Mocht iemand nog een andere studentenverzekering weten hoor ik het graag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HenriekeJ schreef:Ik kom ook even binnen vallen met een vraag, ik zit te kijken naar de budget studentenpolis van Zilveren Kruis (collectiviteiten korting via LSVB) welke 95,36 als basispremie heeft. Echter kan ik hiermee niet naar de academische ziekenhuizen (VU en AMC). Zouden jullie dit afraden? Als ik dit wel wil is het 12 euro duurder en gaat de basis premie naar 107,51 euro. Ik vind het een lastige keuze .. Neem sowieso aanvullend tand en fysio erbij maar ben eigenlijk nooit ziek maar het risico vind ik wel lastig. Iemand hierover een mening?![]()
Mocht iemand nog een andere studentenverzekering weten hoor ik het graag
zonnebloem18 schreef:Je wordt niet geweigerd, maar zal waarschijnlijk zo'n 20% zelf moeten betalen van de behandelingen in een ziekenhuis wat niet is aangesloten bij een zorgverzekeraar.
janderegelaa schreef:Veulen84 schreef:Tja en dan wordt je aangereden door een auto... Oh even m'n verzekering bellen of alles in dit ziekenhuis wel vergoed wordt.
Nee, spoedeisende hulp wordt altijd vergoedt.
kirri schreef:eerlijk Eloya? Een AV voor alleen een bril is het echt niet waardIk heb zo'n 5 jaar voor de zorgverzekeringen gewerkt ( verschillende)
Ik raadde iedereen aan kijk naar de vergoeding die je krijgt : BV Bril 80 euro vergoeding eens in de 2 jaar, pakket kosten ala 12 euro per maand. Dat haal je er nooit uit
edit: Ik bestel altijd online via Lensway.nl voor nederland vaak kortingen je laat je 1 keer checken bij de opticien. Ik heb een recept wat ik invul en laat mij elke 2 jaar checken.
Partyflappel schreef:Als je alleen de eigen bijdrage van de kraamzorg moet betalen is het inderdaad niet verstandig om te doen.. Dat is veel te duur. Maar de eigen bijdrage van bevalling in het ziekenhuis is meer dan € 300,- als je geen medische indicatie hebt. Dat is wel leuk om vergoed te krijgenIk geef ook altijd aan dat je het vooral goed moet uitrekenen van te voren. Soms is het veel goedkoper om bepaalde zorg zelf te betalen dan om je daar aanvullend voor te verzekeren. (Bijvoorbeeld tandarts als je alleen 1 of 2 x per jaar een controle hebt en een keer een gaatje. Dan is de premie ook veel te duur vaak. )