No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:29

Iedereen is lekker bezig zo te lezen!

Ik heb net een schaaltje kwarkyoghurt op (niet zo suikervrij, maar zonde om weg te gooien dus die maak ik op) en nu een smoothie van sinaasappel, pompoen, pastinaak, mango & banaan.

Vanavond ga ik een bonenschotel met rijst maken!

Ik ben vegetarisch en kom er nu achter dat ook in bijna alle vleesvervangers dus suikers zitten, iemand hier tips voor?

anne_bento

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:33

Ik heb net lekker mijn lunch op, een heerlijke salade! Had deze erin gedaan: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... akes-kebab

Zit verdorie ook gewoon weer toegevoegde suikers bij, beetje jammer. Maar goed, verder was de salade super gezond dus daar kan ik mee leven.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:22

Bedankt voor het PB!

Ik had gisteren nog even een slechte dag, maar ben vandaag met goede moed begonnen. Vanmorgen ongeveer 250 gram Griekse yoghurt en een banaan. Gaandeweg de ochtend flink water gedronken (gekookt en nog warm). Tussen de middag twee boterhammen met een plak kaas ertussen. Straks nog een tomaat oid en vanavond eten we lasagne. Hmmm bechamel saus komt wel uit een zakje, maar verder voor groente, kaas en biologisch gehakt. Als ik vandaag verder niet snoep dan ben ik al dik tevreden! :)

Leuk om te zien dat iedereen al zo gemotiveerd is en creatief is met alternatieven. :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:26

Hongerhongerhonger

Terwijl iedereen aan de suikerdonuts zit, zakken chips enz, zit ik hier een appel te eten...
Ze lachen me nog net niet uit

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:27

anne_bento schreef:
Ik heb net lekker mijn lunch op, een heerlijke salade! Had deze erin gedaan: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... akes-kebab

Zit verdorie ook gewoon weer toegevoegde suikers bij, beetje jammer. Maar goed, verder was de salade super gezond dus daar kan ik mee leven.

Ook in de gewone gerookte kipfilet zit suiker (0.3g/100g, dus nog wel wat minder). Ik heb toevallig exact dezelfde gekocht. Ik heb nog wel even voor het schap voorverpakte hamreepjes/blokjes/kipreepjes gestaan maar ook daar kwam ik eigenlijk alleen maar producten met suiker tegen. Iemand een suggestie wat hiervan zonder suiker is? Ik zoek echt zo'n product met veel eiwit en weinig vet.

En ik zie nu dat zelfs mijn bietentortilla's ook glucosestroop bevatten. Dus zodra die op zijn zelf maar tortilla's gaan bakken (gewone dan). Ik eet er twee per dag namelijk.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 01-11-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:29

Ik vind dit topic wel echt motiverend!
Als je op internet gaat kijken wat je zou mogen eten is het echt weinig. En dan lees je weer dat koolhydraten niet goed zijn en zoetstof ook niet en zelfs in fruit suiker zit.
Ik vind het echt lastig om dan een balans te vinden. Dan sla ik dus door en hou ik het maar heel kort vol.

Hier is iedereen zo divers en goed bezig op zn eigen manier! Ik hoop daardoor ook een gezonde weg te vinden die vol te houden is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:36

Mizora schreef:
anne_bento schreef:

Ook in de gewone gerookte kipfilet zit suiker (0.3g/100g, dus nog wel wat minder). Ik heb toevallig exact dezelfde gekocht. Ik heb nog wel even voor het schap voorverpakte hamreepjes/blokjes/kipreepjes gestaan maar ook daar kwam ik eigenlijk alleen maar producten met suiker tegen. Iemand een suggestie wat hiervan zonder suiker is? Ik zou echt zo'n product met veel eiwit en weinig vet.

En ik zie nu dat zelfs mijn bietentortilla's ook glucosestroop bevatten. Dus zodra die op zijn zelf maar tortilla's gaan bakken (gewone dan). Ik eet er twee per dag namelijk.

Enige andere optie is dan toch gewoon kipfilet of kipdijfilet zelf snijden en bakken en kruiden op doen. Gewone gerookte kipfilet neem ik ook vaak, jammer dat daar ook suiker in zit. Is overigens niet zoveel dus misschien blijf ik dat wel gewoon doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:46

Ik heb vandaag al op:

Havermout met kaneel en wat appel
Rooibosthee met melk
Een handje amandelen
Kikkererwtensalade

Heb het al 3 dagen volgehouden! :D

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:20

Ik doe ook mee sinds vandaag! Ik ben benieuwd hoe ik me er over een paar dagen bij voel :)

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:52

Goed bezig allemaal!! Mijn lunch was iets minder gezond. Woensdag middag he. Wel geen suiker. Vanmiddag een handjes nootjes gegeten.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:58

Op de valreep schuif ik ook nog even aan! Het is tenslotte nog maar net november en hier alleen nog maar brood met hartig beleg op! :o

Ik ga proberen om geen tussendoortjes te eten zoals koek, snoep en chips. Ook zoet beleg, gezien ik veel brood eet, ga ik proberen te mijden! Over avondeten ga ik verder niet moeilijk doen, zonder tussendoortjes is al moeilijk genoeg en wil het graag volhouden! :). Ik drink sowieso geen sappen ed, alleen limonade zonder toegevoegde suikers. Ook dat houd ik wel aan, drink normaal al te weinig, bij smaakloos water zou ik helemaal weinig drinken (zelfs als er eraan probeer te denken). Dus gek genoeg is dat wellicht gezonder :Y)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:18

Ik doe ook graag mee. Voor mij is het erg lastig omdat ik hele wisselende dagen heb.
Als ik aan het werk ben is het makkelijkste. 6 uur ontbijt. Tussen half 12 en half 2 lunch ( bedrijfscatering dus ligt eraan wanneer ik tijd heb _O-.) tussen half 6 en 7 avondeten. Ligt ook weer aan Hoelaat ik thuis ben :p

Lunch kan ik pakken wat ik wil op werk. Ik maak zelf alles klaar. Wij hebben salade bar, verse soepen enzovoort. Elke dag heb ik dus wel een gevarieerde lunch voor mij zelf. Soms gewoon de restjes.

Maar dan de grote valkuil. Als ik vrij ben zit ik hele dag thuis en dan ga ik eten heeeel vervelend. Maar ga proberen er op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:20

Ik heb voor mij zelf uit gemaakt wel nog de natuurlijke suikers te mogen (denk aan honing, fruit, ahornsiroop,...) maar met mate. Maar moet nog flink uitzoeken wat ik wel en niet lekker vind. Vanmiddag magere, platte kaas geprobeerd maar bah zeg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:29

Ships. Ik vind net een doos met bosvruchtrode cadillacs ;(

*sterk zijn Marjo*

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 17:34

Sterkte Marjoow := Zet ze maar snel uit beeld, of geef ze aan iemand in huis, de buren, een vriendin, whatever?

Pfff. Ik heb het ook zwaar. Dit is het tijdstip dat ik normaal een wafel of stevige koek of broodje kroket eet voordat ik de hele avond bij de paarden bezig ben. Nu ga ik vanavond niet naar stal, maar dat ding om half 5 zit er wel in, en heb net een peer op :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:36

Ja ik heb ook honger. En wij eten pas om 7 uur ofzo... Ik hoor de cadillacs al roepen.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:36

Vandaag is niet zo goed gegaan :') Eerst een kip-paprika broodje uit de AH (lunch vergeten) en zonet kon ik een truffel toch niet overslaan -O-
No Sugar November start bij mij op 2 november dan maar :+

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:39

Tot nu toe valt de eerste dag mij ook mee! Vanochtend een boterham met hagelslag gegeten, als lunch een speltbroodje met kaas en net tussendoor een klein handje noten en een rijstwafel en vanavond eten we boerenkool :)

Ik heb voor mezelf besloten om het enkel op de tussendoortjes te houden, omdat ik nog thuis woon en dus geen invloed heb op het avondeten. Daarnaast ben ik een slechte ontbijter en een slechte broodeter (heb ik nog geen ander makkelijk en lekker alternatief voor gevonden), dus ik ben allang blij als ik 's ochtends een broodje hagelslag weg krijg.

Ik ben een grote snoepkont, dus ik ben echt al best trots op mezelf dat ik nog geen snoep, koek, chips heb gehad :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 17:45

@Marjoow, niet de mogelijkheid iets suikerloos te pakken? Honger is niet fijn!
@MariaMaaike: Hahaha ik had ook geen lunch, broodje gezond laten maken bij de kantine. Kipfilet, zonder kaas of saus. Best prima leek me nog! Die truffel is inderdaad minder geslaagd :P
@Poek: Goed bezig! Je hoeft je echt niet te verantwoorden voor die hagelslag. Doe waar jij je goed bij voelt - uitdaging en uit je comfort zone mag, graag juist, maar die grens ligt voor iedereen anders.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:48

Ik heb nu inderdaad ook echt een momentje dat ik denk: Hmm, stukje chocolade, een chocolademelk of iets nemen. Vaak doe ik dat ook rond dit tijdstip. Ik ga zo maar een paar mandarijntjes eten :')

Vriendje is ook echt een snoepkont en neemt vaak iets te snoepen mee voor na het eten, hopelijk doet ie dat vandaag niet :+

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:03

Ik doe ook mee! Zal straks eens een lijstje plaatsen.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:52

Bedankt voor de pb! Mijn dag is best goed gegaan geen frisdrank op en gelukkig nee kunnen zeggen tegen chocola die ik bijna automatisch al aanpakte :’)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:47

Mijn dag is qua suiker aardig gegaan, kan beter had een rare dag. Morgen weer in de herkansing! Vind het ook lastig, merk heel erg dat het wat met me doet. Hoofdpijn, chagrijnig, moe, honger valt heel erg mee gelukkig :)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:28

Vanochtend begonnen met een kop koffie met de helft minder suiker. Smerig maar volhouden. Meerdere snoepjes afgeslagen en ook taart.

Nu de avond nog

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:33

_Madelon schreef:
Vanochtend begonnen met een kop koffie met de helft minder suiker. Smerig maar volhouden. Meerdere snoepjes afgeslagen en ook taart.

Nu de avond nog

Weet uuteraard je situatie niet, maar mij helpt het om in de avond te gaan sporten of iets anders te doen, dan kan je niet snoepen