Wat een onprettige houding in een topic vol mensen die er serieus mee bezig zijn om zich goed of beter te voelen, waarden in de gaten houden en informatie met elkaar delen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Canon schreef:Ondertussen zoek ik in mijn vrije tijd rustig door naar mijn vitamine-D (droom)lamp. Hoe meer ik lees hoe blijer ik wordt!
Janneke2 schreef:De logica van olie of pillen is simpele biologie : vitamine D is vetoplosbaar.
Wil je dat in een tablet behouden (....daar kunnen redenen voor zijn, maar waarom zou je normaliter die moeite doen??) dan worden het peperdure tabletten.
Of goedkope tabletten 'goedkoop duurkoop', want het werkt niet.
Air schreef:Wat vind je precies onprettig aan mijn houding?
Het is best wel vermoeiend als mensen je beoordelen omdat je geen bloedonderzoek gedaan hebt en daarbij de artikelen en de onderzoeken die er geplaatst zijn dan compleet negeren, het voelt inderdaad dan niet alsof iemand wil helpen en wil informeren, maar alleen maar negatief wil zijn.
Er wordt gedaan alsof vitamine D bijnnemen hetzelfde is als je paard zelf gaan bekappen nadat je er wat theorie over gelezen hebt. Ik denk dat het echt heel erg overschat wordt.
badeendje schreef:Dat maakt niets uit, je moet de tabletten alleen innemen tijdens het eten zodat ze in het vet van je eten kunnen oplossen.
Air schreef:Canon schreef:Ondertussen zoek ik in mijn vrije tijd rustig door naar mijn vitamine-D (droom)lamp. Hoe meer ik lees hoe blijer ik wordt!
Klinkt interessant! Dat is weer wat anders dan een daglichtlamp? Ik zie dat die vooral de melatonine aanmaak stoppen in de ochtend waardoor je wakkerder wordt. Als er zoiets is waarbij je ook vitamine D binnenkrijgt zou dat ideaal zijn
Janneke2 schreef:badeendje schreef:Dat maakt niets uit, je moet de tabletten alleen innemen tijdens het eten zodat ze in het vet van je eten kunnen oplossen.
Kun je dit toelichten?
(Wat precies moet er in het vet van je eten oplossen? Het is niet zo dat vitamine D alleen voor de mens opneembaar is als er vet in de buurt is.)
badeendje schreef:Vitamine D is een vetoplosbare vitamine. Als je zo’n pil dus neemt tijdens het eten dan zal de vitamine in het vet van je eten oplossen en op die manier in je lichaam terechtkomen. Als je er geen vet bij eet zal je lichaam het niet kunnen opnemen.
Janneke2 schreef:badeendje schreef:Vitamine D is een vetoplosbare vitamine. Als je zo’n pil dus neemt tijdens het eten dan zal de vitamine in het vet van je eten oplossen en op die manier in je lichaam terechtkomen. Als je er geen vet bij eet zal je lichaam het niet kunnen opnemen.
De bui die ik zie hangen:
je slikt een pilletje van poeder etc en calcium, op het etiket staat vitamine D vermeld.
Omdat het pilletje niet vettig is, neemt het poeder de vitamine D niet op.
Citaat:Het poeder hoeft de vitamine ook niet op te nemen, het moet juist in het vet terecht komen. Vergelijk het met keukenzout, dat is een vaste, wateroplosbare stof. Als vaste stof kan je lichaam er niets mee, maar zodra het is opgelost in water kan je lichaam het opnemen.