Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:42

En ik ben echt vreselijk want heb gister met mn vriend t laatste pakje opgerookt in t kader van de laatste maar heb nog appel en chocolade sigaretten in mn tas die ik nu rook schaam me kapot

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:46

Zolang je er hebt, is het onmogelijk om er niet aan te komen, is mijn ervaring. Dus kan je nu de keuze maken om ze weg te gooien, of effectief volledig te gaan vapen eer deze op zijn.
De drempel van er nieuwe te kopen is toch hoger dan ze gewoon op zak te hebben, merk ik bij mezelf.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:58

We hebben sws nog 2 pakjes in huis voor als een vriend langskomt want t is toch een soort gewoonte ofzo.. met hem tussendoor ff naar buiten voor een peuk maar die zijn dicht dus die drempel is hoger. Denk dat ik dan wel idd deze oprook

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:18

Kan die vriend zijn eigen sigaretten niet voorzien? :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:22

Jaa dat doet ie ook wel maar we gaan dan toch mee roken ofzo ipv buiten de vaper pakken

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:23

Dat zijn natuurlijk de momenten dat je sterk moet staan en niet mee naar buiten moet gaan, of net wel de vapor moet pakken.
Dat lukt mij behoorlijk, wil niet bepaald gezien worden als ik rook nu.
En daarvoor eigenlijk ook, omdat ik zogezegd mijn grote woorden niet wou ongedaan maken toen ik zei dat ik ging stoppen met roken.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:22

Ik ga vanaf morgen stoppen na bijna 16 jaar gerookt te hebben, wordt volgende maand pas 30. Ik ben het echt kotsbeu. Eigenlijk al maanden. Maar nu zit ik super in mijn vel. Dus een goed moment om te stoppen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik gebruik voor ze zekerheid wel een hulpmiddel, de pleisters. Wil nu wel goed doorpakken en niet een terugval krijgen, weet dat het puur de gewoonte is de gehele dag door. vooral in de ochtend, Dus morgenochtend even een andere routine dan normaal.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:19

Welkom Pepper!
En ongelooflijk veel succes!
Moet zeggen dat jouw situatie klinkt als de basis voor echt succes, dus ga ervoor!
En hou je ons op de hoogte? :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:29

Vooruit dan maar :o , ik ben ook bezig maar zoals meerdere gun ik mezelf nog een paar shaggies per dag. Maar na ongeveer 35 jaar roken waarvan de laatste jaren zeker 25 stuks per dag ben ik al blij dat het me lukt. Nu nog de stap om geen nieuwe baal te kopen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:32

Succes Peper en Jobamara!

Mij is het pas echt gelukt toen de knop helemaal omging en ik er geen tabak meer naast rookte!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:19

Dankjewel, tot nu toe gaat het goed. Soms wel even de gedachten van o even roken. Maar dan denk ik van o even niet meer roken _O-. Ben benieuwd hoe de komende dagen zullen zijn voor me. Tot nu toe nog goede moed

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:22

Vandaag de tweede dag en ik merk dat ik het een stuk moeilijker vind. Ik heb tot nu toe eigenlijk al de gehele tijd de drang om te willen roken. Vind dit echt verschrikkelijk

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:30

Vape jij nu eigenlijk wel of niet, Pepper?
Zo nee: overweeg het dan eens!

Sterkte en succes, hoe moeilijk het ook is, het is het echt waard.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:38

Ik Probeer zonder hulp middeltjes, op de pleisters na dan. Want anders is het straks weer een gewoonte om vapen de gehele dag door. Ik heb wel zuurtjes gekocht, zodat ik toch een beetje bezig blijf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:59

Toch merk ik dat dat vapen bij mij minder word.
Toen ik net gestopt was zat ik er echt de hele dag mee. Maar nu niet meer en de nicotine is afgebouwd tot niks.

Pleisters heb ik in een heel ver verleden eens geprobeerd. Maar dat hielp niet, ik was tenslotte niet verslaafd aan pleisters plakken, en ik was vooral handelingsverslaafd.
En nu word dus zelfs die rookhandeling beetje bij beetje minder.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:11

Dat heb ik op een gegeven moment ook gehad. Volledig gestopt met roken, en na een tijdje ook bijna helemaal gestopt met vapen. Ik ging er niet meer speciaal voor naar buiten, en had hem zelfs niet meer standaard op zak.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:43

Oké mocht het toch te heftig worden. Dan kan ik daar inderdaad even naar kijken of dat een optie is. Het is sowieso al kinder schadelijk als roken zelf. Voor nu de eerste afkickverschijnselen te pakken heb in het idee. Zoveel onrust en gejaag in mijn lichaam. Voor mijn gevoel zit ik nog net niet te shaken :roll:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:02

Anke98 schreef:
Jaa dat doet ie ook wel maar we gaan dan toch mee roken ofzo ipv buiten de vaper pakken

Vind ik nogal een 'flauwe' instelling sorry. :o Je kan prima stoppen ook al heb je nog sigaretten in huis liggen of ook al zitten er andere mensen te roken.
Ik had nog een hele reeks sigaretten liggen toen ik stopte, had de 'handigheid' dat mijn ex stiefvader zo'n hele doos sigaretten kon meenemen uit Turkije en ze dus goedkoper waren. Eerst wou ik ook pas stoppen toen al mijn sigaretten op waren. Maar weetje, uiteindelijk voel je je zo ellendig door sigaretten en was het altijd 'oké nog één pakje meer gewoon' dat ik gewoon besloten had om te stoppen ondanks ik er nog had liggen.
En dat ging verbazingwekkend goed. Heb er uiteindelijk af en toe soms nog wel wat gerookt bij extreme stress maar ben niet meer hervallen. Moet er ook wel bij zeggen dat ik niet extreem lang gerookt heb zoals de meeste hier, ik heb misschien ongeveer een jaar gerookt maar op het einde was ik echt een kettingroker.. Begon 's ochtends vroeg met een sigaret in mijn hand en zo ging het heel de dag door. (Je kan je wel voorstellen dat mijn conditie nul was na een tijd. :+ )

En als mensen roken pak je gewoon je vaper. Mijn moeder rookt ook soms nog, in clubs roken ze, op school roken ze, sommige vrienden roken binnen waar ik bij ben, maar ik heb de verleiding echt niet meer.. := Vind sigaretten in tegenstelling tot meeste mensen wel lekker ruiken maar heb geen behoefte meer op eraan te zitten. (De vreemdste trigger blijft voor mij mensen die roken in films/series, dan kreeg ik in het begin soms wel weer zin.)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:39

Ik heb ook echt de ruggengraat van 0, zit in een periode waarbij ik al 5 weken grotendeels alleen maar binnen zit, geen boodschappen kan doen of ff naar buiten kan en ja dan pak je snel een peuk.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:54

Vanmorgen wel wat langer in bed blijven liggen. Ik laat snachts de pleister af vanwege heftig dromen. Toen ik het idee had dat de pleister zijn werk deed naar beneden gegaan. Nu gaat het opzich redelijk. Ik heb na mate de dagen vorderen steeds meer momenten dat ik echt zin heb. Maar ik probeer sterk te blijven. Morgen een verjaardagsfeestje waar zo'n beetje iedereen rookt. Dus aangeboden dat schoonmoeder lekker mag zitten op haar verjaardag en ik alles doe. In ieder geval een beetje afleiding dan

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:01

Ben nu al 2 dagen zonder sigaretten en wat is die drang erg, heb binnen 3 dagen een flesje vape liquid erdoorheen. Betekend wel dat ik weer nieuwe smaken ga bestellen, ik ben voornamelijk van het fruit die gekke dingen vind ik uiteindelijk toch niet zo lekker allemaal. Bestel nu bij nldamp bevalt redelijk hebben jullie nog suggesties voor sites of smaken

Edit: zit nu op 15.0 wattage en heb gelukkig geen heftige hoestbuien meer na elk trekje

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:05

Hoe groot zijn die flesjes? Op drie dagen één flesje is zo gek nog niet, zeker als je pas stopt. Alleszins al goed dat je er toch aan begonnen bent!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:06

10 ml dacht ik zo, nu hebben we geen sigaretten meer en bestellen boodschappen dus dat scheelt een hoop denk ik. Wel is de drang groot als ik even naar de turk loop hier

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:09

Je kunt ook base bestellen en dan zelf smaakjes toevoegen, ben je een stuk goedkoper uit.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:13

Ik ben inmiddels gestopt met het roken van sigaretten en vape nu alleen nog.

Vape wel echt veel nu, denk dat ik max. 1/1,5 dag met een flesje doe..
Heb geprobeerd om naar 0 mg nicotine te gaan, maar het is de tijd er nog niet voor :+