ex stiefvader zo'n hele doos sigaretten kon meenemen uit Turkije en ze dus goedkoper waren. Eerst wou ik ook pas stoppen toen al mijn sigaretten op waren. Maar weetje, uiteindelijk voel je je zo ellendig door sigaretten en was het altijd 'oké nog één pakje meer gewoon' dat ik gewoon besloten had om te stoppen ondanks ik er nog had liggen.
En dat ging verbazingwekkend goed. Heb er uiteindelijk af en toe soms nog wel wat gerookt bij extreme stress maar ben niet meer hervallen. Moet er ook wel bij zeggen dat ik niet extreem lang gerookt heb zoals de meeste hier, ik heb misschien ongeveer een jaar gerookt maar op het einde was ik echt een kettingroker.. Begon 's ochtends vroeg met een sigaret in mijn hand en zo ging het heel de dag door. (Je kan je wel voorstellen dat mijn conditie nul was na een tijd.
)
En als mensen roken pak je gewoon je vaper. Mijn moeder rookt ook soms nog, in clubs roken ze, op school roken ze, sommige vrienden roken binnen waar ik bij ben, maar ik heb de verleiding echt niet meer..
Vind sigaretten in tegenstelling tot meeste mensen wel lekker ruiken maar heb geen behoefte meer op eraan te zitten. (De vreemdste trigger blijft voor mij mensen die roken in films/series, dan kreeg ik in het begin soms wel weer zin.)