[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:18

Je moet er ook echt wel een hoofd voor hebben. Kort haar staat mij voor geen meter. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:28

Nou ik ben er ook wel klaar mee. Eerder altijd trots op mijn kapsel, zo fijn en handig en leuk. Maar nu stik jaloers als ik mooie lange lokken zie.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:39

Giolli schreef:
Nou ik ben er ook wel klaar mee. Eerder altijd trots op mijn kapsel, zo fijn en handig en leuk. Maar nu stik jaloers als ik mooie lange lokken zie.

Ik heb echt precies hetzelfde. Eerder kon ik zo blij worden van mijn korte haar, en nu kijk echt vol jaloezie naar meiden met mooie lange lokken. Tergend, omdat ik weet dat het nog jaren duurt voor mijn haar die lengte heeft. :(:)
Niet proberen te verven, alleen puntjes knippen en hopelijk is het dan volgende zomer net tot mijn sleutelbeen... :=

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:50

Frummels schreef:
Giolli schreef:

Ik heb echt precies hetzelfde. Eerder kon ik zo blij worden van mijn korte haar, en nu kijk echt vol jaloezie naar meiden met mooie lange lokken. Tergend, omdat ik weet dat het nog jaren duurt voor mijn haar die lengte heeft. :(:)
Niet proberen te verven, alleen puntjes knippen en hopelijk is het dan volgende zomer net tot mijn sleutelbeen... :=

Dit herken ik zó erg, gewoon precies wat ik voel ook :=

Sorry dat ik zo ineens random kom binnenvallen trouwens haha. Ik lees al een tijdje mee en dit is denk ik mijn eerste bericht. Ik heb/had een pixie, maar ben deze aan het uit laten groeien, ben nu 'officieel' een maand bezig, maar ik had hem altijd al wat langer (over de oren) dus dat scheelt iets :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:56

Door dit alles wil ik het dus niet kort knippen, weet zeker dat ik spijt krijg

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:02

Stille meelezer hier, vind jullie echt stoer met dat korte haar! Het staat mij echt niet dus ik begin er maar niet aan.
Mijn haar is vorig jaar een keer verknipt door de kapper en kon echt wel huilen. Nu ben ik voor de 2e keer bij iemand anders geweest. Ben er toch wel heel blij mee nu. Al klopt het denk ik nog niet helemaal qua lagen want het was zo erg verknipt..
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:05

Bedankt. Nu ben ik weer jaloers. :')
Prachtig kapsel hier boven.

Ps: whitinyuuri: SHOW!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:15

Ik ook jaloers ;( prachtig!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:38

Dank jullie wel :o Maar jullie hebben echt een gezicht/uitstraling voor zo'n kort koppie! Dat heb ik dan weer niet.
En ik kan m'n eigen haar nooit zo mooi krullen zoals de kapper en op de foto lijkt het heel wat, maar heb niet heel dik/veel haar.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:30

Hai allen, ik kom even binnenvallen met een vraag, ik wordt namelijk gék van mijn haar.

Ik heb al jarenlang last van pluizend/ieder haartje staat los van elkaar haar aan de achterkant. De voorkant van mijn haar is beter, geen idee hoe dat kan.

Ik heb net de test gedaan met een haar in water doen en het bleef drijven wat betekent dat ik dus lage porositeit haar heb.

Ik doe echt niks geks om mijn haar te beschadigen of iets. Ik heb het nu geblondeerd ja maar ook voordat ik dat deed had ik dit al.
Ik gebruik argan shampoo, conditioner, af en toe een masker en de olie van dr Organic (allen zonder als), ik slaap op een zijden kussen, ik wrijf het niet droog maar dep het, ik kam het wel eens nat maar ook als ik dat niet zou doen zou het zo blijven, ik föhn het praktisch nooit.

Hoe kan ik dit in hemelsnaam oplossen. Na een masker voelt het wel lekker maar als het na uren dan eindelijk droog is staat het nog steeds uiteen, de olie lijkt soms heel ietsje te helpen maar praktisch niet. Ik heb trouwens wel ook best dik en veel haar maar ik zou zo graag willen dat het ook een smooth en mooi valt.

Wat raden jullie aan? Zijn er goede producten die mijn haar kunnen helpen?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:54

Linn, het klinkt alsof je mijn haar beschrijft.
Ik ben sinds kort overgestapt naat Aussie Miricale Moist, en het helpt. Ook kam/borstel ik mijn haar niet meer als het droog is, dat helpt ook goed tegen de pluis.
Ik probeer regen of andere nattigheid (buiten het douchen) zoveel mogelijk te voorkomen, en ‘s nachts heb ik mijn haar altijd vast.

Dat zijn de enige tips die mijn haar een beetje rustig houden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:54

Thnx voor je antwoord! Ik vind het ergens geen fijn idee om weer naar shampoo met SLS te gaan maar als het me haar helpt dan zal ik dat wel doen.

Wanneer kam jij je haar dan wel? Want ze raden het juist aan om je haar niet nat te kammen. Soms moet ik dat wel doen maar wanneer ik tijd heb doe ik het niet. Dan borstel ik het pas als het droog is. Als het nat is gebruik ik een kam en als het droog is een gewone borstel. En ik slaap juist wel met mijn haar los maar dus wel op een satijnen kussensloop.

youaremystar schreef:
Linn, het klinkt alsof je mijn haar beschrijft.
Ik ben sinds kort overgestapt naat Aussie Miricale Moist, en het helpt. Ook kam/borstel ik mijn haar niet meer als het droog is, dat helpt ook goed tegen de pluis.
Ik probeer regen of andere nattigheid (buiten het douchen) zoveel mogelijk te voorkomen, en ‘s nachts heb ik mijn haar altijd vast.

Dat zijn de enige tips die mijn haar een beetje rustig houden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:07

Ik heb ook heerlijk pluizig haar en moet het juist kammen als het nat is. Als ik het kam als het droog is gaat het juist veel meer pluizen. Ik gebruik een haarserum van John Frieda (extra strong) om het pluizen tegen te gaan, dat werkt bij mij eigenlijk het beste. En als ik mijn haar wil stylen dan doe ik dat met een krulborstel met keramische euh... platen of hoe je dat mag noemen. Daar wordt het nog fijner van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:17

Bij mij verschilt het wat ik ermee wil doen die dag.
Ik heb enorm pluizig/kroezig haar. Als ik er niets mee doe dan heb ik ook kroezige kleine krullen. Moet er dan wel echt goed mousse inkneden want heb nog wel eens een pluk die dan alleen met slag blijft ofzo :')

Als ik het glad wil hebben dan kam ik het eerst met een grove houten kam na het douchen. Daarna met een borstel met varkensharen (dicht op elkaar) strak tegen mijn hoofd aan en dan fohn ik het droog. Geen pluisje te bekennen :):)
Wat producten betreft gebruik ik de shampoo en conditioner van Mane & Tail, antiklit spray van Glisskur en een olie van de afrowinkel als bescherming, geen idee hoe het heet:
Afbeelding

Edit: dit flesje heb ik ook in het blauw. Die is niet als bescherming maar voor anti pluis :j heb je echt maar een druppeltje van nodig. Ik heb beide flesjes al sinds 2005 :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:24

Ja maar ik moet denk ik nu echt wat dieper gaan zitten en niet alleen het pluizen op willen lossen. Het haar zelf zegmaar moet gewoon meer vocht en voeding vast gaan houden en dan gaat dat pluizen ook wel minder worden.
Ik moet sowieso nog langs de Kruidvat dus ik denk dat ik voor nu een keer die aussie shampoo en condioner meeneem. ‘Probleem’ is dat ik mijn haar maar 2x in de week was dus moet eerst nog even tot zondag geduld hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:31

Ik hoop dat de shampoo iets doet voor jouw haar :j
Mijn haar is helaas te dun en poreus voor de Aussie shampoo. Is na een dag alweer vet helaas.. Heb hem weggegeven aan een vriendin en bij haar werkt ie wel goed. Maar zij heeft heel dik en veel haar.

Heb je ook al geprobeerd het in je voeding te zoeken? Merk dat dat bij mij ook enorm veel heeft gedaan. Ik probeer voldoende eiwit (peulgroenten, kidneybonen, kikkererwten, linzen, eieren) en goede vetten te eten (avocado, vis, noten, zaden) en ik merk dat mijn haar daar op termijn enorm van is opgeknapt!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:43

Oh ja ik heb periodes dat ik gezonder aan het eten ben maar heb al jaren last van mijn haar zo, tuurlijk zou het vast ook wel helpen maar niet voldoende denk ik.
Ik heb wel dik en veel haar, soms te veel haha. Ik heb eerder ook al eens goede dingen van aussie gehoord dus wil het wel weer eens proberen. Al heb ik ook de dr organic producten nog en die zijn ook duur zat dus die moet ik wel ook nog op maken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:03

Oke ik heb de shampoo en conditioner van aussie gehaald, de 3 min masker nog even niet want wilde eerst zien hoe mijn haar hierop zou reageren en anders was het ook weer veel tegelijk uitgeven.
Ik lees echter wel ook reviews hierover dat het in het begin heel fijn was maar dat na een paar maanden het haar er juist droger en sneller vet van werd....hoe ervaren de gebruikers dat hier?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:53

Dat laatste is ook mijn ervaring. Alleen niet na een paar maanden, maar na 5 a 6 keer wassen helaas al. Maar zoals ik eerder al schreef helpt het ook niet mee dat ik enorm dun, weinig en poreus haar heb.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:29

Ik gebruik Aussie ook niet altijd. Heb nog zooooveel verschillende producten staan. En ik was mn haar ook met zilvershampoo voor het paarse pigment. Dit omdat ik mn haar paarsig had geverfd.

Ik was mn haar 1 keer per week, anders word het heel droog. En kam het alleen als het nat is.
Ik heb ook te dik haar, en heb slag/krullig haar.
Andrelon shampoo raad ik af, dat vind ik gewoon troep.

Ik heb ook moist shampoo van de kapper staan, die doet het ook goed. Is een blauwe fles van Matrix volgens mij.

Mijn moeder heeft nog veel dikker haar en sterke krul. Die gebruikt de Texture It My Way lijn. Dat is wel voor kroes haar, maar dat maakt haar haar weer heel mooi. Als ik het gebruik word het heel vet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:41

Ah oke ja ik heb zeker geen krullen maar wel slag erin, al valt het soms ook stijler, maar dat is juist wat ik wil.
Ondanks dat ik donderdag ook mijn haar al had gewassen heb ik het gister nog een keer met die van aussie gedaan. Mijn haar is wel heel zacht nu maar de pluis/het elke haar ze eigen plek is er nog niet uit, ik zou zo graag willen dat het gewoon mooi gelijk naar beneden valt.
Maar misschien moet mijn haar er ook nog aan wennen? Ik was het namelijk echt al lang met shampoo zonder sls enzo....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:31

Frummels schreef:
Giolli schreef:

Gewoon blij van blijven hoor! Kort haar is hartstikke leuk. Zoals bij TheNovelist is echt prachtig.

Ik heb het drie jaar geleden kort geknipt. Ik was sowieso al van het knippen, halflang, bobs etc, maar zo kort zoals dit was nieuw. Ik vond het wel erg gaaf. Dit was januari 2014.

Afbeelding

Heel veel gekke dingen mee gedaan. Grote hoge kapsels, kleurtjes erin laten verven. Tot ik het zat was, want het korte haar was veeeeel meer werk dan lang haar. Toen begon het moment van uitgroeien. Dat was echt rot. Je moet over een hele lelijke fase heen.

En nu is het dit :D. Drie jaar geduurd!
Afbeelding

Ik vind het heel mooi, het lange, maar ik mis het korte ook heel erg. Als ik dan de foto's weer zie en foto's hier van meiden hier met mooi kort haar, dan ben ik echt jaloers. Ik wil dat ook. Het kort knippen is ook zo gedaan, alleen het lang laten groeien duurt wel heel lang en daarom doe ik het niet weer kort. Na een jaar was het wel weer op een half lange lengte, maar zolang als dit was wel bijna drie jaar en dat is wel echt een lange adem hebben. Ik wilde dat ik gewoon van dag tot dag kon wisselen met kort en lang en dan weer kort. Maar dat kan alleen met pruiken.

Het leuke aan kort vind ik dat je er echt zoveel kanten mee op kon. Mijn haar was elke dag anders. Heerlijk vond ik dat. Mijn lange haar bond ik vaak in een staart en klaar. Maar ik begin nu langzaam wat creatiever te worden met lang haar met allerlei vlechtwerken zodat ik nog wat variatie heb.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22228442_10214758045684254_8537862396389896395_n.jpg?oh=a49a0fd544f18e4ed16c5e043e2a03da&oe=5A7CE217

Oh, ik val ook gewoon raar binnen eigenlijk haha. Ik zocht dit topic op, omdat ik bezig was met een eigen haarmasker in doen. Net 1 van banaan, ei, honing en kokosolie gemaakt. Ga het zo uitspoelen. Vies goedje. Ik ben heel benieuwd of het werkt. Iemand ook ooit eigen haarmaskers gemaakt?

Ik gebruik ook Aussie voor pluis. Het werkt wel, maar niet zo. Heb ook John Frieda gebruikt, hun hele pluislijn. Dat was wat, 50 euro in totaal voor alle producten. Nou, werkte voor geen meter. Had me toch een stro op mijn kop. Aussie werkt tot nu toe het beste. Alle andere goedkopere producten zoals Andrelon, Loreal etc, daar word mijn haar helaas niet blij van. Ik probeer het 1a2x in de week te wassen, anders is het te droog. Ik heb het meestal los aan het begin van de week en vlechtwerken aan het einde van de week, omdat het dan wat minder mooi zit. Ik gebruik dan ook af en toe wat droogshampoo als het te vet is. Dit werkt beter dan het te vaak wassen, dan ben ik net een leeuw.

Emmaa_ schreef:
Trui schreef:
Om met de deur in huis te vallen. Gister met een pastel blauw L’Oréal kitje Mn haar geverfd. Was te weinig dus verdund met conditioner. Nu is het dus groen/blauw ipv grijs blauw. Heb heel blond haar maar ze zeiden dat het dan het beste werkt ;( iemand ervaring?

Volgens mijn kapster hebben heel veel van die l'oreal colorista pakjes dat probleem, dat ze groen uitpakken ipv de kleur die op het pakje staat. Ze schijnen ook behoorlijk hardnekkig te zijn dus moeilijk eruit te krijgen. Ik zou het persoonlijk met anti-roos shampoo proberen.

Mijn colorista werd ook wat groener dan het had gemoeten :+ Het moest een stuk blauwer zijn, maar vond het wel oké, behalve dat het na een paar keer wassen heel lelijk flets werd en licht groen. Heeft maanden geduurd voor het eruit was, maar het ging er in ieder geval uit. Leek erg op hoe jij nu de kleur hebt. Hoe is het nu ondertussen?

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:02

Prachtig Eline! Heb je ook foto's van je uitgroei fase? Daar ben ik het meest benieuwd naar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:45

Wauw, wat een mooi haar Eline.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:46

Hier zie je het een beetjeAfbeelding