Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Doubtless schreef:Wat een hoop mensen met smetvrees zegGaan jullie wel eens kamperen/survivallen?
Ik heb absoluut geen smetvrees, maar kramperen doe ik niet hoor

Qimm schreef:Wij waren vorig jaar 2 weken op rondreis. 2 dagen primitief kamperen (geen electra, geen stromend water) 1 dag motel. We hadden dagen met flinke hikes en zomerse temperaturen en met 3 man in een tent viel het me alleszins mee met de geurtjes![]()
Ik dènk dat het vooral het idee is.
Tazzey schreef:Wat een onzin trouwens dat hygiënisch leven slecht voor je zou zijn.

Doubtless schreef:Wat een hoop mensen met smetvrees zegGaan jullie wel eens kamperen/survivallen?
Leo schreef:Doubtless schreef:Wat een hoop mensen met smetvrees zegGaan jullie wel eens kamperen/survivallen?
Ik douche dagelijks (thuis) maar heb geen enkele moeite met 3 of 4 dagen niet douchen op een festival. Of inderdaad kamperen zonder faciliteiten, geen enkel probleem. Ik geniet dan weer extra van mijn eerstvolgende douche.

maar o zo lekker om dan te douchen
. Ik nam altijd van die wegwerpwashandjes met lotion mee. Heb je toch een klein beetje het idee dat je opgefrist bent. En bij voorkeur kozen we een overnachtingsplek aan stromend water, kon je iig even je voeten poedelen of, als het diep genoeg was jezelf onderdompelen. We hebben zelfs eens gratis mogen overnachten bij het lokale openluchtzwembad. Ideaal.
Maartje1990 schreef:Kabayo schreef:Maar het is toch ook lichtelijk smetvrees? Dat je na 1 x niet douchen ranzig voeld , na 1 x dragen van een tshirt een schone aan moet hebben enzenz
Vind ik niet hoor
voor mensen die niet echt zweten of niet zo snel stinken is dat al weer anders.Qimm schreef:Maar Leo, vind jij het ook per definitie vies als iemand niet dagelijks doucht?
ik kan me er voor mezelf niks bij voorstellen om (thuis) niet dagelijks te douchen. Ook als ik niks doe (al komt dat zelden voor
) Maar dat is puur eigen gevoel en hoe ik het van huis uit gewend was.
als dat voor een ander anders is heb ik daar geen moeite mee.